Racen op een GSX-R: #4 TS vervanging!

En om het nog even ontopic te houden.
B81DA99E-BE3B-46E4-B384-FF5A1DDBBD55.jpeg


Ik had er nog even een achtervelg bij gescoord welke ik afgelopen week in de kleur heb gezet.
Morgen even een nieuwe voorband monteren en een nieuwe achterband op de extra velg en dan zijn we weer klaar voor 18 augustus TT Assen.
 
Zo, 2 daagjes weggeweest, weer wat popcornvoer kunnen lezen... 🙈
Thnx allen voor de complimenten van m'n fietske... woensdag prima gereden, geen gekke dingen meegemaakt. Rustig begonnen met 2.04 in de middag naar 2.01 (op het gemakje nog). De laatste sessie wilde ik aanzetten, ik stap na een oauze van een uurtje op de fiets, contact stond nog aan.. 🙈
Zip ziipp... geen functies 🤣
Die 1.58 ga ik dus echt wel dik onderdoor Roy... daar ben ik al wel achter 😈

@ Heidi, welke fameuze woorden waren dat dan? Dat Robin op zoek was naar ene Ron? Of dat van... "ik kom later wel effe terug" 🤣
Volgende keer maar eens echt kennismaken dan!

@ Robin.. waren goeie kipworstjes niet? 2 uur later burpte ik alles nog op 🤣

Things to do aan de K8? Voorpartij afstellen want dat staat nog echt slecht, nieuwe schijven voor want er zit een vette trilling tijdens het aanremmen erin, paar DB's nog weten te vinden want het was allemaal eeeecht op het randje 🙈
 

Bijlagen

  • VID-20220811-WA0001.mp4
    1,2 MB
Zo, 2 daagjes weggeweest, weer wat popcornvoer kunnen lezen... 🙈
Thnx allen voor de complimenten van m'n fietske... woensdag prima gereden, geen gekke dingen meegemaakt. Rustig begonnen met 2.04 in de middag naar 2.01 (op het gemakje nog). De laatste sessie wilde ik aanzetten, ik stap na een oauze van een uurtje op de fiets, contact stond nog aan.. 🙈
Zip ziipp... geen functies 🤣
Die 1.58 ga ik dus echt wel dik onderdoor Roy... daar ben ik al wel achter 😈

@ Heidi, welke fameuze woorden waren dat dan? Dat Robin op zoek was naar ene Ron? Of dat van... "ik kom later wel effe terug" 🤣
Volgende keer maar eens echt kennismaken dan!

@ Robin.. waren goeie kipworstjes niet? 2 uur later burpte ik alles nog op 🤣

Things to do aan de K8? Voorpartij afstellen want dat staat nog echt slecht, nieuwe schijven voor want er zit een vette trilling tijdens het aanremmen erin, paar DB's nog weten te vinden want het was allemaal eeeecht op het randje 🙈
geen last gehad van het worstje👍, ik eet met mate😉🤣
 
Zo, 2 daagjes weggeweest, weer wat popcornvoer kunnen lezen... 🙈
Thnx allen voor de complimenten van m'n fietske... woensdag prima gereden, geen gekke dingen meegemaakt. Rustig begonnen met 2.04 in de middag naar 2.01 (op het gemakje nog). De laatste sessie wilde ik aanzetten, ik stap na een oauze van een uurtje op de fiets, contact stond nog aan.. 🙈
Zip ziipp... geen functies 🤣
Die 1.58 ga ik dus echt wel dik onderdoor Roy... daar ben ik al wel achter 😈

@ Heidi, welke fameuze woorden waren dat dan? Dat Robin op zoek was naar ene Ron? Of dat van... "ik kom later wel effe terug" 🤣
Volgende keer maar eens echt kennismaken dan!

@ Robin.. waren goeie kipworstjes niet? 2 uur later burpte ik alles nog op 🤣

Things to do aan de K8? Voorpartij afstellen want dat staat nog echt slecht, nieuwe schijven voor want er zit een vette trilling tijdens het aanremmen erin, paar DB's nog weten te vinden want het was allemaal eeeecht op het randje 🙈
1:58 was je PR? Mooi dat het lekker ging ik zie je PR wel in het rondetijdtopic voorbij komen dan!

Qua geluid hoor ik veel positieve geluiden over die conische filters tussen uitlaatbochten en dempers.
 
Mooie fiets @Evelknievel ik spraak richard paar maanden geleden al toen zat die te twijfelen om hem te verkopen ja.
maar dus toch de knoop voor gehakt :9

Altijd wel benieuwd hoeveel makkelijker zo`n nieuwe fiets rijd.
toen ik van m`n srad af kwam naar de K4 1000 best wel ff tijd nodig gehad voordat ik echt sneller er mee was.
 
Zo, 2 daagjes weggeweest, weer wat popcornvoer kunnen lezen... 🙈
Popcorn is gezond voor je buikje })
@ Heidi, welke fameuze woorden waren dat dan? Dat Robin op zoek was naar ene Ron? Of dat van... "ik kom later wel effe terug" 🤣
Volgende keer maar eens echt kennismaken dan!

Klopt dat vroeg je

nieuwe schijven voor want er zit een vette trilling tijdens het aanremmen erin,

Misschien zat je wat te krampachtig erop de zenuwen :+ aanremmen met gestrekte armen ?

paar DB's nog weten te vinden want het was allemaal eeeecht op het randje 🙈

Zo die K8 1000 maakt echt een tering lawaai :X}) Ik maak mezelf nu al zorgen met slechts 1 uitlaat erop. O-)
 
Je kan ze laten richten ( 20euro pst) even met je velg en remschijven erop hier naar toe rijden. Prijslijst - Van Wylick Richt- en lastechniek

Wel even vooraf een afspraak maken.
Das een goeie... al was het de bedoeling vd winter gewoon nieuwe schijfjes erop te zetten. Voor wat betreft het geluid heb ik inderdaad van meerdere mensen gehoord dat je bij Nelsonwelding in België mooie conusjes kan bestellen dat je een paar DB kan schelen zonder echt in te boeten aan PK's. Met zenuwen en gestrekte armen aanremmen? De eerste rondjes op de K8 was er iets anders wat zich wilde strekken.. 😋 maaruh... zenuwen? Neuuhh....

@ Roy, m'n 1.58 heb ik vorig jaar gezet met de K4, nu op z'n fluitjes 2.01 gereden dus de volgende keer met aanpassingen aan de remmen en voorpoten gaat de 1.58 er wel aan hoor 😏

@ Bassie, qua vermogen merk je wel dat hij wat vlotter oppakt en de ketting in wilt klimmen, maar wat echt het grootste verschil is is de slipperclutch!!! Wat een verademing met aanremmen, geen gehak en geglij aan de achterzijde meer. Wat ook scheelt is het lichtvoetige. De PVM'etjes zullen vast wel wat doen maar wat een verschil in het stukken tussen bijvoorbeeld Mandenveen en Ramshoek, dat gaat voor m'n gevoel zoveel lichter, kost je minder energie en sleurwerk. Van m'n K4 moest ik de dag erna echt effe dat vatsig lichaam van me laten herstellen 🤣. Had ik deze keer totaal geen last van, zo fris als een hoentje! Maargoed echt een sessie doorvegen heb ik ook nog niet gedaan dan 🙈


Vandaag nog volk op assen bij het IDM?
 
Das een goeie... al was het de bedoeling vd winter gewoon nieuwe schijfjes erop te zetten.

Wel ja waarom niet gewoon een nieuwe schijven wellicht wel het beste. Kan je e.v.t de oude nog laten richten als reserve set?

@ Bassie, qua vermogen merk je wel dat hij wat vlotter oppakt en de ketting in wilt klimmen, maar wat echt het grootste verschil is is de slipperclutch!!! Wat een verademing met aanremmen, geen gehak en geglij aan de achterzijde meer.
Bassie en ik hebben een OEM GSXR1000 K7 slipperclutch in onze K4 zitten ;)
Wat ook scheelt is het lichtvoetige. De PVM'etjes zullen vast wel wat doen maar wat een verschil in het stukken tussen bijvoorbeeld Mandenveen en Ramshoek, dat gaat voor m'n gevoel zoveel lichter, kost je minder energie en sleurwerk. Van m'n K4 moest ik de dag erna echt effe dat vatsig lichaam van me laten herstellen 🤣.

De K4 die sloopt mij ook totaal B|:X:o
 
Das een goeie... al was het de bedoeling vd winter gewoon nieuwe schijfjes erop te zetten. Voor wat betreft het geluid heb ik inderdaad van meerdere mensen gehoord dat je bij Nelsonwelding in België mooie conusjes kan bestellen dat je een paar DB kan schelen zonder echt in te boeten aan PK's. Met zenuwen en gestrekte armen aanremmen? De eerste rondjes op de K8 was er iets anders wat zich wilde strekken.. 😋 maaruh... zenuwen? Neuuhh....

@ Roy, m'n 1.58 heb ik vorig jaar gezet met de K4, nu op z'n fluitjes 2.01 gereden dus de volgende keer met aanpassingen aan de remmen en voorpoten gaat de 1.58 er wel aan hoor 😏

@ Bassie, qua vermogen merk je wel dat hij wat vlotter oppakt en de ketting in wilt klimmen, maar wat echt het grootste verschil is is de slipperclutch!!! Wat een verademing met aanremmen, geen gehak en geglij aan de achterzijde meer. Wat ook scheelt is het lichtvoetige. De PVM'etjes zullen vast wel wat doen maar wat een verschil in het stukken tussen bijvoorbeeld Mandenveen en Ramshoek, dat gaat voor m'n gevoel zoveel lichter, kost je minder energie en sleurwerk. Van m'n K4 moest ik de dag erna echt effe dat vatsig lichaam van me laten herstellen 🤣. Had ik deze keer totaal geen last van, zo fris als een hoentje! Maargoed echt een sessie doorvegen heb ik ook nog niet gedaan dan 🙈


Vandaag nog volk op assen bij het IDM?

Klinkt als een prima fiets 👌🏻

Ik heb inderdaad een K8 slipperclutch er in zitten.

Ben nu op Assen idm. Zitten in de ramshoek te kijken.
 
Klinkt als een prima fiets 👌🏻

Ik heb inderdaad een K8 slipperclutch er in zitten.

Ben nu op Assen idm. Zitten in de ramshoek te kijken.
Zat gisteren in de schaduw van de hoofdtribune hoor eej, had het ambitieuze plan om de dag te vullen op verschillende plekken, maar het was echt fockin hot...
Races waren een tikje voorspelbaar, maar al met al genoten 👍🏼✌🏼
 
Voor wat betreft het geluid heb ik inderdaad van meerdere mensen gehoord dat je bij Nelsonwelding in België mooie conusjes kan bestellen dat je een paar DB kan schelen zonder echt in te boeten aan PK's.
Ik zou gewoon investeren in 2 dempers met iets meer lengte als die je nu hebt, dan speel je gewoon op safe, of een andere linkpipe en 1 500mm demper en een tussendemper. Er zijn mensen met zo’n conus die indd iets winnen, maar ik ken ook mensen die hebben met conus in de link pijp nieteens 0.5db minder en krijgen nog steeds een zwarte vlag. Hangt dus van allerlei factoren af.
 
Ik zou gewoon investeren in 2 dempers met iets meer lengte als die je nu hebt, dan speel je gewoon op safe, of een andere linkpipe en 1 500mm demper en een tussendemper. Er zijn mensen met zo’n conus die indd iets winnen, maar ik ken ook mensen die hebben met conus in de link pijp nieteens 0.5db minder en krijgen nog steeds een zwarte vlag. Hangt dus van allerlei factoren af.
:Y grootste winst in dempen zit m in volume. Langer en voldoende ruimte voor demping materiaal.
 
Ik zou gewoon investeren in 2 dempers met iets meer lengte als die je nu hebt, dan speel je gewoon op safe, of een andere linkpipe en 1 500mm demper en een tussendemper. Er zijn mensen met zo’n conus die indd iets winnen, maar ik ken ook mensen die hebben met conus in de link pijp nieteens 0.5db minder en krijgen nog steeds een zwarte vlag. Hangt dus van allerlei factoren af.
Ja maar... ja maar... ja maar... die Yoshi's....

Die zijn zooooo gaaf... 🙈🤣
 
vandaag de K1 1000 opgehaald bij Druijff Racing in Lunteren, Translogic QS erop waardoor ik weer omgekeerd kan schakelen, mooi stuurdempertje erop, remklauwen gereviseerd, klein beurtje en achterremvloeistof reservoir vervangen door een slangetje. morgen weer een dagje knallen op Assen met de CRT classic dag en wat experimenteren met achtertandwielen voor wat meer drive bocht uit.
20220817_154226.jpg
20220817_154214.jpg
20220817_191609.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan