Racen op een GSX-R: #4 TS vervanging!

Heb nog een vraag.. ik ben al een tijdje opzoek naar een trekveer voor de zijstandaard, maar kan die nergens los vinden. Afgelopen seizoen was die afgebroken op het circuit. Hoe weet ik welke lengte trekveer ik nodig heb?
Gewoon eraf gooien ;)
Als je niet handig genoeg bent om de motor vast te houden en op te bokken, zoiets erbij kopen:
 
Dan wordt het een willekeurige stekker ergens bestellen. Is inderdaad de kortste klap. Of ik verbind alle draden zelf. Maar zo te zien zijn er niet veel overbodige draden, want er komen er 14 uit de snelheidsmeter/dashboard of hoe noem je het.
klopt, dat is voor de lampjes op het dashboard als je iets van verlichting aan hebt. maar ik vermoed dat je je knipperlicht niet vaak gaat gebruiken :)

er kunnen een stuk of 4 oid uit. maar goed, dat is wel weer wat werk en je moet weten wat je doet.

ik ben alle overbodige draden aan het weghalen, maar dat is meer voor de hobby dan dat het echt nut heeft, scheelt maar een paar honderd gram.

20221205_201149.jpg
 
Hallo, Ik ben opzoek naar de volgende stekker (zie plaatje). Dit is de stekker die tussen de kabelboom en de snelheidsmeter zit. Waar zou ik die kunnen krijgen? Het gaat om een GSX-R600 K5



Bekijk bijlage 1847614


Bekijk bijlage 1847616

Tekoop op Alie express of bij elke goede auto materialenzaak . Connector maakt niet uit je kan ook 2 x 6 pin of meer AMP connectors nemen.Dan steek je de pinnen over. Of je soldeert elke draad aan elkaar.
 
Heb nog een vraag.. ik ben al een tijdje opzoek naar een trekveer voor de zijstandaard, maar kan die nergens los vinden. Afgelopen seizoen was die afgebroken op het circuit. Hoe weet ik welke lengte trekveer ik nodig heb?
Of koop bij de sloop een andere zijstandaard voor 25euro ;)
 
een velg past er wel in.Ik heb hem gisteren voor het eerst getest en het werkt zowaar, maar ik moet eerst nog wat finetunen aan het apparaat. dus op termijn... ;)
 
een velg past er wel in.Ik heb hem gisteren voor het eerst getest en het werkt zowaar, maar ik moet eerst nog wat finetunen aan het apparaat. dus op termijn... ;)
TopperRrrRr...

Ik heb geen haast want ik heb al een mooi setje Y spaken erop zitten dus wat dat betreft dus take your time. Maar je vindingrijkheid vind ik echt fantastisch! :t
 
  • Leuk
Waarderingen: Pilz
Vraag:
Ik wil de achtervering van mijn GSX-R1000 wat meer afstemmen op mijn gewicht voor trackdays.
Op dit moment heb ik de optie tussen een Wilbers achterveer in de OEM shock installeren (de goedkope optie), of een tweedehands Ohlins STX46 kopen voor ~500 euro (de wat duurdere optie)

Is de STX46 de paar honderd euro extra waard tegenover de OEM shock?
Is de STX46 überhaupt heel veel meer track-dedicated dan de OEM shock?
 
Vraag:
Ik wil de achtervering van mijn GSX-R1000 wat meer afstemmen op mijn gewicht voor trackdays.
Op dit moment heb ik de optie tussen een Wilbers achterveer in de OEM shock installeren (de goedkope optie), of een tweedehands Ohlins STX46 kopen voor ~500 euro (de wat duurdere optie)

Is de STX46 de paar honderd euro extra waard tegenover de OEM shock?
Is de STX46 überhaupt heel veel meer track-dedicated dan de OEM shock?
hangt van veel factoren af maar met een oem plus sterkere veer kan je al heel knap rondgaan, eigenlijk zou ik deze dan wel gelijk servicen ook dan zit je rond de €350 ongeveer bijelkaar. de ohlins zou ik ook servicen bij aankoop dus daar komt ook nog een bedrag bij tis maar net wat je er voor over hebt
 
nadeel is van een 2de hands schock kopen dat deze waarschijnlijk geserviced moet worden en mogelijk ook nog eens een juiste veer monteren.
maar om je standaard achter schock een veer te laten monteren en dan gelijk te laten aanpassen ben je ook dik geld kwijt.
Wat is de rede dat je het exact wil en rijd je ook circuit bijvoorbeeld?
 
Wat Bassie zeg.

Slijten je banden hard/raar of gewoon omdat het kan of omdat het “hoort”? Rij je 1:43ers en glij je alle kanten op of rij je 2:10?
 
Een aftermarket öhlins demper zal ten alle tijden van hoogwaardigere componenten gemaakt zijn dan een origineel showa dinkie wat de fabriek 2tientjes gekost heeft, zo zal de afstelling m.i. ook nauwkeuriger en constanter zijn. Daar naast zal het modificeren ook makkelijker gaan mocht dat gewenst zijn. (lengte/preload/demping etc)
 
Een aftermarket öhlins demper zal ten alle tijden van hoogwaardigere componenten gemaakt zijn dan een origineel showa dinkie wat de fabriek 2tientjes gekost heeft, zo zal de afstelling m.i. ook nauwkeuriger en constanter zijn. Daar naast zal het modificeren ook makkelijker gaan mocht dat gewenst zijn. (lengte/preload/demping etc)
Tuurlijk, maar heb je het nodig? ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan