Racen op een GSX-R: #4 TS vervanging!

Een aftermarket öhlins demper zal ten alle tijden van hoogwaardigere componenten gemaakt zijn dan een origineel showa dinkie wat de fabriek 2tientjes gekost heeft, zo zal de afstelling m.i. ook nauwkeuriger en constanter zijn. Daar naast zal het modificeren ook makkelijker gaan mocht dat gewenst zijn. (lengte/preload/demping etc)
dat is zeker waar, alleen haalt de rijder zelf de potentie eruit? ik heb zelf met beide gereden en ervaring zat en met een bv gsxr 1000 k1 originele schokbreker met WP veer kon ik al aardig rondgaan op Assen, op mijn zx10r rij ik met K tech en ja deze heeft veel meer stel mogelijkheden
 
Tuurlijk, maar heb je het nodig? ;)

Dat vraagt hij helemaal niet :+

Vraag:
Ik wil de achtervering van mijn GSX-R1000 wat meer afstemmen op mijn gewicht voor trackdays.
Op dit moment heb ik de optie tussen een Wilbers achterveer in de OEM shock installeren (de goedkope optie), of een tweedehands Ohlins STX46 kopen voor ~500 euro (de wat duurdere optie)

Is de STX46 de paar honderd euro extra waard tegenover de OEM shock?
Is de STX46 überhaupt heel veel meer track-dedicated dan de OEM shock?
 
Bedankt voor het meedenken, ik weet inmiddels wat ik ga doen.
@Roy "R"acing Ik dacht dat alle pro's met transparante ventieldopjes reden, want dan dragen ze het gewicht van de verf niet mee :P
 
Hallo! Ik ga de remvloeistof verversen van mijn GSXR600 met R1 remmen. Nu lijkt mij Motul DOT 4 660 wel wat. Maar ik lees dat je die om de 2 trackdays moet testen. Klopt dat of kan het makkelijk een jaar blijven zitten? Anders misschien toch beter voor de DOT 5.1 gaan..
 
Hallo! Ik ga de remvloeistof verversen van mijn GSXR600 met R1 remmen. Nu lijkt mij Motul DOT 4 660 wel wat. Maar ik lees dat je die om de 2 trackdays moet testen. Klopt dat of kan het makkelijk een jaar blijven zitten? Anders misschien toch beter voor de DOT 5.1 gaan..
Wie heeft je dat wijs gemaakt?
 
zware belasting tijdens racen heb je met elke remvloeistof. Denk niet dat dit spul heel anders is dan dat van andere merken, los van het hogere kookpunt e.d.
Testen is in elk geval niet persé vervangen en een tester heb je voor een paar euro.
 
toevoeging: als je voor dot 5.1 gaat is ook niet persé gezegd dat je die rustig een jaar kunt laten zitten.
 
ja zo'n vocht tester heb ik inderdaad (via ali). Maar dan zal het zeker gaan om het keihard remmen, waarbij de vloeistof uiteindelijk zwart wordt door verbranding. Dat kun je ook wel zien door naar het reservoir te kijken neem ik aan. Prima, ik bestel gewoon de MOTUL 660 :)
 
Goedemorgen heren,

ik wil graag even gebruik van jullie Suzuki kennis. Mijn circuitfiets is een gsxr1000 uit 2015 en onlangs vond ik een gebruikt setje PVM-velgen (6-spaaks) voor een 2009-model. Dat zou prima moeten passen op een 2015 1000. Allemaal nieuwe lagers erin, nieuwe Brembo-schijven, een paar tandwielen gekocht, verse bandjes erop en gisteren lag alles klaar en vol enthousiasme wilde ik de velgen gaan monteren. Dat enthousiasme was van korte duur, want de velgen passen niet.
Alleen het schroefdraad van de achteras past door de velg en daarna loopt ie vast. De voorzijde past ook niet. Excuus voor de enigszins beroerde foto's, maar de verlichting in de garagebox is beperkt.

Inmiddels heb ik al contact gehad met de verkoper en die stuurde een foto mee van de motor waar de velgen uit zijn gekomen. Er zou o.a. een blok en tellerunit van een 2009 opgezeten hebben, maar als hij kijkt naar de achterbrug dan krijgt hij het idee dat die wellicht van een 2007/2008 gsxr1000 is.

Herkent iemand hier de achterbrug (of de rest van de motor) als een 2007/8 model? Ik zit al even te staren naar verschillende foto's van diverse bouwjaren van de 1000, maar ik zie het zo gauw niet. Het zal hier vloeken in de kerk zijn, maar ik heb een Honda-hart alleen een uitstapje naar Suzuki leek me weleens leuk.
Blijft er nog een andere vraag over: Is het mogelijk om op een goede (lees veilige) manier dit aan te passen zodat de velgen wel op mijn motor passen? Wellicht dat iemand hier ervaring mee heeft. Nee heb je en ja kan je krijgen ;)

De motor voorzien van upgrades is een deel van de hobby en het zou heel fijn zijn als er een manier is om met deze velgen te kunnen rijden, want ik heb me er nog niet bij neergelegd dat het niet op te lossen is.
Een lijntje uitgooien naar PVM is ook gedaan om te kijken of ze aparte bussen en bussen te koop hebben. Online heb ik er niks over kunnen vinden, maar dat zegt ook niet alles.

Als jullie me kunnen helpen, heel graag!

Dick
 

Bijlagen

  • 20230304_172458[1].jpg
    20230304_172458[1].jpg
    133 KB · Weergaven: 41
  • 20230304_180229[1].jpg
    20230304_180229[1].jpg
    160,1 KB · Weergaven: 42
  • image-05-03-2023_07-01-12-70[1].jpg
    image-05-03-2023_07-01-12-70[1].jpg
    137,7 KB · Weergaven: 41
Als jullie me kunnen helpen, heel graag!

Dick
Goeiemorgen,

Als ik naar je laatste foto kijk zou ik zeggen dat het zeker geen K7-K8 (zo eentje rij ik zelf namelijk) is. Een vergelijking van de achterbrug kan ik zelf niet maken aangezien er bij mij een Nico Bakker achterbrug in zit (snelwisselsysteem) maar als ik afga van je laatste foto en naar de luchtinlaat kijk? de serie beginnend vanaf de K9.

Als je je as al niet door de velg heen krijgt dan maken de bussen om je velg uit te lijnen ook niet meer uit, toch?
 
Bedankt voor de input allen.

Aan de achterkant zou het kunnen om met nieuwe spacers/adapters, lagers en nieuwe bussen het passend te krijgen. Aan de voorkant past de as wel door de velg alleen qua breedte komt dat niet uit. Daar lukt het misschien met alleen de juiste spacer, want de velg zelf is de juiste breedte (3,5j).

Mocht het uiteindelijk niet passend te krijgen zijn binnen alle redelijkheid dan gaan de velgen weer de verkoop in. Zolang het maar wel zeker is wat de juiste motor is en dat is de volgende uitdaging ;)

De vraag bij PVM staat uit of de bussen en spacers los te krijgen zijn. Hopelijk reageren ze snel en dan hakken we de knoop door.
 
Bedankt voor de input allen.

Aan de achterkant zou het kunnen om met nieuwe spacers/adapters, lagers en nieuwe bussen het passend te krijgen. Aan de voorkant past de as wel door de velg alleen qua breedte komt dat niet uit. Daar lukt het misschien met alleen de juiste spacer, want de velg zelf is de juiste breedte (3,5j).

Mocht het uiteindelijk niet passend te krijgen zijn binnen alle redelijkheid dan gaan de velgen weer de verkoop in. Zolang het maar wel zeker is wat de juiste motor is en dat is de volgende uitdaging ;)

De vraag bij PVM staat uit of de bussen en spacers los te krijgen zijn. Hopelijk reageren ze snel en dan hakken we de knoop door.
Mail voorzichtig openen, vaak onbeschoft geld…
(Als het leverbaar is tenminste)
 
Bedankt voor de input allen.

Aan de achterkant zou het kunnen om met nieuwe spacers/adapters, lagers en nieuwe bussen het passend te krijgen. Aan de voorkant past de as wel door de velg alleen qua breedte komt dat niet uit. Daar lukt het misschien met alleen de juiste spacer, want de velg zelf is de juiste breedte (3,5j).

Mocht het uiteindelijk niet passend te krijgen zijn binnen alle redelijkheid dan gaan de velgen weer de verkoop in. Zolang het maar wel zeker is wat de juiste motor is en dat is de volgende uitdaging ;)

De vraag bij PVM staat uit of de bussen en spacers los te krijgen zijn. Hopelijk reageren ze snel en dan hakken we de knoop door.
Als je voorwiel zonder spacer monteerd, passen de schijven dan wel zonder problemen in de klauwen? De afstand tussen de schijven is ook bij veel modellen wisselend.
 
Dag allemaal. Ik wil de velgen van mijn 600 bijwerken. Ze zijn mat-zwart van kleur. Het liefst zou ik een lakpen (geen stift) willen bestellen, maar dan heb ik de kleurcode nodig. Heeft iemand een idee hoe ik die kan vinden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan