CBR-fan
MF'er
- 20 apr 2020
- 132
- 61
Nee hoor, ik bedoel mijn Suzuki GSX-R600. Dat is namelijk mijn circuitfiets. (zie mijn profielfoto)''vloeken in de kerk'' vragen naar een lakstift voor cbr velgen in een gsxr-topic![]()

Nee hoor, ik bedoel mijn Suzuki GSX-R600. Dat is namelijk mijn circuitfiets. (zie mijn profielfoto)''vloeken in de kerk'' vragen naar een lakstift voor cbr velgen in een gsxr-topic![]()
Zelf nog nooit gezien, maar ik zou zelf geen risico nemen en ze vervangen.Nu heb ik de remschijven van de GSXR eens goed schoongemaakt met een schuursponsje. Was hard nodig, want het voorwiel draait nu veel makkelijker rond. Nu zag ik bij de gaatjes in de schijven overal kleine haarscheurtjes en twijfel nu of ze nog wel 'circuitwaardig' zijn. Heeft iemand hier meer verstand van? Dikte is volgens mij nog wel goed. Ik mat +- 4,7 mm. het minimale is 4,5. Maar ik heb net een goede micrometer gekocht om het nogmaals eens goed op te meten. (het zijn R1 remmen/schijven) Bekijk bijlage 1855964
Ik dacht dat nieuwe schijven 5mm dik zijn? Dan valt de slijtage toch nog wel mee?Persoonlijk zou voor mij de gemeten resterende dikte al genoeg reden zijn om ze te vervangen voor een nieuwe set.
60% afname... Je kan dan nog wel effe door zou je zeggen, maar met mijn schijterige better safe than sorry mentaliteit zat ik al op de website van FR te neuzen naar een nieuw setjeIk dacht dat nieuwe schijven 5mm dik zijn? Dan valt de slijtage toch nog wel mee?
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt over de scheurtjes 😊
ik gebruikte bij mijn vorige werkgever ook dat soort spul voor vergelijkbaar onderzoek. Dit: GRIFFON scheurdetectie - chemische artikelen - Bedrijfs- & Werkplaatsinrichting - Producten60% afname... Je kan dan nog wel effe door zou je zeggen, maar met mijn schijterige better safe than sorry mentaliteit zat ik al op de website van FR te neuzen naar een nieuw setje
De scheurtjes in je remschijven? Je zou van alles kunnen bedenken.
Hoe heet worden je schijven tijdens het belasten met remmen?
Hoe groot is die belasting?
Worden ze zo heet dat het structuur van het materiaal kan veranderen?
Het is roestvast staal en het is kneiterhard dus het zal echt wel wat kunnen hebben, en de scheuren lopen niet door heel het materiaal heen maargoed, m'n common sence zegt vervang ze sowieso. Voor die paar honderd euro ga ik op m'n remmerij echt geen enkel risico nemen.
De scheurtjes in het frame was meer een opmerking voor vermaak dan dat je er wat mee kan hoor.
Ooit eens het laswerk van een frame voor de gein onderzocht met penetrant onderzoek. Man... ik heb de foto's niet meer maar het zat vol met scheuren, porositeiten etc. Schrok me echt lam dat ik hiermee al tig duizend km mee had gereden.
(korte uitleg; je brengt een vloeistof aan op het materiaal wat je wilt onderzoeken. De viscositeit van dat vloeistof heeft als eigenschap dat het in miniscule scheurtjes, porositeiten etc. intrekt. Dat spul laat je intrekken in een x tijd. Daarna maak je het schoon en met een developer wat je daarna aanbrengt trek je de ingetrokken penetrant er weer uit. De penetrant heeft meestal als kleur rood. de developer wit. Dat geeft een supermooi contrast. Zit niks in het oppervlak heb je een mooie schoon wit vlak wat je hebt onderzocht. Zit het vol met shit krijg je echt een bloedbad)
Wij gebruikte hetzelfde maar dan van MATCON.ik gebruikte bij mijn vorige werkgever ook dat soort spul voor vergelijkbaar onderzoek. Dit: GRIFFON scheurdetectie - chemische artikelen - Bedrijfs- & Werkplaatsinrichting - Producten
Hoeveel kilo's stickers zit daar wel niet op?Zoals beloofd en foto zonder aanhanger en spanbandjes. De eerste 3 sessies zitten er op in Almeria. Gelukkig na de pauze in een snellere groep gezet. Het regende gvd hier net wel. Dus we slaan even een sessie over.
Geen tie wraps meer om dat hok bij elkaar te houden 😉?Zoals beloofd en foto zonder aanhanger en spanbandjes. De eerste 3 sessies zitten er op in Almeria. Gelukkig na de pauze in een snellere groep gezet. Het regende gvd hier net wel. Dus we slaan even een sessie over.
Dit is een wrap. Bij mij zijn het allemaal losse stickers.Veel plezier! Bekijk bijlage 1859013
Jij mag dat zeggen. Succes morgen met je vechtpartijtjes met de BMW'S en al het andere 1000 geweld in groep 3.🤣🤣Geen tie wraps meer om dat hok bij elkaar te houden 😉?
Haha ja weet het. Kwaliteit hier van is ook ver te zoeken. Vervaagd heel snel etc.Dit is een wrap. Bij mij zijn het allemaal losse stickers.