Racen op een GSX-R: #4 TS vervanging!

Vandaag wel wat gezeik. Bout van mijn schakelpedaal was los getrild. Dit vastgedraaid met loctite.

Vervolgens bleef ik met de laars achter de schetsplat hangen. Met een grote moersleutel dit uiteinde omgebogen.

Mijn band was helemaal naar de klote na 6 sessies. Bleek dat de demping achter niet goed stond. Ook zat er een groot verschil in mijn bandenspanningsmeter En die van een ander. Zit nu een nieuwe achterband op. Dus morgen even kijken hoe het slijt en wat de temperatuur is. Wel 2 seconden sneller als een dag eerder maar dus geen tof gevoel.
En? Hoe is het vandaag gegaan!? :]
 
Gisteren een 1.55.988 kunnen rijden en meerdere 1.56 's maar band was weer naar de klote na 1 dag. Van een maatje een band kunnen lenen om te kijken wat de slijtage op die band zou doen. Bij hem sleet ie heel mooi.

Toen de erste sessie vandaag naar buiten en hem niet kunnen houden in een linker bocht. 3 rondjes gereden. Besloten hem recht op te zetten en het grind in de gaan. Achteraf misschien niet de beste optie want klapte gelijk om. Zelf niets als een deuk in mijn ego en wat pijn aan mijn pols. Motor is een kuipdeel naar de klote. Dus mocht iemand dit deel over hebben van racekuip.be houd ik me aanbevolen. Zie foto rechterdeel wat de onderkuip en topkuip verbind.

Uitlaatbeugel scheef, camera lens naar de klote, blok cover kapot, kuip, grind schade op remhendel en snelgas is niet helemaal ok. Het waren dus al met al 4 fantastische dagen.:+🤣

Ach het was gezellig en ik heb buiten de materiële schade alleen een deuk in mijn ego. Zorgen dat mijn shit (motor) in orde is en dan begin mei een poging om onder de 2 minuten te duiken op Assen.
 
Hier het bewijs. De gezelligheid kwam van Green Gooner en Happy Honda.
 

Bijlagen

  • 20230321_111247.jpg
    20230321_111247.jpg
    276,7 KB · Weergaven: 47
  • 20230321_111258.jpg
    20230321_111258.jpg
    256 KB · Weergaven: 46
Dat is wel zuur, maar kan gebeuren indd.

Je zegt op Assen proberen om onder de 2 min te komen, maar ik zie op foto’s wel Full slicks. Trek je de band niet kapot door coldtear? Ik trok een slick (superbike) op Assen toen stuk met 56ers door coldtear. Daarna weer op supercorsa en niks aan de hand.

Ook zei je dat je sportief corpulent bent 😬 hoeveel kilo is dat? Het lijkt namelijk ook dat je nog een originele achtershock rijdt? Dat is ook een slechte combi met een fatsoenlijk Europees gewicht op het zadel 😝
 
Je zegt op Assen proberen om onder de 2 min te komen, maar ik zie op foto’s wel Full slicks. Trek je de band niet kapot door coldtear? Ik trok een slick (superbike) op Assen toen stuk met 56ers door coldtear. Daarna weer op supercorsa en niks aan de hand.
Je zegt tempo, maar het kan natuurlijk ook aan de compound, bandendruk, vering of baantemperatuur liggen. Of een combinatie daarvan. :9
 
Om wat duidelijkheid te scheppen banden zijn de td slick. Dus daar kan iedere idioot mee rijden. Vering is aangepakt door HK voor en achter en aangepast op mijn gewicht. Kosten ongeveer 900. Nooit problemen op andere circuits gehad met rare banden slijtage. Hij gaat naar een vering specialist. Maar eerst zorgen dat het storingslampje uit gaat.
 
Ik rij op Assen nu ongeveer 1.58ers, Op Zolder 1.50ers, en Spa 2.50ers, Op Bridgestone V02 slicks en in volledige outfit 130+ kilo's :X.
Ik heb ook geen last van cold tear op de slicks en slijten mooi af.
Ik had dat juist weer wel met de Supercorsa's, vooral op Zolder reed ik hem na een dag al compleet verrot..
 
Bedankt. Ik heb weinig tot geen last dus fysiek komt wel goed. Mbt de fiets word het gewoon de beurs trekken. Motor gaat ook langs een vering specialist om het een en ander te checken. 2 en 3 mei mogen we weer op Asseb en gaan we zien hoe het dan verloopt.
 
Bedankt. Ik heb weinig tot geen last dus fysiek komt wel goed. Mbt de fiets word het gewoon de beurs trekken. Motor gaat ook langs een vering specialist om het een en ander te checken. 2 en 3 mei mogen we weer op Asseb en gaan we zien hoe het dan verloopt.
Kun je voor wat betreft je kuipwerk niet gewoon een stickertje plakken? B| _O-
 
🤣

Helaas voor mij het is echt door. Het is allemaal wel te maken maar koop een nieuwe kuip. Is makkelijker en als ik weer eens iets heb kan ik van 2 misschien wel 1 maken.
 
Hallo allemaal,
Even voorstellen ben koen 32 jaar en woon in Haaksbergen. Ik heb nu een gsxr 600 k7 gekocht 3 juli heb ik een dag op assen gepland de gsxr word een straat/circuit motor. Ik ben opzoek naar een ander uitlaat. Maar wil geen gezeik op assen. Er zit nu een oerlelijke gpr demper onder. En het liefst wil ik een performance uitlaat, of toch vanwege geluid orginele kopen. Waar rijden jullie mee? Alvast bedankt.
 
Hallo allemaal,
Even voorstellen ben koen 32 jaar en woon in Haaksbergen. Ik heb nu een gsxr 600 k7 gekocht 3 juli heb ik een dag op assen gepland de gsxr word een straat/circuit motor. Ik ben opzoek naar een ander uitlaat. Maar wil geen gezeik op assen. Er zit nu een oerlelijke gpr demper onder. En het liefst wil ik een performance uitlaat, of toch vanwege geluid orginele kopen. Waar rijden jullie mee? Alvast bedankt.
Maxtreme zijn de meesten tevreden over qua vermogen/geluid.
Mocht je eens bandjes gewisseld moeten hebben en je zit omhoog... ik zit in Dinxperlo. Niet om de hoek maar wel altijd bereikbaar ;)
 
Maxtreme zijn de meesten tevreden over qua vermogen/geluid.
Mocht je eens bandjes gewisseld moeten hebben en je zit omhoog... ik zit in Dinxperlo. Niet om de hoek maar wel altijd bereikbaar ;)
Heel toevallig moeten er bandjes gewisseld worden neem dan wel contact met jou op Dinxperlo is goed te doen heb er ook nog familie wonen. Maxtreme ga eens op onderzoek Thanx!
 
Heren,

Ik heb een vraagje, ik wil m'n blokken van het achterremmetje gaan vervangen, maar uuhmm.. geeeeen idee welke type het zijn, Frontrow tast ook al in het duister dus vraag ik jullie hulp effekes... 8)7
Ik rij op het moment een GSXR1000K8, ex endurance racer van Alex Klaassen.
Er zit een 4 zuiger achterremklauw op, merkloos. De remblokken valt ook echt niks van af te lezen.
Dusss... wie herkent uberhaupt de type remklauw laat staan welke blokken erin moeten?

thnx! :t
 

Bijlagen

  • 1f2d5a3d-d497-488b-a38e-81a5906c1183.jpg
    1f2d5a3d-d497-488b-a38e-81a5906c1183.jpg
    233 KB · Weergaven: 32
  • 3e0b374e-472d-4087-b9c8-8e062c593b30.jpg
    3e0b374e-472d-4087-b9c8-8e062c593b30.jpg
    254,6 KB · Weergaven: 33
  • 8b82a32a-eb74-47f7-b96c-070f964d3cd0.jpg
    8b82a32a-eb74-47f7-b96c-070f964d3cd0.jpg
    277,2 KB · Weergaven: 32
Heren,

Ik heb een vraagje, ik wil m'n blokken van het achterremmetje gaan vervangen, maar uuhmm.. geeeeen idee welke type het zijn, Frontrow tast ook al in het duister dus vraag ik jullie hulp effekes... 8)7
Ik rij op het moment een GSXR1000K8, ex endurance racer van Alex Klaassen.
Er zit een 4 zuiger achterremklauw op, merkloos. De remblokken valt ook echt niks van af te lezen.
Dusss... wie herkent uberhaupt de type remklauw laat staan welke blokken erin moeten?

thnx! :t
Ik kan verkeerd zijn maar lijkt op yamaha klauwen
 
je hebt van bepaalde merken van die catalogus met allemaal schema tekeningen van remblokken er in.
zal ff zoeken zijn maar dan kan je misschien wel wat vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan