Racen op een GSX-R: #4 TS vervanging!

Gisteren deze GSXR600 K4 racer opgehaald 🤪
Voorvork gaat even uitelkaar ivm een zwetende linker poot, Remklauwen even uitelkaar en verder alle vloeistoffen vervangen.
Optisch heeft hij ook wel wat aandacht nodig, maar even kijken of dat voor 14 juli nog lukt. Eerst moet hij technisch weer even netjes :t

64573927_2273905656063617_2508417332162854912_n.jpg


65045046_2273905736063609_3794487848057438208_n.jpg
 
Gisteren deze GSXR600 K4 racer opgehaald 🤪
Voorvork gaat even uitelkaar ivm een zwetende linker poot, Remklauwen even uitelkaar en verder alle vloeistoffen vervangen.
Optisch heeft hij ook wel wat aandacht nodig, maar even kijken of dat voor 14 juli nog lukt. Eerst moet hij technisch weer even netjes :t

64573927_2273905656063617_2508417332162854912_n.jpg


65045046_2273905736063609_3794487848057438208_n.jpg

in het hoge Noorden doet het k4/k5 model het goed!!!😉👊
 
Nou, vandaag de 1e x op de GSXR.

De 1e sessie viel niet mee.
Zo'n bak vermogen tov de oude Fireblade is wel even wennen.

De rijlijnen en de zithouding waren in die 1e sessie dan ook compleet ruk en de GSXR had meer controle over mij dan andersom.
Ik had pijn in mijn handen van in het stuur knijpen...

Dat moest de 2e sessie natuurlijk anders, ondanks dat ik mijn PR verbeterd had....


Meer ontspannen gaan rijden, meer op mijn zithouding en rijlijnen gaan letten en vooral niet gek laten maken door het vermogen.
Vanaf dat moment zijn we vriendjes geworden.

Mijn PR vloog elke sessie verder omlaag, om uiteindelijk van 02.08.01(op de Fireblade) te eindigen met een 02.01.44
 
Nou, vandaag de 1e x op de GSXR.

De 1e sessie viel niet mee.
Zo'n bak vermogen tov de oude Fireblade is wel even wennen.

De rijlijnen en de zithouding waren in die 1e sessie dan ook compleet ruk en de GSXR had meer controle over mij dan andersom.
Ik had pijn in mijn handen van in het stuur knijpen...

Dat moest de 2e sessie natuurlijk anders, ondanks dat ik mijn PR verbeterd had....


Meer ontspannen gaan rijden, meer op mijn zithouding en rijlijnen gaan letten en vooral niet gek laten maken door het vermogen.
Vanaf dat moment zijn we vriendjes geworden.

Mijn PR vloog elke sessie verder omlaag, om uiteindelijk van 02.08.01(op de Fireblade) te eindigen met een 02.01.44

Kom je ook 14 juli? Zie weg GSXR topic
 
Vraagje over stompgrip, eazi grip, e.d.

Hebben jullie een specifiek model voor jullie gsxr?
Of een universe?
Of bv voor een ander type gsxr?

Waarom ik dit vraag:
Stompgrip ed voor mijn model gsxr 1000 k5 zijn er alleen van de bekende merken, met een navenante prijs....

Op bv Ali express of ebay, heb je diverse stompgrip ed voor ander type gsxr, voor een fractie van de prijs...

Nu weet ik dus niet of bv de stompgrip van een 1000 k7, 750 k6 of andere types ook op mijn 1000 k5 zullen passen.
 
Vraagje over stompgrip, eazi grip, e.d.

Hebben jullie een specifiek model voor jullie gsxr?
Of een universe?
Of bv voor een ander type gsxr?

Waarom ik dit vraag:
Stompgrip ed voor mijn model gsxr 1000 k5 zijn er alleen van de bekende merken, met een navenante prijs....

Op bv Ali express of ebay, heb je diverse stompgrip ed voor ander type gsxr, voor een fractie van de prijs...

Nu weet ik dus niet of bv de stompgrip van een 1000 k7, 750 k6 of andere types ook op mijn 1000 k5 zullen passen.

Die Ali zooi plakt nooit.

Geef er gewoon die paar knaken aan uit. Die van Stompgrip (model specifiek) heb ik ook en kan ik zonder enige schade makkelijk weer loshalen. Maar je kan rustig een ander model kopen. Spul is makkelijk bij te knippen/snijden.
 
Precies wat Roy zegt. Heb ook stompgrip gehad. Ook zo iets van r&g. Maar stompgrip is het beste. En inderdaad weer zonder schade eraf te halen.
 
Ik vind een verschil van 60 euro tov 10 euro toch wel erg groot...
Ga op Ali wel een setje zoeken dat qua afmetingen overeen komt met de afmetingen van een k5.

Is het niks, dan heb ik 10 euro weggegooid.
Is het wel iets, heb ik 50 euro bespaard.


Op mijn oude Fireblade heb ik ook Ali stompgrip geplakt.

Plakt nog steeds en doet waar het voor gemaakt is.

Binnenkort ga ik hem spuiten, dus moet de stompgrip eraf.
Ben benieuwd of, en zo ja wat, voor zooi blijft zitten...
 
Iedereen die racet, heeft wel eens zitten tobben met het wisselen van hun achterwiel.
Ik in ieder geval wel. Bij mijn K7 ging het wel maar makkelijk, zeker niet.
Inmiddels trotse eigenaar van een L7 maar hier is het drama alleen maar groter.

Nu heb ik iets gevonden waardoor je het wiel er zonder steekas gewoon in kunt leggen en daarna kan vast zetten.
Er zit een hoekje aan de Lightech spanner vast en op de tandwieldrager een bus met een hoek die het vast houd.
De andere kant zit de remklauw vast aan de spanner. Is wel kostbaar maar of het nu echt werkt?

Iemand hier ervaring mee?

1407041


1407042
 
Terug
Bovenaan Onderaan