Racen op een GSX-R: #4 TS vervanging!

Ik heb gekeken naar supercorsa V2 sc1 voor sc2 achter. 120/70/17 en 180/55/17

Ik geloof je, voor mij 11 banden totaal maakt het geen verschil.
Als je echter maar 1 set koopt gewoon de gebruikelijke shops bekijken.

Bandenleader? Pas er mee op. Zolang alles goed gaat en je netjes bezorgd krijgt, niks aan de hand en goedkoop. Maar zodra er iets mis is ben je de sjaak. Dan heb je te maken met een franse klantonvriendelijke seviceafdeling die alleen per mail te bereiken is. Reacties gaan met google translate, duren lang en gaan niet in op je vraag of verzoek. Ze zijn totaal niet flexibel en verschuilen zich achter 'het systeem'.

Zo, u bent bij deze gewaarschuwd ;)

Zo zijn er tig shops natuurlijk en altijd wel iemand die ergens niet tevreden is.
Ik bv over Coolblue, slechte service dus ik koop er nog geen setje oordoppen.
 
bedankt voor de tips, zal binnenkort even kijken.
Budget is er wel dus dan misschien beter nog in 2019 kopen :t
 
Bij deze voor een ieder namens Road Racing Grunn;
IMG_20191218_195259_843.jpg
 
Sprintraces zijn een stuk duurder geworden las ik in het regelement.
Nog eens over denken, anders losse dagen op wat verschillende circuits.
Binnenkort de knoop doorhakken en dagen boeken.
 
Gaat nu officieel via een bond las ik, je kan in de cup (rollende start) een dag licentie kopen a 60 euro of je kan voor een jaar een licentie aanvragen a 150 euro.
Ik kan 3 van de 4 datums dus komt er naast inschrijfgeld 230 euro per dag al 50 euro bij. 280 euro voor 2 x25 min trainen en 2 races van 20 min vind ik vrij veel.

Dezelfde baan en dag rij je vrij rijden sessies voor 170 euro, heb je 10 min meer rijtijd ook alleen waarschijnlijk drukker op de baan en geen competitie.
Wilde de cup gaan proberen maar zit eraan te denken gewoon weer 4 a 5 dagen los te rijden.

Hier het regelement:
https://www.motorsportschool-racing...1/Reglement-Van-Zon-Sprint-Series-NL-2020.pdf
 
Laatst bewerkt:
Gaat nu officieel via een bond las ik, je kan in de cup (rollende start) een dag licentie kopen a 60 euro of je kan voor een jaar een licentie aanvragen a 150 euro.
Ik kan 3 van de 4 datums dus komt er naast inschrijfgeld 230 euro per dag al 50 euro bij. 280 euro voor 2 x25 min trainen en 2 races van 20 min vind ik vrij veel.

Dezelfde baan en dag rij je vrij rijden sessies voor 170 euro, heb je 10 min meer rijtijd ook alleen waarschijnlijk drukker op de baan en geen competitie.
Wilde de cup gaan proberen maar zit eraan te denken gewoon weer 4 a 5 dagen los te rijden.

Hier het regelement:
https://www.motorsportschool-racing...1/Reglement-Van-Zon-Sprint-Series-NL-2020.pdf
Ah, Motorsportschool. Ik denk al wat gaat RSZ/OW anders doen als voorgaande jaren.
Tsja, racen kost geld. En met licentie ben je wat beter afgezekerd. Bij RSZ betaal je geloof ik 150 licentie + 50 administratie delen door 8 (races) is 25 bovenop de inschrijfkosten. Tsja...
Voor 4 dagen 150 licentie is niet goedkoop nee, maar wat krijg je ervoor terug? Waar loopt de licentie?

Die kosten voor de MON (150 per jaar of 30 per losse dag) waren er afgelopen jaar ook al hoor.

Gix heeft het over Motorsportschool zo te zien. Bij RSZ (en OW) normaal om licentie te hebben. Motorsportschool gaat nu dus ook op "volwaardig" met licentie.
 
Ah, Motorsportschool. Ik denk al wat gaat RSZ/OW anders doen als voorgaande jaren.
Tsja, racen kost geld. En met licentie ben je wat beter afgezekerd. Bij RSZ betaal je geloof ik 150 licentie + 50 administratie delen door 8 (races) is 25 bovenop de inschrijfkosten. Tsja...
Voor 4 dagen 150 licentie is niet goedkoop nee, maar wat krijg je ervoor terug? Waar loopt de licentie?



Gix heeft het over Motorsportschool zo te zien. Bij RSZ (en OW) normaal om licentie te hebben. Motorsportschool gaat nu dus ook op "volwaardig" met licentie.

die link naar motorsportschool heeft hij later toegevoegd.
Maar zoals je zelf al aangeeft. Racen kost geld. Als dat op die 150 euro over moet gaan, kun je er eigenlijk beter nieteens aan beginnen en gewoon lekker een beetje gaan vrij rijden. (niet lullig bedoeld overigens hoor)
 
Ik snap jullie punt, maar voor mij is het net dat stapje dat ik denk minder rijtijd voor 100,- meer per dag is dat me het waard.
Racen kost geld, snap ik en geeft ook niet. Budget/geld is er ook maar voor die 3 dagen die ik dan zou doen ga kan ik voor die 300,- extra ook andere dingen doen.

Bij de Zac wist ik het, maar voorgaande jaren waren de sprintraces (vooral cup) bedoeld voor mensen die normaal vrij rijden snel inschreven en een stukje competitie zochten zonder teveel extra. Nu wordt het meer als echte competitie gezien met bijbehorend regelement en prijzen.
Geeft niks maar dat is niet wat ik zoek voor nu.

MSL moet ik even kijken, gisteren stond hun agenda er nog niet op.
Zoals ik het nu probeer in te plannen wordt het 3 dagen Zolder, een dag Assen en een dag Zandvoort.
 
Mooie grappen makers bij RSZ. Zonder voor aankondiging knallen ze dit in hun reglement. (Ik heb werkelijk net m’n stickers binnen gekregen, die kunnen dus op de kast in de werkplaats geplakt worden)

853C698A-2BB2-4156-BD66-E8DDCD55CF2A.jpeg
 
Die van 18 mei indd. Door nu meerdere endurance races te doen, gaat de charme van de 4uur van Assen er ook wel wat vanaf.
Ik heb een mail gestuurd voor wat betreft die rij nummers. Zoiets kun je niet ineens uit de lucht laten vallen en verplichten vind ik.Ik ben uit m’n vorige hobby gewend dat wijzigingen Op het technische reglement minimaal een jaar voordat ze ingaan bekend gemaakt moeten worden.
 
Die van 18 mei indd. Door nu meerdere endurance races te doen, gaat de charme van de 4uur van Assen er ook wel wat vanaf.
Ik heb een mail gestuurd voor wat betreft die rij nummers. Zoiets kun je niet ineens uit de lucht laten vallen en verplichten vind ik.Ik ben uit m’n vorige hobby gewend dat wijzigingen Op het technische reglement minimaal een jaar voordat ze ingaan bekend gemaakt moeten worden.

Ja ik heb nog niet gekeken hoe ze de endurance in het reguliere gaan tellen maar als er geen druk is voor het kampioenschap ga ik die skippen.
 
Ik zie dat de 3 endurances races echt los van de reguliere races af staan dus ik ga eens kijken wat ik ga doen qua endurance. Dijon wel, als ik dan zover ga wil ik max rijtijd.
 
Het gewone klassement van de sprint races.

Schermafbeelding 2020-01-12 om 12.43.53.png


en het klassement van de endurance:
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2020-01-12 om 12.44.50.png
    Schermafbeelding 2020-01-12 om 12.44.50.png
    38,3 KB · Weergaven: 8
Ik heb de volgende dagen geboekt, vrij rijden op Zolder is tijdens de sprintdagen maar ga die laten schieten.
Had de dagen al vrij gepakt, dus gelukkig kun je ook vrij rijden dan, en daarna naar bekenden kijken in de cup/supercup.

28-5 Zolder, 9-6 Assen, 27-7 Zandvoort, 13-8 Zolder, 3-9 Zolder :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan