Racen op een GSX-R: #4 TS vervanging!

Jou motor draait waarschijnlijk ook ruim 1000 toeren meer als die van mij?
ik ga de volgende keer even proberen om Ruskenhoek in zn 3 te rijden. voor de 4 heb ik eigenlijk te weinig snelheid, hij valt dan dood bij uitkomen bocht.

Geen idee eigenlijk. Let ik nooit op 😂

Rusken in 3 en dan kom ik soms net een fractie in de begrenzer en dan komt Stekkenwal alweer.
 
ik heb net even gekeken in de video. In zn 3 loopt mijn motor ongeveer 195 op de teller, ik tik nu voor stekkenwal in zn 4 de 190 net niet aan. Moet dus gewoon kunnen in de 3. Zo zijn er nog genoeg andere dingen om te verbeteren/aanpassen.
 
Afgelopen woensdag weer op Assen geweest te rijden. De nieuwe remklauwen hebben zich goed gehouden. Remmen voelen een stuk vertrouwder aan als met de originele k4/k5 klauwen en die sponzinge hendel is zo goed als weg. Moet nu alleen op sommige plekken wel even opnieuw het juiste rempunt opzoeken 😅

hier nog een onboard van Sessie 2.


goed bezig mate!
 
ik heb net even gekeken in de video. In zn 3 loopt mijn motor ongeveer 195 op de teller, ik tik nu voor stekkenwal in zn 4 de 190 net niet aan. Moet dus gewoon kunnen in de 3. Zo zijn er nog genoeg andere dingen om te verbeteren/aanpassen.
Maar je komt dan straks ook harder aan dus hogere snelheid dus wel begrenzer.

Misschien. Maar idd proberen en kijken wat het doet. Evt tandje wijzigen.
 
Ik doe precies het zelfde vindt het in de 4 juist veel fijner want
-De motor is iets rustiger
-Ik zit niet in de begrenzer in de 3 wel
-Het moment ff extra motor rem als je terug gaat na de 3 vindt ik heel prettig voor stekkenwal.

Grappig om te zien hoe rustig je stuur is bij de Linkse van stekkenwal die van mij slaat daar veel meer. Misschien dat 150cc verschil ook wel iets maakt 😁
 
Ik doe precies het zelfde vindt het in de 4 juist veel fijner want
-De motor is iets rustiger
-Ik zit niet in de begrenzer in de 3 wel
-Het moment ff extra motor rem als je terug gaat na de 3 vindt ik heel prettig voor stekkenwal.

Grappig om te zien hoe rustig je stuur is bij de Linkse van stekkenwal die van mij slaat daar veel meer. Misschien dat 150cc verschil ook wel iets maakt 😁

Zo heeft idd ieder zijn voorkeuren, mooi om te zien die verschillen.

Ik kom in 3 de Ruskenhoek uit dus meer acceleratie.
Soms (afhankelijk van wind en hoe goed ik door de Rusken kom) een fractie begrenzer maar verwaarloosbaar tegen de extra acceleratie denk ik
Ik ben daar al vrij druk dus wil juist niet ook nog schakelen.

Stekkenwal gaat rechtsom? Welke linkse bedoel je?
 
Linkse gedeelte van ruskenhoek dus ruskenhoek deel 2 zeg maar. Met het nieuwe asfalt is het al een stuk beter maar heb daar serieus een beetje onbelans in de motor maar ik draai hem daar ook echt vol open. Heb het idee dat ik daar ook best veel meters pak tov mensen met de zelfde snelheid als mij. En de motor staat vrij kort gegeared dus dan is het verlies ook al minder in de 4
 
Ik had de stuurdemper vrij strak staan, misschien dat het daar door komt? Ben hem nu telkens een klikje terug aan het zetten.
oja en de linker bochten waren niet echt m’n sterkste punt, beginnen nu eindelijk een beetje beter te gaan 👌🏻
 
Linkse gedeelte van ruskenhoek dus ruskenhoek deel 2 zeg maar. Met het nieuwe asfalt is het al een stuk beter maar heb daar serieus een beetje onbelans in de motor maar ik draai hem daar ook echt vol open. Heb het idee dat ik daar ook best veel meters pak tov mensen met de zelfde snelheid als mij. En de motor staat vrij kort gegeared dus dan is het verlies ook al minder in de 4

Uitkomen Rusken bedoel je dus?
Geen idee, merk daar geen onbalans maar om eerlijk te zijn zoek ik onbalans (en bijna alles) eerder bij mezelf dan bij de baan of motor.
 
Goedemorgen,

zoals het er nu naar uitziet ga ik mijn gsxr 600 k4 nog een jaartje houden. Dit betekend natuurlijk dat ik er in de winterperiode wel iets aan wil gaan doen (blijft een hobby hea) Aangezien het blok nu volledig standaard is, was ik van plan om wat aanpassingen te gaan doen.
BMC Race luchtfilter
Aangepaste Kelken
Pair mod/sucker mod
en...

Nu mijn vraag: Zijn er mensen die een inlaat nokkenas op de uitlaat kant hebben gegooid van een K4 600?
Bij een maatje zijn GSXR K6 600 ligt ook een Inlaat nok op de uitlaat kant, bij hem is ook de kop geflowed, maar dat was ik niet van plan te doen, aangezien ik de kop er net afgelopen winter ook af heb gehad, en daar eigenlijk geen zin weer in heb om te doen.

Dus zijn er mensen met ervaring met deze aanpassing op een k4 600? of misschien een ander setje nokkenassen oid. Ik weet misschien nog een setje Yoshimura nokkenassen te liggen voor een k4. Dat is ook nog een optie, alleen dat zal ik verhouding een stuk duurder zijn.

uiteraard zal de motor na alle aanpassingen ook geflashed/afgesteld worden.
 
Goedemorgen,

zoals het er nu naar uitziet ga ik mijn gsxr 600 k4 nog een jaartje houden. Dit betekend natuurlijk dat ik er in de winterperiode wel iets aan wil gaan doen (blijft een hobby hea) Aangezien het blok nu volledig standaard is, was ik van plan om wat aanpassingen te gaan doen.
BMC Race luchtfilter
Aangepaste Kelken
Pair mod/sucker mod
en...

Nu mijn vraag: Zijn er mensen die een inlaat nokkenas op de uitlaat kant hebben gegooid van een K4 600?
Bij een maatje zijn GSXR K6 600 ligt ook een Inlaat nok op de uitlaat kant, bij hem is ook de kop geflowed, maar dat was ik niet van plan te doen, aangezien ik de kop er net afgelopen winter ook af heb gehad, en daar eigenlijk geen zin weer in heb om te doen.

Dus zijn er mensen met ervaring met deze aanpassing op een k4 600? of misschien een ander setje nokkenassen oid. Ik weet misschien nog een setje Yoshimura nokkenassen te liggen voor een k4. Dat is ook nog een optie, alleen dat zal ik verhouding een stuk duurder zijn.

uiteraard zal de motor na alle aanpassingen ook geflashed/afgesteld worden.

Ik dácht... dat op mijn 750 k4 wel de nokkenas(sen) iets verlegd waren.
 
ah okee, andere timing dus. Ik hoop dat er nog iemand is met ervaring met de inlaat nok op de uitlaat kant.
Ik heb alwel wat gevonden op engelse fora, maar niet echt met resultaten, alleen dat mensen het gingen doen.
 
Mooi dagje Zolder gehad vandaag, nog wat bekenden van het forum hier gesproken.
Tijd kunnen verbeteren ondanks de hitte (35 graden 's middags).
Eerste keer dat de soes in mijn bezit ook is gevallen.
samen met een ZX10R Bianchi bocht uit een R6 voorbij, hij zat links naast me met de kawa.
Hij wilde me eruit remmen maar dat ging niet helemaal goed, ik had de goede snelheid voor de bocht alleen kon niet insturen omdat de kawa nog naast me zat en hij haalde de bocht niet.
chicane voor de heuvel kon hij net via de curbs op de baan blijven maar moest ik door het grind omdat ik rechts van hem zat.
stond bijna stil en mijn voorwiel kwam wat scheef in het grind te staan, val ik zo goed als stilstaand omver.

Zelf niks, klein brandplekje op mijn pak aan de achterkant bij het been van het optillen.
Motor meer stof dan krassen op de kuip, zelf op de remhendel zie je niks.
Ben de pits ingereden, samen met de man waarmee ik was even kort de motor nagelopen en daarna de sessie afgemaakt :t

tijd kunnen verbeteren naar 1.41.305, omdat je toch bijna iedere ronde wel wat mensen in haalt zeker niet ontevreden.
Was ook mijn eerste dag Zolder van het jaar, 3 sept rij ik nog een keer Zolder en dan mag die volgend jaar weer.
 
Mooi dagje Zolder gehad vandaag, nog wat bekenden van het forum hier gesproken.
Tijd kunnen verbeteren ondanks de hitte (35 graden 's middags).
Eerste keer dat de soes in mijn bezit ook is gevallen.
samen met een ZX10R Bianchi bocht uit een R6 voorbij, hij zat links naast me met de kawa.
Hij wilde me eruit remmen maar dat ging niet helemaal goed, ik had de goede snelheid voor de bocht alleen kon niet insturen omdat de kawa nog naast me zat en hij haalde de bocht niet.
chicane voor de heuvel kon hij net via de curbs op de baan blijven maar moest ik door het grind omdat ik rechts van hem zat.
stond bijna stil en mijn voorwiel kwam wat scheef in het grind te staan, val ik zo goed als stilstaand omver.

Zelf niks, klein brandplekje op mijn pak aan de achterkant bij het been van het optillen.
Motor meer stof dan krassen op de kuip, zelf op de remhendel zie je niks.
Ben de pits ingereden, samen met de man waarmee ik was even kort de motor nagelopen en daarna de sessie afgemaakt :t

tijd kunnen verbeteren naar 1.41.305, omdat je toch bijna iedere ronde wel wat mensen in haalt zeker niet ontevreden.
Was ook mijn eerste dag Zolder van het jaar, 3 sept rij ik nog een keer Zolder en dan mag die volgend jaar weer.

Dikke tijd!
@gixxer750srad was er ook.

Ik moet maar eens op een donderdag gaan, mijn tijd kan wel wat beter als ik gewoon door kan gassen maar dan zal ik nog geen 41 rijden denk ik.
 
Klopt die heb ik gezien en even mee gesproken :t.
Thanks wat betreft de tijd, had zeker nog wat meer ingezeten, maar wel lekker gereden daar het gaat om.

op de open uitlaatdag wordt wel iets harder gereden maar verschil is niet super groot, spreiding is wel iets minder dat helpt zeker.
Short endurance reed vandaag 1.36 de snellere, tot 1.45/1.47 ongeveer.
Maar dat zijn vaak mannen met meer Zolder ervaring, of gewoon betere piloten zoals ze dat in Belgie zeggen :]:)
 
Klopt die heb ik gezien en even mee gesproken :t.
Thanks wat betreft de tijd, had zeker nog wat meer ingezeten, maar wel lekker gereden daar het gaat om.

op de open uitlaatdag wordt wel iets harder gereden maar verschil is niet super groot, spreiding is wel iets minder dat helpt zeker.
Short endurance reed vandaag 1.36 de snellere, tot 1.45/1.47 ongeveer.
Maar dat zijn vaak mannen met meer Zolder ervaring, of gewoon betere piloten zoals ze dat in Belgie zeggen :]:)

Ja ik moet zeggen dat ik er nu 2 dagen gereden heb (met geluidsgezeik) en daarvoor denk ik 10 jaar niet. Dus 1:44 (dacht ik) na 2 dagen al best aardig.
Was er nu ook niet nieuwe asfalt? Ook nog wat sneller wellicht?

Als ik kijk in het rondetijd topic zit je dan echt tussen de snelsten dus :}
 
Mooi dagje Zolder gehad vandaag, nog wat bekenden van het forum hier gesproken.
Tijd kunnen verbeteren ondanks de hitte (35 graden 's middags).
Eerste keer dat de soes in mijn bezit ook is gevallen.
samen met een ZX10R Bianchi bocht uit een R6 voorbij, hij zat links naast me met de kawa.
Hij wilde me eruit remmen maar dat ging niet helemaal goed, ik had de goede snelheid voor de bocht alleen kon niet insturen omdat de kawa nog naast me zat en hij haalde de bocht niet.
chicane voor de heuvel kon hij net via de curbs op de baan blijven maar moest ik door het grind omdat ik rechts van hem zat.
stond bijna stil en mijn voorwiel kwam wat scheef in het grind te staan, val ik zo goed als stilstaand omver.

Zelf niks, klein brandplekje op mijn pak aan de achterkant bij het been van het optillen.
Motor meer stof dan krassen op de kuip, zelf op de remhendel zie je niks.
Ben de pits ingereden, samen met de man waarmee ik was even kort de motor nagelopen en daarna de sessie afgemaakt :t

tijd kunnen verbeteren naar 1.41.305, omdat je toch bijna iedere ronde wel wat mensen in haalt zeker niet ontevreden.
Was ook mijn eerste dag Zolder van het jaar, 3 sept rij ik nog een keer Zolder en dan mag die volgend jaar weer.

leuk je gesproken te hebben John!!! en tjonge wat ging je hard rond maat!!
ikzelf heb mijn pr verbeterd naar 1.45.598, tevreden mee ook.
was ff vergeten hoe hard werken het is op deze baan vergeleken met bijvoorbeeld Assen
 
Terug
Bovenaan Onderaan