Racen op een GSX-R: #4 TS vervanging!

nou op de blokken zit niet veel hoor, dan moet je eerder naar andere merken gaan kijken. echter voor het geld vind ik die SBS dual sinters echt top, doe er echt lang mee en weer iets goedkoper dan Z04
Ja de Z04’s zijn top, maar idd erg duur.
Sbs dual carbon ook tijdje mee gereden maar met kou/nattigheid remt het van geen meter.
Dual sinter is idd beste bang for buck

heb nu setje braking sinter blokken gevonden dus ga die nu eens proberen.
 
Ja de Z04’s zijn top, maar idd erg duur.
Sbs dual carbon ook tijdje mee gereden maar met kou/nattigheid remt het van geen meter.
Dual sinter is idd beste bang for buck

heb nu setje braking sinter blokken gevonden dus ga die nu eens proberen.
SBS dual sinter komt aardig in de buurt van Z04 die heb ik ook gereden. dit seizoen SBS gereden en beviel echt goed. dual carbon is veel sneller op
 
Ik reed zonder qs en had het, @Pilz reed met qs en had het. Een Belg met een k4 waaraan ik onderdelen heb verkocht had het. Daarnaast heeft Willem het ook gehad. Dat zijn al 4 k4's met allemaal de 6e versnelling defect kan niet echt meer toeval zijn lijkt me.


Wil niet zeggen dat ze allemaal gaan, maar ik ken nog een handjevol mensen naast die Bart noemt die het ook hebben gehad. En als je er op googled vind je helaas ook meer dan genoeg voorbeelden.

Verder topfietsie om mee te sturen 👍
 
Ik zie nu dat de stva vast zit met popnagels ipv boutjes, dit suggereert dus dat deze nog niet is aangepast. Toch vreemd gezien de hele dikke aankleding van deze motor…
Heb al een how-to gevonden dus zal vd winter eens de tank eraf halen en de boel doorsolderen
 
Ik zie nu dat de stva vast zit met popnagels ipv boutjes, dit suggereert dus dat deze nog niet is aangepast. Toch vreemd gezien de hele dikke aankleding van deze motor…
Heb al een how-to gevonden dus zal vd winter eens de tank eraf halen en de boel doorsolderen
Tenzij de vorige eigenaar hem ook met popnagels heeft dicht gemaakt maar dat zie je snel genoeg als je hem open maakt.
 
Ps: hoe noem je zo’n gearshaft support in het nederlands?
Kan het niet vinden op nederlandse sites. Ik weet dat bv gilles ze heeft maar in het nederlands krijg ik het niet gevonden
 
Zijn er zondag nog mensen op Assen te vinden? Ik zal zelf rond de middag er zijn om te kijken. Ben te herkennen aan de donker blauwe rolstoel met zilveren velgen 😜
 
Zijn er zondag nog mensen op Assen te vinden? Ik zal zelf rond de middag er zijn om te kijken. Ben te herkennen aan de donker blauwe rolstoel met zilveren velgen 😜
Zeker ik ben er zondag!
Nog ff onzeker of ik met de cbr600f ben of de gsxr750 (dit omdat de 600f leuker knokt met mijn neefje die ook een 600 rijdt)

wij zijn met bruine skoda superb, aanhanger, partytent
Mijn neefje heeft iig een zwart met gouden zx6r
 
Laatst bewerkt:
Ps: hoe noem je zo’n gearshaft support in het nederlands?
Kan het niet vinden op nederlandse sites. Ik weet dat bv gilles ze heeft maar in het nederlands krijg ik het niet gevonden

Die gilles shiftholder is er niet (meer) voor dit model. Voor de GSXR1000 K8 nog wel te verkrijgen heb die ook op de mijne zitten.
 
Die gilles shiftholder is er niet (meer) voor dit model. Voor de GSXR1000 K8 nog wel te verkrijgen heb die ook op de mijne zitten.
Heb jij een 750 dan, past die va de 1000 daar op?

vind die voor de 750 nergens. Ook van racetorx hebben ze die niet.

ps: ik heb toch de cbr600f mee naar assen. Hoop 25/9 de gsxr750 uit te proberen op assen (sta op wachtlijst)
 
Heb jij een 750 dan, past die va de 1000 daar op?

vind die voor de 750 nergens. Ook van racetorx hebben ze die niet.

ps: ik heb toch de cbr600f mee naar assen. Hoop 25/9 de gsxr750 uit te proberen op assen (sta op wachtlijst)

Heb jaren lang een circuit GSXR K4 600/750 gehad en kon ze destijds ook nergens vinden/kopen. In kan die Gilles van mijn K7-8 1000 wel even passen op een K4 600 motorblok? Heb nog een paar GSXR 600 K4 motorblokken staan vandaar.

Een alternatief is om een busje te draaien en die over de schakelas duwt zo in het voorste tandwielcover schuift. Zo heb ik het altijd gedaan en dat heb ik ook zo bij mijn GSXR1000 K4 gedaan.Dan ondersteun je ook de schakelas. De SRAD heeft dat namelijk ook af fabriek zo , middels een kunststof busje.
 
Zit er aan te denken om van tandwiel verhouding te veranderen op mn 750 k5 aangezien ik toch nergens de top haal😁! Er zit nu voor 17 en achter 47 op!
Zit zelf te denken voor 1 kleiner!
Iemand tips?
 
Zit er aan te denken om van tandwiel verhouding te veranderen op mn 750 k5 aangezien ik toch nergens de top haal😁! Er zit nu voor 17 en achter 47 op!
Zit zelf te denken voor 1 kleiner!
Iemand tips?
Beetje afhankelijk van hoe snel je bent maar voor 1 kleiner is op circuit vrij standaard.
Voor 1 kleiner = ongeveer 3 groter achter.
 
Klaar voor zaterdag, voor het eerst een endurance rijden!
 

Bijlagen

  • PXL_20210923_144934733.jpg
    PXL_20210923_144934733.jpg
    487,2 KB · Weergaven: 16
Het is te lang geleden dat ik met een k4 heb gereden dus wat ik toen reed weet ik niet meer.
Met 15 voor is het wel achter makkelijker spelen qua verhouding.
Met 15 voor is het indd makkelijker spelen, maar als die even snel iets wil testen zonder direct alles nieuw te moeten kopen en de ketting in moet korten, kan die beter gewoon een tandwiel 16 voor steken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan