Racen op een GSX-R: #4 TS vervanging!

Op straat krijgt ie ook wat meer liefde haha. Dus dat zal wel loslopen 🤭
Klopt haha :) :t

Soms wel eens iets te veel liefde volgens vrienden. Erg lang warm rijden en ziet weinig slecht weer ook. Of ik moet op een weekendje weg zijn of terugweg van de SBK's Assen. Dan helaas al genoeg regen gehad.
 
Heren,

Weer een nieuwe vraag.

Ik ben gestart met het opknappen van de gsxr k7. Ik had er valdoppen op zitten. De bout waar mee de dop vast zit was behoorlijk krom. Op zich geen probleem maar volgens mij is het schroefdraad er deels uitgetrokken. Hoe kan ik dit eenvoudig herstellen? Is het door te boren met een moer er achter een optie of is het blok dan lek? Of een bout met grof draad er in.

Even een foto van een site geleend O-)
1639692067992.png
 
Ik zal kijken of er voldoende ruimte zit tussen het blok en frame bij mijne. Top idee in iedergeval bedankt!.

Weer iemand toevallig welk draad er in zit 1.25 of 1.5
Ik dacht 1.5. 1.25 is wel erg fijn voor zo’n dikke bout.
Maar niet zeker hoor. Heb thuis een schroefdraadmeter, kan het zondag pas voor je bekijken indien nodig.
 
Is je draad echt kapot ? Bij een val komt de meeste kracht op de dop en de vlakke aansluiting waar de dop tegen je frame zit denk ik. Misschien eerst met een goede tap m10x1.25 er een keer door ?

Anders helicoil als de ruimte er is. Dat zou ik doen. Succes :t
 
Oliekoeler is gewisseld motor loopt als een zonnetje. En lek vrij . Ik twijfel alleen op ik er weer val blokken op ga zetten. Ik moet er nu helicoil in zetten maar ben bang als ik weer eens val ik de ophang punten verkloot. Hoe zien jullie dit ?
 
Oliekoeler is gewisseld motor loopt als een zonnetje. En lek vrij . Ik twijfel alleen op ik er weer val blokken op ga zetten. Ik moet er nu helicoil in zetten maar ben bang als ik weer eens val ik de ophang punten verkloot. Hoe zien jullie dit ?
Wisselt.
Op de weg voor omvallen top. Glijden is ruk omdat je meestal wat tegen komt.
Op circuit ben ik voor want in mijn mening enige dat hij daar kan doen is zand happen.
 
En punt van aandacht is dat je geen valblokken neemt die 10cm uitsteken. Je moet valblokken hebben die net breder zijn dan je blokdeksels. Je kuipen gaan er met een val toch wel aan. Hoe verder ze uitsteken hoe groter de krachten op het ophangpunt en hoe groter de kans op serieuze schade.

Je hebt van die hele korte, afgeronde valdopjes, die zijn top
 
En punt van aandacht is dat je geen valblokken neemt die 10cm uitsteken. Je moet valblokken hebben die net breder zijn dan je blokdeksels. Je kuipen gaan er met een val toch wel aan. Hoe verder ze uitsteken hoe groter de krachten op het ophangpunt en hoe groter de kans op serieuze schade.

Je hebt van die hele korte, afgeronde valdopjes, die zijn top
Ook niet geheel mee eens. Doppen moeten zo breed zijn dat wiel en dop aan de grond komen zonder deksel te raken.
 
Heren,

Weer een nieuwe vraag.

Ik ben gestart met het opknappen van de gsxr k7. Ik had er valdoppen op zitten. De bout waar mee de dop vast zit was behoorlijk krom. Op zich geen probleem maar volgens mij is het schroefdraad er deels uitgetrokken. Hoe kan ik dit eenvoudig herstellen? Is het door te boren met een moer er achter een optie of is het blok dan lek? Of een bout met grof draad er in.

Even een foto van een site geleend O-)
Bekijk bijlage 1705027

als ik je goed begrijp is je draad in het blok kapot in dat omcirkelde stukje. Bij mijn 750K5 was de bout die in dat zelfde stukje zit afgebroken. Ik heb geprobeerd die eruit te boren, maar ben daarbij 1 of 2 mm scheef gegaan met als gevolg dat ik het oliekanaal dat direct links ervan loopt heb doorgeboord en een gat had aan de achterkant van dat stukje. nou is dat bij een k7 misschien net iets anders, maar er zat dus ontzettend weinig vlees. Ik heb uiteindelijk het hele schroefgat afgedicht met vloeibaar aluminium waardoor er geen olie meer uit liep, maar ook waardoor ik het schroefgat niet meer kon gebruiken en zonder valblok of framebout heb gereden (ging prima). En uiteraard een hoop gedoe om alle slijpsel er weer uit te krijgen. Dus als je een groter gat gaat boren voor een helicoil loop je misschien ook dat risico.
Een alternatief is misschien om het gat vol te gooien met vloeibaar aluminium en dan een nieuw gat te boren en nieuw draad te tappen. Dat vloeibaar aluminium is daar tegen bestand.

edit: of het gewoon zo laten als het is :)
 
Laatst bewerkt:
Vloeibaar aluminium? 8)7
Ik ben benieuwd, hoe je dit hebt gedaan. Met van die epoxy prut kan ik me er nog iets bij voorstellen.
 
Oliekoeler is gewisseld motor loopt als een zonnetje. En lek vrij . Ik twijfel alleen op ik er weer val blokken op ga zetten. Ik moet er nu helicoil in zetten maar ben bang als ik weer eens val ik de ophang punten verkloot. Hoe zien jullie dit ?

Een maatje grotere schroefdraad erin boren en tappen zo rechtstreek door het frame heen. Dus stel m10x1,25 zou je m11x1,25. Een nieuwe cilinderkop erop zetten kan je altijd nog doen ;)
 
Ik heb een setje helicoil besteld m10 1.5 ipv 1.25 ik zag dat je eum uit boor met 10.5mm zoveel vlees zal hij wel hebben. Ik heb voor de 1.5 gekozen omdat die makelijk te krijgen zijn. Nog ff iemand zoeken in de buurt die zo'n mooi busje kan maken. Als Roy "R"acing.
 
Hier weer mooi opgeschoten. Vorige week m’n vorkpoten terug gekregen van Frontrow, dus nu eindelijk motor weer op z’n eigen wielen kunnen zetten. Ben zelf erg blij met het eindresultaat.

Ziet er echt gaaf uit! Nu wel zorgen dat de mooie kanten vanboven blijven. 😁
 
Ik heb zelf ook nog wat gedaan. Ik wou graag nog extra achtertandwielen, om te kunnen variëren met de tandwielverhouding. Dus maar meteen een 520 ketting set erbij gedaan. Dit in kader van wat gewichtbesparing. Maar dat viel eigenlijk wel een beetje tegen. Het grootste verschil zit in een alu vs. staal achtertandwiel. Ik had nog wel wat meer verschil verwacht in het gewicht van de ketting.
Al met al toch weer een kilo eraf. *O*
 

Bijlagen

  • 20211220_131655.jpg
    20211220_131655.jpg
    338,9 KB · Weergaven: 22
  • 20211220_131614.jpg
    20211220_131614.jpg
    278,3 KB · Weergaven: 22
  • 20211220_131547.jpg
    20211220_131547.jpg
    286,3 KB · Weergaven: 23
Terug
Bovenaan Onderaan