Racen op een GSX-R: #4 TS vervanging!

Hier dan de foto's :) Zit vanalles op, zoals quick shifter, omgekeerd schakelen, pit limiter ohlings voorvork, stuurdemper etc.
 

Bijlagen

  • IMG_1683.JPG
    IMG_1683.JPG
    477,7 KB · Weergaven: 46
  • IMG_1684.JPG
    IMG_1684.JPG
    470,8 KB · Weergaven: 46
  • IMG_1689.JPG
    IMG_1689.JPG
    360,8 KB · Weergaven: 47
Rest mij meteen nog een vraag: Ik heb de motor inmiddels gekocht (zal straks foto's plaatsen). Maar ik merk dat het voorwiel enorm zenuwachtig is op de weg (polder weggetje waar 0 verkeer komt :$). Bij elke oneffenheid in het asfaslt stuurt hij meteen in. Ook in de bocht is het voorwiel niet stabiel en wil hij naar links of rechts doordraaien). Dit heb ik nu verholpen door de stuurdemper op maximaal te zetten, maar dit lijkt mij niet de bedoeling. Volgens verkoper staat de achterkant extreem omhoog en is dit circuitfiets eigen. Ik kreeg als tip mee om de balhoofdhoek te verlagen (meer naloop? of hoe heet die term?) door de schokbreker lager te zetten d.m.v. de voorspanning hiervan te verhogen (4 of 5 volle slagen lager zetten). Is dit correct of ga ik hier de hele vering afstelling mee verpesten?
Omdat ik geen vering expert ben zou ik alles “standaard” zetten en langs een expert gaan. Is zo weinig van te zeggen omdat niemand weet welke instellingen hoe staan.
“Extreem” omhoog lijkt me ook niet juist.
Ja de toerenteller werkt wel. Verder werkt alles, alleen de snelheid blijft op 0 staan en de km stand loopt niet op
Oke, nou ja alleen daarom zou ik dus de teller dan afplakken.

Ik ken iemand die dat graag afplakt bij anderen B|

Bekijk bijlage 1746432
Wie doet zoiets nou? Man man man… 😇
 
Volgens verkoper staat de achterkant extreem omhoog en is dit circuitfiets eigen.
Die nam het principe "buikschuiver" wel erg serieus :+



Gefeliciteerd met je aanwinst! Fiets ziet er strak uit ik vind dat geel wel heel gaaf!! Veel plezier ermee :t
 
Laatst bewerkt:
Hier dan de foto's :) Zit vanalles op, zoals quick shifter, omgekeerd schakelen, pit limiter ohlings voorvork, stuurdemper etc.
Met veer voorspanning hoor je niet je rijhoogte te bepalen. Dat doe je met de lengte afstelling van de shock. Op de foto te zien zit er een std achterschokbreker op? dus geen hoogte verstelling mogelijk. Een K4/K5 stuurt wel heel makkelijk in hoor, helemaal als je niet echt hard rijdt.
Wat me wel opvalt is dat er voor totaal geen veervoorpanning op staat, die blauwe bussen staan namelijk helemaal uitgedraait. Ik zou hem eerst voor maar eens wat veervoorspanning geven, achter juist niet extra opdraaien. Desnoods kun je nog je vorkpoten vlak stellen met je bovenste kroonplaat. Dat haal je hem nog een klein beetje meer van zn neus af.
 
Met veer voorspanning hoor je niet je rijhoogte te bepalen. Dat doe je met de lengte afstelling van de shock. Op de foto te zien zit er een std achterschokbreker op? dus geen hoogte verstelling mogelijk. Een K4/K5 stuurt wel heel makkelijk in hoor, helemaal als je niet echt hard rijdt.
Wat me wel opvalt is dat er voor totaal geen veervoorpanning op staat, die blauwe bussen staan namelijk helemaal uitgedraait. Ik zou hem eerst voor maar eens wat veervoorspanning geven, achter juist niet extra opdraaien. Desnoods kun je nog je vorkpoten vlak stellen met je bovenste kroonplaat. Dat haal je hem nog een klein beetje meer van zn neus af.
Klopt het is een standaard achterschokbreker. Ik ben met de vering bezig, dat viel mij idd ook al op. Heb de ingaande demping (compressie) van de voorpoten iets zachter gezet (1/4 draai). Dan zet ik de voorspanning voor op standaard, staat nu 0 voorspanning op. Wat bedoel je met vlak stellen?
 
Je poten iets minder ver doorsteken. Ze steken nu nog boven de kroonplaat uit. Je kunt de bovenkant van de poot ook vlak zetten met de bovenkant van de kroonplaat.
DAEB34A8-EADD-4470-A4A9-91C1B5B70C89.png
 
Je poten iets minder ver doorsteken. Ze steken nu nog boven de kroonplaat uit. Je kunt de bovenkant van de poot ook vlak zetten met de bovenkant van de kroonplaat.


Ik zie het inderdaad. En dan gewoon met een sleutel (grote maat zo te zien) het goude deel naar beneden draaien? Bij jou zie ik dat het deel, waarmee je de uitgaande demping instelt, uitsteekt t.o.v. het blauwe waarmee je de voorspanning instelt. Ik heb nu de voorspanning wat meer naar beneden gedraaid (standaard setting, 4 'grooves' zichtbaar). Maar bij de rechter vork draait het mee naar beneden, zie foto :?

De schokbreker heb ik 3 volle slagen omhoog gedraaid (minder voorspanning). Eens kijken wat dit doet. Binnenkort het circuit op.
 

Bijlagen

  • unnamed.jpg
    unnamed.jpg
    269 KB · Weergaven: 19
Nee je vorkpoten kun je niet naar beneden draaien met die gouden doppen. Dat is gewoon de dop voor je vorkpoot. Je moet je kroonplaten losdraaien en de poten naar beneden drukken, maar niet klakkeloos losdraaien, want dan zakt die natuurlijk nog verder door naar beneden 🤪 Maar enige kennis van sleutelen aan een motorfiets is wel vereist. Anders zit alles er straks onder spanning in en loopt je vork niet meer. Je verstelling van je demper hoort indd niet mee te draaien omlaag, dat is niet goed.

Ik zie je hele motor volgeplakt zitten met rinket stickers, kan die je niet even adviseren?
 
Oke goed om te weten. Ik leer veel bij. Ja klopt, hij weet er ook veel van. Maar weet nu wat de opties zijn en ga er samen met hem maar eens naar kijken. Eerst maar even een circuitdag pakken. Thanks voor de hulp*D
 
Idd waarom een circuitdag (mogelijk) verkloten. Gewoon ff met de motor langs iemand die er verstand van heeft die kan misschien direct zien waarom hij zo de bocht invalt en het oplossen.
 
JC, lekker dichtbij inderdaad, Grijpskerk. Neem aan dat je niet met de trailer heen bent gereden?
 
Nou ik ben er uit! Vanmiddag weer mee bezig geweest. Bij Rinket langs, wat tips en uitleg gekregen over de vering. Met de afstelling van de schokbreker gespeeld, tussendoor testritjes gemaakt... geen resultaat. Ik had ergens in een forum gelezen dat het ook aan de stuurdemper zou kunnen liggen. Deze er af gehaald en warempel het was weg! Ik kon gewoon het stuur loslaten en de motor bleef rechtdoor rijden. Hiervoor kon dat absoluut niet (stuur ging dan meteen naar links/rechts zoeken). Als ik de stuurdemper met de hand indruk hoor je de vloeistof binnenin een beetje borrelen en er zitten dode punten in. ik kan hem niet met constante snelheid indrukken zegmaar, maar stopt op een gegeven moment en dan moet ik meer druk geven om hem verder in te draaien.
 
Wat voor stuurdemper zit erop? Kan zijn dat er lucht in zit, dan begint die te schokken indd. Dat een demper geluid maakt is wel vrij normaal, dat is puur de olie verplaatsing die je hoort.
 
Ik heb de nieuwe stuurdemper 8-) Oude was inderdaad stuk. Maar op welke stand moet ik de nieuwe nu zetten na montage? Volledig open, of juist half dicht o.i.d.? Is het juist dat hij bij normaal rijden niets hoort te doen en pas hoort 'in te grijpen' bij een tankslapper/shimmy o.i.d.?
 
Ik heb de nieuwe stuurdemper 8-) Oude was inderdaad stuk. Maar op welke stand moet ik de nieuwe nu zetten na montage? Volledig open, of juist half dicht o.i.d.? Is het juist dat hij bij normaal rijden niets hoort te doen en pas hoort 'in te grijpen' bij een tankslapper/shimmy o.i.d.?
Je moet er geen last van hebben, maar half beginnen en dan kijken of je meer of minder nodig hebt.
 
Ik ben ook gevallen voor Japans tupperware.... Dus ik meld me even in dit topic;)

Ik ben "natuurlijk" normaal van de klassieke zelfgebouwde meuk.

Maar omdat dat het afgelopen jaar nogal tegenzat met sleutelen en onderdeeltjes moest er worden ingegrepen. Elke keer tegen de klok sleutelen en dan nog geen betrouwbare motor hebben voor de circuitdagen gaat vervelen. Dus nadat op 21 maart mijn citcuitdag werd gered door een r6 uit 2000 moest er ook zoiets komen. Ik las dit topic al langer mee en een SRAD 600 of 750 zou het moeten worden. Gezocht..... en dus uiteindelijk bovenstaande fiets aangeschaft. Een GSX-R750 uit 2000.
Totaal anders dan ik gewend ben op alle fronten, dus het leren rijden en sturen kan opnieuw beginnen, en wel komend weekend op Assen:9

- Voor het eerst op Assen
- Voor het eerst op deze motor
- Voor het eerst meer dan 100Pk ter beschikking

Nouja, alle ingredienten voor een leuk dagje zijn ruimschoots aanwezig. Nog wat kleine dingetjes aan de motor en dan gaan we het beleven. Er komen nog nieuwe banden en remblokken, schakelen moet even omgedraaid, hendels en clipons nog even wat meer naar m'n zin zetten en hobbelen maar. Rustig proberen en dan gaan we het zien.

Later,

Loek
 
Ik ben ook gevallen voor Japans tupperware.... Dus ik meld me even in dit topic;)

Ik ben "natuurlijk" normaal van de klassieke zelfgebouwde meuk.

Maar omdat dat het afgelopen jaar nogal tegenzat met sleutelen en onderdeeltjes moest er worden ingegrepen. Elke keer tegen de klok sleutelen en dan nog geen betrouwbare motor hebben voor de circuitdagen gaat vervelen. Dus nadat op 21 maart mijn citcuitdag werd gered door een r6 uit 2000 moest er ook zoiets komen. Ik las dit topic al langer mee en een SRAD 600 of 750 zou het moeten worden. Gezocht..... en dus uiteindelijk bovenstaande fiets aangeschaft. Een GSX-R750 uit 2000.
Totaal anders dan ik gewend ben op alle fronten, dus het leren rijden en sturen kan opnieuw beginnen, en wel komend weekend op Assen:9

- Voor het eerst op Assen
- Voor het eerst op deze motor
- Voor het eerst meer dan 100Pk ter beschikking

Nouja, alle ingredienten voor een leuk dagje zijn ruimschoots aanwezig. Nog wat kleine dingetjes aan de motor en dan gaan we het beleven. Er komen nog nieuwe banden en remblokken, schakelen moet even omgedraaid, hendels en clipons nog even wat meer naar m'n zin zetten en hobbelen maar. Rustig proberen en dan gaan we het zien.

Later,

Loek
Gezellig! Ik ben er dan ook. Alvast veel plezier!
Ik ben er 2 dagen vrijdag en zaterdag en sta meestal hier ergens: 52°57'44.5"N 6°31'34.5"E · Assen, Nederland
 
Terug
Bovenaan Onderaan