Racen op een GSX-R: #4 TS vervanging!

wat zit die bakkenist nou te prutsen :z

Zat met mn handschoen vast in de kuip dus kon niet optijd terug, maandag en dinsdag zit ik weer in de span en kunnen we echte actie fotos maken;)

Specs:
Suzuki GSXR 1000 K6 blok
Handmade uitlaat
RCN koker Chassis
Avon banden
Infotronic datalogger
Luie Bakkanist(Ik dus)
 
Laatst bewerkt:
Zat met mn handschoen vast in de kuip dus kon niet optijd terug, maandag en dinsdag zit ik weer in de span en kunnen we echte actie fotos maken;)

Specs:
Suzuki GSXR 1000 K6 blok
Handmade uitlaat
RCN koker Chassis
Avon banden
Infotronic datalogger
Luie Bakkanist(Ik dus)

welke klasse ga je rijden?onk?
 
Paar opties denk ik....

1. Laten zitten en na elke sessie poetsen (als het niet echt lekt)
2. blok splitsen en op laten lassen
3. heel goed ontvetten en JB Weld oid ero klussen

Altijd jammer als verkopers dit soort dingen "vergeten" te melden.... Die hebben ook zo'n scheurtje nodig...

1 is zeker geen optie. Want dan moet 'm laten weten welke circuitdagen hij aandoet, kunnen wij die even mijden.
Ik zou enkel voor een duurzame oplossing gaan, is meestal ook de duurste.

Vaak is dit een reden waarom hij de verkoop ingaat en wordt er gezwegen over de echte gebreken. Je zal het maar voor hebben.

Succes in ieder geval met het herstel.
 
Zat met mn handschoen vast in de kuip dus kon niet optijd terug, maandag en dinsdag zit ik weer in de span en kunnen we echte actie fotos maken;)

Specs:
Suzuki GSXR 1000 K6 blok
Handmade uitlaat
RCN koker Chassis
Avon banden
Infotronic datalogger
Luie Bakkanist(Ik dus)

Altijd diep respect voor bakkenisten :/
Ik vraag mij af, waar vinden ze ze nog :?
 
1 is zeker geen optie. Want dan moet 'm laten weten welke circuitdagen hij aandoet, kunnen wij die even mijden.
Ik zou enkel voor een duurzame oplossing gaan, is meestal ook de duurste.

Vaak is dit een reden waarom hij de verkoop ingaat en wordt er gezwegen over de echte gebreken. Je zal het maar voor hebben.

Succes in ieder geval met het herstel.

Gekke gedachte misschien, maar een 2e hand open of kapot blok opsporen en daar van af halen?
 
Terugkomend op mijn vering vragen.
Ik ben vorige week bij HK in tiel geweest.
Voorvork is geserviced en aangepast zodat hij gelijkmatiger loopt en niet "blokt" onder in.
Achterschokbreker bleek te weinig negatieve veerweg te hebben, dus ook aangepast.
Daarnaast heb ik toestemming voor het meerijden bij de ZAC, dus ga 2 wedstrijdjes op Assen doen :)
 
Iedereen bedankt voor het meedenken.

Het eerste wat geprobeerd zal worden is 'lijmen' met Devcon liquid aluminium of met kneed alu pasta (2 comp). Na het mailen van meerdere zaken heb ik besloten om het blok naar Hoegee te brengen. Ik zou het ook eerst zelf kunnen proberen maar ik heb toch wat meer vertrouwen op de manier hoe zij het doen.

Binnenkort beginnen we met het demonteren van het motorblok (en leeg laten lopen uiteraard). Daarna gaat hij naar Hoegee waar ze het blok een tijdje op z'n 'kop' laten liggen. Dit is om olie zoveel mogelijk weg te laten lopen. Vervolgens gaan ze de plek ontvetten en schoonspuiten en vrezen/ schuren ze het plekje.

De grootste kosten zitten hem in de demontage en montage van het blok. Daarom doen we dit zelf en brengen we hem langs. Mijn maat heeft hier wel redelijk wat ervaring mee. Maar heeft er iemand toevallig een beschrijving/ checklist idee om dit goed uit te voeren?
 
Iedereen bedankt voor het meedenken.

Het eerste wat geprobeerd zal worden is 'lijmen' met Devcon liquid aluminium of met kneed alu pasta (2 comp). Na het mailen van meerdere zaken heb ik besloten om het blok naar Hoegee te brengen. Ik zou het ook eerst zelf kunnen proberen maar ik heb toch wat meer vertrouwen op de manier hoe zij het doen.

Binnenkort beginnen we met het demonteren van het motorblok (en leeg laten lopen uiteraard). Daarna gaat hij naar Hoegee waar ze het blok een tijdje op z'n 'kop' laten liggen. Dit is om olie zoveel mogelijk weg te laten lopen. Vervolgens gaan ze de plek ontvetten en schoonspuiten en vrezen/ schuren ze het plekje.

De grootste kosten zitten hem in de demontage en montage van het blok. Daarom doen we dit zelf en brengen we hem langs. Mijn maat heeft hier wel redelijk wat ervaring mee. Maar heeft er iemand toevallig een beschrijving/ checklist idee om dit goed uit te voeren?

Ok... Maar waarom doe je dat dan ook niet zelf, het vullen? Of doet Hoegee het met anti lek garantie en is het onder de 100 euro?

Blok uitbouwen kun je het beste ff manual voor volgen. Blokje er uit is een uurtje werk ongeveer. Niet vergeten de massakabel van het blok af te halen, dat wordt nog wel eens vergeten :')
 
Ik heb deze winter ook het blok er uit gehad, gewoon van boven naar beneden alles los halen aan beide zijden.
Heb alle stekkertjes en slangen gelabeld, vooral om te voorkomen dat met inbouwen een stekker word vergeten.
Groot label valt toch meer op ;-)
Maar is inderdaad goed te doen.
 
Ik heb deze winter ook het blok er uit gehad, gewoon van boven naar beneden alles los halen aan beide zijden.
Heb alle stekkertjes en slangen gelabeld, vooral om te voorkomen dat met inbouwen een stekker word vergeten.
Groot label valt toch meer op ;-)
Maar is inderdaad goed te doen.
labelen van stekkers hoef niet, je kan toch geen stekkers verkeerd aansluiten. alle stekkers zijn anders. ik had wel een bougie kapje op bougie 2 en 3 verwisseld :z
 
mccoyman werkt graag erg netjes werk zelf ook zo ( meestal :+ ) .Veel foto's maken de manual erbij dan kan het haast niet meer fout gaan. :P
 
Laatst bewerkt:
Zat met mn handschoen vast in de kuip dus kon niet optijd terug, maandag en dinsdag zit ik weer in de span en kunnen we echte actie fotos maken;)

Specs:
Suzuki GSXR 1000 K6 blok
Handmade uitlaat
RCN koker Chassis
Avon banden
Infotronic datalogger
Luie Bakkanist(Ik dus)

Je staat erin!

Kunnen jullie nog contact krijgen met die kerel van Infotronic? Bedrijf heeft faillissement aangevraagd en die software kan je niet zomaar vrij schakelen B|
 
Monsjobe - Bol #55
GSXR-600 K6 (123,6PK)
Vortex Clipons
Diamond rearsets (multi afstelbaar)
Brembo HPK 19RCS radiale rempomp
stalen remleidingen voor en achter
Volledig Yoshimura TRC uitlaatsysteem
Benzine aftapsysteem
Active snelgas
Titax korte afstelbare rem/koppeling hendels
Öhlins zuigerkit voorpoten
Wilbers schokdemper achter
DID 520 ketting zvmx2
45 tands achtertandwiel
Sprint Luchtfilter
Velocity stack modificatie
Vaste wielbussen, ook voor 2 reservewielen.
Remklauw fixatie achter voor makkelijk wielen wisselen
Motorblok crash protectie carbon + Crashbobbins
ECU hergeprogrammeerd
K9 Wielen

full
 
Monsjobe - Bol #55
GSXR-600 K6 (123,6PK)
Vortex Clipons
Diamond rearsets (multi afstelbaar)
Brembo HPK 19RCS radiale rempomp
stalen remleidingen voor en achter
Volledig Yoshimura TRC uitlaatsysteem
Benzine aftapsysteem
Active snelgas
Titax korte afstelbare rem/koppeling hendels
Öhlins zuigerkit voorpoten
Wilbers schokdemper achter
DID 520 ketting zvmx2
45 tands achtertandwiel
Sprint Luchtfilter
Velocity stack modificatie
Vaste wielbussen, ook voor 2 reservewielen.
Remklauw fixatie achter voor makkelijk wielen wisselen
Motorblok crash protectie carbon + Crashbobbins
ECU hergeprogrammeerd
K9 Wielen

[afbeelding]

Top motor! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan