Racen op een GSX-R: #4 TS vervanging!

De Suzuki is inmiddels op een testbank geweest. Liep erg slecht, houdt erg in op hoge toeren. Op advies de brandstofpomp vervangen, maar ik rij nu op Spa: het heeft niet geholpen.. iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen? Alleen bij vol gas stottert hij enorm en houdt hij in. Daaronder loopt hij redelijk goed. Zou het aan de injectie kunnen liggen? Misschien vervuild?
 
De injectoren kan je eruit halen om ze te laten testen.

Je had deze circuitmotor toch recentelijk gekocht weet de vorige eigenaar het ook niet ?
 
De Suzuki is inmiddels op een testbank geweest. Liep erg slecht, houdt erg in op hoge toeren. Op advies de brandstofpomp vervangen, maar ik rij nu op Spa: het heeft niet geholpen.. iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen? Alleen bij vol gas stottert hij enorm en houdt hij in. Daaronder loopt hij redelijk goed. Zou het aan de injectie kunnen liggen? Misschien vervuild?

Accu goed en goed aangesloten?
 
Men wijst altijd nogal vrij snel naar een benzine probleem pomp of de injectoren ? Als er explo safe in de tank zit kan je idd injector vervuiling krijgen?

Zelf kijk ik altijd de basis dingen/instellingen na zoals de o.a de TPS .Is de weerstand van de TPS wel goed dus loopt hij mooi op en niet schokgewijs ? Als je STVA stuk zou zijn zou je een error code op je dash moeten zien ? Je motor ook eens goed synchroniseren kan je doen.

www.youtube.com/watch?v=SPGg_v4cVeE

www.youtube.com/watch?v=3hxB-ZrR0rg

Trekt je tank niet vacuüm of zo ? Of ergens een vacuüm lek ? Zit idd alles wel goed/juist aangesloten op je airbox ?
 
Laatst bewerkt:
Wilde mijn GSX-R 750 Srad 1999 even introduceren met alle specs en foto.

GSX-R 750 SRAD 1999
Powercommander met custom mapping door MAD racing (134,8pk op het achterwiel met 102 octaan)
Leo Vince titanitum uitlaatsysteem van een GSXR 1000 k4.
K&N luchtfilter
GSX-R 1000 K5 voorvork met HK suspension expert aanpassingen
Ohlins schokdemper achter
Healtech Quickshifter
Brembo M4 radiale remklauwen
Brembo RCS 19 rempomp
DID 520 EVR ketting

Vorige week 1.58.4 op Assen mee gereden.

full

full
 
De Suzuki is inmiddels op een testbank geweest. Liep erg slecht, houdt erg in op hoge toeren. Op advies de brandstofpomp vervangen, maar ik rij nu op Spa: het heeft niet geholpen.. iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen? Alleen bij vol gas stottert hij enorm en houdt hij in. Daaronder loopt hij redelijk goed. Zou het aan de injectie kunnen liggen? Misschien vervuild?


Kunnen heel goed je injectoren zijn, heb ik ook gehad met mijn k6
Ik heb de injectoren gedemonteerd en per injector er pure reiniger door heen laten lopen (extern pompje en een accu)
Daarna een paar dagen laten liggen en weer gemonteerd :t
Ligt aan de bio ethanol in de nieuwe brandstoffen.
 
brandstof filter is die vervangen/ verse in gezet met de nieuwe pomp.
zijn ook probleem dingen bij suzuki vooral in combinatie met explosafe.

nieuw filtertje kost niet veel en is vrij makkelijk te vervangen
 
Bedankt voor het meedenken! Ik ga eens met de injectoren aan de slag. Accu is net vers en goed aangesloten, slangetjes zitten ook goed aangesloten (ook niet geknikt oid). Werken in het onderwijs heeft als voordeel dat ik daar nu mooi de tijd voor heb :+
 
Weet iemand wat voor (verbeterde) remklauwen er op een GSX-R 600 bouwjaar 2001 passen ?

Ik heb een brembo rempomp liggen en de klauwen verdienen ook een update.

Thanks!!!
 
Mocht er iemand hier nog interesse hebben in Braking wave remschijven passend op SUZUKI GSX 600 R (2004-2005), GSX 750 R (2004-2005), GSX 1000 (2003-2004) in nette staat. stuur me gerust een prive berichtje mogen weg voor 150,- (staan op mp voor 180,-)
 
Probleem met stabiliteit aan de voorkant met om gooien waar ik het 2 pagina's over had is op gelost. De rebound stond veel te laag. 2 dagen heerlijk rond gegooid met de soes op ecuyers. Helaas iets er ook letterlijk mee gegooid nu op op naar een nieuw pak en wat kuip werk :X
 
Fijn dat de aanpassingen aan de vering geholpen hebben. Weet je dat ook weer. :)

En success met het herstellen van de fiets. Grote schuiver gemaakt of viel het wel mee?
 
Gelukkig had ik hem goed beveiligd met stuuruitslag beperkingen en val doppen. Hij heeft alleen over het asfalt geschoven en is alleen de kuip kapot.en een step e ik had gewoon kunnen door rijden. Maar van mijn pak was niks over dus maar naar huis gegaan, was gelukkig halverwege de 2e dag

Heel dom was iets wijd gelopen bij de eerste bocht. Bij het aanremmen bij de 2e bocht had ik focus op de apex en niet in de gaten dat ik al op het randje reed. Toen vol remmend in het gras gekomen en afgestapt. :N
 
mocht er iemand interesse hebben of iemand weten. heb een set velgen te koop voor een gsxr 600, 750 k1 t/m k3 compleet met remschijven.voor verdere info stuur mij ff pb
 
Heeft iemand hier wel eens op Spa gereden met een 750 k4/k5? Ben namelijk benieuwd naar de tandwiel verhouding die het beste past icm 180/60 banden.
 
Ja in principe wel. Ik heb nu 16/45 en ga naar 16/43 maar geen idee of dat genoeg is. Met de standaard vertanding (17/43) moet ie 270 halen. Met 16/43 zou ie tot iets van 260 moeten kunnen komen, maar ik weet dus niet hoe je dan uitkomt aan het eind van het lange rechte stuk. Misschien dat iemand die er gereden heeft er iets over kan zeggen. Ter referentie: op de veenslang kom ik tot 230 (GPS)km's, net nog in de 5. In de 6 heb ik nog wat over.
 
Laatst bewerkt:
Ja in principe wel. Ik heb nu 16/45 en ga naar 16/43 maar geen idee of dat genoeg is. Met de standaard vertanding (17/43) moet ie 270 halen. Met 16/43 zou ie tot iets van 260 moeten kunnen komen, maar ik weet dus niet hoe je dan uitkomt aan het eind van het lange rechte stuk. Misschien dat iemand die er gereden heeft er iets over kan zeggen. Ter referentie: op de veenslang kom ik tot 230 (GPS)km's, net nog in de 5. In de 6 heb ik nog wat over.

230 op de teller met afwijkende vertanding neem ik aan?
Ik kom op Assen bij Hoge Heide met wind mee/slipstream nét aan de begrenzer in z’n 6 maar geen idee hoe hard ik daar ga.
600 L1 met 15/45, CPZ rij ik 15/44.
 
Rechte eind op Spa loopt omhoog. Mijn ervaring is gewoon zelfde verhouding te gebruiken als op Assen en dan zit je al prima in de juiste richting. Een tandje meer of minder maakt niet zoveel uit op je rondetijd. De juiste versnelling echter....
 
Rechte eind op Spa loopt omhoog. Mijn ervaring is gewoon zelfde verhouding te gebruiken als op Assen en dan zit je al prima in de juiste richting. Een tandje meer of minder maakt niet zoveel uit op je rondetijd. De juiste versnelling echter....

Qua rondetijd niet nee maar qua rij comfort wel. Als je net wel of niet moet schakelen...
 
Heeft iemand hier wel eens op Spa gereden met een 750 k4/k5? Ben namelijk benieuwd naar de tandwiel verhouding die het beste past icm 180/60 banden.

Ik rijd met mijn 750 k5 met 15-45 daar, hetzelfde als op Assen. Hij loopt dan op driekwart rechte eind in de begrenzer. Heb ook 15-43 geprobeerd, maar dat maakt weinig uit. Heb wel 190-55 band erop zitten. Maar dat zal ook niet veel uitmaken. Rondetijden schommelen rond de 2.50 daar. Moet zeggen dat ik menig 1000cc het daar best lastig kan maken.. (behalve op het rechte eind haha)
 
Terug
Bovenaan Onderaan