Racen op een GSX-R: #4 TS vervanging!

Bedankt voor de info heb ook de beschrijving om de repareren van iemand van hier gevonden. Ik denk dat het een mooi project voor de winter is ondertussen laat ik de fi melding ff Staan. Toch geen tijd om te kijken onder het rijden _O-
 
Geen storings melding meer de as zit er nog in dus de sensor werkt gewoon. Heb ze eruit gehaalt omdat ik door de storing ik de kerel die achter me reed bijna in mijn nek had. Dat wil ik niet nog eens mee maken en de kleppen hebben op het circuit 0 functie. En toch repareren zodat ik geen storing meer heb op het dashboard.
 
Geen storings melding meer de as zit er nog in dus de sensor werkt gewoon. Heb ze eruit gehaalt omdat ik door de storing ik de kerel die achter me reed bijna in mijn nek had. Dat wil ik niet nog eens mee maken en de kleppen hebben op het circuit 0 functie. En toch repareren zodat ik geen storing meer heb op het dashboard.

Als je hem gefixt hebt zoals beschreven heb je ook geen problemen meer.
En volgens die redenatie zou ik na elke race nieuwe bougies moeten steken. Heb het eens gehad dat een nieuwe bougie op de 2e dag niet goed meer werkte en dus ook te weinig vermogen.

Ik heb altijd met gereden, je kan altijd eens laag in toeren komen door een fout oid. Scheelt toch weer.
 
Geen zin terug te lezen...

Kan zoveel zijn.
Luchtslangetjes op de injectie goed?
Kelken ed niet poreus?
Bougies vervangen?
Uitlaatbocht temp gemeten? Is er 1 kouder als de rest?


Excuses voor de late reactie.
Bougies zijn vervangen, uitlaatbochten laten niets geks zien. Motor loopt inmiddels weer op vier pitten, injectoren en de injectiegalerij zijn vervangen inclusief slangen etc. Helaas heeft het nog steeds niet geholpen.
De motor pakt op zich goed op en loopt ook mooi stationair. Wanneer ik vol gas geef, loopt hij redelijk goed door tot de 10.000 toeren, dan houdt hij onwijs in en gaat stotteren. Op de GPS kom ik ook maar net boven de 200 uit op de veenslang.
Wanneer ik stilstaand aan het gas ga trekken, kan ik hem bij wijze van spreken direct doortrekken tot het rode gebied, maar rijdend lukt dat absoluut niet.
Hij is een tijdje geleden op een testbank geweest, die gaf aan dat hij 117 pk leverde, een beetje karig voor een 1000. Uit de testbank kwam ook naar voren dat hij veel te weinig brandstof kreeg op hoge toeren, dus vervangen van de injectie leek de meest logische stap nadat ik de brandstofpomp al had vervangen. Iemand hier toevallig ervaring mee of tips?
 
Laatst bewerkt:
No offence, maar je zit gewoon klakkeloos delen te vervangen terwijl je niet eens weet wat het probleem dus precies is?

Als hij op 4 cilnders loopt en de uitlaatbochten even warm zijn zit het probleem mijns inziens in iets wat alle 4 de cilinders aanstuurt.
Dus sensoren, cdi, pomp, brandstofleidingen, tank die vacuum trekt.
Je hebt bij het rottige lopen geen Fi melding?
 
No offence, maar je zit gewoon klakkeloos delen te vervangen terwijl je niet eens weet wat het probleem dus precies is?

Als hij op 4 cilnders loopt en de uitlaatbochten even warm zijn zit het probleem mijns inziens in iets wat alle 4 de cilinders aanstuurt.
Dus sensoren, cdi, pomp, brandstofleidingen, tank die vacuum trekt.
Je hebt bij het rottige lopen geen Fi melding?

Ho, wacht! Ik ben niet helemaal duidelijk geweest, zie ik. Ik heb zelf de brandstofpomp vervangen op advies van een motorzaak. Toen dit het probleem niet oploste, is de motorzaak er naar gaan kijken. Zij hebben na onderzoek de injectoren en galerij vervangen. De motor staat inmiddels weer bij mij thuis (want: afgelopen dinsdag een circuitdag gehad) en ik zit te kijken wat het probleem eventueel zou kunnen zijn. Dit schept misschien een iets beter beeld ;) .

Ik krijg geen enkele foutmelding, helaas. Had het misschien wat eenvoudiger gemaakt.
 
Ho, wacht! Ik ben niet helemaal duidelijk geweest, zie ik. Ik heb zelf de brandstofpomp vervangen op advies van een motorzaak. Toen dit het probleem niet oploste, is de motorzaak er naar gaan kijken. Zij hebben na onderzoek de injectoren en galerij vervangen. De motor staat inmiddels weer bij mij thuis (want: afgelopen dinsdag een circuitdag gehad) en ik zit te kijken wat het probleem eventueel zou kunnen zijn. Dit schept misschien een iets beter beeld ;) .

Ik krijg geen enkele foutmelding, helaas. Had het misschien wat eenvoudiger gemaakt.

Ah ke :)
Maar goed, dan heeft de motorzaak dus zooi vervangen die het probleem blijkbaar niet is.

En als jij zeker weet dat de uitlaatbochten even warm (bougies zelfde kleur/staat?) worden is mijn gedachtegang dat het probleem dus in de aansturing/brandstof levering ervoor zit. Omdat ze alle 4 hetzelfde probleem hebben zou het dus bijvoorbeeld CDI, brandstofleiding enz kunnen zijn. Tenminste die hoek zou ik zoeken.
 
Heb je toevallig niet een Duitse en of Franse 100pk 1000cc gekocht zonder dat je dit weet?

Dan moet je de ecu laten herschrijven
 
Laatst bewerkt:
voor de techneuten..ik heb een probleem met mijn cockpit/kilometerteller/dashboard. daar waar normaal de temperatuur aangegeven wordt in de display staat nu alleen maar "Check" een enkele keer komt de temperatuur nog wel de tevoorschijn. heb de accu al een x eraf gehad maar het "Check" blijft nadat ik hem gestart heb. de ventilator slaat uiteindelijk wel aan echter ik kan de temperatuur niet aflezen, is dit een kwestie van een stekkertje wat misschien niet vast zit? of moet ik aan wat anders denken. olielampje gaat niet branden en oliepeil en koelvloeistof niveau zijn gewoon ok. gaat om een gsxr 750 k4
 
Laatst bewerkt:
voor de techneuten..ik heb een probleem met mijn cockpit/kilometerteller/dashboard. daar waar normaal de temperatuur aangegeven wordt in de display staat nu alleen maar "Check" een enkele keer komt de temperatuur nog wel de tevoorschijn. heb de accu al een x eraf gehad maar het "Check" blijft nadat ik hem gestart heb. de ventilator slaat uiteindelijk wel aan echter ik kan de temperatuur niet aflezen, is dit een kwestie van een stekkertje wat misschien niet vast zit? of moet ik aan wat anders denken. olielampje gaat niet branden en oliepeil en koelvloeistof niveau zijn gewoon ok. gaat om een gsxr 750 k4

Wat zegt de dealermode?
 
nou de dealermode blijft "chec" zeggen ondanks dat ik er een ijzerdraadje tussen zet. nu zijn er vorige week andere clipons opgedaan plus andere schakelaars met andere killswitch kan zijn dat hier nu een fout in de bedrading zit?
 
Laatst bewerkt:
nou de dealermode blijft "chec" zeggen ondanks dat ik er een ijzerdraadje tussen zet. nu zijn er vorige week andere clipons opgedaan plus andere schakelaars met andere killswitch kan zijn dat hier nu een fout in de bedrading zit?

Ah!

Sindsdien ook de problemen? Dan zit het zeker daar in.
Check zegt hij normaal ook als je killswitch niet goed staat, maar wel vreemd dat je dan wel kan starten.
 
nou heb die fiets net Roy, maar naar wat ik me kan herinneren gaf tie dat "Chec" niet toen de originele switch er nog op zat. dus waarschijnlijk moet het daar gezocht worden denk ik. de killswitch die er nu op zit werkt wel vwb aan/uit
 
Hoe ziet die nieuwe schakelaar er uit dan?

Ik heb er ook een andere op en moet voor het starten altijd een 3e knop omzetten en na starten terugzetten. Dus killswich aan, knop om en startknop indrukken, dan knoo terug.
 
Hoe ziet die nieuwe schakelaar er uit dan?

Ik heb er ook een andere op en moet voor het starten altijd een 3e knop omzetten en na starten terugzetten. Dus killswich aan, knop om en startknop indrukken, dan knoo terug.

Ik heb maar 2 knoppen Pilz, 1 om te starten en 1 is de killswitch zelf met een on/off stand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan