Racen op een GSX-R: #4 TS vervanging!

organisatie was circuitschool.nl

Zeeuws-Vlaanderen (onderste stukje zeeland, tegen Belgie aan), 330 km enkele reis maar met aanhanger en een bak koffie tussen door 4 uurtjes.
Enkel met de auto zonder aanhanger en met wat doorrijden 3:15 hr

Succes vrijdag, dat is wel een eind rijden dan inderdaad :9
Hopelijk mooi weer :t
 
organisatie was circuitschool.nl

Zeeuws-Vlaanderen (onderste stukje zeeland, tegen Belgie aan), 330 km enkele reis maar met aanhanger en een bak koffie tussen door 4 uurtjes.
Enkel met de auto zonder aanhanger en met wat doorrijden 3:15 hr

Succes vrijdag, dat is wel een eind rijden dan inderdaad :9
Hopelijk mooi weer :t

Ja dat is idd een behoorlijk stukje.

Ja ach, je moet er wat voor over hebben.
En regen is niet zo erg, meer kans om eerste te worden ;)

voor ons vanaf Groningen ook dik 5 uur naar Croix🙈

Zonder ahw neem ik aan? Anders heb je wat langer nodig.
 
Ja dat dacht ik al. Ik heb wss met sleurhut net zo lang nodig.

Maar wel geinig baantje. Vorig jaar net onder de minuut gereden met top weer, zal nu wat moeilijker worden. Maar met regen goeie kans eerste te worden.


voorspellingen zijn inderdaad zozo....ben benieuwd, heb er zelf nog nooit gereden. wij rijden rond 14.00 weg uit Groningen
 
Dit weekend zaterdag en zondag in Mettet geweest. Tegen de tijd dat we alles opgebouwd hadden begon het te regenen en dat ging de hele nacht door. Ik had de regenbanden de dag van te voren er al opgezet dus dat was niet echt een verrassing. Open pitlane dus dat was lekker direct veel vertrouwen in de grip en lekker regen rijden. Ik heb nog nooit zo lekker in de regen gereden erg gaaf om gewoon de knie aan de grond te leggen op een zeik natte baan. Om 11.00 hield het op met druppelen en werd het droog direct de baan af om te banden niet kapot te rijden.
Na de pauze om 13.20 met slicks de baan op maar het was nog koud en tricky heel veel val partijen en ik had zelf ook ff nodig om ritme in het droog te vinden. Maar de 2e en 3e droge sessies gingen lekker en kwam tot 1.15 een lichte verbetering van mijn pr
De 2e dag begon koud maar erg zonnig na 4 sessies reed ik 1.14 maar na een waarschuwing in de eerste rechtse. Waar dat weekend al een man of 10 gevallen waren heb ik me neer gelegd dat 1.14 op het moment prima was en lekker de sessies uitgereden.
Een heerlijk weekend de soes loopt als een raket heb nu 15/45 wat op Assen en Mettet prima voor mij werkt. Ook de 2e dag voor het eerst SBS blokken gemonteerd deze zijn super goed bevallen, scheelt weer kosten tov brembo,

Verder was het een top weekend en erg gezellig op de paddock user123 leren kennen. Dat was de 2e keer met intertrack hun verplichte groepswissel systeem vind ik perfect, net zoals de rest van hun organisatie
 
Ik kon niet rijden met 15/47 begin dit jaar geprobeerd. Ik kon er niet mee rijden veel te kort/fel ik hoef niet zo zeer hem in de 3 op achterwiel te trekken 😁
inderdaad op de 750 k4/k5 is 15-47 maar ook 15-46 niet echt een optie.
ik sta ook op 15-45 en voor Croix bleek achteraf dat ik misschien beter met een 44 achter had moeten gaan rijden.
reed veelvuldig in de 2e versnelling en daarbij was hij erg nerveus met de 15-45 vertanding.
op Assen was deze verhouding wel prima
 
Vraagje: ik rij een gsxr 600 k8. Momenteel helemaal standaard, enkel een akrapovic slip-on demper. Momenteel met db killer is de motor nog super stil. Geen problemen op assen/Zandvoort.

Was van plan de kat te laten verwijderen en een vervanger te plaatsen. Toch een aantal onnodige kilo’s en minder vermogen lijkt mij. Zijn er mensen met de standaard set up en kat vervanger die in de problemen komen op assen/Zandvoort qua geluid? Of moet dit kunnen?
 
Mijn GSXR 750 2008 circuitfiets begint al aardige vormen aan te nemen.

Helemaal nieuw opgebouwd vanaf een kaal frame. Een fris straatblokje erin met maar 12.000km. Maandag staat ie bij Druijff Racing voor een custom ECU map, Woolich quickshifter die op de ecu komt en de pitlimiter en lunchcontrol worden open gezet in de software.

Dan nog even de boel spuiten en hij staat klaar voor 4/5 juni Assen :)

1394300

1394303
 
Ben heel benieuwd Pim. Ik heb afgelopen vrijdag 1:57.0 gereden. Een halve seconde van mijn pr af met een r6 van 2007. Het gaat steeds beter ook dankzij de tips van Roy. Dus 14 juli gaan we voor een pr verbetering. En da's ook mijn doel voor dit jaar.

Nog een paar probleempjes gehad. Gas bleef hangen en een storing van de stuurdemper. Gelukkig was Druijf Racing in Assen voor de OW cup en heeft die mij even geholpen en tevens besproken hoe de motor aanvoelde. Vering aangepast en gelijk 1.57 'ers. (3 rondes achter elkaar in de 1:57) En dat in de laatste sessie. Heb ook maar de 2 laatste sessies kunnen rijden ivm het ,$€÷€ weer. Droog nat droog nat. Was geen weer voor slicks en ook niet voor regenbanden. Dus bijna de helft bleef de eerste 3 sessies binnen.

1394839
 
Mooie tijd, :t

Balen he dat weer, baalde er 6 mei ook zo van.
Boek ik 1 dag Assen en is het steenkoud en af en toe regen, maar goed niks aan te doen.

Nog mensen van hier die sprintraces op Zolder rijden, ik ga donderdag kijken.
Ik rij zelf niet maar wil eens zien hoe het in elkaar steekt en welke tijden er in welke klasses er gereden worden.
Zie het zelf wel zitten om er volgend jaar een paar te doen.
Eens kijken hoe het is en het stukje competitie lijkt me wel leuk.
 
Mooie tijd, :t

Balen he dat weer, baalde er 6 mei ook zo van.
Boek ik 1 dag Assen en is het steenkoud en af en toe regen, maar goed niks aan te doen.

Nog mensen van hier die sprintraces op Zolder rijden, ik ga donderdag kijken.
Ik rij zelf niet maar wil eens zien hoe het in elkaar steekt en welke tijden er in welke klasses er gereden worden.
Zie het zelf wel zitten om er volgend jaar een paar te doen.
Eens kijken hoe het is en het stukje competitie lijkt me wel leuk.

hier ook meer dan interesse voor volgend jaar 👍. laat maar weten hoe het was
 
Terug
Bovenaan Onderaan