Racen op een GSX-R: #4 TS vervanging!

Had deze op een gsxr-750L1. Ik vond het niks, deed het niet eens meer op het circuit. Verknalde bij mij de toms op Assen. Aanraken pookje en schoot uit de versnelling, of omlaag. Startjes, gewoon niet willen opschakelen. Ik was kwaad die dag. Monteur die mijn motor doet heeft nooit problemen met andere. Toen ik terug kwam, beetje sleutelen en deed het weer.
Maar hier kan ik niet op vertrouwen op een circuit dag.
Hij haalt 'm eraf en geld terug. Toffe monteur.
Doet hij het goed? Denk het wel, maar die dag dus niet. En dat ga ik niet nog een keer ervaren. Dus wellicht had ik gewoon pech.
Dit was mijn ervaring, hoop dat dit toevoegd.
 
Oké en werkt ook goed dus😉
Jep. Doet wat hij moet doen.

Had deze op een gsxr-750L1. Ik vond het niks, deed het niet eens meer op het circuit. Verknalde bij mij de toms op Assen. Aanraken pookje en schoot uit de versnelling, of omlaag. Startjes, gewoon niet willen opschakelen. Ik was kwaad die dag. Monteur die mijn motor doet heeft nooit problemen met andere. Toen ik terug kwam, beetje sleutelen en deed het weer.
Maar hier kan ik niet op vertrouwen op een circuit dag.
Hij haalt 'm eraf en geld terug. Toffe monteur.
Doet hij het goed? Denk het wel, maar die dag dus niet. En dat ga ik niet nog een keer ervaren. Dus wellicht had ik gewoon pech.
Dit was mijn ervaring, hoop dat dit toevoegd.
Weet niet hoe je dat voor elkaar kreeg dan want enige wat dat ding doet is het signaal van je sensor omzetten volgens mij?
 
Die sensor detecteert die beweging in het pookje. Waarschijnlijk stond dit niet goed afgesteld. Hij pikte niet goed op. Hij deed het gewoon niet meer.
 
Had deze op een gsxr-750L1. Ik vond het niks, deed het niet eens meer op het circuit. Verknalde bij mij de toms op Assen. Aanraken pookje en schoot uit de versnelling, of omlaag. Startjes, gewoon niet willen opschakelen. Ik was kwaad die dag. Monteur die mijn motor doet heeft nooit problemen met andere. Toen ik terug kwam, beetje sleutelen en deed het weer.
Maar hier kan ik niet op vertrouwen op een circuit dag.
Hij haalt 'm eraf en geld terug. Toffe monteur.
Doet hij het goed? Denk het wel, maar die dag dus niet. En dat ga ik niet nog een keer ervaren. Dus wellicht had ik gewoon pech.
Dit was mijn ervaring, hoop dat dit toevoegd.
Dat klinkt niet heel veel belovend😁!! Dan wacht ik sowieso nog ff af op andere reacties! Bedankt
 
De healtech is een prima quickshifter. Je moet alleen de juiste instellingen gebruiken en wat testen met de instellingen. Als dat goed staat, doet hij het als ieder andere goede quickshifter. Maar erop zetten en er van uitgaan dat hij het nu vlekkenloos gaat doen, gaat niet werken bij een Healtech. Vooral de Sensor threshold en cutoff times moeten veranderd worden. Bij mijn 750 1998 staat bijvoorbeel de sensor threshold op 80% en de cut-off times op 65ms. Threshold is echt essentieel om die aan te passen. Anders krijg je hele rare hickups waarbij je motor gaat inhouden bij een hobbel. Bij de hobbel gaat het schakelpedaal bewegen en denkt de quickshifter dat er geschakelt gaat worden en dus houdt hij in. Ook als je dus licht je voet op het pedaaltje houdt zou hij dus in kunnen houden als de threshold op bv 20-30% zou staan. Zet die op 80-90%.
 
De healtech is een prima quickshifter. Je moet alleen de juiste instellingen gebruiken en wat testen met de instellingen. Als dat goed staat, doet hij het als ieder andere goede quickshifter. Maar erop zetten en er van uitgaan dat hij het nu vlekkenloos gaat doen, gaat niet werken bij een Healtech. Vooral de Sensor threshold en cutoff times moeten veranderd worden. Bij mijn 750 1998 staat bijvoorbeel de sensor threshold op 80% en de cut-off times op 65ms. Threshold is echt essentieel om die aan te passen. Anders krijg je hele rare hickups waarbij je motor gaat inhouden bij een hobbel. Bij de hobbel gaat het schakelpedaal bewegen en denkt de quickshifter dat er geschakelt gaat worden en dus houdt hij in. Ook als je dus licht je voet op het pedaaltje houdt zou hij dus in kunnen houden als de threshold op bv 20-30% zou staan. Zet die op 80-90%.
Dit is een heel goede beschrijving waar ik tegen aan liep. Men zei mij, je hoeft niet verder iets te doen, hij is basis ingesteld voor mijn motor, hij leert zelf. Daar ben ik nu op terug gekomen. Precies, ik hoefde het pookje maar aan te raken etc etc. Wellicht raakte bij mij die sensor wat losser. Dus Healtech vereist bijstellen.
Ik, de ongeduld, vind dit niks, puur persoonlijk.
 
Hij leert zeker niet zelf. Dat staat ook nergens in de beschrijving. Een misvatting van de mensen die dat tegen je vertelden. Een zelflerende quickshifter kost 450e+ zoals translogic.

Dus als je ongeduldig bent en niets wil veranderen, dan moet je gewoon de portemonnai trekken en een kleine 200e extra betalen.
 
Hij leert zeker niet zelf. Dat staat ook nergens in de beschrijving. Een misvatting van de mensen die dat tegen je vertelden. Een zelflerende quickshifter kost 450e+ zoals translogic.
De mijne was, iqse-1+qsxp4b en koste 266 ex btw. En ja, ze vertelde dat deze leert van het schakelen.
Ik krijg netjes mijn geld terug. Dan wil ik liever voor de translogic gaan. Dank je voor de verduidelijking😉
 
Translogic kan ik aanbevelen, heb ik op mijn straatfiets en op de cicuitfiets.

Heb ook met Bazzaz en HM gereden , maar translogic is wat mij betreft de beste.
Kost wel wat maar, werkt tot nu toe probleemloos en goed, komt kwa gevoel en trefzekerheid op mij over als een fabrieksaf QS, heb een S1000RR gereden met fabrieksaf QS en die werkte ook goed.
 
Hallo,

Iemand hier ervaring met een healtech quickshifter op een suzuki gsx-r 750 k5?
Zowel in gebruik als t installeren ervan?
Hoor t graag!!

Heb lang getwijfeld hierover maar heb op aanraden van veel mensen toch meer geïnvesteerd voor een translogic. Heb zelfs zo'n healtech in mijn handen gehad maar ben echt overtuigd van de beter kwaliteit van een translogic. Fijne hiervan is ook dat hij zelf lerend is. Ben er erg blij mee schakeld super soepel
,
 
Heb lang getwijfeld hierover maar heb op aanraden van veel mensen toch meer geïnvesteerd voor een translogic. Heb zelfs zo'n healtech in mijn handen gehad maar ben echt overtuigd van de beter kwaliteit van een translogic. Fijne hiervan is ook dat hij zelf lerend is. Ben er erg blij mee schakeld super soepel
,
Oké, ja dit hoor ik vaker inderdaad!! Iedereen bedankt voor de goeie feedback👍
 
Dit weekend met 3 gsxren en forum leden een weekendje Mettet gedaan erg leuk
IMG_20200627_085506.jpg


En nog een filmpje van de beste ronde 😁
 
Welke tandwielverhouding rijden jullie mee op een SRAD? Ik heb een 600 uit 97 waarbij het voortandwiel momenteel 16 is en achter een 46. Ik wil deze wijzigen naar een 15 voor en 48 achter zodat de motor wat beter door zijn toerenbereikt trekt. Goede keuze?

Tevens ga ik ook een 520 ketting monteren ipv een 525.
 
Welke tandwielverhouding rijden jullie mee op een SRAD? Ik heb een 600 uit 97 waarbij het voortandwiel momenteel 16 is en achter een 46. Ik wil deze wijzigen naar een 15 voor en 48 achter zodat de motor wat beter door zijn toerenbereikt trekt. Goede keuze?

Tevens ga ik ook een 520 ketting monteren ipv een 525.

Verschilt per circuit maar 1 kleiner voor en iets groter achter is redelijk standaard denk ik.
Zou eerst voor 1 kleiner doen en dan kijken of je de 6 gebruikt en hoever.
 
Verschilt per circuit maar 1 kleiner voor en iets groter achter is redelijk standaard denk ik.
Zou eerst voor 1 kleiner doen en dan kijken of je de 6 gebruikt en hoever.

Dan ga ik dat eerst een proberen. Eerste dag is Zolder op 31 juli. Moet de ketting ook in lengte anders worden gekozen? 108 is standaard.
 
Gister weer een lekker dagje op Assen aan het rijden geweest en mn PR weer iets verder aangescherpt naar 1:58.571.
Ik begin nu alleen echt wel last te krijgen van mn voorrem die na verloop van de sessie steeds zachter wordt. Ik rij met een (winter 2019/2020 nieuw aangeschafte) Brembo RCS 19 rempomp en stalen remleidingen. Dit samen met originele K4 Remklauwen.

Wat ik al geconstateerd heb is dat er best wel leven in de klauwen zit met remmen, met de digitale schuifmaat erop en dan rem inknijpen zet de klauw gemeten op de positie van de zuiger 0.15mm uit. Dit is gemeten als het systeem koud is. Ik denk dat het nu wijsheid is om andere klauwen te gaan monteren. Ik zit alleen even met de vraag wat? Ik heb gehoord over R6 klauwen monteren of een bepaald type klauw van een Honda.

Het liefst zou ik gewoon de originele schijfdiameter houden, aangezien ik anders ook 4 schijven moet gaan kopen. Iemand ideeen voor een leuke upgrade qua klauwen set (Ja ik weet dat ik ook Brembo klauwen kan kopen)
 
De monoblock Tokico klauwen van de fireblade sc59 passen er op met een 5mm dikke M10 spacer. Ben je rond de €100 (zonder blokken) kwijt voor een prima upgrade en je kan je originele schijven houden. (had deze set-up ook).
 
Welke tandwielverhouding rijden jullie mee op een SRAD? Ik heb een 600 uit 97 waarbij het voortandwiel momenteel 16 is en achter een 46. Ik wil deze wijzigen naar een 15 voor en 48 achter zodat de motor wat beter door zijn toerenbereikt trekt. Goede keuze?

Tevens ga ik ook een 520 ketting monteren ipv een 525.
Ik heb 15x48 op mijn 750 injectie SRAD. Werkte perfect voor mij. Het liefst zou je met de 600 nog korter gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan