Racen op een GSX-R: #4 TS vervanging!

2x translogic hier, werkt gewoon erg goed ! Niet de goedkoopste maar een QS moet goed zijn.

Nu heb ik van die SP unit wel al goede dingen gehoord, maar zelf geen ervaring mee.
Ik schat die wel hoger in als de healtech.

De SP zou ik ook durven aanschaffen de duurdere versie heeft SP Full Race Unit Launch Control,Quickshifter en Pit Limiter.
 
Klopt, volgens mij reed jaren geleden de zoon van R Frederiks er ook mee, die had het toen al over de SP quickshifter op zijn K5 en die zou tevreden zijn, reed IRRC toen.
Is de jaren erna op BMW gaan rijden en later Kawa.
 
Iedereen bedankt voor de reacties en goede raad :)
Ik zag begin van de week een Translogic voorbij komen op MP, dus heb die opgehaald!
Zit nog een jaar garantie op dus durfde dat wel aan tweedehands, ziet er ook nog erg netjes uit moet ik zeggen. :t
Gisteren op de motor gemonteerd een geen storingen meer!*O*
 
Ik heb nog niks geboekt, begin 2021 eens voor gaan zitten.
Zal weer een dag of 2 a 3 Zolder worden, dagje CPZ en een dag Assen of Spa denk ik :)
 
Ik heb mijzelf onlangs een K9 1000CC aangeschaft. Hierop zit een Leovince SBK demper met DB killer. Deze is niet super stil en ik heb weinig zin om in te houden bij de geluidspaal op zandvoort of zolder. Tevens heb ik er nog een dubbel Arrow systeem bij. Zou de motor stiller zijn met 2 dempers? Betekend ook minder restrictie, dus wellicht ook meer power met de DB killers erin? Wie heeft hier mee geëxperimenteerd?
 
Kwa vermogen maakt het niet zoveel denk ik. Mijn k9 met 2 dempers is net zo snel als de k9 van een maatje met 1 demper. Kwa geluid weet ik niet te weinig met de 1000 gereden om het precies te weten. Ik heb 2 flinke dempers erop en moet sowieso met killers rijden volgens de vorige eigenaar.
 
Verschilt veel per merk uitlaat, motor etc.

Arrow zijn vrij klein kwa diameter dus weet niet of dat veel uitmaakt.
Ik rij met dubbele akra (korte dempers 30cm popnagel tot popnagel) en kom daar tot nu toe mee weg.

Mocht ik er problemen mee krijgen dan schaf ik langere dempers aan, inlaatgeluid is ook vaak een probleem bij Suzuki/Kawa
 
Voor mensen die ook regelmatig uit Engeland bestellen, let even op als het via Royal mail gaat, die hebben een contract met post NL en pakket ligt al 15 dagen in NL maar komt niet door, even gegoogled en jahoor schijnt de laatste maanden veelvuldig voor te komen.
DHL en nadere vervoerders geen probleem.

Ik had een bestelling gedaan bij racebolt en normaal is de bestelling kleiner en gaat het per envelop maar nu dus in een doosje.
Kan met de aankomende brexit en drukte bij post nl te maken hebben, maar 15 dagen wordt toch wat vervelend.
Zojuist gebeld en ze steken het zelf op de douane maar lees dat het enkel bij postNL pakketten is.
Track en Trace zegt ook 30 nov vetsuurd, 2 dec in NL, daarna niks meer.
 
Mijn oude barrel is ook weer thuis en nagenoeg gereed voor 2021🔥, met dank aan JK Motoren;

Veringservice voor en achter
Tsubaki ketting met PBR tandwielen
Nieuwe vloeistoffen
Nieuwe bougies
Kleppen gesteld plus nieuwe klepstelplaatjes
Nieuwe koppelingsas plus keerring
Nieuwe pakkingen op, koppelingsdeksel, bougie gat, nokkenas spanner
Alles schoongemaakt, remmerij, filter
Kabelboom verbeterd
20201219_124928.jpg
20201219_124922.jpg
20201219_094531.jpg


Dus we kunnen weer al dat nieuwere 1000 spul in de weg gaan rijden🤪, kan niet wachten.
Kalender wordt passen en meten, maar we gaan overal wat graantjes meepikken is de bedoeling in de ZAC, IDC en BeNe cup ook wat endurance staat op het lijstje en circuit Zolder mag ook niet op de kalender ontbreken. 22/23 juli zitten we op Le Mans, een echt dikke GP baan👌
 
Ik heb mijzelf onlangs een K9 1000CC aangeschaft. Hierop zit een Leovince SBK demper met DB killer. Deze is niet super stil en ik heb weinig zin om in te houden bij de geluidspaal op zandvoort of zolder. Tevens heb ik er nog een dubbel Arrow systeem bij. Zou de motor stiller zijn met 2 dempers? Betekend ook minder restrictie, dus wellicht ook meer power met de DB killers erin? Wie heeft hier mee geëxperimenteerd?
Op Zandvoort heb je sowieso gezeik met geluid, op Zolder zou ik alleen open uitlaat dag rijden en op Assen met shortshiften op de Veenslang vlak voor de paal ben je er ook.

Maar zoals ik al zei per app, denk zelf dat een dubbel systeem meer dempt dan een enkel. je zou ook een langere einddemper erop kunnen zetten. Ik rij zelf met volledig Yoshi en heb onbewust 1x op Zandvoort en 1x op Assen zonder killer gereden zonder problemen. Sterker nog er zit bij mij enkel een pijpje in mijn demper wat lijkt op een killer maar dat is echt show....rij verder nog met BMC filter, andere kelken en carbon luchtinlaat kanalen
 
Lekker bezig geweest aan de soes gixxer750 :t

Ik ben nog bezig met een CRC kuipset, is pasgemaakt maar fabrieksaf kwaliteit viel mee toch iets tegen.
Had er meer van verwacht, zit nu netjes en moet eens rondvragen wat het kost om te laten spuiten.
 
Lekker bezig geweest aan de soes gixxer750 :t

Ik ben nog bezig met een CRC kuipset, is pasgemaakt maar fabrieksaf kwaliteit viel mee toch iets tegen.
Had er meer van verwacht, zit nu netjes en moet eens rondvragen wat het kost om te laten spuiten.
oh serieus? CRC zou je eigenlijk weinig meer aan hoeven doen, laatst mijn reserve set, ook CRC, even gepast en zat prima
20201017_143818.jpg
 
Ik moest er behoorlijk wat afhalen bij de linker linkpijp, kan zijn dat de set uit gaat dat de meeste mensen met 1 demper rijden.
Verder zat het wat knel op het frame, kan geen kwaad maar heb het wat meer ruimte gegeven, ook bij het montagepunt van het schakelpedaal wat meer ruimte gemaakt.

Verder denk ik dat ze bij mijn set iets teveel materiaal op het linker zijdeel hebben gebruikt (bij de montagepunten)
De snelsluiters die erbij zitten passen niet, zijn gewoon te kort ook na demonteren en het vlak op elkaar leggen zijn ze net te kort.
Montage op de onderkuip passen ze wel en rechts passen er 2 van de 3, ook daar 1 net te kort.

Heb langere besteld, allemaal geen grote afwijkingen maar toch, dacht dat het beter zou zijn.
het is eigenlijk net als andere merken ;) alleen het zadel is wel top dat is wel echt een vooruitgang tov andere sets
 
Inmiddels het dubbele systeem erop gehad, is vele malen luider dan de enkele demper. Is een Arrow systeem en denk niet dat er nog veel demperwol in zit. Dus die kunnen de oud-ijzer bak in,
 
Inmiddels het dubbele systeem erop gehad, is vele malen luider dan de enkele demper. Is een Arrow systeem en denk niet dat er nog veel demperwol in zit. Dus die kunnen de oud-ijzer bak in,
Was er al wat bang voor, de Arrow dempers zijn kwa diameter volgens mij veel dunner dan de akra dempers.
Die van mij draait met killers net zoiets als origineel als ik moet gokken.
 
Voor de mensen die een keer een tank of pomp moeten uitwisselen op een 1000k9/L6

Tank is 100% gelijk. Pomp aansluiting is anders en snelsysteem voor de leiding is ook wat anders al is de aansluiting zelf wel gelijk. L5, L6 pomp wijst de aansluiting op de injector rails en de tank naar rechts. K9-L4 naar links. Op de foto uiteraard omgedraaid omdat de tank op zijn kop ligt.

Zelf ook weer wat geleerd, heb nu de pomp uitgewisseld dus het past weer.
20210108_105653.jpg
 
Ik heb mijzelf onlangs een K9 1000CC aangeschaft. Hierop zit een Leovince SBK demper met DB killer. Deze is niet super stil en ik heb weinig zin om in te houden bij de geluidspaal op zandvoort of zolder. Tevens heb ik er nog een dubbel Arrow systeem bij. Zou de motor stiller zijn met 2 dempers? Betekend ook minder restrictie, dus wellicht ook meer power met de DB killers erin? Wie heeft hier mee geëxperimenteerd?
ik heb zelf met de dubbel arrow gereden en nooit problemen gehad met geluid , zou deze eronder zetten, killers erin laten
 
Mijn circuit maatje heeft een 2005 GSX-R 750 en wil deze winter een aantal dingen doen aan z'n motor. Hij heeft een aantal vragen:
- Koppakking moet worden vervangen, is dit een makkelijk klusje of beter om het door een 'expert' te laten doen? Wat zijn de aandachtspunten?
- Om de koppakking te vervangen zal eerst de tank etc. gedemonteerd moeten worden, moet de benzine er dan eerst geheel uit, of is er ergens iets dicht te zetten of zo?
- Radiator vervangen, zal technisch wel te doen zijn, zijn er nog aandachtspunten m.b.t. aftappen en opnieuw vullen koelsysteem?
Is er iemand die hier de antwoorden op heeft?
Alvast dank.
 
Mijn circuit maatje heeft een 2005 GSX-R 750 en wil deze winter een aantal dingen doen aan z'n motor. Hij heeft een aantal vragen:
- Koppakking moet worden vervangen, is dit een makkelijk klusje of beter om het door een 'expert' te laten doen? Wat zijn de aandachtspunten?
- Om de koppakking te vervangen zal eerst de tank etc. gedemonteerd moeten worden, moet de benzine er dan eerst geheel uit, of is er ergens iets dicht te zetten of zo?
- Radiator vervangen, zal technisch wel te doen zijn, zijn er nog aandachtspunten m.b.t. aftappen en opnieuw vullen koelsysteem?
Is er iemand die hier de antwoorden op heeft?
Alvast dank.
Ik durf zo niet te zeggen of je uberhaubt bij de koppaking kan komen met het blok erin maar verder:
Tank sluit vanzelf af. Snelkoppeling lostrekken en aan de kant. Lege tank is wel lichter ;)
Radiateur niets bijzonders, leeg, eraf, erop, vullen, ontluchten, klaar,
 
Terug
Bovenaan Onderaan