Racen op een GSX-R: #4 TS vervanging!

Dan heb ik ook nog een vraagje...O-)
Ik rij zelf met een verhouding van 16-42 op een 1000. Vorige week in Zolder gereden, maar hij zou naar mijn gevoel wel wat korter mogen, om wat beter uit te komen met bepaalde bochten qua versnelling. (harder rijden kan natuurlijk ook nog :+)
Iemand nog tips?
 
Laatst bewerkt:
Dan heb ik ook nog een vraagje...O-)
Ik rij zelf met een verhouding van 16-42 op een 1000. Vorige week in Zolder gereden, maar hij zou naar mijn gevoel wel wat korter mogen, om wat beter uit te komen met bepaalde bochten qua versnelling. (harder rijden kan natuurlijk ook nog :+)
Iemand nog tips?
Wat voor 1000 heb je?
 
Met gear commander vergelijken qua toeren hoe je uit komt en daar je vertanding op aanpassen.
of misschien heeft iemand hier een l5 om te vergelijken.
 
Dan heb ik ook nog een vraagje...O-)
Ik rij zelf met een verhouding van 16-42 op een 1000. Vorige week in Zolder gereden, maar hij zou naar mijn gevoel wel wat korter mogen, om wat beter uit te komen met bepaalde bochten qua versnelling. (harder rijden kan natuurlijk ook nog :+)
Iemand nog tips?
Hoeveel toeren heb je over? Op Zolder kan je achter vrij groot gaan omdat je er niet zo’n hoge snelheid haalt.
Ik kan straks wel even kijken wat voor vertanding ik reed tov Assen (is wel een 600 natuurlijk)
 
  • Leuk
Waarderingen: C4rN
Hoeveel toeren heb je over? Op Zolder kan je achter vrij groot gaan omdat je er niet zo’n hoge snelheid haalt.
Ik kan straks wel even kijken wat voor vertanding ik reed tov Assen (is wel een 600 natuurlijk)
Genoeg. Haalde op de gps 230km/h als hoogste top snelheid. Soms nog net even naar de 5de versnelling. Maar die is eigenlijk ook niet nodig.
 
Ik heb hier geleerd dat een 1000 z’n 6 wel vaker niet gebruikt dus dat is niet nodig maar als je zelfs de 5 amper gebruikt kan je iig heel wat korter.
 
Dan heb ik ook nog een vraagje...O-)
Ik rij zelf met een verhouding van 16-42 op een 1000. Vorige week in Zolder gereden, maar hij zou naar mijn gevoel wel wat korter mogen, om wat beter uit te komen met bepaalde bochten qua versnelling. (harder rijden kan natuurlijk ook nog :+)
Iemand nog tips?
maar inderdaad wel harder rijden ook😉🤣, weet natuurlijk niet wat je er mee reed maar Gixxadict volgens mij 1.41 op Zolder met deze
 
maar inderdaad wel harder rijden ook😉🤣, weet natuurlijk niet wat je er mee reed maar Gixxadict volgens mij 1.41 op Zolder met deze

Daar kwam ik nog niet aan :N. Reed snelste tijd een 1:45.2. Maar de truc zit hem nog in constant rijden. Alle snelste sectoren bij elkaar zou een 1:42 zijn. Opzich viel het me nog 100% mee, voor de 2de keer ooit op zolder. :t
 
T*ring.... -O-
En ik voelde me al "king" met m'n 1.50 blank begin september... 8)7
Ik rij trouwens nog wel met de originele vertanding en 530 ketting (en 0 elektronica, en met een versleten achterslof, extra veel lichamelijke balast in het leer etc. etc. :+ ).
Op Zolder tik ik alleen de 5 aan (om hem in z'n 4 niet tot in de nek door te jagen) achter het paddock richting de chicane.

Maar een bak met spaß wat ik heb!! :9 :9

Van de winter moest sowieso m'n kettingset al vervangen gaan worden. Ik ga dan ook gelijk voor een 520 ketting met een andere verhouding. Maat van me, ook met een 1000 K4 rijd met 16-48 en dat gaat prima, ik denk dat ik dat dus ook over ga nemen.
 
  • Haha
Waarderingen: C4rN
Inderdaad, Wel eens onboards op YT terug gekeken van een IDM weekendje op Zolder...
Voor m'n gevoel weet ik echt wel waar ik hier en daar nog wat tijd laat liggen, maar 12 secondes!? HOE DAN!?!? _O- 😲
De truc is hogere bochtensnelheid. Dan kun je later en korter remmen, neem je meer snelheid mee, en is je snelheid bochtuit én op de rechte stukken ook een stuk hoger. Zoiets? :9:9
 
Laatst bewerkt:
_O-

Ik weet dondersgoed waar het aan ligt... ;)
M'n bochtensnelheid is niet veel mis mee, op dat vlak kan ik niet veel meer winnen.
Snelheid opbouwend in een bocht en bocht uit dat zit wel goed, dan kan ik alles goed in het wiel blijven of rij er zelfs naartoe (op de amateur aliëns na uiteraard).
Het is vooral het aanremmen en snelheid bocht in waar ik veel tijd laat liggen. 🤔
Oh ja, en m'n totale massa wat moet op accelereren en gestopt moet worden mag ook wel met een kilootje of 20 gereduceerd worden. :+
 
Haak weer even in. Zolder had de motor wat over ja maar ik reed er ook wel eens mee op CPZ of Assen met dezelfde verhouding. 5 pakte ik net mee achter de pitboxen op Zolder als ik vrij baan had.

Moest ik wat tempo minderen dan was 4 net voldoende. Kwam meestal met vrij veel snel de Bianchi uit want daar pakte ik vrij veel motoren bij het uitkomen.

1.41 laag heb ik ermee gereden maar met 60 man in de baan was het meestal 1.42/1.43 met marge om het veilig te rijden.

Wilde graag sprint gaan rijden omdat onder de 40 moest kunnen met mensen die dezelfde tijden rijden ongeveer. Maar er helaas niet van gekomen.
45 is al een nette tijd hoor :t fijne motor ook vond ik. Zeker gezien het zonder al de nieuwe techniek toch veel vertrouwen gaf vond ik.

Verder volg ik het hier nog steeds. :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan