Racen op een GSX-R: #4 TS vervanging!

Moggel! Na de ZAC race op 22mei niks meer gedaan aan de SRAD. Ging met 1:54 als PR rond in de 600 Sport. Heel tevreden en wat een kick zeg, dat racen.

Nu aanstaande maandag een vrij rijden dag op assen, wat dingen oefenen en 2 achterbanden op rijden.
Andere mensen van hier?
Nope, maandag ben ik een goeie 300km lager op de aardbol aan het vlammen, 4 juli een dagje Spa met Bikersdays.

Vanavond lekker rommelen in m'n schuur... m'n originele tandwielverhouding veranderen en naar een 520 ketting toe.
Originele tandwielverhouding is 17 voor 42 achter, ga nu naar 17 voor en 48 achter, kijken wat het doet.

Maat van me met een K4 1000 rijd met 16-48 en dat gaat ook goed, maar laat me eerst maar eens met 17 voor beginnen, dan kan ik altijd nog naar 16 toe in plek van andersom 😇.

Verder nog 2 nieuwe plakkers eronder draaien vanavond, reed de laatste 2 jaar met Pirelli Superbike slicks, heb voor nu een setje Bridgestone V02's liggen... hoor over het algemeen maar goeie verhalen.

Verder ben ik nog steeds zoekende naar een juiste afstelling van m'n voorpoten. 🙈
(Begonnen met een neutrale afstelling van m'n voorpoten en er zitten al zwaardere veren in na een service bij HK) Volle bak aanremmen duikt m'n fiets echt tot een paar mm slag over in, heb m'n veervoorspanning al met 4 ringen aangedraaid en onder 2 klikjes erbij maar het bleef de laatste keer op Zolder hetzelfde, zit voor m'n gevoel echt op de limiet van veerweg aan de voorkant. Verder een aanwijzig dat het nog niet helemaal goed is is dat tijdens m'n aanremtijd en het terugschakelen m'n achterkant begint te klapperen... gedrag van de motor in bochten is echter gewoon goed, volop gevoel en geen gekke dijningen of iets. Voorbandje slijt ook echt mooi uniform af... Iemand tips? 🙈
 
Nope, maandag ben ik een goeie 300km lager op de aardbol aan het vlammen, 4 juli een dagje Spa met Bikersdays.

Vanavond lekker rommelen in m'n schuur... m'n originele tandwielverhouding veranderen en naar een 520 ketting toe.
Originele tandwielverhouding is 17 voor 42 achter, ga nu naar 17 voor en 48 achter, kijken wat het doet.

Maat van me met een K4 1000 rijd met 16-48 en dat gaat ook goed, maar laat me eerst maar eens met 17 voor beginnen, dan kan ik altijd nog naar 16 toe in plek van andersom 😇.

Verder nog 2 nieuwe plakkers eronder draaien vanavond, reed de laatste 2 jaar met Pirelli Superbike slicks, heb voor nu een setje Bridgestone V02's liggen... hoor over het algemeen maar goeie verhalen.

Verder ben ik nog steeds zoekende naar een juiste afstelling van m'n voorpoten. 🙈
(Begonnen met een neutrale afstelling van m'n voorpoten en er zitten al zwaardere veren in na een service bij HK) Volle bak aanremmen duikt m'n fiets echt tot een paar mm slag over in, heb m'n veervoorspanning al met 4 ringen aangedraaid en onder 2 klikjes erbij maar het bleef de laatste keer op Zolder hetzelfde, zit voor m'n gevoel echt op de limiet van veerweg aan de voorkant. Verder een aanwijzig dat het nog niet helemaal goed is is dat tijdens m'n aanremtijd en het terugschakelen m'n achterkant begint te klapperen... gedrag van de motor in bochten is echter gewoon goed, volop gevoel en geen gekke dijningen of iets. Voorbandje slijt ook echt mooi uniform af... Iemand tips? 🙈
Heb je de sag al eens gemeten? Heb je de poten door het kroonstuk steken?
Hoe hard rij je op op Zolder?
 
Verder ben ik nog steeds zoekende naar een juiste afstelling van m'n voorpoten. 🙈
(Begonnen met een neutrale afstelling van m'n voorpoten en er zitten al zwaardere veren in na een service bij HK) Volle bak aanremmen duikt m'n fiets echt tot een paar mm slag over in, heb m'n veervoorspanning al met 4 ringen aangedraaid en onder 2 klikjes erbij maar het bleef de laatste keer op Zolder hetzelfde, zit voor m'n gevoel echt op de limiet van veerweg aan de voorkant. Verder een aanwijzig dat het nog niet helemaal goed is is dat tijdens m'n aanremtijd en het terugschakelen m'n achterkant begint te klapperen... gedrag van de motor in bochten is echter gewoon goed, volop gevoel en geen gekke dijningen of iets. Voorbandje slijt ook echt mooi uniform af... Iemand tips? 🙈

Achterkant begint te klapperen komt door de koppeling je hebt namelijk geen slipper clutch. Je kan er een koppeling van een K5-K71000 inzetten. Er is een Amerikaans forum daar legt men uit wat te doen. Of je koopt een SIGMA slipper clutch.

Voorpoten K3-4 1000 zijn ruk en draaien aan de voorspanning heeft weinig nut. Meer veervoorspanning komt de motor aan de voorzijde hoger.Wil je dat wel hebben vanwege de SAG ?

Je zou bij HK een piston setje kunnen overwegen die te nemen.Dan zet men in de innertubes a 600 EURO. Of je koopt race cartridges a 1400EURO.

Het afstellen van standaard vering heeft echt weinig zin er veranderd bijna niets het is open of dicht hard of zacht.
 
Je probleem zou ook kunnen liggen bij te abrupt remmen en te abrupt koppeling op laten komen na schakelen.
Dat laatste kan zeker wel je kan wat met de koppeling spelen deed ik ook altijd.Maar goed het is dan ook een 1000 cc en die hakt erin bij stevig terugschakelen tijdens het aanremmen. Daarom heeft o.a Suzuki bij alle jongere modellen een soort van slipper koppeling gemonteerd.
 
Nope, maandag ben ik een goeie 300km lager op de aardbol aan het vlammen, 4 juli een dagje Spa met Bikersdays.

Vanavond lekker rommelen in m'n schuur... m'n originele tandwielverhouding veranderen en naar een 520 ketting toe.
Originele tandwielverhouding is 17 voor 42 achter, ga nu naar 17 voor en 48 achter, kijken wat het doet.

Maat van me met een K4 1000 rijd met 16-48 en dat gaat ook goed, maar laat me eerst maar eens met 17 voor beginnen, dan kan ik altijd nog naar 16 toe in plek van andersom 😇.

Verder nog 2 nieuwe plakkers eronder draaien vanavond, reed de laatste 2 jaar met Pirelli Superbike slicks, heb voor nu een setje Bridgestone V02's liggen... hoor over het algemeen maar goeie verhalen.

Verder ben ik nog steeds zoekende naar een juiste afstelling van m'n voorpoten. 🙈
(Begonnen met een neutrale afstelling van m'n voorpoten en er zitten al zwaardere veren in na een service bij HK) Volle bak aanremmen duikt m'n fiets echt tot een paar mm slag over in, heb m'n veervoorspanning al met 4 ringen aangedraaid en onder 2 klikjes erbij maar het bleef de laatste keer op Zolder hetzelfde, zit voor m'n gevoel echt op de limiet van veerweg aan de voorkant. Verder een aanwijzig dat het nog niet helemaal goed is is dat tijdens m'n aanremtijd en het terugschakelen m'n achterkant begint te klapperen... gedrag van de motor in bochten is echter gewoon goed, volop gevoel en geen gekke dijningen of iets. Voorbandje slijt ook echt mooi uniform af... Iemand tips? 🙈

Met het aan remmen klinkt het een beetje als een dubbel verhaal.
Wanneer je al je gewicht op de voorzijde remt dan zal er weinig druk op de achterzijde zitten.
En dat in combinatie zonder slipperclutch is waardoor die achter klappert.
Met die Bridgestone zal je er minder last van hebben dan staat die lager achter.
Ook een K8 1000 koppeling kan je monteren dit helpt zeker een beetje. Een echt slipperclutch is nog beter.

Ik heb zelf ook een K8 koppeling in m’n K4 zitten maar zelfs dan wil die nog wel een beetje stuiteren hoor als die ligt word.

Voorzijde heb ik het zelfde probleem, net 9.5nm veren duik ik lekker onderin.
Verder stuurt de fiets wel goed, dus ik laat het zo.
Maar eigenlijk nog eens een pistonkit er in knallen.
 
Dank dank allemaal voor de reacties!
Ik rij op Zolder 1.50 blank op een comfortabele eigen tempo. (met nog een paar secondes in m'n broekzak omdat ik echt heel graag zonder brokken naar huis wil) Niet belachelijk hard, maar sta ook niet echt stil.

Alles aan de voorpoten is "standaard", ook hoe ze door de kroonplaat gestoken zijn, op de originele stand terug gezet, enkel zijn er zwaardere veren ingestoken aangezien ik niet een van de lichtste kereltjes ben... met pak en hele hebben en houden ongeveer 130kg. 🙈

Het verhaal van de slipperclutch is me bekend, abrupt vol in de ankers doe ik ook niet, rem mooi en steady door en door voor m'n gevoel. Zoals Schnukiputzi al aangaf is het met terug schakelen spelen met de koppeling idd om dat stuiteren en zwaaien van de achterkant engzins wat tegen te gaan en het daarna gewoon te negeren en alsnog in te sturen.

Had gehoopt dat ik door wat aan de voorzijde aan te passen dit verder zou kunnen verhelpen omdat m'n boerenlullenverstand hetzelfde zegt als wat Bassie zegt.
Dus... Conclusie?

Ik zit gewoon aan het eind van m'n latijn met m'n huidig materiaal en zal dus eens moeten kijken wat er nog op de spaarrekening staat 😋
 
Net terug van m'n eerste sessie.. vanwege m'n oom die vandaag mee is en niet zo rap is mezelf ook maar ingedeeld in groep D.. maar man man man 🙈🙈🙈
 
Dank dank allemaal voor de reacties!
Ik rij op Zolder 1.50 blank op een comfortabele eigen tempo. (met nog een paar secondes in m'n broekzak omdat ik echt heel graag zonder brokken naar huis wil) Niet belachelijk hard, maar sta ook niet echt stil.

Alles aan de voorpoten is "standaard", ook hoe ze door de kroonplaat gestoken zijn, op de originele stand terug gezet, enkel zijn er zwaardere veren ingestoken aangezien ik niet een van de lichtste kereltjes ben... met pak en hele hebben en houden ongeveer 130kg. 🙈

Het verhaal van de slipperclutch is me bekend, abrupt vol in de ankers doe ik ook niet, rem mooi en steady door en door voor m'n gevoel. Zoals Schnukiputzi al aangaf is het met terug schakelen spelen met de koppeling idd om dat stuiteren en zwaaien van de achterkant engzins wat tegen te gaan en het daarna gewoon te negeren en alsnog in te sturen.

Had gehoopt dat ik door wat aan de voorzijde aan te passen dit verder zou kunnen verhelpen omdat m'n boerenlullenverstand hetzelfde zegt als wat Bassie zegt.
Dus... Conclusie?

Ik zit gewoon aan het eind van m'n latijn met m'n huidig materiaal en zal dus eens moeten kijken wat er nog op de spaarrekening staat 😋
Je luchtkamer in de vork wat kleiner maken. Simpel uit te proberen.
 
Kort maar krachtig 🤘🏼👍🏼
Verder een beetje pech vandaag met de gele en rode vlaggen, elke sessie bij ons is het wel raak.
Nog net een rondje weg kunnen zetten van 2.57.
17.10 laatste sessie, hopen dat we dan gewoon eens 25 minuten zonder problemen door kunnen jakkeren 👍🏼
ik ben geëindigd met een 2.43.4, maar belangrijker de Kawa loopt weer netjes na heel veel ellende😔
 
2.43.4!?!? :} mijn god, das hard!!

1e sessie begon ik met 3.05.
2e sessie geen tijd kunnen zetten vanwege een rode vlag in ronde 2.
3e sessie kon wel lekker doorgereden worden al had ik wel aardig wat last van verkeer, 2.58.
4e sessie 1e ronde een 2.57.4 gereden, maar daarna de rest van de sessie geel thv de Blanchimont omdat er een K5 1000 met pech langs de baan stond, daar gaan je tijden dan.
5e sessie eerste 10 minuten nog rood, en daarna ook gelijk alweer geel in les Combes de rest van de sessie.

Ondanks dat toch wel lekker gereden hoor!
Die 2.43.4 van jou ga ik never nooit niet halen, maar ergens rond de 2.50 had ik wel op uit gekomen denk ik.

Belangrijkste is dat de K4 het goed gehouden heeft, m'n gearing van 17-47 was prima, kwam aan het eind van het rechte stuk mooi volle bak in z'n 6 uit! Met de voorpoten toch wat aan het klikken gegaan(onder 2 klikjes erbij en boven 1, veervoorspanning vanaf gebleven), en dat stuiteren van de achterkant aardig weten te beperken.

2de keer dat ik met een QS reed, maar dat is stiekem toch echt wel erg lekker... 🙈

Leuk jou en JC effe gezien te hebben man! Op naar 10 augustus Assen met Eybis 🤘🏼
 
Wat voor ellende heb je aan je Kawa gehad eigenlijk?
uhm haha waar zal ik beginnen? teveel om op te noemen deels eigen fout en deels mechanisch al met al was het plezier ver te zoeken met een fiets waar serieus geld ingestoken is deze winter. gister heb ik gelukkig weer aan het vertrouwen kunnen werken en heb zonder echt gek te doen mijn rondjes kunnen draaien
 
2.43.4!?!? :} mijn god, das hard!!

1e sessie begon ik met 3.05.
2e sessie geen tijd kunnen zetten vanwege een rode vlag in ronde 2.
3e sessie kon wel lekker doorgereden worden al had ik wel aardig wat last van verkeer, 2.58.
4e sessie 1e ronde een 2.57.4 gereden, maar daarna de rest van de sessie geel thv de Blanchimont omdat er een K5 1000 met pech langs de baan stond, daar gaan je tijden dan.
5e sessie eerste 10 minuten nog rood, en daarna ook gelijk alweer geel in les Combes de rest van de sessie.

Ondanks dat toch wel lekker gereden hoor!
Die 2.43.4 van jou ga ik never nooit niet halen, maar ergens rond de 2.50 had ik wel op uit gekomen denk ik.

Belangrijkste is dat de K4 het goed gehouden heeft, m'n gearing van 17-47 was prima, kwam aan het eind van het rechte stuk mooi volle bak in z'n 6 uit! Met de voorpoten toch wat aan het klikken gegaan(onder 2 klikjes erbij en boven 1, veervoorspanning vanaf gebleven), en dat stuiteren van de achterkant aardig weten te beperken.

2de keer dat ik met een QS reed, maar dat is stiekem toch echt wel erg lekker... 🙈

Leuk jou en JC effe gezien te hebben man! Op naar 10 augustus Assen met Eybis 🤘🏼
QS brengt veel rust inderdaad 👌
 
Leuk jou en JC effe gezien te hebben man! Op naar 10 augustus Assen met Eybis 🤘🏼

Weer een gezicht bij een naam :t, leuk je even gesproken te hebben en knappe motor heb je ook! :]

Was voor mij de eerste keer op Spa, Eerste sessie was wel erg wennen, maar wat een gave baan om te rijden.
Begonnen met 3:08 in sessie 1, daarna af kunnen bouwen naar 2:55.4. Nog genoeg ruimte voor verbetering, maar voor een eerste keer zeker tevreden!

Wij hadden sessie 2 en sessie 5 een rode vlag, maar niet vrij vroeg in de sessie gelukkig.
Al met al prima vermaakt, volgend jaar maar weer een tripje Spa doen denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan