Racen op een oude CBR (PC25, PC31)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tr@x

MF veteraan
1 aug 2002
6.822
400
Ook in deze moderne tijden zijn er voldoende mensen die het racen graag een beetje low budget aan willen vliegen en daarom (met veel plezier) op oude CBR's racen. ZAC of alleen circuitdagen, maakt niet uit, als je maar lol hebt.

Het zou leuk zijn als de oude CBR gebruikers zich hier voorstellen (en ook een piccie plaatsen van hun motor). Altijd handig om elkaar eens het één en ander te kunnen vragen, technische oplossingen uit te wisselen of gezamelijk een keer op een circuit af te spreken.

Mijn naam is Trax, ik ben sinds eind vorig jaar in het bezit van een PC 25 die ik gebruik voor circuitdagen. Het blok is standaard, voorvering is aangepast, stalen remleidingen, TK rem/schakelset, gemodificeerde Devil uitlaat, K&N stage I filter en dat is het eigenlijk wel qua specs.

full
 
En hier is ie voor bedoeld!

zan24139yh.jpg


zan17046dk.jpg


*O*

Dus, circuitrijders met oude CBR's, stel je voor en laat eens zien wat jij allemaal aan je CBR gedaan hebt! :}
 
Vorig jaar had ik er ook nog zo een! Prima fiets! *O*

full


Hier met Blade die toen ook nog op een PC25 reed

full


Op Assen:

full
 
Leuk dat jij nou als eerste reageert en ook de foto met Blade(Jarno) erop plaatst. De fiets van Jarno die te koop kwam en vervolgens die van jou waren voor mij de reden om m'n centen eens te gaan tellen en te kijken of zo'n CBR niet iets voor mij zou zijn.

Ik heb er werkelijk nog geen seconde spijt van gehad. OK, moderne fietsen lopen meters bij je weg maar ik heb het ding puur voor de lol en wereldkampioen word ik toch nooit meer....

Jammer dat je ze toch steeds minder ziet op de baan. Ik heb wel het idee dat de poserwaarde voor sommige mensen iets belangrijker is dan het rijden... ;) :+
 
Hey Tr@x, leuk je topic te lezen. Ik heb dan wel geen PC25 of hoger, maar wel een oude CBR ... haha

full


We stonden naast je op Zolder :)
 
Ik had vorig jaar ook een PC25, wel met kuipen van een nieuwer type. Erg fijne stuurfietsjes en je kan er behoorlijk hard mee. 2.06 op zandvoort gp en 1.35 op Assen vorig jaar... ff wat fotootjes nog...

circuit52.JPG


circuit50.JPG


circuit55.JPG


circuit63.JPG


circuit62.JPG
 
Tsssk, afvallige. :N Het verkeerde merk én twee cilinders teveel. -O-
Tja, ik kan het niet ontkennen.... -O-

Maar ja, de gedachte van een TRX die op het circuit kapot gaat kan ik helemaal niet verdragen......
 
Ik had vorig jaar ook een PC25, wel met kuipen van een nieuwer type. Erg fijne stuurfietsjes en je kan er behoorlijk hard mee. 2.06 op zandvoort gp en 1.35 op Assen vorig jaar... ff wat fotootjes nog...

http://www.racingniels.nl/circuit/circuit52.JPG ((Afbeelding))

http://www.racingniels.nl/circuit/circuit50.JPG ((Afbeelding))

http://www.racingniels.nl/circuit/circuit55.JPG ((Afbeelding))

http://www.racingniels.nl/circuit/circuit63.JPG ((Afbeelding))

http://www.racingniels.nl/circuit/circuit62.JPG ((Afbeelding))
En nu door naar de supercup.. :}
Daar heb je met een PC25 idd helemaal niks meer te zoeken.

Het zijn idd fijne stuurfietsen, je kunt er flink hoge bochtensnelheid mee aanhouden. :]

Hebben al die snelle PC25 gebruikers nog handige tips en tricks? O-)
 
En nu door naar de supercup.. :}
Daar heb je met een PC25 idd helemaal niks meer te zoeken.

Het zijn idd fijne stuurfietsen, je kunt er flink hoge bochtensnelheid mee aanhouden. :]

Hebben al die snelle PC25 gebruikers nog handige tips en tricks? O-)

Tandwielverhouding al aangepast? Ik reed vorig jaar met een verhouding van 15-46 en daar kon ik op Assen en Zandvoort prima mee uit de voeten....

En de grondspeling, ook niet geweldig, ik had de mijne opgehoogd vanachter dmv een tailriser. Stepjes raakten zo nu en dan ook nog wel het asfalt maar de fiets ging er vooral ook een stuk beter door sturen.
 
Tandwielverhouding al aangepast? Ik reed vorig jaar met een verhouding van 15-46 en daar kon ik op Assen en Zandvoort prima mee uit de voeten....

En de grondspeling, ook niet geweldig, ik had de mijne opgehoogd vanachter dmv een tailriser. Stepjes raakten zo nu en dan ook nog wel het asfalt maar de fiets ging er vooral ook een stuk beter door sturen.
Dat eerste moet ik even checken, de grondspeling is OK (dank zij de aangepaste uitlaat en de rem/schakelset van TK), maar die tailrisers is het onderzoeken waard!

Andere uitlaat want dit is een lawaaipijp dat zie ik zo! ;)
:(

:+
 
Geen PC25 in mijn geval, maar het zwaardere broertje de SC28 !

Na een paar jaartjes op de wegmotor circuit gereden te hebben, heb ik ook maar besloten voor een budget race te gaan, moet er niet aan denken om mijn mille plat te rijden :N

Nog geen actie foto's, deze komen hopelijk maandag, dan is voor mij de vuurdoop op zandvoort met de fireblade. (ik rijdt inmiddels 4 jaar V-twin, dus hopelijk kom ik er een beetje mee rond) :X

Wel ff een piccie van de motor uiteraard *D
showfoto.php
 
Geen PC25 in mijn geval, maar het zwaardere broertje de SC28 !

Na een paar jaartjes op de wegmotor circuit gereden te hebben, heb ik ook maar besloten voor een budget race te gaan, moet er niet aan denken om mijn mille plat te rijden :N

Nog geen actie foto's, deze komen hopelijk maandag, dan is voor mij de vuurdoop op zandvoort met de fireblade. (ik rijdt inmiddels 4 jaar V-twin, dus hopelijk kom ik er een beetje mee rond) :X

Wel ff een piccie van de motor uiteraard *D
http://www.southwest-crew.cc/php/showfoto.php?user=3&rfoto=1814.jpg ((Afbeelding))
Mooi ding, ik heb 'm hier te koop zien staan. Ga je geen spijt van krijgen, ik ben blij dat ik niet meer met m'n straatfiets op het circuit rijd. Niet alleen ben je na een valpartij veel duurder uit met je straatfiets, je kunt ook een racer compromisloos voor een circuit afstellen...

Succes op Zandvoort, gaat je zeker goed bevallen!
 
Hé Trax, een beetje rustig hè, een beetje mijn ‘-95er ook al als oud bestempelen :+
Dat ik Fazerman ben op MF dat ziet iedereen wel bij mijn icoontje staan dus voorstellen :?

Trouwens, “we meet again”, we hebben een tijdje terug wat heen en weer gemaild over gemodificeerde (standaard) clipons op de CBR, helaas voor mij waarschijnlijk geen optie in combinatie met de std. tellerset dus niet meer in verdiept.

Anyway, de CBR “specs” :
Standaard blok en uitlaat (wel een beetje omhoog gefrot i.v.m. grondspeling).
K&N-filter + gasveren aangepast (hij loopt nu een stuk beter hoog in toeren)
Merk X ? remschakelsetje
Wilbers progressieve voorveren
Koni (jawel !) 2615 achterddemper, geen race spul maar wel een heel stuk beter als de originele van 11 jaar oud...
Uiteraard ook stalen remleidingen

Voor op straat:
Scooterkoplampjes in de racekuip
Achterbeugel met nummerplaat+knippers
Racekont achter opengewerkt voor zichtbaar achterlicht
Platte voor-knippers op de racekuip

Gebruik de motor naast “low-budget racing” (ZAC-races+circuitdagen, 6-8 keer circuit per jaar) dus af en toe ook nog op straat want hij staat nog gewoon op kenteken en is het hele jaar in de verzekering.
Binnen 10 minuten schroef ik de spiegels+nummerplaat/knippers erop/af en ben ik in “streetlegal-” of “race”-mode.

Had specifiek een CBR aangeschaft om ook samen met het vrouwtje te kunnen blijven touren (zij dan op de Fazer) want op wat extremer zittende fietsen is touren geen pretje.
Maar sinds de geboorte van onze dochter (bijna 3) hebben we al welgeteld 2 keer samen gereden..., de prioriteiten liggen nu dus duidelijk anders als voorheen toen we bijna elk (mooi weer....) weekend samen reden.
Al met al nu nog geen 3000km met de CBR gereden in 3 jaar ;(

Voorlopig kan de fiets nog een stuk meer als ik als ik mijn tijden vergelijk met de tijden die sommige anderen ermee gereden hebben in ZAC of cup :X
Maar het gaat in eerste instantie om de fun en heel thuiskomen en dat lukt nog aardig ;)
Maandag weer op Zandvoort :)
full
 
En nu door naar de supercup.. :}
Daar heb je met een PC25 idd helemaal niks meer te zoeken.

Het zijn idd fijne stuurfietsen, je kunt er flink hoge bochtensnelheid mee aanhouden. :]

Hebben al die snelle PC25 gebruikers nog handige tips en tricks? O-)

Sorry, ik wil wel even wat rechtzetten, ik heb namelijk ook een pc 25
en ik ben dit jaar begonnen met circuitrijden. Heb als eerste m'n b licentie gehaald in maart, en heb gelijk mezelf ingeschreven voor alle supercup wedstrijden op assen. Tussen de licentie en de eerste wedstrijd had ik nog wat vrije trainingen geboekt , maar doordat het circuit wat later klaar was werd dat op een dag vereden , niet veel ervaring dus.

Desondanks toch een 30ste plaats in de D groep (zonder 1000cc 23ste plek)
Race 2 21ste plek (zonder 1000cc 14de plek)
Race 3 13plek ((zonder 1000cc 10de plek)

Aangezien ik gister m'n tijd weer verbeterd heb op assen naar 2.04
en ik het vermoeden heb dat er nog wat te halen valt,
en in de wedstrijd altijd een tikkie agressiever ben
denk ik dat het winnen van de D groep erin zit.

Hoeveel LOL wil je hebben op een PC 25

De motor is vrijwel standaard , behalve de Vering (simpel technoflex)
Snelgas
tandwiel 3 groter van achter (Reed Nilis ook)
clipons onder de balhoofdplaat
en ongeveer 25 kilo eraf gesloopt
goedkope sportkuipen(troep)
laser demper 2 kilo (orgineel 7)

Het belanrijkste is heel veel rijden.
hieronder 2de motor van voor donkerrode motor
full
 
Laatst bewerkt:
Kijk, het topic begint te lopen! :}

@ Fazerman: ja van jou wist ik het natuurlijk maar ik had volgens mij nog nooit een piccie gezien

@ HondaStefan: Netjes! Ik had echt het idee dat in de cup allemaal nieuwer spul rondrijd maar dat valt dus mee!

@ Orpheus: Ik heb onlangs op Zolder voor het eerst m'n tijden gemeten en dat kwam uiteindelijk op een snelste tijd van 2:02. Wat zegt dat? Helemaal niks, hooguit dat de rijder de beperkende factor is. Wel leuk om te zien dat ik door de dag 12 seconden sneller ben gaan rijden

Een aantal van de hierboven postende mannen rijden echter wel serieuze tijden met deze motoren. Voor mij is het echt hobby.
 
[me]Orpheus is wel benieuwd naar de tijden die jullie rijden met deze motoren. :) [/me]

Ik heb er een uit '97, standaard blok, WP veren.
Assen 2006: 2.05
Zolder 2006: 1.49
Zandvoort: 2.10

Ben zelf wel benieuwd hoeveel sneller ik zou zijn op een nieuwere motor, maar weet ook wel dat het op deze echt nog wel sneller kan.

Zal vanavond een plaatje posten.
 
Ik heb er een uit '97, standaard blok, WP veren.
Assen 2006: 2.05
Zolder 2006: 1.49
Zandvoort: 2.10

Ben zelf wel benieuwd hoeveel sneller ik zou zijn op een nieuwere motor, maar weet ook wel dat het op deze echt nog wel sneller kan.

Zal vanavond een plaatje posten.
Dat zijn nette tijden! :}
Heeft een PC31 nou meer vermogen dan een PC25?
 
Ach, t kan nog altijd gekker.


Vooral die kistjes...die deden t 'm.

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/387063/f1a755f198228c7bb83bfdd05b61961a (PC 25.jpg)​
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan