Racen op een oude GSXR (86 t/m 00)

Zandvoort via MSL. Eerst nog even een dagje in groep 2, omdat het de vorige keer de hele dag heeft geregend. Als dat een beetje bevalt dan ga ik de volgende keer een groepje hoger

Leuke bike. Ook overwogen.
Ik ben er zelf ook maandag op me Yamamama. Zal kijken of ik je kan spotten. :)
 
Hoe moeilijk was het om dat kontje erop te zetten, ziet er netjes uit! :9~
Heftig verhaal trouwens, al weer een beetje op de been?

Viel me reuze mee om kontje te plaatsen, maar subframe was al iets aangepast voor de vorige kont.
Heb wel mazzel dat ik 5 grote kratten met onderdelen erbij heb gekregen en dus makkelijk wat kan vervangen cq aanpassen.
Was na een week alweer op de been trouwens.
Mooie fietsen trouwens in dit topic
:Y
 
Zijn trouwens de mods van mijn bike (even geplakt uit de advertentie) :P

Gemodificeerde airbox,
- Race-nokkenassen van Yoshimura, aangepast door Schäfer (Duitsland),
- Race-koppakking voor hogere compressie,
- Race-zuigers, aangepast door Schäfer,
- Yoshimura-kit versnellingsbak (close ratio),
- Yoshimura-kit carburateurs met holle (!) gasnaalden,
- Grote race-radiateur zonder ventilatoren,
- Race-koppeling van 750cc uitvoering,
- Quickshifter,
- Mychron 3 plus (verlicht digitaal dashboard met 10 shiftlights,
met logging van rpm, km/h, temp, accuspanning en uiteraard ook rondetijden)
Voorzien van kabels en software,
- Racekit-ontstekingsunit,
- Aangepaste bedradingsboom,
- Volledig WP afgeveerd,
- Volledig Akrapovic race-uitlaatsysteem (titanium) met open demper
en E-keur Bosdemper (Cup),
- Snelgas-handle,
- Stahlflex remleidingen voor en achter,
- Ohlins stuurdemper,
- Race-remschakelsetje,
- Dubble Bubble race ruitje,
- Tank is voorzien van Explosafe(r),
- Volledige race-kuip,
- Remtangen van 750cc met bijbehorende rempomp,
- Voorzien van EBC remblokken,
- diverse tandwielen (voor en achter),
- set reserve wielen compleet met remschijven en Metzeler Raintec regenbanden,
- extra tandwieladapter,
- reserve blok, geblueprint,
- reserve kuip inclusief tank en brandstofpomp,
- diverse reserve handle's, steuntjes, clipons etc,
- heel erg veel reserve onderdelen voor het motorblok en chassis,
- voorzien van alle mogelijk borgingen,
- extra standaard airbox voor de cup.
 
Ik zie ook 2 SRAD'jes met afgetrainde kontjes... Ziet er erg mooi uit. Zijn deze van een GSX-R uit 2000 - 2002?

Is nog wel een idee namelijk... :Y
 
Helaas gisteren een klein schuivertje gemaakt bij het uitkomen van de Vodafone bocht (Zandvoort). :N
Gelukkig weinig schade. Moet alleen een nieuwe kap en een nieuw ruitje hebben. (Ik neem, denk ik, de achterkant ook maar meteen mee met een achterkant van een 2000 - 2002 :9 ). Verder is er, volgens mij, niet veel aan de hand.

Voor de geinteresseerden:
Ik was iemand in de buitenbocht aan het inhalen en bij het uitkomen van de bocht gleed mijn achterwiel weg (volgens de baco die het zag gebeuren). Verklaring (naast mijn onervarenheid...).
1. Banden waren waarsch niet goed. Na 2 1/2 sessie waren er nog geen rullen te zien (tijd toch 2:12), dus waarschijnlijk uitgedroogd???
2. Buiten de lijn rijden, dus waarsch toch wat meer rotzooi.
3. De combinatie van 1 en 2 en dan wat bruut op het gas.

full


Heeft iemand toevallig nog iets van deze kappen (of een doublebubble ruitje) liggen voor een SRAD 600 uit '98? Of weet iemand waar ik dit voor een beetje normale prijs kan krijgen?

Reageren in dit forum of zie mijn mailadres in mijn profiel.
 
Helaas gisteren een klein schuivertje gemaakt bij het uitkomen van de Vodafone bocht (Zandvoort). :N
Gelukkig weinig schade. Moet alleen een nieuwe kap en een nieuw ruitje hebben. (Ik neem, denk ik, de achterkant ook maar meteen mee met een achterkant van een 2000 - 2002 :9 ). Verder is er, volgens mij, niet veel aan de hand.

Voor de geinteresseerden:
Ik was iemand in de buitenbocht aan het inhalen en bij het uitkomen van de bocht gleed mijn achterwiel weg (volgens de baco die het zag gebeuren). Verklaring (naast mijn onervarenheid...).
1. Banden waren waarsch niet goed. Na 2 1/2 sessie waren er nog geen rullen te zien (tijd toch 2:12), dus waarschijnlijk uitgedroogd???
2. Buiten de lijn rijden, dus waarsch toch wat meer rotzooi.
3. De combinatie van 1 en 2 en dan wat bruut op het gas.

[afbeelding]

Heeft iemand toevallig nog iets van deze kappen (of een doublebubble ruitje) liggen voor een SRAD 600 uit '98? Of weet iemand waar ik dit voor een beetje normale prijs kan krijgen?

Reageren in dit forum of zie mijn mailadres in mijn profiel.


Hey, balen zeg. -O-

Weet niet of het banden zijn, maar ik weet wel dat de vorige eigenaar altijd bandenwarmers gebruikte.
Klinkt als te plat/te vroeg op het gas. Vodafone is zo'n bocht waar je heel plat gaat, maar ook max op het gas wil wegens lange rechte stuk dat volgt. Ik heb daar vaker een glijend achterwiel en heb mezelf aangeleerd de motor eerder/meer rechtop te zetten bij het uitkomen. (Ben zelf een keer tussen renault en vodafone op precies dezelfde wijze onderuitgegaan).

Succes met de wederopbouw en gelukkig heb je zelf niks :)
 
Ja, klopt. Vorige eigenaar (Paul) was er zelf ook. Moest met pijn in z'n hard toezien wat ik met "zijn" motor had gedaan.
Ik heb zelf trouwens ook bandenwarmers gebruikt, daarom denk ik ook dat er iets niet geod was met de banden (o.a.). Volgens mij moet je, als je 2:12 rijdt, en warme banden hebt, echt wel wat rullen aan je banden zien, en dat was dus niet zo.
Te vroeg op t gas is daar inderdaad n gevaar en zeker als je dan buiten de lijn rijdt.

Maar goed, weer wat geleerd. Zelf niks en de motor doet t ook nog gewoon.

Binnenkort maar eens proberen om onder de 2:10 te komen... :Y
 
Ja, klopt. Vorige eigenaar (Paul) was er zelf ook. Moest met pijn in z'n hard toezien wat ik met "zijn" motor had gedaan.
Ik heb zelf trouwens ook bandenwarmers gebruikt, daarom denk ik ook dat er iets niet geod was met de banden (o.a.). Volgens mij moet je, als je 2:12 rijdt, en warme banden hebt, echt wel wat rullen aan je banden zien, en dat was dus niet zo.
Te vroeg op t gas is daar inderdaad n gevaar en zeker als je dan buiten de lijn rijdt.

Maar goed, weer wat geleerd. Zelf niks en de motor doet t ook nog gewoon.

Binnenkort maar eens proberen om onder de 2:10 te komen... :Y
vering niet goed afgesteld of te harde/verkeerde band misschien :o ?
 
Zou kunnen, nooit af laten stellen.
Paul (vorige eigenaar) weegt ongeveer evenveel als ik, dus dat moet wel aardig kloppen. Ik ben alleen net begonnen met circuitrijden (dit was mn 5de keer op deze fiets) en ik heb dus nog veel te leren (en af te laten stellen).
 
Heeft iemand toevallig nog iets van deze kappen (of een doublebubble ruitje) liggen voor een SRAD 600 uit '98? Of weet iemand waar ik dit voor een beetje normale prijs kan krijgen?

Reageren in dit forum of zie mijn mailadres in mijn profiel.

Klote man, weet precies hoe je je voelt :X
Ik had zelf ook een double bubble ruit, maar heb er een gewone op gezet. Deze koop je voor 20 a 30 euro en zijn wat makkelijker te vinden op oa marktplaats.
Kuip: http://www.lynxcardesign.nl/shop/cat/1560/srad_gsx_r__600_750
 
Laatst bewerkt:
Heb ik ook al over na gedacht. Maar de zitjes worden apart verkocht. Het gaat dus volgens mij niet om een complete set voor die prijs. Maar ik kan het altijd proberen natuurlijk...
 
Zandvoort was een geslaagd dagje *D

Eerste 3 sessies een beetje de motor leren kennen, begonnen met een 2:37.531 in de eerste sessie, naar een 2:28.187 in de 2e en een 2:25.355 in de 3e.

De laatste 2 sessies waren vrij rijden, begon de motor al iets beter te kennen, wat resulteerde in een 2:23.818 en een 2:21.289. Helaas niet onder de 2.20 kunnen komen, maar dat schuif ik maar gewoon af op veringsproblemen, want de bandjes zijn niet heel mooi gesleten. Iets om de volgende keer maar aan te werken.

files%5C20090622%5C22-06-2009%5CGroep%202%5Clarge%5Cleukopdefoto_585467.JPG

files%5C20090622%5C22-06-2009%5CGroep%202%5Clarge%5Cleukopdefoto_585487.JPG

files%5C20090622%5C22-06-2009%5CGroep%202%5Clarge%5Cleukopdefoto_585546.JPG

files%5C20090622%5C22-06-2009%5CGroep%202%5Clarge%5Cleukopdefoto_585578.JPG

files%5C20090622%5C22-06-2009%5CGroep%202%5Clarge%5Cleukopdefoto_585902.JPG

files%5C20090622%5C22-06-2009%5CGroep%202%5Clarge%5Cleukopdefoto_585928.JPG

files%5C20090622%5C22-06-2009%5CGroep%202%5Clarge%5Cleukopdefoto_586320.JPG

files%5C20090622%5C22-06-2009%5CGroep%202%5Clarge%5Cleukopdefoto_586396.JPG

files%5C20090622%5C22-06-2009%5CGroep%202%5Clarge%5Cleukopdefoto_586981.JPG

files%5C20090622%5C22-06-2009%5CGroep%202%5Clarge%5Cleukopdefoto_586999.JPG

files%5C20090622%5C22-06-2009%5CGroep%202%5Clarge%5Cleukopdefoto_587028.JPG

files%5C20090622%5C22-06-2009%5CGroep%202%5Clarge%5Cleukopdefoto_587042.JPG

files%5C20090622%5C22-06-2009%5CGroep%202%5Clarge%5Cleukopdefoto_587055.JPG
 
Helaas gisteren een klein schuivertje gemaakt bij het uitkomen van de Vodafone bocht (Zandvoort). :N
Gelukkig weinig schade. Moet alleen een nieuwe kap en een nieuw ruitje hebben. (Ik neem, denk ik, de achterkant ook maar meteen mee met een achterkant van een 2000 - 2002 :9 ). Verder is er, volgens mij, niet veel aan de hand.

Voor de geinteresseerden:
Ik was iemand in de buitenbocht aan het inhalen en bij het uitkomen van de bocht gleed mijn achterwiel weg (volgens de baco die het zag gebeuren). Verklaring (naast mijn onervarenheid...).
1. Banden waren waarsch niet goed. Na 2 1/2 sessie waren er nog geen rullen te zien (tijd toch 2:12), dus waarschijnlijk uitgedroogd???
2. Buiten de lijn rijden, dus waarsch toch wat meer rotzooi.
3. De combinatie van 1 en 2 en dan wat bruut op het gas.

[afbeelding]

Heeft iemand toevallig nog iets van deze kappen (of een doublebubble ruitje) liggen voor een SRAD 600 uit '98? Of weet iemand waar ik dit voor een beetje normale prijs kan krijgen?

Reageren in dit forum of zie mijn mailadres in mijn profiel.

Balen zeg. Ben je er zelf nog wel een beetje ongeschonden vanaf gekomen?
 
Zandvoort was een geslaagd dagje *D

Eerste 3 sessies een beetje de motor leren kennen, begonnen met een 2:37.531 in de eerste sessie, naar een 2:28.187 in de 2e en een 2:25.355 in de 3e.

De laatste 2 sessies waren vrij rijden, begon de motor al iets beter te kennen, wat resulteerde in een 2:23.818 en een 2:21.289. Helaas niet onder de 2.20 kunnen komen, maar dat schuif ik maar gewoon af op veringsproblemen, want de bandjes zijn niet heel mooi gesleten. Iets om de volgende keer maar aan te werken.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]


Nice!!! Hoe bevalt de SRAD?
Kan je de nieuwe 600tjes nog een beetje pesten op het rechte stuk ? Jou SRADje was toch ook gekieteld?


Ben de mijne nu wit aan het spuiten :P
 
Nice!!! Hoe bevalt de SRAD?
Kan je de nieuwe 600tjes nog een beetje pesten op het rechte stuk ? Jou SRADje was toch ook gekieteld?


Ben de mijne nu wit aan het spuiten :P

Ging wel lekker. Geen andere 600'tje gezien, heb de hele tijd vrij baan gehad, dus dat was eigenlijk wel ideaal :Y
En heel er gekieteld is die niet echt, op een K&N filtertje en bos uitlaatje na niet
 
Ging wel lekker. Geen andere 600'tje gezien, heb de hele tijd vrij baan gehad, dus dat was eigenlijk wel ideaal :Y
En heel er gekieteld is die niet echt, op een K&N filtertje en bos uitlaatje na niet

Ben ik in de war met de Gixxer van Ruffneck :P.
Lekker he als je vrijbaan heb :P.

Op Folembray was ik vooral in de ochtend en het begin van de middag alleen maar bezig met eenhalen B|... heel irritant.
 
Ging wel lekker. Geen andere 600'tje gezien, heb de hele tijd vrij baan gehad, dus dat was eigenlijk wel ideaal :Y
En heel er gekieteld is die niet echt, op een K&N filtertje en bos uitlaatje na niet

Heb je moto nog gezien, maar pas toen ik zelf aan m'n laatste sessie moest beginnen. (Was m'n auto vergeten op slot te zetten en ben door jullie pitbox (doe maar luxe trouwens :P ) gewandeld)).

Ik ga denk ik toch m'n TRX in de verkoop zetten, hoe is het jou bevallen om van twin naar viercilinder over te stappen? Erg moeten wennen?

Die witte GSX hierboven staat op marktplaats te koop, is een mooie idd. Wie weet :z
 
:Y
Dit was mijn inspiratie
[afbeelding]

:9

Melk, de Witte Motor. :P

Morgen eens kijken naar een GSX-R 750 SRAD '97. Ik hoop donderdag een '99-er te bekijken maar van die jongen heb ik nog geen bevestiging gehoord... Ik loop nog altijd te twijfelen tussen een SRAD en een CBR 600F circuitfiets, dat dan weer wel....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan