Racen op een oude GSXR (86 t/m 00)

Heb je moto nog gezien, maar pas toen ik zelf aan m'n laatste sessie moest beginnen. (Was m'n auto vergeten op slot te zetten en ben door jullie pitbox (doe maar luxe trouwens :P ) gewandeld)).

Ik ga denk ik toch m'n TRX in de verkoop zetten, hoe is het jou bevallen om van twin naar viercilinder over te stappen? Erg moeten wennen?

Die witte GSX hierboven staat op marktplaats te koop, is een mooie idd. Wie weet :z

Overstap viel gelukkig wel mee. Is niet m'n eerst viercilindert.
Eerst 3 sessies waren dus achter de marshall zodat ik er aan kon wennen. Puntje waar ik nog wel aan mag werken is dattie meer dan 10.000 rpm kan draaien. Veel te vaak gehad dat ik halverwege het toerental al overschakelde :+

Pitbox huren doe ik waarschijnlijk ook niet meer. Zou iemand van Zandvoort langkomen om te betalen, maar de hele dag niemand gezien. Was dus lekker goedkoop O-)
 
Melk, de Witte Motor. :P

Morgen eens kijken naar een GSX-R 750 SRAD '97. Ik hoop donderdag een '99-er te bekijken maar van die jongen heb ik nog geen bevestiging gehoord... Ik loop nog altijd te twijfelen tussen een SRAD en een CBR 600F circuitfiets, dat dan weer wel....


Dan zou ik toch voor een GSXR 750 gaan. Meer koppel/vermogen, 6 zuiger remklauwen, dubbele achterbrug, 6 inch achtervelg, USD vork.

De CBRrtjes schijnen prima fietsjes te zijn maar tot 2000 vind ik het meer een tourfiets als een supersport :X. Dit in tegenstelling tot een Gixxer.

Maargoed... als echte Suzuki man ben ik niet echt objectief natuurlijk ;)
 
Overstap viel gelukkig wel mee. Is niet m'n eerst viercilindert.
Eerst 3 sessies waren dus achter de marshall zodat ik er aan kon wennen. Puntje waar ik nog wel aan mag werken is dattie meer dan 10.000 rpm kan draaien. Veel te vaak gehad dat ik halverwege het toerental al overschakelde :+

Pitbox huren doe ik waarschijnlijk ook niet meer. Zou iemand van Zandvoort langkomen om te betalen, maar de hele dag niemand gezien. Was dus lekker goedkoop O-)

:^
In het begin schakelde ik op de 600 ook veels te vraag, zat ik bij het uit acceleren veels te laag in zijn toeren enz enz.

4 Cilinder op het circuit bevalt prima! Je rijd toch alleen maar op topvermogen dus het gemis aan koppel merk je niet.

Op de weg mis ik mijn dikke twin met dat lompe brute vermogen toch wel heel erg '(.
De funfactor van een TL is gewoon zo hoog :9~

Hoop de Twin deze maand weer klaar te hebben en dan gaat hij de verkoop in.
Soms moet je keuzes maken, echt leuk vind ik het niet '( '( '(
 
Laatst bewerkt:
Mensen, ik hoop volgende week naar een 750 '99 te gaan kijken voor het circuit.
Nu was One-oh-Four daar al wezen kijken, en heeft zijn punten ana mij doorgemaild.
Nu was ik benieuwd of er hier mensen zijn met een wphb digitaal ?
Mocht ik die motor kopen dan kan ik zelf wat onderhoud doen, of indien er ergere dingen met het blok gebeuren het zelf weer maken.

En hoe hoort een SRAD blok te klinken, puntgaaf en als een naaimachine (honda style)
Of een beetje tussen honda en een kawa in, wat n met mijn 1000 ook zo is.
Die klinkt ook niet geruisloos, maar draait als een zonnetje.

verder nog bekende kwaaltjes, of dingen waar je bij een SRAD circuitfiets op moet letten ?

Alvast bedankt,

Redline ken ik wel uit andere topics, allemaal suzuki topics want volgens mij is die net zo suzuki gek als ik haha.
eerst de oldskool 1100, dan een RGV, ;)
 
Ik heb mijn racer ook net verkocht (snelste verkoop ooit 24 uur :o ), dus stuur ze niet naar z'n pm aub, maar post ze hier. Kan ik meelezen. ;)
 
Laatst bewerkt:
Mensen, ik hoop volgende week naar een 750 '99 te gaan kijken voor het circuit.
Nu was One-oh-Four daar al wezen kijken, en heeft zijn punten ana mij doorgemaild.
Nu was ik benieuwd of er hier mensen zijn met een wphb digitaal ?
Mocht ik die motor kopen dan kan ik zelf wat onderhoud doen, of indien er ergere dingen met het blok gebeuren het zelf weer maken.

En hoe hoort een SRAD blok te klinken, puntgaaf en als een naaimachine (honda style)
Of een beetje tussen honda en een kawa in, wat n met mijn 1000 ook zo is.
Die klinkt ook niet geruisloos, maar draait als een zonnetje.

verder nog bekende kwaaltjes, of dingen waar je bij een SRAD circuitfiets op moet letten ?

Alvast bedankt,

Redline ken ik wel uit andere topics, allemaal suzuki topics want volgens mij is die net zo suzuki gek als ik haha.
eerst de oldskool 1100, dan een RGV, ;)

Ey John,

Wat ik weet van de laufkultur van de SRAD is dat je vaak de nokkenaskettingspanner (NAKS) hoort rammelen. Schijnen al meerdere mod's op te zijn geweest. De één heeft het meer dan de ander. Ze schíjnen er oud mee te kunnen worden.

Werkplaatshandboek:

http://www.megaupload.com/?d=K6JH23U0

Succes, man!
 
Ey John,

Wat ik weet van de laufkultur van de SRAD is dat je vaak de nokkenaskettingspanner (NAKS) hoort rammelen. Schijnen al meerdere mod's op te zijn geweest. De één heeft het meer dan de ander. Ze schíjnen er oud mee te kunnen worden.

Werkplaatshandboek:

http://www.megaupload.com/?d=K6JH23U0

Succes, man!
oke, ja mijn oude 1100 klonk ook rauw maar verbruikte nauwelijk olie en liep als een gek zo hard en mooi.
Ben in iedere geval benieuwd, ik heb hem gemaild om te kijken voor een afspraak in de week na de TT.

Bedankt voor de link,

Gr John
 
Isiemand btw bekend met de witte SRAD racer die op MP te koop staat?
Overweeg die te gaan bekijken.

Groet :W
 
Mensen, ik hoop volgende week naar een 750 '99 te gaan kijken voor het circuit.
Nu was One-oh-Four daar al wezen kijken, en heeft zijn punten ana mij doorgemaild.
Nu was ik benieuwd of er hier mensen zijn met een wphb digitaal ?
Mocht ik die motor kopen dan kan ik zelf wat onderhoud doen, of indien er ergere dingen met het blok gebeuren het zelf weer maken.

En hoe hoort een SRAD blok te klinken, puntgaaf en als een naaimachine (honda style)
Of een beetje tussen honda en een kawa in, wat n met mijn 1000 ook zo is.
Die klinkt ook niet geruisloos, maar draait als een zonnetje.

verder nog bekende kwaaltjes, of dingen waar je bij een SRAD circuitfiets op moet letten ?

Alvast bedankt,

Redline ken ik wel uit andere topics, allemaal suzuki topics want volgens mij is die net zo suzuki gek als ik haha.
eerst de oldskool 1100, dan een RGV, ;)

Je moet even letten op de nokkenas kettingspanner, die wil nog welleens versleten zijn, stationair hoor je dan een rateltje.

Verder is het denk ik heel erg afhankelijk van de fiets. Hoe hij klinkt.

Mijn SRADje heeft bijv andere nokassen en ontsteking daarom klinkt hij enorm rauw.
Als ik sta warm te draaien zitten sommige mensen me ook aan te kijken van "moet dat ding het circuit op" vervolgens haal ik ze op hun een nieuwe 600tje in op het rechte stuk })

Moet hem nog steeds een keer op de bank zetten.

Zou wel gaaf zijn als je ook een SRADje krijgt :P
 
Laatst bewerkt:
Heb nog wel problemen met mijn veerafstelling B|.
Denk dat ik voor de volgende circuitdag op zandvoort de vering opnieuw laat afstellen en er meteen andere slicks op gooi. Deze zijn volgens mij aardig kapot gereden.

Iemand nog een adresje waar ik mijn vering goed kan laten stellen?

IMAG0138.jpg

IMAG0139.jpg
 
Laatst bewerkt:
Een paar spuitbussen verder en nu staat hij er zo bij. Tank moet ik tzt nog even doen en ik moet nog opzoek naar wat mooie stickers :P

IMAG0141.jpg

IMAG0142.jpg

IMAG0143.jpg

IMAG0144.jpg

IMAG0146.jpg
 
Laatst bewerkt:
andje ziet er toch vrij netjes uit ?
Geen happen alleen smeersel, zit je al tot de slijtput op de band dan ?
Ik heb eens een boekje van een beurs meegnomen van HK, daar kun je ene vrij goede basis uithalen en staat alles uitgelegd.

Btw, waarschijnlijk volgende week kijken bij een 750 SRAD.
De kettingspanner, mocht die veel ratelen, is dat veel werk en een duur geintje.
2 Aug heb ik een dagje zolder dus bij een evt koop moet die dan goed staan.

Nu gaan pitten, morgen om 04:45 naar Assen (leuk in Zeeuws-Vlaanderen wonen :+ )
is 700 km op een dagje, maar je bent er weer mee weg he
 
Heb nog wel problemen met mijn veerafstelling B|.
Denk dat ik voor de volgende circuitdag op zandvoort de vering opnieuw laat afstellen en er meteen andere slicks op gooi. Deze zijn volgens mij aardig kapot gereden.

Iemand nog een adresje waar ik mijn vering goed kan laten stellen?

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik had precies hetzelfde, mijn band zag er al zo uit na 2 sessies. (en ik reed met tracktraining in groep 2)..... :z
Marshall had wat tips gegeven over mijn demping en daarna ging het een stuk beter.
Weet alleen niet meer wat we toen gewijzigd hebben :N
 
Laatst bewerkt:
Ik kom me hier ook melden.

Heb de kogel door de kerk gejaagd en de GSX-R 750 van gixxer750srad overgenomen. Is een '97-er met carbs. Allergrootste voordeel vind ik dat hij altijd onderhouden is bij JVP Motorproducts.
Webwinkel
Een prima adres wat mij extra vertrouwen geeft!

Een fotootje gemaakt door gixxer750srad.

02042009018.jpg


Donderdag ga ik hem halen. Morgen dus nog even met de R1 op CPZ...
 
Ik kom me hier ook melden.

Heb de kogel door de kerk gejaagd en de GSX-R 750 van gixxer750srad overgenomen. Is een '97-er met carbs. Allergrootste voordeel vind ik dat hij altijd onderhouden is bij JVP Motorproducts.
Webwinkel
Een prima adres wat mij extra vertrouwen geeft!

Een fotootje gemaakt door gixxer750srad.

[afbeelding]

Donderdag ga ik hem halen. Morgen dus nog even met de R1 op CPZ...

Gaaf ding, maar zit dan een beetje met het zadel zo stijl omhoog? :?
Ik ga volgende week naar twee Sradjes 600 kijken, maar het liefst zou ik een 750 willen, er is alleen zo weinig keus en volgens mij gaat Here's Johnny al kijken voor die andere hier op MF. Had er een in Belgie gevonden, maar die is het net niet. :/
 
Gaaf ding, maar zit dan een beetje met het zadel zo stijl omhoog? :?
Ik ga volgende week naar twee Sradjes 600 kijken, maar het liefst zou ik een 750 willen, er is alleen zo weinig keus en volgens mij gaat Here's Johnny al kijken voor die andere hier op MF. Had er een in Belgie gevonden, maar die is het net niet. :/

Ik ga het wel zien. Als het "De Notenkraker" blijkt te worden moet ik creatief gaan worden ben ik bang...
 
Ik kom me hier ook melden.

Heb de kogel door de kerk gejaagd en de GSX-R 750 van gixxer750srad overgenomen. Is een '97-er met carbs. Allergrootste voordeel vind ik dat hij altijd onderhouden is bij JVP Motorproducts.
Webwinkel
Een prima adres wat mij extra vertrouwen geeft!

Een fotootje gemaakt door gixxer750srad.

[afbeelding]

Donderdag ga ik hem halen. Morgen dus nog even met de R1 op CPZ...

Vet ding! Ben benieuwt hoe die bevalt :P en vooral hoe die zit :P
 
Gaaf ding, maar zit dan een beetje met het zadel zo stijl omhoog? :?
Ik ga volgende week naar twee Sradjes 600 kijken, maar het liefst zou ik een 750 willen, er is alleen zo weinig keus en volgens mij gaat Here's Johnny al kijken voor die andere hier op MF. Had er een in Belgie gevonden, maar die is het net niet. :/

Idd, heel veel zie je ze niet voorbij komen.
Deze is overigens ook erg gaaf

http://motoren.marktplaats.nl/motor...P5/vrHlj/xvr/99+IX2Pb9D7PTVUc=&fta_ind=1&fs=1
 
Ik kom me hier ook melden.

Heb de kogel door de kerk gejaagd en de GSX-R 750 van gixxer750srad overgenomen. Is een '97-er met carbs. Allergrootste voordeel vind ik dat hij altijd onderhouden is bij JVP Motorproducts.
Webwinkel
Een prima adres wat mij extra vertrouwen geeft!

Een fotootje gemaakt door gixxer750srad.

[afbeelding]

Donderdag ga ik hem halen. Morgen dus nog even met de R1 op CPZ...

erik gefeliciteerd!!!
je gaat er veel plezier van beleven en de zit is super lekker race en daar is het apperaat uiteindelijk voor bedoeld toch?
 
Gaaf ding, maar zit dan een beetje met het zadel zo stijl omhoog? :?
Ik ga volgende week naar twee Sradjes 600 kijken, maar het liefst zou ik een 750 willen, er is alleen zo weinig keus en volgens mij gaat Here's Johnny al kijken voor die andere hier op MF. Had er een in Belgie gevonden, maar die is het net niet. :/
we hebben over en weer gemaild, als het goed is word ik van de week gebeld voor een afspraak dus ben benieuwd.

@One-oh-four, netjes hoor :} :9~
 
Terug
Bovenaan Onderaan