Racen op een 'oude' R1 1998 tm 2008 topic

Wielbussen zijn idd hetzelfde. Volgens mij voor de crossplane modellen ook zelfde
Wielbussen kan je evt ook laten draaien

De transmissiedempers zijn als ik het goed zeg van alle R1’s van 1998-2012 hetzelfde.
laatst nog setje van een 2007 R1 in een 2005 R6 achterwiel gezet en paste ook dus ik denk dat je je zoektocht kan uitbreiden
Goeie tip. Die dempers (bedankt voor de goede benaming) hadden wel een ander bestelnummer als ik keek naar een 2004, en dan zaten er ook meer in volgens mij. Origineel 100 euro voor 6. Die bussen komen op iets van 70 euro. En moest nog 2 lagers, origineel ook 70 euro per stuk. Voor dat geld heb ik een compleet setje lagers nu besteld. Nu op zoek naar de andere onderdelen. Duur montagefoutje zo :X (was een bus vergeten overzetten met wielen wisselen)

Maar een maatje van me gaat op zoektocht door zijn schuur. Heeft een paar jaar geleden zijn R1 '08 totall loss gereden op Zolder. Dit waren één van de weinige dingen die de crash waarschijnlijk overleefd hebben.
 
Laatst bewerkt:
Wielbussen zijn idd hetzelfde. Volgens mij voor de crossplane modellen ook zelfde
Wielbussen kan je evt ook laten draaien

De transmissiedempers zijn als ik het goed zeg van alle R1’s van 1998-2012 hetzelfde.
laatst nog setje van een 2007 R1 in een 2005 R6 achterwiel gezet en paste ook dus ik denk dat je je zoektocht kan uitbreiden
voor een '98-er R1 passen ze wel zo te zien. Kom setje tegen op marktplaats. Even gekeken bij CMS en het originele artikelnummer van een '98 is niet meer te verkrijgen, en het vervangnummer is hetzelfde als die voor een '08 *D. Dan zullen ze ongetwijfeld voor al die modellen tot 2012 wel passen.
 
Mocht er interesse zijn heb een R1 RN01 circuitracer in onderdelen te koop, zit het volgende spul op;

kuipset compleet
2 set wielen met schijven
uitlaatsysteem met MIVV demper
frame zonder kenteken
Stalen remleidingen
clipons
rempomp
remklauwen kabelboom compleet
kapot blok met goede versnellingsbak en nieuwe koppelingskorf
carberateurs
tellerunit
achterbrug, subframe
remschakelset
Ohlins achterschokbreker
IMG-20230916-WA0053.jpg
IMG-20230916-WA0047.jpg


inmiddels verkocht;
brandstofpomp
benzinetank
voorpoten en T stuk
IMG-20230916-WA0049.jpg
 
Laatst bewerkt:
Overigens bij de wielen kan het wel zijn dat de remschijven anders zijn, in elk geval bij het achterwiel. Zat in elk geval verschil tussen 98-99 en 00-01. Of tussen 00-01 en 02-03. Weet even niet meer bij welke motor ik hier tegenaan liep, denk die laatste.
 
mocht iemand nog op zoek zijn naar spullen voor R1 RN01/RN04? ik heb er 2 gedemonteerd en nog wat spullen liggen zoals velgen sets met schijven, Ohlins schokbreker, MIVV rvs compleet uitlaatsysteem, topkuipsteun, k&n luchtfilter, clipons etc
 
Iemand ervaring met rem-schakel sets voor model R1 08? Ik had een setje Valtermoto gekocht via facebook. Verkoper had hem voor zijn R6 gekocht maar paste niet, gaf aan dat hij 99% zeker was dat het voor een R1 '08 was. Echter doordat de schakelstang door het frame loopt, lijnt de schakelstang niet uit.
 
Gewoon pook laag monteren (apart) en stang door frame laten vervallen. Heb je meteen omgekeerd schakelen en kan je deze set gebruiken 😉
Zo'n opzet krijg je dan? En dan moet je quickshifter tussen de verticale schakelstang nog.
Zou je daar veel voor moeten aanpassen? (heb zelf 2 linkerhanden dus ik moet aan iemand vragen die handiger is dan ik)

Yam-R7-rearsets-Y015__73365.1672776958.png
 
Zo'n opzet krijg je dan? En dan moet je quickshifter tussen de verticale schakelstang nog.
Zou je daar veel voor moeten aanpassen? (heb zelf 2 linkerhanden dus ik moet aan iemand vragen die handiger is dan ik)

Yam-R7-rearsets-Y015__73365.1672776958.png
Ja idd dat bedoel ik.
Had ik op mijn R1 ook
Zal eens foto opsnorren
 
Tnx! Zal eens aan m'n handige harry vragen of hij dit zou kunnen realiseren. Motor moet binnenkort toch binnen. De versteller bovenop de voorvork draait dol. 2 jaar geleden is hij binnen geweest voor een upgrade van hyperpro bij van Meel, voor het eerst dat ik wat zou bijstellen. Toevallig dat er dan nu iets kapot is.
 
Tnx! Zal eens aan m'n handige harry vragen of hij dit zou kunnen realiseren. Motor moet binnenkort toch binnen. De versteller bovenop de voorvork draait dol. 2 jaar geleden is hij binnen geweest voor een upgrade van hyperpro bij van Meel, voor het eerst dat ik wat zou bijstellen. Toevallig dat er dan nu iets kapot is.
Van meel zit echt vlakbij mij, maar voor veringservice zou ik daar niet heen gaan…
Als je een mannetje hebt die kan die schakelpook zo fixen. Je moet wel een losse pook hebben, je huidige kan je niet daar monteren
 
Van meel zit echt vlakbij mij, maar voor veringservice zou ik daar niet heen gaan…
Als je een mannetje hebt die kan die schakelpook zo fixen. Je moet wel een losse pook hebben, je huidige kan je niet daar monteren
Had contact opgenomen met hyperpro en die verwezen weer naar daar voor de montage. Vond al raar dat ze alles op gewicht hebben afgesteld, zonder dat ik ook maar 1 keer op de motor moest gaan zitten. Toen wist ik wel al genoeg.
 
Goedemiddag,
Denk stuur hier maar eens een berichtje. Kun je hier ook terecht voor de 2015+ R1?
Zag geen topic verder! Maar anders kom ik me aanmelden aan deze kant van het forum.

Heb een 2017 RN49 R1 Circuitmotor opgeduikeld
 
Goedemiddag,
Denk stuur hier maar eens een berichtje. Kun je hier ook terecht voor de 2015+ R1?
Zag geen topic verder! Maar anders kom ik me aanmelden aan deze kant van het forum.

Heb een 2017 RN49 R1 Circuitmotor opgeduikeld
In principe is het tot 2008, maar maakt voor de rest niet veel uit. Geen idee of hier nog mensen meelezen met nieuwere R1's. Dit topic is ook niet heel levendig voor de rest.
 
Hier kan je het zien.
Verandert je quickshifter van pull naar push als je deze opzet hanteert? Heb gezien dat ik voor 125 euro schakelpook heb voor deze opzet. Die kan ik dan combineren met de rearsets die ik heb liggen. Alleen als ik dan ook de quickshifter moet vervangen, dan begin ik er niet aan voor die paar keer dat ik maar de grond raak met de steunen.
 
In principe is het tot 2008, maar maakt voor de rest niet veel uit. Geen idee of hier nog mensen meelezen met nieuwere R1's. Dit topic is ook niet heel levendig voor de rest.
Sowieso is er volgens mij niet eens een topic voor de nieuwere generatie.
Maar deze is inderdaad ook niet heel levendig.
 
Verandert je quickshifter van pull naar push als je deze opzet hanteert? Heb gezien dat ik voor 125 euro schakelpook heb voor deze opzet. Die kan ik dan combineren met de rearsets die ik heb liggen. Alleen als ik dan ook de quickshifter moet vervangen, dan begin ik er niet aan voor die paar keer dat ik maar de grond raak met de steunen.
Je kan push of pull pakken
Verschil is of je de schakelas die omhoog gaat links of rechts van het scharnierpunt zet
Je hebt vaak poken met een lipje eraan links van het bevestigingspunt, en ook wat extra gaten rechts van het bevestigingspunt. Dus afhankelijk waar je schakelpook op gaat bepaald of het push of pull wordt

Ook bevestiging op de schakelas kan je vaak omdraaien
Dus je kan meerdere kanten op
 
Je kan push of pull pakken
Verschil is of je de schakelas die omhoog gaat links of rechts van het scharnierpunt zet
Je hebt vaak poken met een lipje eraan links van het bevestigingspunt, en ook wat extra gaten rechts van het bevestigingspunt. Dus afhankelijk waar je schakelpook op gaat bepaald of het push of pull wordt

Ook bevestiging op de schakelas kan je vaak omdraaien
Dus je kan meerdere kanten op
Wederom bedankt voor de toelichting!
 
Terug
Bovenaan Onderaan