Racen op een 'oude' R1 1998 tm 2008 topic

Jullie hadden geluk it sucks, vanalles al geprobeerd maar t werkt van geen meter. Nu maar eens opzoek naar een betaalbaar setje dat volstaat.
 
Nieuwe bandenwarmers gekocht en bij de achterband gaat hij nogal langs de ketting en chainguard. Iemand tips?
Bij mij ook het geval, blijft gelukkig heel.

Maar ik heb een set zonder elastiek erin, waardoor ik steeds het touwtje moet aantrelken om hem aan de zijkanten strak te krijgen.

Heb mijn vriendin het elastiek erin laten naaien, maar dat werkt niet, moet misschien naar een zilveren naald ofzo gaan.
 
Bij mij ook het geval, blijft gelukkig heel.

Maar ik heb een set zonder elastiek erin, waardoor ik steeds het touwtje moet aantrelken om hem aan de zijkanten strak te krijgen.

Heb mijn vriendin het elastiek erin laten naaien, maar dat werkt niet, moet misschien naar een zilveren naald ofzo gaan.
Ik ga eens proberen er een stuk karton tussen te stoppen zodat er niets kan blijven haken.
 
Ik ga eens proberen er een stuk karton tussen te stoppen zodat er niets kan blijven haken.
De karton oplossing werkt overigens prima!

Vraagje, weet er iemand of je omgekeerd kan schakelen met de originele steunen en met een quickshifter er tussen? Ik zet regelmatig te weinig kracht bij opschakelen na een bocht, misschien toch maar eens omgekeerd schakelen.
 
Heeft iemand toevallig nog de beugeltjes liggen die de remleidingen langs het voorspatbord begeleiden? Ik zoek die van een R1 2002-2003, mogelijk dat die van andere modellen ook wel passen. Op tekening lijken die redelijk hetzelfde op de onderkant van de beugel na.
 
Nog mensen aan het rijden hier? Vrijdag op Zolder weer lekker gereden.

Overigens nog altijd op zoek naar de remleidingbeugeltjes...


Picje voor de leuk
20190830nr082-actiefoto_MSZ-0712.jpg
 
Misschien nog iemand die een servo motor voor de exup heeft liggen voor een 1998 model ?
Ik vermoed dat de tandwielen intern verdraaid zijn tov elkaar en heb geen idee hoe dat goed te zetten, of iemand die een foto kan nemen hoe het er binnen in uitzien bij een bepaalde stand zodat ik dat kan kopiëren 👍🏻
 
Misschien nog iemand die een servo motor voor de exup heeft liggen voor een 1998 model ?
Ik vermoed dat de tandwielen intern verdraaid zijn tov elkaar en heb geen idee hoe dat goed te zetten, of iemand die een foto kan nemen hoe het er binnen in uitzien bij een bepaalde stand zodat ik dat kan kopiëren 👍🏻
Die exup kan je toch helemaal weglaten?
 
ik heb mij er nog niet in verdiept, maar voor weggebruik, waar hij voornamelijk voor gebruikt moet worden, schijnt het lastig te zijn om weg te laten.
Ik had een fireblade uit 2002 waar de stuk klep gewoon open stond, servomotor verwijderd en met ijzerdraad vast gezet op de open stand.
 
Ik had een fireblade uit 2002 waar de stuk klep gewoon open stond, servomotor verwijderd en met ijzerdraad vast gezet op de open stand.

ik heb ook een R1 uit 2004 en heb begrepen dat het in eerste instantie was om zowel koppel als topvermogen te leverenen met 1 uitlaat, soort YPVS voor viertakten. tzt is dat overgegaan in een klep die voornamelijk tegen geluid word gebruikt. ik neem iig voor het gemak even aan dat zonder injectie de sproeiers e.d aangepast moeten worden.
maar misschien geen gek idee om hem eens te proberen in de open positie.
 
ik heb ook een R1 uit 2004 en heb begrepen dat het in eerste instantie was om zowel koppel als topvermogen te leverenen met 1 uitlaat, soort YPVS voor viertakten. tzt is dat overgegaan in een klep die voornamelijk tegen geluid word gebruikt. ik neem iig voor het gemak even aan dat zonder injectie de sproeiers e.d aangepast moeten worden.
maar misschien geen gek idee om hem eens te proberen in de open positie.
Google staat er ongetwijfeld vol mee. Maar volgens mij met een andere uitlaat en een goede afstelling voegt die exup klep weinig toe. Op mijn 98'er was hij er ook af.
 
Hallo allemaal,

Ik ben al een beetje aan het rondneuzen voor een winter project. Wil rond de jaarwisseling een oer R1 aanschaffen, liefste een opknapper of een schade motor voor het circuit en dus ook opbouwen voor het circuit. Hoe zit het met betrouwbaarheid? Twijfel nog steeds tussen een R1 1998 tot 2002 of een R6 van 2000 tot 2002.

Heb hiervoor een r6 van 2007 gehad en een gsxr 600 van 2012. Wou nu eens met wat ouders rijden en kijken wat ik daar mee kan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan