Racen op een 'oude' R1 1998 tm 2008 topic

Ik heb ditzelfde probleem ook weleens gehad met een Suzuki GSX1400. Deze motor had ook 6-zuiger remklauwen en hiervan bleek een zuigertje langzamer naar buiten te komen dan de rest, hetgeen dus ook resulteerde in een trillende voorkant.


Hierop heb ik de klauwen volledig uit elkaar gehaald, schoongemaakt, zuigertjes gepolijst en de boel terug in elkaar gezet met ATE vet.
Probleem was toen verholpen...

Echter wil dit natuurlijk niet zeggen dat dat bij de R1 ook het geval is.
 
Hallo,

Iemand die toevallig nog een set velgen over heeft.
Ben op zoek naar een 2e setje voor regenbanden namelijk.

Rij op een RN12 uit 2004.

Gr. Arnoud
 
R1 van eerdere jaren past kwa velgen ook
En 2007-2014 past ook.
Alleen de schijven van deze modellen passen niet

Van 2007-2014 wist ik wel.

Vorige motor was uit 2008 en toen reed ik met 2005 schijven en 5mm spacers.

Dat van oudere velgen is nieuw voor me :)
 
2003 model past ook gewoon ;)
Kan het zijn dat de tandwiel houders en tandwiel wel model specifiek zijn? Wilde zaterdag de regenwielen monteren waarbij ik dus het tandwiel e.d. moest overzetten, maar deze pasten er niet in. De marktplaats conversatie is inmiddels ook verdwenen dus et even niet welk achterwiel ik nu heb... zag wel een code op het wiel staan, daarmee zal het wel te vinden zijn hoop ik.
 
Als je een CMSNL account hebt kan je achter je computer vandaan precies zien wat waar wel of niet in gebruikt is, dat weet je natuurlijk nog niet of afwijkende delen passen maar wel of dezelfde delen gebruikt zijn, bijvoorbeeld een tandwielhouder.

1601273156152.png
 
laatste reactie in September maar geen MF oma te bekennen..

*Edit* binnen een aantal seconden gevonden : Pro-Bolt Snelsluiting

ik vergeet nog wel eens dat ik niet kan multitasken , zeker als het om drinken en googlen gaat :P

*Edit nr 2 * , gezien de prijs van bovenstaande was een ander zoekresultaat : Snelsluiters per 10 stuks

Bleek men daar ook de keus te kunnen maken tussen 14 17 en 19 mm , dus ben ik maar gaan meten , het 1998 model gebruikt 17 mm en de 2004 19mm.
ik heb een willekeurige snelsluiter opgemeten , ik heb geen zin om cmsnl er bij te pakken of er op 1 bouwjaar misschien verschillende lengtes gebruikt worden op verschillende plekken van het kuipwerk.

misschien krijg ik nog zin en volgt er een 3e edit :P


Reden dat ik mij hier wend is dat ik ongeveer 20 minuten heb gespendeerd op zowel google als alie express om snelsluiters te vinden die lang genoeg zijn.
de meeste maten die ik langs zie komen zijn 14 en 17 mm en ik vermoed , als ik 1 overgebleven originele sluiter meet, dat ik 20 mm nodig heb.
het gaat om de originele kuipdelen van mijn 1998 model R1, los vd vorm lijken ze qua lengte op die van de 2004, maar lang verhaal kort, misschien dat iemand hier weet waar je deze kan krijgen, jaja kopen ;) . origineel vind ik 8 euro voor 1 boutje schandalig voor zoiets. bijna net zo schandalig als mijn slordigheid om ze kwijt te raken uiteraard.

BVD :)
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand waar de ontluchting van de tankdop in/ op moet. Dat linkse gat?
 

Bijlagen

  • 20201030_101248.jpg
    20201030_101248.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 9
Dan zou je ook zomaar eens gelijk kunnen hebben dat dat het linkse gat is naast de vulopening... Kwestie van even aan de onderzijde van de tank inspecteren of dat gat inderdaad doorloopt / uitkomt. Daar zou dan je slangetje op kunnen.

edit: je kan er voorzichtig met perslucht op blazen, dan aan de onderzijde voelen uit welk gat er lucht komt.
 
Dan zou je ook zomaar eens gelijk kunnen hebben dat dat het linkse gat is naast de vulopening... Kwestie van even aan de onderzijde van de tank inspecteren of dat gat inderdaad doorloopt / uitkomt. Daar zou dan je slangetje op kunnen.

edit: je kan er voorzichtig met perslucht op blazen, dan aan de onderzijde voelen uit welk gat er lucht komt.
Da's ook een goeie ja. Misschien goed om sowieso even te controleren of er wel een slang aangesloten zit onder de tank.
 
Op de plek waar origineel contactslot zit
Contact slot is er tussenuit bij jou? En dan op een beugel? Zit te denken om op de kuipsteun een hoekijzertje te bevestigen. Van die 3m klittenband en dan 2 slangen klemmen er over. Of zou dat teveel trillen.

Vastlijmen zou ook nog kunnen natuurlijk
 
Laatst bewerkt:
Wat zit er eigenlijk onder die 2 dopjes in je kroonplaat, voelde er niet echt iets onder zitten
 

Bijlagen

  • Screenshot_20201214-085517_Chrome.jpg
    Screenshot_20201214-085517_Chrome.jpg
    69,2 KB · Weergaven: 7
Terug
Bovenaan Onderaan