Racen op een 'oude' R1 1998 tm 2008 topic

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.772
9.105
Op reis
Facebook
Gezien er steeds meer topics komen die over een specifiek model gaan (volgens mij gestart door Trax *D ) open ik bij deze een topic over de R1 .

Edit 2019:
Het model van 2004 2009 en later is was erg populair (BMW anyone ? :P ) in de snelle groep maar toch enigszins prijzig voor de meeste als circuitmotor.
Vond ik iig wel :9

Dus als je ook een R1 van de eerste bouwjaren gebruikt voor circuitdagen, plaats hier je tips , hints en ervaringen zodat iedereen wat wijzer kan worden.

Groeten en tot op het circuit,

SanderV

De 'Leden van den olten Rééners ' ;) :

Ivo :
full


Twan :
full


Huyer:
full


Kawadorre :
full


Erwinner :
full


Dave :
04052010522Medium.jpg


Lepenszeur :
R1zand.jpg

En wie weet nog meer :)
 
Laatst bewerkt:
btw eff een lijstje van aanpassingen op mijn R1, de quickshifter moet er nog op gezet worden.

aanbeveling van mijn kant is de aangepaste tandwielverhouding, kom je niet in de knoei met kiezen tussen 1e of 2e versnelling in korte bochtjes :)

lijstje:

- WP-schokdemper
- Wilbers voorvork
- Hyperpro stuurdemper
- K&N Luchtfilter
- Laser hotcam
- Dynojetkit
- Brembo rempomp
- Stalen remleidingen
- Valtermoto race-remschakelset
- JT aangepaste tandwielverhouding met race-ketting (verh. 14:47)
- Snelgas
- Quickshifter
- Acumen gearindicator
- Valblokken
- Carbon framecovers
- Oregon action cam
- Ariete aluminium haakse ventielen

GroteFoto-GSXPMTML.jpg




@TS: waar is de pic van jou bike dan :?
 
Laatst bewerkt:
ik heb hem pas net met circuitkuipen uitgerust.
hij is van '98 maar het kuipwerk van 2000 want mijn ruitje past niet en die is elke 2 jaar weer anders meen ik.
kontje past ook niet echt lekker omdattie smaller is, dus nog de originele erop.
het is nu eigenlijk nog een zwart/oranje/blauwe lapjes kat.
morgen de originele uitlaat erop en dan op de aanhangwagen en overmorgenochtend naar zandvoort.

overigens samen met de goof.. :9 van 95.

heb een ohlins achterdemper en pas de olie ververst vd voorvork.
vond de cartridge set van hk voor 250 euro nog wat fors.

"statische achtertuinfoto" is wat saai, zal asap wat neerzetten.

14-47 is fors.... wel net een 15 tands opgezet, word je niet gek vd wheelies ?

groeten, sander
 
ah bazzaz, zie net dat je de wilbers/hk voorvork hebt, zijn dat die cartridges of wat anders?

ze bevallen vast wel , maar vertel eens :)
 
ik heb hem pas net met circuitkuipen uitgerust.
hij is van '98 maar het kuipwerk van 2000 want mijn ruitje past niet en die is elke 2 jaar weer anders meen ik.
kontje past ook niet echt lekker omdattie smaller is, dus nog de originele erop.
het is nu eigenlijk nog een zwart/oranje/blauwe lapjes kat.
morgen de originele uitlaat erop en dan op de aanhangwagen en overmorgenochtend naar zandvoort.

overigens samen met de goof.. :9 van 95.

heb een ohlins achterdemper en pas de olie ververst vd voorvork.
vond de cartridge set van hk voor 250 euro nog wat fors.

"statische achtertuinfoto" is wat saai, zal asap wat neerzetten.

14-47 is fors.... wel net een 15 tands opgezet, word je niet gek vd wheelies ?

groeten, sander

ik heb er pas 1 dag mee gereden op Assen, wel gelijk een 2:09 gereden dus een aangename kennismaking met de R1..

al moet je idd niet vergeten je stuurdemper open te zetten met deze tandwielverhouding (vergeten 1e sessie :P) want strubben uit gaat geheid op 't achterwiel en op 't rechte stuk gaat ie in de 4e versnelling ook nog omhoog :Y

foto tandwielen aka pizzaschijf achter :+
GroteFoto-BD6ZEK8D.jpg


maar het rijd absoluut prima hoor :Y als je er maar een beetje rekening mee houd en gecontroleerd aan het gas zit

ah bazzaz, zie net dat je de wilbers/hk voorvork hebt, zijn dat die cartridges of wat anders?

ze bevallen vast wel , maar vertel eens :)

wilbers vervangingsveren, cartridges vind ik ten eerste heel duur en ten 2e ook nog niet noodzakelijk vooralsnog... komt wel op mn volgende racer :P

voor zover ik na mijn 1e ervaring kan melden geeft de voorkant (achterkant trouwens ook) grenzeloos vertrouwen en enorm veel feedback, maar ik kom dan ook van een standaard 97-er Fireblade :')

Doe eens leden werven voor dit topic Bazz B|

:+

_O-
 
Laatst bewerkt:
filmpje van een sessie op Assen, beetje donker vanwege de tijd vh jaar maar er komen nog mooiere hoor :P


31 mei sowieso op CPZ, 16 juni op Assen en 13 mei sta ik nog op de wachtlijst voor CPZ
 
Hierbij mijn '03 racer.

Ik heb er nu een seizoen op gereden en bevalt erg goed.

Mijn specs zijn:

- Voorvork Wilbers aangepast
- Wilbers achtershock
- powercommander 3r
- brembo pomp
- stalen remleidingen
- akra demper
- hyperpro scs stuurdemper
full
 
Hallo Ivo,

Dat is een sjieke racer hoor :9
Heb jij die wilbers/hk suspension demperkit van +/- 250 euro ?

en zo ja bevalt die en wat kan je qua verschil merken?
 
Hallo Ivo,

Dat is een sjieke racer hoor :9
Heb jij die wilbers/hk suspension demperkit van +/- 250 euro ?

en zo ja bevalt die en wat kan je qua verschil merken?

Dank je!!

Ik heb geen idee. De motor heb ik zo gekocht en niets aan veranderd. Zelfs de instellingen waren goed.
Ik denk dat alleen de veren in de voorvork zijn aangepast. De achtershock is wel een volledige wilbers.

Het enige wat ik er later heb opgezet is de pc 3r en laten afstellen bij Jeroen van der Meer, dat scheelt wel enorm. Nu heb je een mooie lineare vermogensopbouw.
 
Laatst bewerkt:
Goeie vering en afstelling + goeie banden en dan veel oefenen! Maar 02:09 is een prima begin ik ben op dezelfde motor met een 02:20 begonnen...

mjah.. vering en afstelling zijn goed en rij op Diablo Supercorsa's dus dat zit wel snor... ook geen problemen met stabiliteit of feedback ofzo... maar mn houding krijg ik maar nie goed..

zoals jij erop zit, voor mn gevoel hang ik ook zover alleen dan zit ik zoals mijn eerder gepostte foto :X
 
ook een gaaf ding, ik heb mijne zo gekocht dit jaar... einde van dit jaar gaat ie helemaal uit mekaar voor onderhoud en een verse kuipset met bijbehorende paintjob *D

wanneer rijden jullie zoal dit jaar trouwens?

@TS: nog een OP'tje maken in dit topic ofnie?
 
mjah.. vering en afstelling zijn goed en rij op Diablo Supercorsa's dus dat zit wel snor... ook geen problemen met stabiliteit of feedback ofzo... maar mn houding krijg ik maar nie goed..

zoals jij erop zit, voor mn gevoel hang ik ook zover alleen dan zit ik zoals mijn eerder gepostte foto :X

Ik ben ook maar een amateur prutser maar zie drie grote verschillen op de foto's
- Je kont moet verder naar achter voor de broodnodige ruimte
- Je linkerarm moet tegen de tank liggen
- Je hoofd moet verder naar voren richting zijkant ruitje, dan kijk je ook verder de bocht in

Gebruik je bij het aanremmen je knieeen of steun je vooral op je armen? Bij het laatste heb je teveel druk op de clip-on...

Maar nu ben ik het topic aan het vervuilen...
 
ook een gaaf ding, ik heb mijne zo gekocht dit jaar... einde van dit jaar gaat ie helemaal uit mekaar voor onderhoud en een verse kuipset met bijbehorende paintjob *D

wanneer rijden jullie zoal dit jaar trouwens?

@TS: nog een OP'tje maken in dit topic ofnie?


dat word dan wel na 6 mei want zal best wat werk zijn , maar goed idee.
 
hier moet ik het mee doen dit jaar
zal wel even wennen worden na 3 jaar met een cbr600 pc31 rond gereden te hebben
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan