Racen op een 'oude' R1 1998 tm 2008 topic

Heb een budget van €2000,- voor aanschaf motor. Er moet ook nog gesleuteld kunnen worden natuurlijk
 
2002-2003 R1 voor dat geld moet toch mogelijk zijn
Mijn 2003 was destijds bijna full options (jaar of 8 terug) en heb er toen nog €2750,- voor gehad dus nu moet €2000,- goed te doen zijn
 
Hallo allemaal,

Ik ben al een beetje aan het rondneuzen voor een winter project. Wil rond de jaarwisseling een oer R1 aanschaffen, liefste een opknapper of een schade motor voor het circuit en dus ook opbouwen voor het circuit. Hoe zit het met betrouwbaarheid? Twijfel nog steeds tussen een R1 1998 tot 2002 of een R6 van 2000 tot 2002.

Heb hiervoor een r6 van 2007 gehad en een gsxr 600 van 2012. Wou nu eens met wat ouders rijden en kijken wat ik daar mee kan.
Heb jaren met een 1999 r1 circuit dageb gereden. nooit problemen gehad, altijd rijden, altijd fun. Sterker nog die R1 wordt nu nog steeds als straat motor gebruikt, nu in de 50.000 km.
maar geen injectie tot aan 2002 model
 
2002-2003 R1 voor dat geld moet toch mogelijk zijn
Mijn 2003 was destijds bijna full options (jaar of 8 terug) en heb er toen nog €2750,- voor gehad dus nu moet €2000,- goed te doen zijn

Oke dat klinkt heel goed. Zal destijds op de Facebook groepen een oproepje doen. Wie weet heet iemand wat staan. Bedankt!
 
Heb met zowel een '98 straat en circuitdagen gereden als nu met een 2003 alleen circuit. De 2003 is volledig op circuit aangepast met andere vertanding enzo, deze loopt dan ook aanzienlijk beter. Ook remmen zijn veel beter. Door de injectie ben je ook makkelijker met quick shifter, dat is echt een voordeel!

Qua betrouwbaarheid weinig verschil denk ik, versnellingsbak is bij r1 altijd een aandachtspunt, ook de latere jaren. Eerste lusten wel eens wat olie. Mijne weg gedaan met 55.000 km. Blok was open geweest voor versnellingsbak, alles zag er nog perfect uit behalve versnellingen dus.

Oude r6 zou ik vermijden ivm de scheurende cilinders. Alhoewel je daar ook geluk mee moet hebben.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal!

Heeft iemand toevallig een yec kabelboom liggen voor een R1 2008?
Of weet iemand er 1 te koop?

Dinsdag gaat de motor naar Frank Mos ( Mobu motor ) om de geflashte ecu incl yec kabelboom uit te lezen vanwege niet meer starten van de motor tijdens circuitdag ( lang verhaal ).

Maar wil voor de zekerheid informeren of er iemand die nog een yec kabelboom heeft liggen voor het geval dat.

Anders is plan B om een standaard ecu incl kabelboom te kopen en dan back to basic.

Alvast bedankt!

P.s.

De normale sociaal media wegen heb ik al bekeken zoals hier , eBay, racing4fun enz enz
 
Wat kan een YEC kabelboom / ecu wat een standaard niet kan? Puur interesse.
 
Wat kan een YEC kabelboom / ecu wat een standaard niet kan? Puur interesse.
Makkelijker afstellen, geen sleutel nodig, minder kabelboom, plug and play stekkers, weet niet of je ook een pitlimiter/launchcontrol/traction control/quickshifter op een standaard kabelboom kan pluggen
 
  • Leuk
Waarderingen: Tvs
Iemand die de truc weet om je racekontje te verwijderen zonder dat het buigen of barsten wordt? Model 2003.
 
Zijn er meer mensen hier die last hebben van “trillende” remmen R1 RN19 (2007)?

Met het aanleggen van de rem en rustig opbouwend remmen weinig last, maar met behoorlijk ‘ineens’ op de rem gaan lijkt het alsof de voorkant begint te trillen...
 
Zijn er meer mensen hier die last hebben van “trillende” remmen R1 RN19 (2007)?

Met het aanleggen van de rem en rustig opbouwend remmen weinig last, maar met behoorlijk ‘ineens’ op de rem gaan lijkt het alsof de voorkant begint te trillen...
Dat is toch 9 van de 10 keer een kromme schijf denk ik
 
Zouden het ook te slappe voorvering kunnen zijn? Onderin remmen zorgt ook voor een trillende voorkant.

het is vreemd dat je het niet hebt wanneer je rustig opbouwt, bij kromme schijven zou je dat dan toch ook merken?
 
Zouden het ook te slappe voorvering kunnen zijn? Onderin remmen zorgt ook voor een trillende voorkant.

het is vreemd dat je het niet hebt wanneer je rustig opbouwt, bij kromme schijven zou je dat dan toch ook merken?
Remschijven laten meten is denk ik wel de makkelijkste om uit te sluiten. Daarna kan je altijd verder zoeken
 
Terug
Bovenaan Onderaan