Racen op een 'oude' R1 1998 tm 2008 topic

ja healtech gipro zag ik, die plug je ook in. die van ali lijken hetzelfde. volgens mij zijn de meeste reacties wel positief.
Nja je kan het altijd proberen vor die paar centen, als dat werkt ga ik er ook 1 aanschaffen, heb wel een ali gekocht, maar daar zit geen plug and play stekker op.
 
Nja je kan het altijd proberen vor die paar centen, als dat werkt ga ik er ook 1 aanschaffen, heb wel een ali gekocht, maar daar zit geen plug and play stekker op.
Ik wil er ook nog 1 op m'n FZ1N. Dus 2 x 15 euro vs 2 x 85 euro = veel bier.
 
M'n oude r1 zojuist verkocht. Ik heb nog een set complete wielen over met wat oudere maar nog zachte regenbanden, past volgens mij in model 98 tm 03. Heb er uiteindelijk zelf niet mee gereden, wonderbaarlijk veel droge dagen gehad dit jaar. Kan ook zonder de banden weg, dan gaan ze op de wielen van de nieuwe. Vooral het voorwiel kan wat nieuwe lak gebruiken. Stond voor deze winter gepland

Vraagprijs 380 compleet, 300 zonder banden
 

Bijlagen

  • 20210811_205249.jpg
    20210811_205249.jpg
    304,6 KB · Weergaven: 12
  • 20210811_205301.jpg
    20210811_205301.jpg
    327,1 KB · Weergaven: 9
  • 20210811_205429.jpg
    20210811_205429.jpg
    294,3 KB · Weergaven: 10
  • 20210811_205514.jpg
    20210811_205514.jpg
    452,9 KB · Weergaven: 9
  • 20210811_205544.jpg
    20210811_205544.jpg
    442,5 KB · Weergaven: 9
  • 20210811_205642.jpg
    20210811_205642.jpg
    263,5 KB · Weergaven: 7
Eergisteren een 2008 model gekocht *D
Eerste eigenaar die hem paar jaar geleden heeft omgebouwd. Eigenlijk alles zit er wel op, alleen rearsets en vering zijn nog standaard. Hij heeft een schuiver gemaakt waarna hij flink heeft geïnvesteerd. Rcs rempomp, gripone s4 traction control, quick shifter met powercommander, stuurdemper. Vorig jaar grote beurt gehad, vork revisie, nieuwe slicks enzovoort en sindsdien niet meer gereden.

Alleen de uitlaten hebben wat beschadigingen over gehouden, koppelingsdeksel en vorkpoot is optisch wat beschadigd door de banjobout. Nog set wielen er bij en al het originele spul wat nog in nieuwstaat zou moeten zijn.

Dat betekent dat mijn R1 te koop is.Bekijk bijlage 1662312
Mooie fiets man! Vind die Santander kleurstelling sowieso heel gaaf! Veel plezier ermee ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: Smet
N

Nu al gevallen?
Nee nog geen meter gereden :)
Gekocht met wat lichte beschadigingen. Van het deksel is best wat afgeschaafd. Liever maar vervangen, geen idee hoe dik het nog is. Op ebay ook al een r&g protector gezien, maar dat zijn niet de mooiste.
 
Vandaag voor het eerst met de R1 2008 gereden. Eerste sessie bleek de traction-control niet te werken, de motor Haperde steeds. Voor de tweede sessie uitgeschakeld en ik reed direct een nieuw PR van 1. 46.9. Wel een lichte trilling in de voorrem. En de vering trekt het niet, bleef maar de vork tot het eind in veren. Een vraagje daarover. Hoe minder ringen Je ziet bij de preload van de vork, hoe stijver hij wordt? En bij de achter veer. Aan de bovenkant kun je de High And Low Speed damping instellen. Het ene is een blauw inbusje, het andere een gouden versteller waar het blauwe inbusje in zit. Klopt het dat je bij die gouden geen klikjes voelt?

Ondanks de vering kon ik wel prima rijden, was een goede dag
 
Vandaag voor het eerst met de R1 2008 gereden. Eerste sessie bleek de traction-control niet te werken, de motor Haperde steeds. Voor de tweede sessie uitgeschakeld en ik reed direct een nieuw PR van 1. 46.9. Wel een lichte trilling in de voorrem. En de vering trekt het niet, bleef maar de vork tot het eind in veren. Een vraagje daarover. Hoe minder ringen Je ziet bij de preload van de vork, hoe stijver hij wordt? En bij de achter veer. Aan de bovenkant kun je de High And Low Speed damping instellen. Het ene is een blauw inbusje, het andere een gouden versteller waar het blauwe inbusje in zit. Klopt het dat je bij die gouden geen klikjes voelt?

Ondanks de vering kon ik wel prima rijden, was een goede dag
Leuk om kennis gemaakt te hebben gisteren. :W
Laatste sessie niet meer verbeterd?

Je moet je preload eigenlijk alleen verstellen om je sag goed te zetten. Anders heb je uiteindelijk geen negatieve veerweg meer. Tegen het maximaal inveren kun je nog je ingaande demping wat indraaien. Beste is om stuggere spiralen te kopen.
 
Zolder. @C4rN inderdaad leuk om effe te kletsen, blijken we nog best bij elkaar in de buurt te wonen ook. Smiddags snelste tijd niet meer verbeterd maar wel een paar lage 1.47's. Die 1.46.95 was in de ochtendsessie echt een uitschieter, en dan ideale tijd s ochtends had een 1.45.85 geweest. Altijd gek dat je ineens 1 a 2 seconden sneller hebt gereden. Was een nieuwe band, wellicht de extra grip? Was toen echt nog niet aan het pushen, 's middags wel maar zonder snellere tijden..

Heb in elk geval genoeg te doen van de winter. Betere stuurdemper, vering moet verzwaard worden, snelgas. Die traction control er misschien afgooien en verkopen, kan ik misschien nog wat geld vrijspelen 🙈. Wat een bedragen allemaal, snelgas 180 euro, stuurdemper 450 euro,... misschien ook voor de r1 maar een ali stuurdempertje scoren, op de fz1n werkt hij al 2 jaar goed. En snelgas is een plastic schuifje. Hmm, hobby's 😁
 
  • Leuk
Waarderingen: C4rN
Vette foto. Heb dat zelf nooit gedurfd daar op de sacramentsheuvel.
Ik reed met de s1000rr ook maar een 1.45 dus was niet zo snel
Ik zag toevallig de fotograaf staan 😁, heeft ook maar 1 foto gemaakt bij de bult dus had geluk. De rest van de dag was het met wiel aan de grond, motor werd ook erg zwevering bij het neerkomen. Waarschijnlijk omdat de vering tot het einde sloeg. En de stuurdemper is niet instelbaar, die ving het ook onvoldoende op. Anders schakelde ik bovenaan op naar een hogere versnelling, maar de vertanding van deze wijkt af, dus moest gas dicht draaien.

Als de vering goed staat en de vertanding wat aanpassen, hoop ik stiekem ook op een 1.45 volgend jaar, volgens de laptimer was het mogelijk...
 
Zolder. @C4rN inderdaad leuk om effe te kletsen, blijken we nog best bij elkaar in de buurt te wonen ook. Smiddags snelste tijd niet meer verbeterd maar wel een paar lage 1.47's. Die 1.46.95 was in de ochtendsessie echt een uitschieter, en dan ideale tijd s ochtends had een 1.45.85 geweest. Altijd gek dat je ineens 1 a 2 seconden sneller hebt gereden. Was een nieuwe band, wellicht de extra grip? Was toen echt nog niet aan het pushen, 's middags wel maar zonder snellere tijden..

Heb in elk geval genoeg te doen van de winter. Betere stuurdemper, vering moet verzwaard worden, snelgas. Die traction control er misschien afgooien en verkopen, kan ik misschien nog wat geld vrijspelen 🙈. Wat een bedragen allemaal, snelgas 180 euro, stuurdemper 450 euro,... misschien ook voor de r1 maar een ali stuurdempertje scoren, op de fz1n werkt hij al 2 jaar goed. En snelgas is een plastic schuifje. Hmm, hobby's 😁
Nog wat werk aan de winkel dus.
Vette foto hoor! Kost altijd moeite om hem daar aan de grond te houden.
Ik kwam eind van de dag nog aan een eental 45ers, met als snelste een 1.45.3.
Theoretisch met alles snelste sectoren 1.42.3... 8)7
Volgend jaar eens proberen die sectoren aan elkaar te krijgen haha!
 
Weet iemand of je voor het 08 model vervang stuurdempers hebt die 1 op 1 passen, of moet je dan weer een montagekit er bij nemen? Vind het niet zo snel terug.
 
Bij de 2008 zit de stuurdemper op de tellersteun/vorkpoot
Bij mij zat er een wp op, en bij de 2005 een ohlins. Beiden normaal bevestigd zonder extra montageset
 
Bij de 2008 zit de stuurdemper op de tellersteun/vorkpoot
Bij mij zat er een wp op, en bij de 2005 een ohlins. Beiden normaal bevestigd zonder extra montageset
Dat had ik gezien, dus normaal gezien zou elke demper met zelfde slag moeten passen toch.
 
Terug
Bovenaan Onderaan