Racen op een 'oude' R1 1998 tm 2008 topic

Kan het aan de ecu hebben gelegen? Die is geflasht en Frank Mos van Mobutuning heeft er een 0 map in gedaan en heb zo al die tijd gereden, al was het maar 6 circuitdagen ofzo in 6 jaar tijd ofzo.
Kan meerdere oorzaken hebben. Ik vond deze video op YT. Zitten ook een paar mogelijkheden oorzaken in. Hoe ziet je cilinderkop er trouwens uit?

 
Nou....
Einde blok zeg maar...
Gebeurd tijdens uitloopronde op Assen.
Heb wel een blok gevonden voor 1800,- (2007-2008) maar dat is een absurde prijs natuurlijk, en ja goedkoper dan alles nieuw, want die schatting is tot nu toe al 2400,-
1800 voor een blok valt mee, er zijn voor dit type bijna geen gebruikte blokken te krijgen. Je weet alleen nooit hoe hij er van binnen uitziet...
 
Kan meerdere oorzaken hebben. Ik vond deze video op YT. Zitten ook een paar mogelijkheden oorzaken in. Hoe ziet je cilinderkop er trouwens uit?

Cilinderkop heb ik zelf nog niet gezien aangezien het blok nog bij Mobutuning ligt.
 
Weet iemand of het gebruikelijk is bij de '08 om de kroonplaat iets te laten zakken langs de vorken?
 
Ik heb een probleem met mijn 2 R1's van 2000: de laatste tijd heb ik last van slippende koppelingen bij beide motoren. Ik heb de platen nagemeten en de korf gecontroleerd en dat lijkt goed te zijn. Ik denk dat het gekomen is sinds ik motul 300v gebruik. Heeft iemand anders dezelfde ervaring met 300v bij oudere R1's?
 
Ja 10w40. Ik dacht ook dat 300v gewoon goed moest zijn maar na de rest gecontroleerd te hebben hou ik bijna niets anders over.
 
Weet iemand wat een beetje gangbare tandwielverhouding is voor een '08 model? Merk dat ik op veel plekken een versnelling lager rijd dan met de '03, denk dat er voor een tandje minder op moet. eerst maar eens de voetsteun en schakelstang er af zien te krijgen, om te zien welk tandwiel er op ligt. Wat een gepruts om bij je tandwiel te kunnen.
 
Probleem met de koppeling nog opgelost?
Ik moet even graven want het is een paar maanden geleden... Ik had problemen met mijn beide R1's waar 300v in zit dus dat was ook wel toevallig. Sowieso had ik in de ene R1 ook nog wel een kapotte plaat gevonden toen ik de platen opnieuw wilde laten inweken in olie. Daarna niet meer op het circuit geweest dus ik weet nog steeds niet of het opgelost is.

IMG-20220422-WA0011.jpeg
 
Dan zal het toch wel door versleten platen komen. Die 300V is wel een premium olie dus daar kan het niet aan liggen (tenzij je de auto variant heb),
1 versleten plaat is denk ik genoeg voor een slippende koppeling.
 
Dan zal het toch wel door versleten platen komen. Die 300V is wel een premium olie dus daar kan het niet aan liggen (tenzij je de auto variant heb),
1 versleten plaat is denk ik genoeg voor een slippende koppeling.
Ja zou kunnen maar platen waren gewoon binnen spec na meting met de micrometer. Ik ga er dus vanuit dat het daar niet aan ligt.
 
Ik rij altijd met motul 300v en dit is de beste olie die ik ooit heb gehad
Ik vermoed dat het probleem hier niet in zit.
Wellicht de plaat. Ook kan genoeg dikte en een kromme plaat ook problemen geven
Afstelling vd kabel gaat ook vaak de mist in
 
Als er eerder andere olie in heeft gezeten met dezelfde platen heb ik door mijn dealer ook weleens laten vertellen dat het wisselen van die olie ook die slip kon veroorzaken. "Die vorige olie zit dan al in die platen". Bij het wisselen voor dezelfde olie maakt dat niet uit, maar in principe is mengen van verschillende soorten olieën niet ideaal door eigen waarden. Ik heb bij mijn '04 menigmaal koppelingsplaten mogen vervangen (en een aantal keer korf) vanwege onbehoorlijk gebruik. Ik heb toen ook een keer meegemaakt dat bij het wisselen van olie de overstap naar Motul 300V slippende platen gaf wat ik uiteindelijk heb opgelost door gewoon nieuwe platen te nemen, maar ik weet niet of het ook echt noodzakelijk was. Het was daarna wel weg.

Ging volgens mij met name over het wisselen tussen iets dat wel vol synthetisch was en niet, maar misschien dat iemand met meer verstand van olie zoiets nog kan bevestigen of ontkrachten.
 
Iemand toevallig ooit een echte YEC snelgas kit gemonteerd gehad, is dat wat? Lijkt me niet instelbaar, en maakt een 1/4 draai. Geen referentie natuurlijk of dat nu heel kort is, of gewoon lekker. (R1 '08)
 
Voor een R1 2007/2008 zoek ik
- 6x de rubber dempers van het tandwiel drager nr:2C02536400
- wielbus 5PW2531700
- wielbus 4XV2538300

Heeft iemand deze toevallig?
 
Wielbussen zijn idd hetzelfde. Volgens mij voor de crossplane modellen ook zelfde
Wielbussen kan je evt ook laten draaien

De transmissiedempers zijn als ik het goed zeg van alle R1’s van 1998-2012 hetzelfde.
laatst nog setje van een 2007 R1 in een 2005 R6 achterwiel gezet en paste ook dus ik denk dat je je zoektocht kan uitbreiden
 
Terug
Bovenaan Onderaan