racen op een pc40 / pc37 2017

Weet iemand waar ik dit type snelsluiting kan kopen?
 

Bijlagen

  • 20200604_195752.jpg
    20200604_195752.jpg
    643,8 KB · Weergaven: 8
Nog niet gedaan maar wel vorige WE werkgerelateerd grens over aan Bergen-Op-Zoom op zondagochtend en de post was helemaal verlaten...

Volgens mij wordt de controle telkens maar slapper en slapper
 
Zo, kijken of ie nu nog te warm wordt. Nadat ik vorig jaar met 38 graden op Zandvoort reed wilde ik betere koeling, omdat hij slecht begint op te pakken als hij heel warm wordt (en het is gewoon niet wenselijk). De waterkoeler is van een Fireblade en de oliekoeler is van een Rsv4, ik heb ze beide passend gemaakt. Tevens zat er eerst na de waterpomp nog een y-stuk die heel erg beun was afgeblind, daar zit nu een recht aluminium buisje. En om het af te maken een thermostaat die bij 60 graden opent.

Alleen nog een ander plekje zoeken voor het overlooptankje.
20200607_152155.jpg

20200607_152215.jpg
 
Hey iedereen,

Ik had deze winter een dynojet powercommander V gestoken op mijn PC40. Nu heb ik er een quickshifter expantion module op aangesloten met een sensor.
Ik heb alles op de standaard settings laten staan. Maar ik ben dit weekend gaan rijden, en het leek wel alsof de quickshifter te laat reageerde.
Als ik opschakelde met gas even dicht, en terug gas gaf, nam die mooi op. Maar na een 1seconde hield hij even in voor een seconde om daarna terug normaal te doen. Opschakelen met gas open ging niet.
Ik heb na de 1ste sessie de expantion module afgekoppeld van de PCV en hij reed weer zoals ervoor.

Heeft iemand van jullie ook al zoiets meegemaakt?

Alvast bedankt,

Grtz
 
Hey iedereen,

Ik had deze winter een dynojet powercommander V gestoken op mijn PC40. Nu heb ik er een quickshifter expantion module op aangesloten met een sensor.
Ik heb alles op de standaard settings laten staan. Maar ik ben dit weekend gaan rijden, en het leek wel alsof de quickshifter te laat reageerde.
Als ik opschakelde met gas even dicht, en terug gas gaf, nam die mooi op. Maar na een 1seconde hield hij even in voor een seconde om daarna terug normaal te doen. Opschakelen met gas open ging niet.
Ik heb na de 1ste sessie de expantion module afgekoppeld van de PCV en hij reed weer zoals ervoor.

Heeft iemand van jullie ook al zoiets meegemaakt?

Alvast bedankt,

Grtz
Hoe groot is de ingestelde tijd?
 
Wie weet of een wielenset van 05/06 op een 03/04 past? Moet ik dan de bussen en lagers wijzigen? Gaat om voor en achter.
Groeten Gerben
 
Zo, kijken of ie nu nog te warm wordt. Nadat ik vorig jaar met 38 graden op Zandvoort reed wilde ik betere koeling, omdat hij slecht begint op te pakken als hij heel warm wordt (en het is gewoon niet wenselijk). De waterkoeler is van een Fireblade en de oliekoeler is van een Rsv4, ik heb ze beide passend gemaakt. Tevens zat er eerst na de waterpomp nog een y-stuk die heel erg beun was afgeblind, daar zit nu een recht aluminium buisje. En om het af te maken een thermostaat die bij 60 graden opent.

Alleen nog een ander plekje zoeken voor het overlooptankje.
Bekijk bijlage 1509661
Bekijk bijlage 1509662

Ziet er keurig uit ! , ja heb ze ook aan mn luchtinlaat .
 
Ja ik ben wel benieuwd wat jij ervan gebrouwen hebt
Onder het motto beter (veel te) laat dan nooit ...
20200618_153453.jpg
20200618_153523.jpg


Het spatbord steunt nog op de bouten met busje. Het word enkel open zijn plek gehouden door de snelsluiter. Het klemt eigenlijk vrij hard in de rubbers, dus ik zou in principe de snelsluiter niet nodig hebben denk ik ... Maar... better safe then sorry 😁
 
Past.
De 04-06 passen niet op de >07
Ik weet dat het al ergens in dit topic staat, maar vind het nergens terug.
Maar met andere lagers, tussenbus en stofkappen zouden PC37 voorwielen toch in een PC40 passen? Zijn de schijven van een PC37 gelijk aan die van een PC40?
Het achterwiel past, maar is de tandwieldrager hetzelfde?
Ik heb namelijk een setje op het oog. Maar wil 100% zeker zijn dat ik er iets mee kan 🙂
 
Laatst bewerkt:
Achterwiel past, voorwiel is mij altijd verteld door TK, niet uitwisselbaar.
Daar heb ik daarom ook nooit moeite voor gedaan.

Meende ook ergens gelezen te hebben, dat het kon met spacers e.d. maar ik ben toen voor een set van het juiste type gegaan.
 
Voorwiel past niet omdat de afstand tussen de remschijven afwijkt van PC37 naar PC40. Lagers etc kan je vrij makkelijk aanpassen, dit niet (althans, met op maat gemaakte nieuwe harten voor je remschijven ofzo zal het wel kunnen maar dat is ook financieel niet aantrekkelijk 😂)...
 
Terug
Bovenaan Onderaan