racen op een pc40 / pc37 2017

Voorwiel past niet omdat de afstand tussen de remschijven afwijkt van PC37 naar PC40. Lagers etc kan je vrij makkelijk aanpassen, dit niet (althans, met op maat gemaakte nieuwe harten voor je remschijven ofzo zal het wel kunnen maar dat is ook financieel niet aantrekkelijk 😂)...
Dan kan je beter heel de voorpartij omzetten, als dat kan natuurlijk.
Daarom rij in nog op m'n pc37, mijn Marchesini's kunnen niet mee naar een nieuwe model..
 
Dan kan je beter heel de voorpartij omzetten, als dat kan natuurlijk.
Daarom rij in nog op m'n pc37, mijn Marchesini's kunnen niet mee naar een nieuwe model..
De marchesini's op mijn supermoto hebben adaptors. Ik heb die opnieuw gemaakt voor een Honda (kwam van ktm)
Is dat niet mogelijk bij jou?
Staan de schijven dichter op elkaar of verder uit elkaar. Ik ben draaier/frezen... dus een beetje aanpassen kan ik wel 🙂🙃
 
De marchesini's op mijn supermoto hebben adaptors. Ik heb die opnieuw gemaakt voor een Honda (kwam van ktm)
Is dat niet mogelijk bij jou?
Staan de schijven dichter op elkaar of verder uit elkaar. Ik ben draaier/frezen... dus een beetje aanpassen kan ik wel 🙂🙃
Bij de mijne zit alles vast.
Met draaien en frezen kan je idd alles pas maken, leuk om te doen.
 
Idd, dit is een marchesini van een Ducati streetfighter passend gemaakt voor een CBR vork (in afwachting van een echte gevreesde marchesini zoals achteraan 😁)
WP_20170914_20_24_13_Pro.jpg
 

Bijlagen

  • 20200618_153523.jpg
    20200618_153523.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 11
Iemand nog setje velgen liggen voor een pc37?

Vorige week heel me circuit dag verneukt doordat het heel de dag regende.... Toch maar eens regenbanden aanschaffen denk ik :]
 
Niet vervelend bedoelt, maar ik hoor vaker dat mensen regenbanden te duur of whatever vinden en dat heb ik nooit begrepen. Tenzij je bij voorbaat absoluut niet in de regen rijdt natuurlijk.
Deze dag heeft jou nu al net zoveel gekost als een setje regenwielen. Ik heb mijn set vorig jaar voor 400 verkocht; complete set inclusief schijven, banden 1 jaar oud. Inschrijfgeld, vrije dag, reiskosten, overnachting komt daar al bij in de buurt, dan wel is al hoger.....eigenlijk probeer ik te zeggen dat ik niet goed snap waarom mensen dit uitstellen...99 van de 100 koopt ze alsnog.
 
Niet vervelend bedoelt, maar ik hoor vaker dat mensen regenbanden te duur of whatever vinden en dat heb ik nooit begrepen. Tenzij je bij voorbaat absoluut niet in de regen rijdt natuurlijk.
Deze dag heeft jou nu al net zoveel gekost als een setje regenwielen. Ik heb mijn set vorig jaar voor 400 verkocht; complete set inclusief schijven, banden 1 jaar oud. Inschrijfgeld, vrije dag, reiskosten, overnachting komt daar al bij in de buurt, dan wel is al hoger.....eigenlijk probeer ik te zeggen dat ik niet goed snap waarom mensen dit uitstellen...99 van de 100 koopt ze alsnog.

Jep klopt helemaal wat je zegt, dat ik zelf nat word vind ik helemaal niet erg.
Maar setje regebanden achter de hand vind ik wel makkelijk. Net wat je zegt, al heb je ze maar 1 dag nodig hebben ze het geld al wel weer opgebracht dacht ik
 
Ik had regenwielen gekocht bij mijn racer en ze pasgeleden voor de eerste keer nodig gehad. Openbaring! Koop die dingen nou gewoon, je kunt er echt serieus gas mee geven. Ik twijfelde wel eens over circuitdagen laat in het jaar, want misschien wel nat. Ik twijfel nu nog steeds: Over de kleur van mijn regenpak :Y
 
Mijn ervaring is dat iedereen die twijfelt ze uiteindelijk toch koopt. Doe dat dan voordat je ingrijpt inderdaad...plus het is zo ontzettend gaaf om snoeihard in de regen te rijden, dat de grens van snoeihard voor iedereen ergens anders ligt doet er niet toe.
En dat er veel rek op die grens zit heb ik ervaren: terwijl ik de eerste keer in mijn leven in de regen reed op mettet remde ik zo hard dat mijn voorkant aan het stuiteren was. Supertof en ik ging in mijn hoofd echt hard. Totdat ene F. Fiorentino mij voorbij gleed met een km of 50 verschil de bocht in, driften de bocht door ging en wheeliend de bocht uitkwam. Een rondje of 6 later deed hij dat rustig nog eens.....})})})})
Toen ik mijn Belgische maat vertelde dat er 1 heel hard gaat en dat ik in eerste instantie dat dat hij op zijn nek ging was zijn reactie: glimlachen en vervolgens slechts: KTM zeker.....
 
Laatst bewerkt:
ik heb 2 jaar geleden een set wielen met regenbanden gekocht , ik heb besloten om gewoon helemaal niet in de regen te rijden dus mijn setje wielen paar maanden geleden weer verkocht 😅
 
Mmhh, hopelijk gaat het lukken voor je.............maar ik koop dan liever een set in zijn geheel.
De kans dat je een voorvelg los vind, is niet zo groot.

Iig succes.
 
Ik moet binnenkort de battery van de CBR-circuitfiets vervangen. Koop ik een "orginele" of gebruiken jullie een lichter model? Wat raden jullie aan?
 
Lichtere. Scheelt bijna 2.5 kilo op een hoog zwaartepunt en is even duur. Wel alleen als je toch al een nieuwe moet kopen, veel merk je er niet van.
 
set cbr600rr pc37 velgen
€ 500,00

Er staat bieden vanaf 300 ... is het proberen waard 🙂
Danku :t

Hoop dat het voor een 03 is anders heb ik er nog niet veel aan, want las hier ergens dat de afstand tussen de schijven voor verschillend is bij tussen de 03 & 05

Al lijkt me dat van niet, zou iemand met een 05 model de afstand tussen de schijven op kunnen meten?
 
Laatst bewerkt:
Danku :t

Hoop dat het voor een 03 is anders heb ik er nog niet veel aan, want las hier ergens dat de afstand tussen de schijven voor verschillend is bij tussen de 03 & 05

Al lijkt me dat van niet, zou iemand met een 05 model de afstand tussen de schijven op kunnen meten?

Volgens mij schelen enkel de asdiameters. Dus andere lagers, stofkappen en tussenbus erin en het wiel zou moeten passen. (Dat is toch wat ik lees op het net 😄)
 
Volgens mij schelen enkel de asdiameters. Dus andere lagers, stofkappen en tussenbus erin en het wiel zou moeten passen. (Dat is toch wat ik lees op het net 😄)
Ja dat heb ik ook altijd gedacht, die beste man van de advertentie meet ze vanavond even voor me op.

Zag hier op het forum nog een te koop staan inc schijven. Als ze gelijk zijn dan koop ik die, achtervelg heb ik al een, dan valt het al met al best mee met de prijs. lagers ed zullen ook geen 100 euros kosten :]
 
Dacht niet dat er verschil zat tussen 03 t/m 06 velgen...........iig niet in de velgen zelf.
Da's voor mij nieuw.
 
Terug
Bovenaan Onderaan