racen op een pc40 / pc37 2017

Carbon blokken kan ook in de regen, maar dan moet je wel gewoon stevig remmen zodat ze een beetje op temperatuur komen. Koud in de regen doen ze het inderdaad matig.
 
Deze middag een "klein" uitstapje gemaakt met men CBR600RR PC40.
Heeft er toevallig iemand nog wat onderdelen op zolder liggen? Ik zou volgende week maandag terug de baan op moeten kunnen 🙈
Ik zoek:
-subframe
-OEM demper
-airduct (liefst polyester) met eventueel frame (weet niet of het mijne nog te maken valt)
-OEM rechter clipon
-startknop
-Polyester kappenset (of onderdelen ervan)
-verhoogd ruitje
-...

Alvast bedankt,

MVG Bram
 
Iemand ervaring met aftermarket subframes?
Er heeft me iemand een motoholders subframe aangeboden, maar passen daar normale racekappen op? Of moet je dan een kont hebben speciaal voor dat subframe? Ik zie enkel een accubak, waar ga je met de zekeringkast, powercommander enz naartoe?

Een TSS kost nieuw wat minder, iemand daar meer info over? 🙂
 
Ik had een TK subframe en daar was de pasvorm prima. Heb volgens mij ook een Motoholder gehad en meende daar ook geen problemen mee gehad te hebben.

Weet nog wel bij een Soes dat het of een racezitje met gesloten kont was of een open kont met klik-zitje.
Gesloten kont was fijne omdat het schuim meer feedback gaf.
 
Ik heb een licht ontzet OEM subframe liggen. Zonder kunststof binnenkant dacht ik.

Ook nog wat race kuipen. Een topkuip en onderkuip ongespoten maar wel met gaten en ik meen ook snelsluiters.
Ook nog een nieuwe MRA ruitje dacht ik.

Een beschadigde kont (met van die zijkappen er aan richting de tank) en een beschadigde topkuip. Een licht beschadigde (of mss zelfs niet) onderkuip. Deze laatste kuipen zijn slecht zwart gespoten door mijzelf, maar waren blauw met oranje (GULF racing kleuren).

Ook nog een carbon Leo vince demper met db killer, maar daar heb ik nooit mee gereden. Komt van een circuitmotor af dus zou stil genoeg moeten zijn, maar dat moet ik aannemen van degene die hem aan mij verkocht heeft.

Volgens mij heb ik ook een beschadigde (wel werkende) startknop liggen, want ik heb zelf een nieuwe gekocht na een schuiver. Ik heb een HRC snelgas kit. Geen idee of dat nog wat uitmaakt voor de startknop behuizing ten opzichte van normaal gas.
 
Laatst bewerkt:
Subframes zijn volgens mij allemaal hetzelfde wat betreft pasvorm, maar de kuipsets niet. De ene topkuip past weer niet op de andere onderkuip of tank en ook het topkuipsteun verschilt.

Ook de topkuip en ruitjes. Niet elk ruitje past in elke topkuip. Hou je een kier over aan de onderkant.

Ik heb nooit helemaal helder gekregen waar je precies op moet letten mbt de kuipsets. Ik denk dat het simpelweg te maken heeft met welk merk je hebt en of dat dan past bij een eventueel ander merk.

Seibi of Sebi moto gaat niet samen met CRC kuipen oid.

Ik heb 3 topkuipen, 3 zijkuipen en 3 onderkuipen. Twee zitjes ook en maar 1 tank kuip. Ik heb aardig zitten puzzelen, want allemaal van verschillende merken.
De 3e set heb ik gekocht omdat ik het zat werd en maar gewoon 1 nieuwe complete set besloot te kopen. 8)7
 
Het meeste van de onderdelen heb ik ondertussen al, het is een TSS subframe geworden.
Kappen heb ik nog niet, maat ik heb de oude tank cover en kont professioneel bewerkt met ductape 😅 ik had nog een andere kopkuip liggen die niet echt mooi past, maar het voldoet voorlopig wel 🙂
Gisteren mijn nieuwe gashendel gemonteerd en gemerkt dat mijn gaskabel ook door was. Snel een nieuwe besteld, die is er vandaag. Maar nu krijg ik te horen dat Croix in de zone ligt die vanaf vandaag als rode zone word beschouwd. Blijkbaar is een trackday geen essentiële verplaatsing, dus heb ik me voor niets zo gehaast 🤔😔
Dus straks zet ik hem toch klaar ... je weet nooit of er nog ergens een dagje vrijkomt in het binnenland.
Deze winter komt er een nieuw kappensetje op.

Even iets anders ... Er zat een power commander 5 op mijn motor. Ik heb er deze zomer een nieuwe quickshifter expantion module voor gekocht, en een 2de hands pull sensor.
Ik heb nu een ander rem-schakelsetje gemonteerd, met een rechtstreekse schakelstang i.p.v. met een scharnierend deel. Ik overweg om een stand alone quickshifter te monteren. Iemand een idee wat deze setup waard is? Ik twijfel enkel nog om de PCV zelf te houden, maar is niet afgesteld op de bank, dus ik denk niet dat hij eigenlijk een nut heeft. Ik was aan het overwegen om een autotune kit te monteren, maar ik weet niet of dit zijn geld wel waard is. Heeft hier iemand ervaring mee
 
Maar wat is precies het probleem? Je kan die sensor toch ook op die schuine schakelstang monteren? Ik neem aan dat je dat bedoelt tenminste.
Zorgen voor een juiste maat (schuine) schakelstang, maar dat heb je bij een stand alone systeem ook nodig.

Ik mis het nut van een stand alone set ten opzichte van het setje welke je nu al hebt. Aagenzien je deze nu al hebt.
Met de PC setjes heb ik geen ervaring. Wel met verschillende stand alone setjes en Translogic vind ik het prettigst. Monteren en gaan. Geen gekloot met afstellen e.d. (kan wel maar hoeft niet).

Voor wat betreft je kuipen.
Zo'n Albastine polyster glasvezel repareer kit kost iets van 20 euro. Daar kan je ook veel mee oplappen. Zijn de kosten niet.

Beetje plamuur en spuitbus eroverheen en het is weer prima. Ik plamuur geen eens. Spuit gewoon over dat lelijke glasvezel heen. Ik geloof het wel met die grindbak inspecties elke keer. :+
 
Ik heb nu een push sensor nodig ipv een pull ... die sensoren van dynojet kosten 250€. Daar heb je al bijna een stand alien QS voor.

De kappen zijn te ver heen. Als je de stukken bijna niet meer kan tellen is het ook de moeite niet meer om er nog aan te beginnen. De kont valt op zich nog mee, maar aan de kopkuip is niets meer te doen 😅
 
Kan iemand hier nog iets mee?
Anders gaat het de kliko in.
Ophangpunten zijn nog 100%
Gratis

Gereserveerd
 

Bijlagen

  • image-28-09-2020_20-37-10-26.jpg
    image-28-09-2020_20-37-10-26.jpg
    314 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Wat zijn jullie ervaringen met een brembo rempomp en welke dan en moet ik dan nog meer aanpassen???pc40
 
Remt verrekkes en remmen met 1 vinger 😏
En dan zou ik ook stalen remleidingen monteren+ carbon of gesinterde blokken
Heb zelf de rcs19(?) dacht ik
 
Wat zijn jullie ervaringen met een brembo rempomp en welke dan en moet ik dan nog meer aanpassen???pc40
Ik heb ook altijd met de RCS19 gereden en nadat ik moest stoppen met racen heb ik hem ook zelfs op mijn straatmotor geplaatst. Ik kon niet meer wennen aan een originele rempomp van mijn naked.
De originele rempomp van de cbr600rr is best goed, dus ik zou zoals Tyler ook al zegt in ieder geval beginnen met race blokken en stalen leidingen. Dat merk je al heel goed en zonder die zaken komt de Brembo rempomp toch niet goed tot zijn recht. Als je dit allemaal aanpakt rem je de motor alsof je een anker uitgooit ;)
 
Welke (gesinterde) race blokken gebruiken jullie?
Ik heb ook zo'n RCS19 rempomp, maar ik heb niet het gevoel dat deze veel harder 'bijt' dan de originele brembo remmerij op mijn Aprilia Tuono welke ik op straat rijd. Misschien moet ik ook eens andere blokken proberen.
 
Welke (gesinterde) race blokken gebruiken jullie?
Ik heb ook zo'n RCS19 rempomp, maar ik heb niet het gevoel dat deze veel harder 'bijt' dan de originele brembo remmerij op mijn Aprilia Tuono welke ik op straat rijd. Misschien moet ik ook eens andere blokken proberen.

Van een andere pomp ga je ook niet harder remmen of meer bite krijgen... Het enige dat verandert is de hoeveelheid kracht die je moet zetten voor een bepaalde vertraging en hoeveel gevoel je daarbij hebt.
 
Welke (gesinterde) race blokken gebruiken jullie?
Ik heb ook zo'n RCS19 rempomp, maar ik heb niet het gevoel dat deze veel harder 'bijt' dan de originele brembo remmerij op mijn Aprilia Tuono welke ik op straat rijd. Misschien moet ik ook eens andere blokken proberen.
ik rij met de SBS Dual Carbon blokken.
 
Weet iemand waarom er zo'n 2 delig lucht inlaat systeem aan de PC37 hangt?
is het niet mogelijk om hier gewoon 1 directe slang de airbox in van te maken?
 
Weet iemand waarom er zo'n 2 delig lucht inlaat systeem aan de PC37 hangt?
is het niet mogelijk om hier gewoon 1 directe slang de airbox in van te maken?
resonantie kamer, doet vooral veel in deel last. vaak bij een circuit kuipset krijg je een set buizen zonder resonatie kamer.
mocht je deze kwijt zijn, ik heb nog 2 sets liggen voor een pc37.

Mvg,
Jan
 
resonantie kamer, doet vooral veel in deel last. vaak bij een circuit kuipset krijg je een set buizen zonder resonatie kamer.
mocht je deze kwijt zijn, ik heb nog 2 sets liggen voor een pc37.

Mvg,
Jan
ben ze niet kwijt, ik heb ze helemaal niet.
Ik heb mijn circuitfiets gekocht met een aangepaste originele kuip, met ook de originele lucht inlaat.
Als je 1 setje zou willen verkopen dan koop ik ze graag!
 
Terug
Bovenaan Onderaan