racen op een pc40 / pc37 2017

Iemand hier nog een setje voorpoten voor een PC37(b) 2006?? Of weet iemand of de poten van een PC40 ook in de PC37 passen??

Grtz Eagle.

Volgens mij past dat niet 1 op 1.
Je hebt dan de kroonplaat, T stuk, voorwiel met remschijven, remklauwen en voorspatbord nodig. Ook de as voor het voorwiel.

Het is een poos terug dat ik dit heb uitgezocht voor de PC37a dus ff zelf dubbel checken of ik er niet naast zit :)

Houdt er rekening mee dat de PC40 een andere offset heeft dan de PC37.
 
Laatst bewerkt:
Zolang je alle benodigde onderdelen van de PC40 meeneemt is het passend.
Een voorwiel van een PC40 past niet zo in een PC37 bijvoorbeeld.

Ik zou het goed uitzoeken. Ik durf met 99% zekerheid te zeggen dat je er met enkel poten wisselen niet bent.

**edit
07 forks on 06 - CBR Forum - Enthusiast forums for Honda CBR Owners

De poten, T stuk, wiellagers incl. toebehoren (of het voorwiel) en voorwiel as zijn nodig bij een PC37b.

Ik zou zelf dan nog uitzoeken of de poten wel dezelfde lengte hebben en vergeet niet dat het T stuk van de PC37 en PC40 niet dezelfde offset hebben. Volgens mij staan bij een PC37 de poten meer naar voren, maar dit weet ik niet 100% zeker.
 
Laatst bewerkt:
Heeft er nog iemand tips m.b.t. aanschaf racekuipwerk voor de PC40? Websites? Merken?

Alvast bedankt weer!
Ten Kate?

Ik kan niet echt iets specifieks aanraden, maar zelf heb ik thuis 3 kuipsets liggen voor een PC40 en ze zijn alle 3 verschillend. Dus misschien handig als je eenmaal gaat aanschaffen om 1 toko te kiezen waar je dan alles (altijd) kan halen.
 
Zolang je alle benodigde onderdelen van de PC40 meeneemt is het passend.
Een voorwiel van een PC40 past niet zo in een PC37 bijvoorbeeld.

Ik zou het goed uitzoeken. Ik durf met 99% zekerheid te zeggen dat je er met enkel poten wisselen niet bent.

**edit
07 forks on 06 - CBR Forum - Enthusiast forums for Honda CBR Owners

De poten, T stuk, wiellagers incl. toebehoren (of het voorwiel) en voorwiel as zijn nodig bij een PC37b.

Ik zou zelf dan nog uitzoeken of de poten wel dezelfde lengte hebben en vergeet niet dat het T stuk van de PC37 en PC40 niet dezelfde offset hebben. Volgens mij staan bij een PC37 de poten meer naar voren, maar dit weet ik niet 100% zeker.

Ok dan ga ik toch maar weer verder kijken naar een set poten of twee buitenpoten van de PC37b...
Had laatst contact met een gast in Ierland maar die zag er na eerst accoord gaan er toch nog vanaf.... Zucht.

Grtz Eagle..
 
Ok dan ga ik toch maar weer verder kijken naar een set poten of twee buitenpoten van de PC37b...
Had laatst contact met een gast in Ierland maar die zag er na eerst accoord gaan er toch nog vanaf.... Zucht.

Grtz Eagle..

Heb je model 2003-2004 waar je een usd voorvork in wil zetten? Dan heb je idd alles nodig wat mit46 zegt.
Heb je 2005-2006 model waar je PC40 poten in wil zetten moet je ff het een en ander meten.
 
Bij een PC37a heb je nog meer nodig. Bijvoorbeeld ook de remklauwen en de clip ons.

Wat ik aan heb gegeven geldt voor de PC37b 2005 model.
 
Ok dan ga ik toch maar weer verder kijken naar een set poten of twee buitenpoten van de PC37b...
Had laatst contact met een gast in Ierland maar die zag er na eerst accoord gaan er toch nog vanaf.... Zucht.

Grtz Eagle..

Amerika misschien?
2005 HONDA CBR600RR FRONT FORKS | eBay

Ik had destijds poten van een 929RR gemonteerd en die had ik in Amerika besteld.

Poten van een 2005-2006 600RR zijn vrij zeldzaam (toen tenminste).
 
Bij een PC37a heb je nog meer nodig. Bijvoorbeeld ook de remklauwen en de clip ons.

Wat ik aan heb gegeven geldt voor de PC37b 2005 model.
Kijk, dat is duidelijk.


Weet iemand of de onderkuip van een 2005 ook op een 2003 past? De straat onderkuip dan.
 
Die passen en zijn plug and play. Enkel de topkuip en het kontje zijn niet plug en play.

De topkuip heeft de ram air intake en het kuipruitje nodig welke bij dat model topkuip hoort.
Het zitje heeft het subframe en de demper nodig welke bij dat model "zitje" hoort

Bij de straatkuipen in ieder geval. Bij de circuitkuipen weet ik niet of dit ook zo is.
 
Die passen en zijn plug and play. Enkel de topkuip en het kontje zijn niet plug en play.

De topkuip heeft de ram air intake en het kuipruitje nodig welke bij dat model topkuip hoort.
Het zitje heeft het subframe en de demper nodig welke bij dat model "zitje" hoort

Bij de straatkuipen in ieder geval. Bij de circuitkuipen weet ik niet of dit ook zo is.
Bedankt voor de bevestiging.
Ik ben iig nu van mijn onderkuip af.
Nu de rest nog
 
Is er iemand van jullie toevallig opzoek naar een andere Honda? Ik heb namelijk mijn PC40 te koop gezet op marktplaats. Let op, hier zit nog een kenteken op dus vandaar de hogere prijs.. Mocht er iemand van jullie interesse hebben wil ik best wat aan de prijs doen :) Stuur anders maar een pbtje als je interesse hebt.
 
Is er iemand van jullie toevallig opzoek naar een andere Honda? Ik heb namelijk mijn PC40 te koop gezet op marktplaats. Let op, hier zit nog een kenteken op dus vandaar de hogere prijs.. Mocht er iemand van jullie interesse hebben wil ik best wat aan de prijs doen :) Stuur anders maar een pbtje als je interesse hebt.

Dat ziet er inderdaad wel uit als een frisse motor :)
 
Hoeveel verbruikt jullie 600rr ongeveer gemiddeld tijdens een circuitdagje, en welke rondetijd hoort daarbij?
 
1.50 op Assen met een verbruik van 1 op 7 oid.
Verbruik wordt niet zoveel hoger bij snellere tijden.............harder insturen en eerder op het gas zorgen daar voor (snelheid meenemen naar het rechte stuk)

Litertje of 7 is meestal voldoende voor een race..................of je moet een endurance rijden. })
 
Ok, bedankt voor je reactie.
Ik reed gisteren op Zolder 1 op 9,2 en vond dit toch wel fors, maar dat is dus niet vreemd.
Tov van mijn 600f uit '98 is het wel veel meer, vandaar mijn vraag.
 
Ok, bedankt voor je reactie.
Ik reed gisteren op Zolder 1 op 9,2 en vond dit toch wel fors, maar dat is dus niet vreemd.
Tov van mijn 600f uit '98 is het wel veel meer, vandaar mijn vraag.
Op een dagje zolder stook je er tussen de 20 en 25 ltr door. 180/190 km, dus reken maar uit
 
Wat die exact verbruikt weet ik niet, maar ik doe er voor een sessie van 20 minuten op Zandvoort altijd 3 streepjes benzine in. Meestal is die dan aan het knipperen als de sessie voorbij is.

Met een jerrycan van 20 liter red ik een dag altijd wel en dan zit er nog wat in.
 
Hoeveel verbruikt jullie 600rr ongeveer gemiddeld tijdens een circuitdagje, en welke rondetijd hoort daarbij?
Onze CBR600RR gebruikt ongeveer 0,6 Ltr per ronde. 7 liter per race gaat hem voor ons niet worden, en al helemaal niet als je dan ook nog eens een rode vlag tijdens een race krijgt. Het blok is dan wel zwaar getuned.

Grtz Eagle.
 
Heeft iemand hier nog een achterschokbreker liggen voor een pc37 2006 model? Liefst wp ktech ohlins bitubo of zo iets... Geen originele, die heb ik hier ook ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan