racen op een pc40 / pc37 2017

.maar door het armpje om te draaien kon die ook andersom.
Er heeft een quickshifter opgezeten die niet meer functioneert. Zoals het eruit ziet is het een andere hefboom, en is er weinig ruimte met de slangen. Zal eens een foto sturen eerdaags
Het gaat om het armpje welke op de schakel as zit. Niet om de schakelstang (het stangetje tussen de pook en het armpje op de as).

Ik deed het met een Valter Moto set op de pc37.
De koeslangen had ik wat foam om gedaan zodat de slang extra beschermd was tegen eventuele stootjes.

Youtube ff zoeken. Staat het uitgelegd.
 
Gisteren voor het eerst op de 'nonda gereden, voor het eerst op Zandvoort, en voor het eerst met een 4 cilinder. Het is net een 2takt met zijn powerband😅

Nu werd ik er hellaas al na een paar ronden afgehaald voor geluid, de rest van de dag dus met een streepje gas het rechte stuk op.
De motor heeft een titanium akra systeem en een open inlaat tunnel. Er zit een db killer in de demper. Nu ben ik benieuwd wat iedereen heeft gedaan om de motor stil genoeg te krijgen.
Ik reed met een full titanium Akra met db killer en K&N filter.

Nooit last gehad. Zat wel wat isolatie foam aan de binnenkant. Geen idee of het veel uitmaakt.
 
Ik rij gewoon met een standaard demper. Nog nooit problemen gehad met geluid in 50+ circuitdagen. Die 4pk die ik daardoor mis neem ik voor lief, ben ten slotte maar een amateur, dus die 1:55 op Zandvoort ga ik toch nooit halen...
 
Zo'n Akra scheelt vooral gewicht. Ik dat dit interessanter is dan de PK winst.

Ik denk dat je met 1 pink de bochten en demper kan optillen (en anders bijna met 1 pink).
 
Ik denk dat dat qua rondetijd ongeveer even veel scheelt als 4pk...🤣 Ik weet natuurlijk niet hoe serieus iedereen het neemt, maar ik kan beter zelf 20kg afvallen, dan m'n motor lichter/sneller te maken. Ik ben sowieso de beperkende factor en niet de motor. Dat geldt denk ik in >90% van de gevallen en dat was een beetje mijn punt. Dat gezegd hebbende: als je een Akra kan betalen en je wil er 1, go for it. Met wat geluidsabsorberend schuim hier en daar is dat prima te doen...
 
Het ligt er maar aan hoe je er naar kijkt. Als je perse rijdt voor rondetijden kan je misschien beter afvallen inderdaad. Daar wordt je motor echter niet lichter van ;)

Voor sommige zijn de gadgets een onderdeel van de hobby en niet alleen de blitze rondetijden.
Ik heb een wedstrijdmotor. Ik ga nooit wedstrijden rijden. Ik wil geen eens in groep 4 rijden als het aan mij ligt en als ze mij niet overzetten blijf ik lekker in groep 3_O-

Mijn motor had (ik heb het gesloopt) zo'n lichte Akra er onder. Ook het frame is niet origineel en zou lichter moeten zijn. De kuipset die er op zat was merkbaar lichter dat de CRC versie die ik er nu op het gemonteerd.
By far de lichtste motor die ik ooit heb gehad en de PC40 is standaard al iets lichter dat menig 600. Alleen al bij het lopen en manouvreren valt dat op. Enkel 1 ding aanpassen zal vast niet heel erg merkbaar zijn, denk ik.

Maar dat mijn motor erg licht is, is vooral goed merkbaar bij het omgooien (standaard PC37 is mijn vergelijking of gewoon mijn straatmotoren).

Ik vind het heerlijk sturen en welke tijd het mij oplevert vind ik inmiddels minder belangrijk. Mijn straatmotor weegt 200 KG. Daar kan ik ook prima mee sturen, maar het is vermoeiender na 36 bochten.

Ik ben dan ook niet zo groot en weeg nog minder. :o
 
Laatst bewerkt:
Och de uitlaat zat er al onder. Ik ga zoiezo de demper opnieuw vullen, wie weet hoelang dat al geleden is. En met schuim bedoel je voor in de kuip of...?

Het omgooien van de motor gaat ongeloofelijk veel makkelijker als met de 2 cilinders waar ik voorheen mee reed
 
Zulk spul zit in de kuipset die gemonteerd was bij aanschaf. Ik neem aan dat dit er zit voor het geluid. Het zit in de top \ zijkuip en in de zij \ onderkuip.
Aan de zijkanten zeg maar.

Dit soort spul bij. Is bij vrijwel iedere bouwmarkt te koop.

full

De kuipset die ik zelf heb gekocht heeft het niet. Ik heb er echter nog niet mee gereden. Als ik dat doe zal dat ook niet met de Akra zijn. Althans sowieso niet met de demper.
Als het spruitstuk nog te redden is zal ik die wel gebruiken icm een LeoVince demper met db killer.

Kan dus niet echt testen of het wat uitmaakt, met of zonder foam.
 
Hoi iedereen,

Ik ben Bram (uit het verre Belgenland 😁). Ik rijdt al enkele jaren supermoto, maar ik zou me eens op de grotere circuits willen wagen. Ik heb al 2 maal op de R1 van een vriend mogen rijden, en 1x op mijn eigen Fireblade sc33 (streetfighter) ... dat beviel me wel, maar ik zou toch iets lichter willen. Als Honda-freak is de keuze dan snel gemaakt 🤣.
Deze avond ga ik kijken naar een CBR600 van 2008. Zijn er zwakke puntjes waar ik (buiten de gewoonlijke dingen) moet op letten?
En wat pas ik beter direct aan (rekeninghoudend met mijn beginners-niviea)? Kuipen, stalen remleidingen, race-remblokken is zowat de basis denk ik? Deftige banden liggen er al om, en een setje rehenwielen komt wel met der tijd 😊
Moest er iemand iets bruikbaars in de aanbieding hebben hoor ik het graag.

Alvast bedankt,


Grtz Bram
 
Hoi iedereen,

Ik ben Bram (uit het verre Belgenland 😁). Ik rijdt al enkele jaren supermoto, maar ik zou me eens op de grotere circuits willen wagen. Ik heb al 2 maal op de R1 van een vriend mogen rijden, en 1x op mijn eigen Fireblade sc33 (streetfighter) ... dat beviel me wel, maar ik zou toch iets lichter willen. Als Honda-freak is de keuze dan snel gemaakt 🤣.
Deze avond ga ik kijken naar een CBR600 van 2008. Zijn er zwakke puntjes waar ik (buiten de gewoonlijke dingen) moet op letten?
En wat pas ik beter direct aan (rekeninghoudend met mijn beginners-niviea)? Kuipen, stalen remleidingen, race-remblokken is zowat de basis denk ik? Deftige banden liggen er al om, en een setje rehenwielen komt wel met der tijd 😊
Moest er iemand iets bruikbaars in de aanbieding hebben hoor ik het graag.

Alvast bedankt,


Grtz Bram
Powercommander, quickshifter en een goede rempomp zijn ook erg fijn
 
Langs de veringboer om hem af te stellen voor circuit, eventueel met andere veren als dat nodig is om hem goed afgesteld te krijgen voor jouw gewicht. De investering betaalt zich mogelijk terug doordat je banden mooier slijten.
 
+1

PC, QS, slipperclutch etc. is leuk, maar een goede basissetting/vering is imo het belangrijkste..........investeer daar eerst in.
Een paar keer onder begeleiding rijden van goede voorrijders of zelfs een race-cursus kan ik ook aanraden.
Dan bedoel ik dus niet MSZ/MSH met 50 rijders op Zolder.

En zwakke punten zijn er: circuit rijden is verslavend en kan erg duur worden
Paar tientjes hier, paar tientjes daar, dat valt allemaal niet op............zolang je maar niet de fout maakt en een totaalberekening maakt. 8-)
 
Een QS draagt wel veel bij aan "de beleving" vind ik zelf.
Het is zeker geen must en de tijd die je er mee wint verlies je zo weer elders als beginner.

Maar leuk is het wel, dat geluid. :Y

Een tip mbt de kuipen is dat je oplet dat passende delen koopt als je niet in een hele set ergens vandaag haalt. Verschillende merken zijn niet altijd uitwisselbaar.
De tank en kontjes zijn verschillend bij sommige merken waardoor je beide van hetzelfde merk nodig hebt (CRC wisselt niet met Motocarbons bijvoorbeeld als ik het goed heb).
 
OK, THX voor de tip :-)
Heeft er iemand toevallig een werkplaatshandboek voor een model 2008? Altijd handig om in huis te hebben :-D
 
Hallo iedereen,
Ik ben deze morgen een setje racekuipen gaan ophalen voor mijn pc40 van 2008. Nu passen deze voor geen meter. De verkoper viel uit de lucht. Hij had ze bij een R6 gekregen zei hij. Maar de kuipen zouden voor een pc40 2007-2012 zijn ... niet dus. Iemand een idee voor welke motor deze kunnen dienen?
20190718_210636.jpg
20190718_210618.jpg
20190718_210636.jpg
20190718_210508.jpg
20190718_210536.jpg
 

Bijlagen

  • 20190718_210556.jpg
    20190718_210556.jpg
    35,8 KB · Weergaven: 1
Het bovenste is wel voor een PC40, alleen je hebt daar meerdere vormen in.............niet alles past even lekker.
Het onderste deel kan ik niet helemaal goed zien, maar ook die lijkt me voor een PC40.

Staat er een merk aan de binnenkant?
 
Niet alles van 2007 -2012 is zo uitwisselbaar. Het kan zolang je de juiste setjes hebt.

Zie paar posts terug.
 
Ja, maar het gat van de ram-air is veel te groot, de kuip komt totaal niet in de buurt van de spiegelophanging en de luchthappers aan de zijkant komen tegen het frame. Ook de ophangpunten van de onderkuip kloppen helemaal niet op het frame, en komt een stuk tegen/voor de radiator. Het originele kuipruitje is ook veel te klein. 100% passen die dingen nooit. Maar deze past helemaal niet ... vandaar dat ik dacht dat ze misschien voor een ander model/merk waren.
 
Je hebt een race topkuipsteun nodig en daar zit een andere ram air tunnel bij.

Motoholders kuipsteun bijvoorbeeld mits die topkuip daarvoor bedoeld is.

Geen merknaam aan de binnenkant van die kuipen??
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan