racen op een pc40 / pc37 2017

P13T rr

MF veteraan
31 jan 2007
2.996
6
34
Niet alleen hoe hard je rijdt, maar ook hoe de lay-out van de baan is.
Zolder belast je de blokken veel meer, aangezien het een stop en go circuit is.
Assen zit erg veel meer flow in de baan en dus minder remmen.
Idd
 

Mit46

MF veteraan
Donateur
12 mei 2008
10.867
486
SBS dual carbon (DC809). Remmen prima voor mijn bejaardentempo en zijn relatief goedkoop (+/-€70 op eBay voor 2 klauwen). Volgens mij deed ik een dag of 6-7 met een setje.
Same here.

Ik vind ze erg prettig op het circuit. Zelfs in de regen voor mij maar dat komt vast omdat ik dan als een natte krant rond ga en eigelijk niet eens hoef te remmen met dat tempo :+
 
  • Like
Waarderingen: Peter-600RR

Mit46

MF veteraan
Donateur
12 mei 2008
10.867
486
Iemand nog een tip om dat verrekte gasklephuis terug in die stugge rubbers te krijgen?

Dat 600RR gasklephuis en ik liggen mekaar niet zo :(
 

P13T rr

MF veteraan
31 jan 2007
2.996
6
34
Iemand nog een tip om dat verrekte gasklephuis terug in die stugge rubbers te krijgen?

Dat 600RR gasklephuis en ik liggen mekaar niet zo :(
Je motor goed vastzetten voordat je grof geweld gaat gebruiken.
Beetje afwasmiddel op de rubbers?
 

Mit46

MF veteraan
Donateur
12 mei 2008
10.867
486
Het is inderdaad gelukt dmv wat meer kracht zetten. :t

Het voelt bij mij altijd zo onnatuurlijk wanneer het niet soepeltjes gaat. :o
 

Fontio

Rookie
25 mei 2015
19
2
31
Tilburg
Goedemiddag!

Laat ik me eerst eens voorstellen aangezien ik vrij nieuw ben op het forum (wel redelijk lang lid, ik weet het). Sinds 5 jaar rijd ik op het circuit, eerst op een pc 35 (cbr 600 f uit 99). Deze was helemaal standaard op de remleidingen na.

Nu tijd voor het betere werk en heb een PC40 uit 2008 gekocht in circuit trim. Bijzonder weinig km's, heeft als reserve (regen) motor gediend voor een race-team, heb ik me laten vertellen.

Nu ziet hij er ook echt super netjes uit, de kappenset is een tweede handsje maar de velgen, frame, voorvork, tank, alles is echt nieuwstaat.

Ik had hem gekocht met water in het koelsysteem, maar omdat hij in een garage staat die niet is geïsoleerd wilde ik het koelwater er uit laten lopen. Nu heb ik door middel van de methode in het Haynes WPHB het water afgetapt. Er komt alleen maar 1.5 liter water uit. Terwijl er 3.3 liter in zou moeten zitten, volgens het handboek.

De vorige eigenaar heeft het kvs resevoir verwijderd, dus daar kan ik niet op controleren of hij extra koelwater aanzuigt.

Hoeveel water krijgen jullie uit de motor als je alles aftapt? Heb nu de aftapschroef bij de waterpomp er uit gehaald, en die van de cilinders, en de slangen los gehaald van de oliekoeler.

Overigens heb ik hem nu afgevuld met reguliere KVS, en er ging ca. 1,5L in het systeem. Daarna warm laten draaien tot 80 graden, toen klein stukje op en neer gereden, en laten opwarmen tot 100 graden. Bij welke temperatuur hoort de ventilator aan te springen? Bij 100 graden gebeurde nog niets namelijk.

Alvast bedankt mede racers! Hopelijk is er niets geks aan de hand :)
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: TylerFZ1 en lennart0r

solex

MF veteraan
20 okt 2002
6.929
220
Zutphen
Bezoek site
Welkom en veel plezier met je PC40..............zijn fijne stuurmachinetjes.

Dacht dat er ongeveer 1,5 liter in zat.
3.3 L lijkt me veel, maar als het in het WPB staat...........zal dat wel.

Ik draai de rad-dop er af en schroef de aftapschroef open/los.......niet er uit.
Dan loopt het meeste er wel uit en anders extra doorspoelen.

Meestal zet ik de motor schuin neer met (bij)vullen, zodat de lucht er makkelijker uit kan.

Veel racers (de mijne iig wel) hebben geen fan meer, maar bij 100 graden moet er toch wel wat gebeuren.
 

P13T rr

MF veteraan
31 jan 2007
2.996
6
34
Goedemiddag!

Laat ik me eerst eens voorstellen aangezien ik vrij nieuw ben op het forum (wel redelijk lang lid, ik weet het). Sinds 5 jaar rijd ik op het circuit, eerst op een pc 35 (cbr 600 f uit 99). Deze was helemaal standaard op de remleidingen na.

Nu tijd voor het betere werk en heb een PC40 uit 2008 gekocht in circuit trim. Bijzonder weinig km's, heeft als reserve (regen) motor gediend voor een race-team, heb ik me laten vertellen.

Nu ziet hij er ook echt super netjes uit, de kappenset is een tweede handsje maar de velgen, frame, voorvork, tank, alles is echt nieuwstaat.

Ik had hem gekocht met water in het koelsysteem, maar omdat hij in een garage staat die niet is geïsoleerd wilde ik het koelwater er uit laten lopen. Nu heb ik door middel van de methode in het Haynes WPHB het water afgetapt. Er komt alleen maar 1.5 liter water uit. Terwijl er 3.3 liter in zou moeten zitten, volgens het handboek.

De vorige eigenaar heeft het kvs resevoir verwijderd, dus daar kan ik niet op controleren of hij extra koelwater aanzuigt.

Hoeveel water krijgen jullie uit de motor als je alles aftapt? Heb nu de aftapschroef bij de waterpomp er uit gehaald, en die van de cilinders, en de slangen los gehaald van de oliekoeler.

Overigens heb ik hem nu afgevuld met reguliere KVS, en er ging ca. 1,5L in het systeem. Daarna warm laten draaien tot 80 graden, toen klein stukje op en neer gereden, en laten opwarmen tot 100 graden. Bij welke temperatuur hoort de ventilator aan te springen? Bij 100 graden gebeurde nog niets namelijk.

Alvast bedankt mede racers! Hopelijk is er niets geks aan de hand :)
Fan slaat aan op 104 graden dacht ik.
 

Fontio

Rookie
25 mei 2015
19
2
31
Tilburg
Welkom en veel plezier met je PC40..............zijn fijne stuurmachinetjes.

Dacht dat er ongeveer 1,5 liter in zat.
3.3 L lijkt me veel, maar als het in het WPB staat...........zal dat wel.

Ik draai de rad-dop er af en schroef de aftapschroef open/los.......niet er uit.
Dan loopt het meeste er wel uit en anders extra doorspoelen.

Meestal zet ik de motor schuin neer met (bij)vullen, zodat de lucht er makkelijker uit kan.

Veel racers (de mijne iig wel) hebben geen fan meer, maar bij 100 graden moet er toch wel wat gebeuren.
Hmm, niet heel gek dus dat ik er 1,5 liter uit krijg. Daarnaast heb ik de aftapschroef er uit gehad, alleen als ik vervolgens water in de rad-dop giet loopt het er niet direct onder uit. Dat vind ik ook wel gek. Misschien dat de thermostaat als blokkade werkt?

@P13T rr ik zal hem eens laten opwarmen tot 105/110 graden, kijken of hij dan aan zwengelt. Thanks!
 

P13T rr

MF veteraan
31 jan 2007
2.996
6
34
Hmm, niet heel gek dus dat ik er 1,5 liter uit krijg. Daarnaast heb ik de aftapschroef er uit gehad, alleen als ik vervolgens water in de rad-dop giet loopt het er niet direct onder uit. Dat vind ik ook wel gek. Misschien dat de thermostaat als blokkade werkt?

@P13T rr ik zal hem eens laten opwarmen tot 105/110 graden, kijken of hij dan aan zwengelt. Thanks!
Ik heb pas ook al de kvs gedraind via het boutje, een krappe 2 liter kwam eruit.
Er zal vast nog wel wat in zitten, maar ik was toch aan het spoelen.
Hopelijk komt hij niet tot 110 graden, als de fan aanslaat zakt hij vrij vlug naar 99 of 95 waarna de fan weer afslaat.
Het voornaamste is dat hij aanslaat tussen en weer stopt.
Succes.
 
23 dec 2015
9
0
30
Goedemorgen,
Ik ben op zoek naar een race ruitje voor mijn cbr '03. Het ruitje moet ook het gat van het stadslichtje bedekken.
Heeft iemand nog wat liggen en ervan af wilt?
Diverse sites hebben het ruitje, maar dan zit het gat voor het stadslichtje er nog.
Bedankt alvast!
Groeten Gerben
 

schwantz340

Die hard MF'er
30 apr 2012
791
26
26
Baarn
Goedemorgen,
Ik ben op zoek naar een race ruitje voor mijn cbr '03. Het ruitje moet ook het gat van het stadslichtje bedekken.
Heeft iemand nog wat liggen en ervan af wilt?
Diverse sites hebben het ruitje, maar dan zit het gat voor het stadslichtje er nog.
Bedankt alvast!
Groeten Gerben
Ik heb er ook een ruit opzitten met het gat voor het stadslicht.
Vorige eigenaar heeft dit weggewerkt door er van binnenuit iets tegenaan te knutselen en aan de voorkant zo'n 3d Carbon Rits bescherm sticker net als op de tank erop te plakken.
 
  • Like
Waarderingen: Gerben van Drie

ElSjiepo

Die hard MF'er
Donateur
14 mrt 2011
448
9
29
Heiloo
Hier ook even onder de aandacht brengen: mijn 600RR gaat in onderdelen in de verkoop. Kijk hier even wat er zoal op zit en laat het me weten als je iets wil overnemen. :-)

Reeds verkocht:
2 sets wielen (incl schijven en tandwieldrager)

Onder voorbehoud verkocht:
Radiateur+oliekoeler compleet
Quickshifter
Rearset incl verhogers
Ohlins achter
Stuurdemper
 
  • Like
Waarderingen: Peter-600RR