racen op een pc40 / pc37 2017

zo te zien van een Aprilia RSV1000 vanaf 2004 ;)
e3ddh.jpg
 
Hallo allemaal , ik ben nieuw hier .

Nu bijna 2 jaar in het bezit van een Honda cbr 600 rr uit 2005 die ik gekocht heb om circuit trainingen / circuitdagen mee te gaan rijden .
Toen ik hem kocht was het nog een orginele straatmotor welke in zeer goede staat was met maar 13.000 km op de teller .
Hierna besloten om de motor langzaam om te bouwen met wat upgrades.

foto motor-forum.jpg



foto 1 motor forum.jpg


inmiddels dus met wat veranderingen zoals :

standaard blok
renthal 15-45 + 520 DID
motoholders aluminium subframe
akrapovic titanium einddemper
translogic quickshifter
r&g blokbescherming
stalen remleidingen
pp-tuning koppelingshendel
pp-tuning race tankdop
pp-tuning rem/schakelset
pp-tuning remhendel protector
brembo rcs 19 rempomp
domino snelgashendel
gipro gear indicator
starlane stealth gps-4 lite laptimer
matris binnenwerk voorvork
matris achterschokbreker
matris stuurdemper
vaste wielbussen
crc - kuipset
 
Ik heb nu 3 x met deze verhouding gereden maar op assen in ieder geval (nog) geen problemen , hiervoor had ik de orginele vertanding maar deze was veel te lang.
De Translogic quickshifter ben ik erg tevreden over .
 
Mooie Fiets hoor!
Ik heb nu een quickshifter die met een quickshift module op de powercommander zit aangesloten. werkt voor geen meter.
onderbreekt niet wanneer je schakelt, en midden in de bocht gaat hij ineens onderbreken.
Ben dus ook aan het kijken voor wat anders.

Zo'n Translogic is een stand alone unit toch?
 
Dat klopt inderdaad , is gewoon ‘ plug & play ‘ je kunt hem eventueel nog wel een beetje fine tunen als het nodig is maar eigenlijk regelt hij zichzelf .
Schakelen gaat erg soepel , heb alleen wel eens gehad dat hij terug springt uit een versnelling , dit was dan vooral op het begin maar waarschijnlijk omdat ik zelf wat te ‘ lief ‘ was met het gebruiken van de schakelpook 😅
 
Translogic heb ik op mijn GSXR straatmotor. Top spul! Monteren en gaan. Niets afstellen.

Op mijn 600RR zit een HM maar ik vind de Translogic beter. Sensor is ook push and pull dus je hebt maar 1 sensor te kiezen.

Kost wat maar dan heb je ook wat.
 
Translogic heb ik op mijn GSXR straatmotor. Top spul! Monteren en gaan. Niets afstellen.

Op mijn 600RR zit een HM maar ik vind de Translogic beter. Sensor is ook push and pull dus je hebt maar 1 sensor te kiezen.

Kost wat maar dan heb je ook wat.

Werkt het ook goed met een beetje gas?
 
Loopt hij niet in zijn begrenzer met 15-45 tandwielen? En hoe bevalt de quickshifter? De mijne werkt niet en ben een beetje aan het rondkijken🙄

Dan moet je best aardig doorrijden lijkt me? Ik heb volgens mij ook 15/45, onlangs voor het eerst zeer kortstondig (en tot mijn eigen verbazing) de toerenbegrenzer gevonden in 6, onder hellingshoek net voor de Ramshoek... Rondjes 1:56... Toegegeven, niet heel snel, maar vooralsnog zie ik ook geen reden om met langere vertanding te gaan rijden.

Afgezien daarvan: ik rij met de TransLogic QS4 intellishift. Die is echt fantastisch, supersoepel bij veel toeren, weinig toeren, veel gas, weinig gas...
 
Hoi,

Ik ben rustig aan mijn straatmotor aan het ombouwen naar circuit.
Nu ben ik me valblokken aan het maken, ik had de maten van iemand gekregen. Ik heb de indruk dat ze wat ver uit te kuip steken (is naar het schijnt niet zo gunstig, hij zou sneller happen bij een schuiver)
Wat is jullie idee hierover?
Ik ben ook van plan om vaste wielbussen te maken, heeft daar nog iemand belang bij? Dan maak ik ze eens in serie 😊
20190829_154942.jpg
20190829_155001.jpg
 
Hoi,

Ik ben rustig aan mijn straatmotor aan het ombouwen naar circuit.
Nu ben ik me valblokken aan het maken, ik had de maten van iemand gekregen. Ik heb de indruk dat ze wat ver uit te kuip steken (is naar het schijnt niet zo gunstig, hij zou sneller happen bij een schuiver)
Wat is jullie idee hierover?
Ik ben ook van plan om vaste wielbussen te maken, heeft daar nog iemand belang bij? Dan maak ik ze eens in serie 😊
Bekijk bijlage 1422835Bekijk bijlage 1422836
Als ze te lang zijn schuren ze vanzelf wat af als je in de bocht ligt, anders zet je de zag erin.
Leg je motor eens in stilstand plat zodat ze de grond raken, dan zal je zien dat ze een behoorlijke hellingshoek nodig hebben
 
Hoi,

Ik ben rustig aan mijn straatmotor aan het ombouwen naar circuit.
Nu ben ik me valblokken aan het maken, ik had de maten van iemand gekregen. Ik heb de indruk dat ze wat ver uit te kuip steken (is naar het schijnt niet zo gunstig, hij zou sneller happen bij een schuiver)
Wat is jullie idee hierover?
Ik ben ook van plan om vaste wielbussen te maken, heeft daar nog iemand belang bij? Dan maak ik ze eens in serie 😊
Bekijk bijlage 1422835Bekijk bijlage 1422836

ik ben er geen voorstander van, omdat ik bang ben dat ze meer schade veroorzaken, dan voorkomen. En bij mij zouden ze ook in de weg gaan zitten in de bochten.
 
@P13T rr Ik ben niet bang dat ze gaan schuren tijdens het rijden. Ik heb gewoon opgevangen dat blokken die er te ver uitsteken zouden gaan happen in plaats van glijden waardoor de motor zou beginnen te tollen.

@TonyM Daarom dat ik eraan denk om ze nog wat korter te maken ... als ze de carters beschermen is het voldoende 😊

Bedank beiden 😉
 
Werkt het ook goed met een beetje gas?
Wat bedoel je met een beetje gas? Je moet het gas minimaal contant houden op toeren maken. Geen gas los en ook niet slap op de pook drukken.
Het werkt zoals elke andere quick shifter, maar als je het gebruikt zoals het hoort dan werkt het goed.
 
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met de Brembo Z-04 gesinterde remblokken ?

Ik heb er mee gereden op een Ducati 2 klepper en vond de carbon blokken die er eerst op zaten fijner. Op de CBR600 zitten nu ook carbon blokken en ben er zeer tevreden over.

De Z04 vind ik moeilijker te doseren, vooral het stukje rem loslaten. Maar ik had 0 fading, en na 3 dagen amper slijtage.
 
Heeft er misschien iemand een elektrisch schema voor me .
Het is voor een PC40 uit 2008

Ik ben zelf een kabelboom aan het maken maar kan bepaalde bedrading niet terug vinden.

Alvast bedankt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan