racen op een pc40 / pc37 2017

Ik heb een verloop gedraaid, m20x1 met 3/8 gat erin voor de sensor
Top bedankt voor de info 👍

Daar kan ik de mijne ook plaatsen.
Wat voor sensor heb je?

Ik dacht dat zoiets prima is:


Een combinatie van oliedruk/temperatuur zou het mooiste zijn natuurlijk. Maar die krijg ik zo gauw geen gevonden

Edit: Na informatie inwinning van een mede motorforum lid:

Zojuist een aliexpress variant van de koso besteld, 0 tot 120 graden (zeggen ze) voor 11 euro. Wel een andere sensor besteld M10, nu nog opzoek naar een verloop M20 > M10
 
Laatst bewerkt:
Top bedankt voor de info 👍

Daar kan ik de mijne ook plaatsen.
Wat voor sensor heb je?

Ik dacht dat zoiets prima is:


Een combinatie van oliedruk/temperatuur zou het mooiste zijn natuurlijk. Maar die krijg ik zo gauw geen gevonden

Edit: Na informatie inwinning van een mede motorforum lid:

Zojuist een aliexpress variant van de koso besteld, 0 tot 120 graden (zeggen ze) voor 11 euro. Wel een andere sensor besteld M10, nu nog opzoek naar een verloop M20 > M10
Ik heb die koso. Enkel temperatuur
 
Kan iemand mij vertellen hoe de koppelingskorf(als dat de juiste benaming is) eraf moet? Dat grote tandwiel achter op de korf komt tegen het carter aan..
(tandwiel op de krukas is er al af)

In het wphb staat daar niks over in.
Moet de versnellingsbak omwisselen en daarvoor moet dit gevaarte eraf 😋
 

Bijlagen

  • IMG_20200326_202210.jpg
    IMG_20200326_202210.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 15
  • IMG_20200326_202216.jpg
    IMG_20200326_202216.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 17
Kan iemand mij vertellen hoe de koppelingskorf(als dat de juiste benaming is) eraf moet? Dat grote tandwiel achter op de korf komt tegen het carter aan..
(tandwiel op de krukas is er al af)

In het wphb staat daar niks over in.
Moet de versnellingsbak omwisselen en daarvoor moet dit gevaarte eraf 😋

Leuke job, maar ik kan je niet helpen met je issue
 
Ooit is het beter om iets te laten bezinken en even over na te denken dan er andere mensen meteen mee lastig te vallen... 8)7
Onder het naaldlager zit nog een bus, deze met een punttang eruit gehaald dan is er de ruimte om hem eraf te halen.

En zeker een mooie klus in deze a-sociale tijden..
 
Ooit is het beter om iets te laten bezinken en even over na te denken dan er andere mensen meteen mee lastig te vallen... 8)7
Onder het naaldlager zit nog een bus, deze met een punttang eruit gehaald dan is er de ruimte om hem eraf te halen.

En zeker een mooie klus in deze a-sociale tijden..
Nu weet iedereen het ook meteen 👍
 
Mooie klus inderdaad! Wat is er mis met je versnellingsbak?
Van de winter mijn zuigers vervangen, pc37 uit 2003, waarvoor ook alles los moest. Van de week bij Druijff geweest om af te laten stellen met 118pk op het achterwiel als resultaat.
 
Mooie klus inderdaad! Wat is er mis met je versnellingsbak?
Van de winter mijn zuigers vervangen, pc37 uit 2003, waarvoor ook alles los moest. Van de week bij Druijff geweest om af te laten stellen met 118pk op het achterwiel als resultaat.

Dat is netjes! 👌 Mijne laatst bij nippon bikes op de bank geweest voor RB3 en quickshifter. 95 pk op het wiel.

Heb 1 blok waarvan het carter op een lelijke plek gescheurd is en haast onmogelijk is om te maken. Rest van het blok goed. Heb een ander blok gekocht waarvan er iets mis is met de 2e en 3e versnelling.

Dus 1 blok helemaal in orde maken dan heb ik er een reserve liggen. En wat over is maar op de zolder stallen 😋 want de rest van de onderdelen raak je aan de straat stenen niet kwijt denk ik. Mocht iemand iets nodig hebben laat het me weten
 
Laatst bewerkt:
Aangezien de verveling toeslaat heb ik een snelwissel systeem gemaakt voor het achterwiel.
Iemand ervaring met een snelwissel voor het voorwiel , het gaat me niet om de as maar meer om de remklauwen .
Ik word er echt flauw van alles te moeten monteren om naar een regen set te kunnen .

Alvast bedankt.
 
Als ik het goed heb bestond het snelwisselsysteem van TK eigenlijk alleen uit een snelle manier om het spatbord er af te halen.
Dan kun je de remklauwen naar buiten draaien.
 
Als ik het goed heb bestond het snelwisselsysteem van TK eigenlijk alleen uit een snelle manier om het spatbord er af te halen.
Dan kun je de remklauwen naar buiten draaien.

Klopt, ze maakten een beugel met snelsluiters, snelsluiters los, spatbord eraf, en je kunt de poten inclusief remklauwen naar buiten draaien, en wat "Robinson" zegt klopt ook, als je de randjes van je remvoering op de blokjes iets schuin afslijpt schuift het allemaal wat soepeler in elkaar als je haast hebt !

Heb ook wel eens een soort oplossing gezien met rubbers in de bevestigingsgaten van het voorspatbord, dan in 1 van de 2 gaten (de bovenste denk) een vast inbusboutje draaien wat redelijk klemt in het geplaatste rubber van het spatboard en bij de ander (onderste ?, want moet wat verder naar buiten kunnen buigen ?) een iets langer boutje met een splitspen, de splitspen bleef aan de motor/goede plek hangen aan een borgdraadje.
Dan heb je dus 4 rubbertjes en ongeveer zoiets nodig (zonder moertje, gewoon vastdraaien op onderste montagepunt spatbord) :
[imgatt]
KTPINS.jpg
 
Na een schuivertje vorig jaar heb ik wat kuipwerk overgehouden met schade. Voor de hobbyist is er echt nog wel wat van te maken, maar zelf heb ik gekozen voor een nieuw setje. Het is ook een ander merk waardoor het sowieso bij mijn motor niet meer gaat passen. Is er iemand die hier interesse in heeft?
Het kuipruitje moet ik er nog af halen, want dat is een mooi reserve-onderdeel mocht er onverhoopt nog eens een bodemonderzoek gedaan worden.

Het is allemaal voor de PC40 en komt van een 2008 fiets af. Op de foto's is in grote lijnen te zien wat de schade is. De wit/groen/zwarte onderkuip is overigens schadevrij.

Bij het opruimen van de garage (tijd zat voor in deze tijd....) kwam er ook nog een nieuw setje SBS dual carbon remblokken (voor twee klauwen) naar boven. Als daar een liefhebber voor is dan hoor ik het wel. Schade: €60,-
De remblokken opsturen is geen probleem, het kuipwerk is lastiger gezien het formaat.
 

Bijlagen

  • 20200416_110427[1].jpg
    20200416_110427[1].jpg
    1,1 MB · Weergaven: 7
  • 20200416_110458[1].jpg
    20200416_110458[1].jpg
    1,3 MB · Weergaven: 7
  • 20200416_110521[1].jpg
    20200416_110521[1].jpg
    1,5 MB · Weergaven: 7
  • 20200416_110632[1].jpg
    20200416_110632[1].jpg
    1,7 MB · Weergaven: 7
  • 20200416_110710[1].jpg
    20200416_110710[1].jpg
    1,8 MB · Weergaven: 6
Na een schuivertje vorig jaar heb ik wat kuipwerk overgehouden met schade. Voor de hobbyist is er echt nog wel wat van te maken, maar zelf heb ik gekozen voor een nieuw setje. Het is ook een ander merk waardoor het sowieso bij mijn motor niet meer gaat passen. Is er iemand die hier interesse in heeft?
Het kuipruitje moet ik er nog af halen, want dat is een mooi reserve-onderdeel mocht er onverhoopt nog eens een bodemonderzoek gedaan worden.

Het is allemaal voor de PC40 en komt van een 2008 fiets af. Op de foto's is in grote lijnen te zien wat de schade is. De wit/groen/zwarte onderkuip is overigens schadevrij.

Bij het opruimen van de garage (tijd zat voor in deze tijd....) kwam er ook nog een nieuw setje SBS dual carbon remblokken (voor twee klauwen) naar boven. Als daar een liefhebber voor is dan hoor ik het wel. Schade: €60,-
De remblokken opsturen is geen probleem, het kuipwerk is lastiger gezien het formaat.
Ik heb ook nog zo een geschaafd setje voor een PC37 2005 2006 model.
 
Ik heb 2 sets remschijven voor mijn PC40, normale schijven merk Yutaka en wave schijven merk Braking.
Welke zou jullie voorkeur hebben en waarom?
 
Yutaka is volgens mij "gewoon" origineel, remt prima. Braking is aftermarket en staat goed bekend. Als je voor echt hard remmen gaat, zou die laatste mijn voorkeur hebben...
 
Yutaka is volgens mij "gewoon" origineel, remt prima. Braking is aftermarket en staat goed bekend. Als je voor echt hard remmen gaat, zou die laatste mijn voorkeur hebben...

Het is voor op de circuit fiets dus hard kunnen remmen is dan prima. Anderzijds ben ik nog maar een beginner dus zal ik het verschil mogelijk nog niet kunnen benutten.
V.w.b. de blokken, op beide schijven kan ik met dezelfde blokken uit de voeten toch?
Mogelijk zullen de blokken op de wave schijven wel harder slijten?
 
Heb je DS of DC of "gewone" blokken?

In schijven vond ik de verschillen nog wel meevallen, zelfs de originele remden prima.
Maar het verschil in blokken vond ik enorm.
De vertraging en het gevoel zat onderling erg veel verschil tussen.

En in zijn algemeen (dit geldt ook voor banden): hoe beter ze presteren, hoe hoger de slijtage
 
Het is voor op de circuit fiets dus hard kunnen remmen is dan prima. Anderzijds ben ik nog maar een beginner dus zal ik het verschil mogelijk nog niet kunnen benutten.
V.w.b. de blokken, op beide schijven kan ik met dezelfde blokken uit de voeten toch?
Mogelijk zullen de blokken op de wave schijven wel harder slijten?
Als de breaking remschijven better zouden remmen moet je vanaf het begin met die gaan rijden, ookal ben je beginner.
Met beide schijven kan je met gesinterde remblokken me uit de voeten, slijten doen ze toch wel, ligt een beetje aan het circuit.
Op zolder en Mettet is het na 3 dagen op, welke schijven je ook hebt denk ik.
Succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan