racen op een pc40 / pc37 2017

Onder het motto beter (veel te) laat dan nooit ...
Bekijk bijlage 1513983Bekijk bijlage 1513984

Het spatbord steunt nog op de bouten met busje. Het word enkel open zijn plek gehouden door de snelsluiter. Het klemt eigenlijk vrij hard in de rubbers, dus ik zou in principe de snelsluiter niet nodig hebben denk ik ... Maar... better safe then sorry 😁


Ziet er top uit !!
 
Een vraagje voor degene die gebruik maken van een GoPro tijdens het rijden: Hoe hebben jullie deze bevestigd? Het gaat mij voornamelijk om het filmen door het kuipruitje en het dashboard.
 
Een vraagje voor degene die gebruik maken van een GoPro tijdens het rijden: Hoe hebben jullie deze bevestigd? Het gaat mij voornamelijk om het filmen door het kuipruitje en het dashboard.
0DEA4542-079F-4A74-82B7-A1BE59513B48.jpeg
 
Aan het beeldmateriaal merk je het niet omdat je het stuur amper draait 😅 ik heb een andere balhoofdmoer vanwege de stuurdemper , hier heb ik een gaatje met schroefdraad ingemaakt , toen een plakmount gepakt , tape eraf gehaald en een verzonken gaatje ingemaakt , zo met een verzonken bouwtje op de moer vastgeschroefd
 
Heb de mijne ook gewoon met zo'n plak Mount op de kroonplaat geplakt.
bewegen zie je niet echt, alleen met hard aanremmen zie je het als je achterwiel gaat schuiven, maar dat is juist wel weer leuk om te zien ;)
 
Hebben meer mensen hier er last van dat ze een buikschuiver hebben? Voor mijn gevoel kan ik er niet verder langs hangen dan ik al doe(of ik doe iets fout?) maar toch raak ik nog regelmatig de grond met me kuip. beetje jammer van het kuipwerk
img6057.jpg
 
Hebben meer mensen hier er last van dat ze een buikschuiver hebben? Voor mijn gevoel kan ik er niet verder langs hangen dan ik al doe(of ik doe iets fout?) maar toch raak ik nog regelmatig de grond met me kuip. beetje jammer van het kuipwerk
Bekijk bijlage 1523205
Heb ik ook gehad, ik denk dat het aan de montage van je kuip ligt icm curbs.
Check je montage beugel naast je dynamo deksel, anders verbuig je die ook nog wat naar binnen.
 
Hebben meer mensen hier er last van dat ze een buikschuiver hebben? Voor mijn gevoel kan ik er niet verder langs hangen dan ik al doe(of ik doe iets fout?) maar toch raak ik nog regelmatig de grond met me kuip. beetje jammer van het kuipwerk
Bekijk bijlage 1523205

Jup, mijn kuipen waren aan beide kanten op en gegeven moment door gesleten. Ik heb toen maar geaccepteerd dat ik met mijn gewicht en veringsetup niet veel winst meer ging halen in de bochten...
 
Jup, mijn kuipen waren aan beide kanten op en gegeven moment door gesleten. Ik heb toen maar geaccepteerd dat ik met mijn gewicht en veringsetup niet veel winst meer ging halen in de bochten...
Dan neem ik het ook maar voor lief, heb nog wat proberen te verbuigen gisteren maar dit haalt ook weinig uit denk ik :]
 
Iemand toevallig een radiator liggen met U-doorstooming voor een pc37?

Gisteren op ecuyers een steen oid erop gehad en kleine lekkage gehad. Vandaag nog kunnen rijden, gisteren 4cm rondom het lek heel de radiator dicht gestopt met vloeibare pakking :X was een goede tijdelijke oplossing.

Originele heb ik zelf ook nog een liggen, maar hier past de oliekoeler niet makkelijk achter zonder het eea aan te passen..
 

Bijlagen

  • IMG-20191123-WA0035.jpg
    IMG-20191123-WA0035.jpg
    153,7 KB · Weergaven: 12
Laten lassen geen optie?
Zou kunnen maar dan moet het helemaal zuiver zijn dacht ik bij alu lassen, en aangezien alles onder de vloeibare pakking zit.. Hij is wel dicht nu, maar voor hoe lang is de vraag.

Na dit incident zaterdag ook de kvs eraf gehaald en water opgezet, wil niet iemand anders ze reden om te crashen zijn. Werd nu ook warmer op de baan zat heel de tijd tegen de 105 aan. Zou dit komen doordat er water in zat?
 
Zou kunnen maar dan moet het helemaal zuiver zijn dacht ik bij alu lassen, en aangezien alles onder de vloeibare pakking zit.. Hij is wel dicht nu, maar voor hoe lang is de vraag.

Na dit incident zaterdag ook de kvs eraf gehaald en water opgezet, wil niet iemand anders ze reden om te crashen zijn. Werd nu ook warmer op de baan zat heel de tijd tegen de 105 aan. Zou dit komen doordat er water in zat?
Hoe warm was hij met de onbeschadigde koeler? Het verschil in temperatuur van kvs en water zou mi wel iets kunnen zijn ivm andere warmteoverdracht coëfficiënt oid, maar niet schokkend veel.
Op een warme dag is de temp bij mij ook tussen de 100 en 105, originele koeler.
Als hij tijdens bedrijf boven de 110 komt zou ik me meer zorgen gaan maken.
Je hebt natuurlijk wel een stuk koelend vermogen ingeleverd met het smeren van de vloeibare pakking.

Heb trouwens niet een soortgelijke koeler liggen die bij jou lek is.
 
Hoe warm was hij met de onbeschadigde koeler? Het verschil in temperatuur van kvs en water zou mi wel iets kunnen zijn ivm andere warmteoverdracht coëfficiënt oid, maar niet schokkend veel.
Op een warme dag is de temp bij mij ook tussen de 100 en 105, originele koeler.
Als hij tijdens bedrijf boven de 110 komt zou ik me meer zorgen gaan maken.
Je hebt natuurlijk wel een stuk koelend vermogen ingeleverd met het smeren van de vloeibare pakking.

Heb trouwens niet een soortgelijke koeler liggen die bij jou lek is.

Zaterdags was de motor temp ronde de 95 en buiten temp 27, het was ook 30 graden zondags. En bij demontage thuis was ook me kvs reservoir leeg en de radiateur zat niet helemaal vol, denk niet goed gevuld/ontlucht.
Heb even druk op de radiateur gezet en hij is gewoon dicht, ook even test rit gemaakt en hem flink op ze donder gegeven(nooit gelijk aan circuit natuurlijk) en hij koelde goed.
Als ik niks gevonden krijg dan denk dat ik het zo nog even t/m de volgende trackday afkijk.
En waar de pakking zit is ongeveer 5 cm2 en dat is helemaal rechts onderin lijkt me niet dat dat ook 10 graden scheelt
 
Dacht niet dat er verschil zat tussen 03 t/m 06 velgen...........iig niet in de velgen zelf.
Da's voor mij nieuw.
Bij mijn weten ook alleen verschil tussen pc37 en pc40; en ook dan alleen de voorvelg qua bussen dacht ik
 
Zou kunnen maar dan moet het helemaal zuiver zijn dacht ik bij alu lassen, en aangezien alles onder de vloeibare pakking zit.. Hij is wel dicht nu, maar voor hoe lang is de vraag.

Na dit incident zaterdag ook de kvs eraf gehaald en water opgezet, wil niet iemand anders ze reden om te crashen zijn. Werd nu ook warmer op de baan zat heel de tijd tegen de 105 aan. Zou dit komen doordat er water in zat?

Als de lasser de tijd neemt om alles te verwijderen lukt dit normaal wel hoor.

PS: ik was er ook in Ecuyers ... de 1ste keer met de CBR, vroeger reed ik er altijd met de supermoto 😁
 
ik heb nog een setje SBS dual carbon remblokken liggen voor een 03 model, iemand interesse?
zijn 3 circuit dagen oud dus kunnen nog lang mee

mede als een hoop blok onderdelen en ook nog een compleet blok met deksels en startmotor ed
 
Laatst bewerkt:
ik heb nog een setje SBS dual carbon remblokken liggen voor een 03 model, iemand interesse?
zijn 3 circuit dagen oud dus kunnen nog lang mee

mede als een hoop blok onderdelen en ook nog een compleet blok met deksels en startmotor ed

Heb wel interesse in de remblokken en misschien ook wel het blok. wat vraag je ervoor?
Wat heb je nog meer qua onderdelen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan