racen op een pc40 / pc37 2017

Welke motorolie gebruiken jullie? 5w40 of 10w40?

En volstaat Castrol Power RS of kan ik beter voor de Power RS Racing gaan?
 
Heeft iemand toevallig al eens geprobeerd om een SC57 of SC59 voorwiel in zijn PC40 te passen? Die voorwielen vind je namelijk wat makkelijker 😁 Maar ik wil natuurlijk wel zeker zijn eer ik 1tje laat verzenden 🙂
 
Ik ook altijd Motul 300v.

Straatmotor ook altijd Motul maar dan 7100 of 5100 ofzo.
 
Heeft iemand toevallig al eens geprobeerd om een SC57 of SC59 voorwiel in zijn PC40 te passen? Die voorwielen vind je namelijk wat makkelijker 😁 Maar ik wil natuurlijk wel zeker zijn eer ik 1tje laat verzenden 🙂
Ik weet het niet voor de p40. Heb wel eens voor een pc37a een 2001 Fireblade voorwiel gebruikt. De lagers en wielbussen moesten worden aangepast naar die van de pc37a. Verder pastte alles van de 600RR.

Schijven zijn ook wel een dingetje om te zoeken zodat je zeker weet dat je de schijven van de pc40 kan gebruiken. Anders wordt het een prijzig voorwiel 8)7
 
Ik weet het niet voor de p40. Heb wel eens voor een pc37a een 2001 Fireblade voorwiel gebruikt. De lagers en wielbussen moesten worden aangepast naar die van de pc37a. Verder pastte alles van de 600RR.

Schijven zijn ook wel een dingetje om te zoeken zodat je zeker weet dat je de schijven van de pc40 kan gebruiken. Anders wordt het een prijzig voorwiel 8)7
De schijven van een sc57 en van een pc40 zijn uitwisselbaar volgen de site van Motomaster. Ik moet vooral weten of de afstand tussen de schijven gelijk is 🙂
 
Ik kwam gisteravond bij toeval erachter dat er een kleine deuk zit in mijn voorvelg. Verder geen slag en het is minimaal. Band blijft netjes op spanning en heb het ook niet gemerkt tijdens afgelopen 4 circuitdagen (misschien dat ik het nu weet dat het wel gaat opvallen).

Wat is wijsheid, bij voorbaat velg al laten richten? Zo ja, weet iemand een adresje in Gelderland, omgeving Achterhoek?

En weet iemand de afmeting van de voorvelg keerringen?
 
Ik kwam gisteravond bij toeval erachter dat er een kleine deuk zit in mijn voorvelg. Verder geen slag en het is minimaal. Band blijft netjes op spanning en heb het ook niet gemerkt tijdens afgelopen 4 circuitdagen (misschien dat ik het nu weet dat het wel gaat opvallen).

Wat is wijsheid, bij voorbaat velg al laten richten? Zo ja, weet iemand een adresje in Gelderland, omgeving Achterhoek?

En weet iemand de afmeting van de voorvelg keerringen?
Ik heb mijn velg laten richten bij Wheel Trim in nijkerk. maar dit misschien niet echt in de buurt voor jou.
 
Als je er niets van merkt en het is enkel een deukje had ik er niets aan gedaan. Ook wel eens een 600rr gehad met een deuk in de velg op de velgrand en nog een beste ook. Nooit iets van gemerkt op wat voor manier dan ook. Ook niet op de Afsluitdijk.

Als het maar geen scheur is ofzo en er geen slag in zit. Een deuk in de velgrand maakt niet zoveel uit. Daar kan je band van leeglopen maar als dat niet gebeurd is het enkel optisch is mijn ervaring.
 
Als je er niets van merkt en het is enkel een deukje had ik er niets aan gedaan. Ook wel eens een 600rr gehad met een deuk in de velg op de velgrand en nog een beste ook. Nooit iets van gemerkt op wat voor manier dan ook. Ook niet op de Afsluitdijk.

Als het maar geen scheur is ofzo en er geen slag in zit. Een deuk in de velgrand maakt niet zoveel uit. Daar kan je band van leeglopen maar als dat niet gebeurd is het enkel optisch is mijn ervaring.
Toch even nakijken dat er niet ook een slag in zit. kan een beste klap zijn geweest om er een deuk in te krijgen.
Met een lichte slag kun je al flink wat trillingen gaan merken op hogere snelheden.
 
Ik zeg ook, "Als je er niets van merkt."

"Afsluitdijk kan je lezen als: 274 kmh op de teller.

Hij reed er 4 dagen mee. Zal je wel gemerkt hebben lijkt mij.

Een slag is iets anders als een deuk.
 
Bedankt voor de reacties. De deuk is echt minimaal, en volgens mij geen slag. Zal dit straks nog even checken. Ik ga 5 april de TOMS doen op Assen, zal daar eens goed op gaan letten of ik wat voel nu ik weet dat er een deukje in zit.
 
Trouwens nog een vraagje, rijden jullie met een 525 of 520 ketting. Opzich zijn mijn 525 ketting en tandwielen nog goed maar vraag mij af hoeveel vermogen je wint met een 520 ketting.
 
iemand hier misschien geinteresseerd in dit werkplaatsboek van haynes voor een cbr 600 rr 03 - 06 ?
boek is zo goed als nieuw .

prijs 25 euro
 

Bijlagen

  • DE057B99-B58A-47EE-B3D1-7E404BF22204.jpeg
    DE057B99-B58A-47EE-B3D1-7E404BF22204.jpeg
    366,3 KB · Weergaven: 4
  • D39DAB14-52CA-4EFB-801C-512C3EAAD9FE.jpeg
    D39DAB14-52CA-4EFB-801C-512C3EAAD9FE.jpeg
    206,4 KB · Weergaven: 7
  • A05F4B10-7A47-4EFE-ACCA-6588E5716625.jpeg
    A05F4B10-7A47-4EFE-ACCA-6588E5716625.jpeg
    228,7 KB · Weergaven: 4
  • 682E765C-EEC0-4739-8543-3C8ADF4AFB73.jpeg
    682E765C-EEC0-4739-8543-3C8ADF4AFB73.jpeg
    146,8 KB · Weergaven: 4
  • 02A1962B-D90F-4C4D-80ED-C1EC486213C1.jpeg
    02A1962B-D90F-4C4D-80ED-C1EC486213C1.jpeg
    154,6 KB · Weergaven: 4
Trouwens nog een vraagje, rijden jullie met een 525 of 520 ketting. Opzich zijn mijn 525 ketting en tandwielen nog goed maar vraag mij af hoeveel vermogen je wint met een 520 ketting.
520

Ligt er een beetje aan wat voor tijden/nivo je rijdt (rij je al voor aan en wil je de laatste tienden er af rijden of begin je net)
In het laatste geval, gewoon de 525 oprijden. Anders gooi je alleen maar geld weg.

En je wint er geen vermogen mee, maar hij loopt sneller door zijn toeren ivm minder weerstand/gewicht.
 
....
En je wint er geen vermogen mee, maar hij loopt sneller door zijn toeren ivm minder weerstand/gewicht.
Dus meet je toch meer vermogen aan het wiel? Of zie ik dat verkeerd? Geen idee hoeveel het scheeld natuurlijk.


De 520 ketting/tandwielcombinatie zou ook schelen kwa gewicht. Maar dat gaat ook te verwaarlozen zijn denk ik.

Ik heb er ook nog een 525 ketting op zitten. Als ze ooit vervangen moet worden komt er wel een 520 op, maar voorlopig houd ik het zo 🙂
 
Hij blijft er nog fijn om liggen. Als de ketting ooit versleten is dan komt er wel een 520 op 👍🏻
 
Iemand hier een schema oid van een pc40 met HRC kabelboom en HRC ECU?
Of ervaring met het installeren van een gear indicator(GiPro) hierop?

Welke draad heb ik nodig voor het toeren signaal?
Schema uit WPHB komt niet meer overeen, en krijg hierin ook niet gevonden welke draad bij de tellerunit voor de toeren is
 
Laatst bewerkt:
Goeiemiddag heren 8-)

Uitlaat-vraag. Is het uitlaat systeem van een PC40 uit 2007/2008 gelijk aan het systeem van 2013+ ?
Ik heb namelijk een vervangende demper met bochtenset van een 2007 PC40 liggen die ik op mijn 2013 wil monteren.

Het idee was om alles los te halen en naast elkaar te leggen, maar wellicht dat hier de kennis aanwezig is.
In de wandelgangen op het circuit hoorde ik veelal dat dit identiek is aangezien de PC40 in de basis eigenlijk gelijk gebleven is door de jaren heen.
Bij verkoop websites voor uitlaat systemen zie ik echter wel specifiek onderscheid tussen 2007 - 2012 en 2013 +
 
Welke motorolie gebruiken jullie? 5w40 of 10w40?

En volstaat Castrol Power RS of kan ik beter voor de Power RS Racing gaan?
Ik heb er altijd Castrol Power RS 5W40 in gedaan. Het blokje liep soepel, maar eerlijk is eerlijk, het Honda 600rr blok loopt altijd soepel. Dat blok is bulletproof.
 
Hij blijft er nog fijn om liggen. Als de ketting ooit versleten is dan komt er wel een 520 op 👍🏻
Verstandige keus. Je kan het geld beter uitgeven aan meer rijtijd, maar als je het leuk vind om bezig te zijn met de motor en op zoek te gaan naar gewichtsbesparingen (vind ik zelf altijd leuk om te doen) dan zou het vervangen van je ketting en tandwielen een idee zijn.
Overigens, als je snel veel gewicht wil besparen voor weinig geld dan is het vervangen van de standaard accu voor lithium ion exemplaar een fijn plan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan