racen op een pc40 / pc37 2017

Goeiemiddag heren 8-)

Uitlaat-vraag. Is het uitlaat systeem van een PC40 uit 2007/2008 gelijk aan het systeem van 2013+ ?
Ik heb namelijk een vervangende demper met bochtenset van een 2007 PC40 liggen die ik op mijn 2013 wil monteren.

Het idee was om alles los te halen en naast elkaar te leggen, maar wellicht dat hier de kennis aanwezig is.
In de wandelgangen op het circuit hoorde ik veelal dat dit identiek is aangezien de PC40 in de basis eigenlijk gelijk gebleven is door de jaren heen.
Bij verkoop websites voor uitlaat systemen zie ik echter wel specifiek onderscheid tussen 2007 - 2012 en 2013 +
Dat is ook wat ik begreep. Of het daadwerkelijk 1 op 1 past is de vraag, maar het grootste gedeelte is uitwisselbaar van de PC40 van 2007 en 2013.
 
Heren,

de PC40 (2008) heb ik nu helemaal uit elkaar getrokken. Heeft iemand nog belang bij een aantal zaken:
-Motorblok inclusief STM slipperclutch met 10.000 mijl op de teller (wat zou zoiets waard zijn? €1000,-?)
-Arrow RVS uitlaatbochten (€250,-). De originele demper past erop.
-Een originele koppeling en extra setje platen (EBC)
-Twee kuipruitjes
-Tandwielen (maat 44 en 42)
-Benzinetank inclusief snelsluitdop
-PP tuningskoppelingshendel onbeschadigd (€40,-)
-Standaard uitlaatsysteem inclusief demper (€75,-)

Op het blok zit alles er nog op aan op de foto. De tijd ontbreekt me om het verder te strippen.
Voor de beeldvorming zal ik een aantal foto's toevoegen met een heleboel ander grut erop. Als je iets ziet wat je kan gebruiken, laat het dan weten. Ik hoef nergens echt de hoofdprijs voor te hebben. Het opruimen van de garagebox is wel prettig en veel zaken blijven toch liggen (wielassen etc) dus als ik iemand daar gelukkig mee kan maken dan kan je dat gratis krijgen.

De airbox op de foto is stuk dus die wil je niet hebben ;)

Stuur me a.u.b. een mailtje als je iets kunt gebruiken: i_am_digger@hotmail.com
Alles waar geen prijs achter staat is teab.
 

Bijlagen

  • 20210124_152247.jpg
    20210124_152247.jpg
    406,6 KB · Weergaven: 14
  • 20210124_152322.jpg
    20210124_152322.jpg
    314,1 KB · Weergaven: 14
  • 20210327_132844.jpg
    20210327_132844.jpg
    485,3 KB · Weergaven: 16
  • 20210327_132851.jpg
    20210327_132851.jpg
    542,9 KB · Weergaven: 18
  • 20210327_132940.jpg
    20210327_132940.jpg
    521,1 KB · Weergaven: 20
  • 20210327_135413.jpg
    20210327_135413.jpg
    192,1 KB · Weergaven: 18
  • 20210327_135441.jpg
    20210327_135441.jpg
    270 KB · Weergaven: 16
Hoi allemaal,

Ik heb deze winter een andreani closed cartridge voorvork en een ohlins ttx aangeschaft voor de cbr.
Nu heb ik 0.0 verstand van vering.
Is er ergens een standaard, goed om te beginnen, en op verder te werken setup? Of moet ik zelf maar wat proberen?

Van de Andreani cartridge kit vind ik niets terug op het net 🤔😔


Voor de ohlins heb ik al wat gevonden (denk ik).
Voor de rebound. Is dit de veer meten en dan 16mm indraaien? Of 16mm sag aanhouden?
En totale lengte 295+6, is dit standaard 295, en moet ik er 6mm bijdoen? Of moet het daar ergens tussen hangen?

Screenshot_20210329-155721_Chrome.jpg




Screenshot_20210329-155654_Chrome.jpg
 
Hoi allemaal,

Ik heb deze winter een andreani closed cartridge voorvork en een ohlins ttx aangeschaft voor de cbr.
Nu heb ik 0.0 verstand van vering.
Is er ergens een standaard, goed om te beginnen, en op verder te werken setup? Of moet ik zelf maar wat proberen?

Van de Andreani cartridge kit vind ik niets terug op het net 🤔😔


Voor de ohlins heb ik al wat gevonden (denk ik).
Voor de rebound. Is dit de veer meten en dan 16mm indraaien? Of 16mm sag aanhouden?
En totale lengte 295+6, is dit standaard 295, en moet ik er 6mm bijdoen? Of moet het daar ergens tussen hangen?

Bekijk bijlage 1613052



Bekijk bijlage 1613053
Zo dan mooie aankoop! Toevallig dat setje van Marktplaats? Wat betreft afstellen kan ik je ook niet heel erg helpen, ben er ook redelijk nieuw mee. Heb net een door HK gemodificeerde achterschokbreker en cartridges gemonteerd. Ook even contact gehad met HK. De luchtkamer voor de cartridges werd 100-110mm aanbevolen ipv de standaard 93mm.

Wat betreft SAG werd mij aangeraden om voor deze op 35mm af te stellen en achter 28 a 29mm. Dan moeten natuurlijk de veren natuurlijk wel enigszins kloppen met je gewicht.
 
Verstandige keus. Je kan het geld beter uitgeven aan meer rijtijd, maar als je het leuk vind om bezig te zijn met de motor en op zoek te gaan naar gewichtsbesparingen (vind ik zelf altijd leuk om te doen) dan zou het vervangen van je ketting en tandwielen een idee zijn.
Overigens, als je snel veel gewicht wil besparen voor weinig geld dan is het vervangen van de standaard accu voor lithium ion exemplaar een fijn plan.
Goed dat je het zegt! Weet dat een lithium ion accu veel scheelt maar en zit hier nog een standaard accu in. Tzt maar eens uitwisselen, maar heb er geen haast mee.
 
Even een vraagje: ik heb een 2e hands Mychron laptimer gekocht. Iemand ervaring met deze laptimer? Waar hebben jullie de ontvanger geplaatst? En de laptimer zelf nog in rubbers monteren?

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    379,6 KB · Weergaven: 4
Zo dan mooie aankoop! Toevallig dat setje van Marktplaats? Wat betreft afstellen kan ik je ook niet heel erg helpen, ben er ook redelijk nieuw mee. Heb net een door HK gemodificeerde achterschokbreker en cartridges gemonteerd. Ook even contact gehad met HK. De luchtkamer voor de cartridges werd 100-110mm aanbevolen ipv de standaard 93mm.

Wat betreft SAG werd mij aangeraden om voor deze op 35mm af te stellen en achter 28 a 29mm. Dan moeten natuurlijk de veren natuurlijk wel enigszins kloppen met je gewicht.
Ik heb ze via facebook gekocht van een zeker Andrew.
Mijn dealer us in verlof tot half april. En zou vrijdag op mettet gaan rijden.
Het zou zonde zijn om er een achterband door te jagen door slechte afsteling (of hem met de wielen omhoog in de grindbak te parkeren 😅
Ik zou graag met een goede basis vertrekken. Want ik heb er echt geen kaas van gegeten 😅
 
Even een vraagje: ik heb een 2e hands Mychron laptimer gekocht. Iemand ervaring met deze laptimer? Waar hebben jullie de ontvanger geplaatst? En de laptimer zelf nog in rubbers monteren?

Alvast bedankt!
Tsja jonguh, da's de oldskool shit. Daar reden de meeste coureurs mee rond.
Simpel, bulletproof en effectief als indicatie.

De ontvanger op een veilige plaats monteren, bij voorkeur zo ver mogelijk naar voren op de motor. Beetje klitteband oid is voldoende.
Zet de min/max tijd zo dicht mogelijk bij je verwachtte rondetijd..........op die manier pick je geen andere bakens op.

Assen heeft/had een eigen baken. Mocht je een eigen baken hebben........NIET VERGETEN DIE MEE TE NEMEN AAN HET EIND VAN DE DAG. })
 
Ik heb ze via facebook gekocht van een zeker Andrew.
Mijn dealer us in verlof tot half april. En zou vrijdag op mettet gaan rijden.
Het zou zonde zijn om er een achterband door te jagen door slechte afsteling (of hem met de wielen omhoog in de grindbak te parkeren 😅
Ik zou graag met een goede basis vertrekken. Want ik heb er echt geen kaas van gegeten 😅
Weet niet waar je ergens woont maar ik heb goede ervaringen met www.rotechsupport.nl
Zit in Eindhoven en heeft er veel verstand van en kan je zo een goede basis instelling meegeven als je daar langs gaat met je motor
 
Even een vraagje: ik heb een 2e hands Mychron laptimer gekocht. Iemand ervaring met deze laptimer? Waar hebben jullie de ontvanger geplaatst? En de laptimer zelf nog in rubbers monteren?

Alvast bedankt!
Ik had het altijd gewoon op het meest vlakke deel van de rechterkant (meest circuits zijn immers rechtsom.. ;) ) van de topkuip geplakt met dik klittenband, het klittenband wat ik gebruikte had aan de andere kant een plakkant dus op maat knippen,ontvetten en plakken, klaar !
Het display maakte ik een aluminium beugeltje ergens in de buurt van de tellers voor en dan met hetzelfde plakkende klittenband erop, dat vangt de trillingen ook wel op, iig nooit problemen mee gehad !
 

Bijlagen

  • LT.jpg
    LT.jpg
    128 KB · Weergaven: 22
Zo. Paasweekend sleutelen weer voorbij.
Helaas niet met geheel het gewenste resultaat....

Voor de 2007 PC40 hebben we nieuwe MotoCarbons race kuipen besteld bij TenKate.
Deze moet je nog wel zelf boren en voorzien van snelsluiters, opzich geen probleem.

Nu lopen we echter wel flink tegen de pasvorm aan.
Vrijwel alle kuipen (m.u.v. kontje) zitten met spanning om de motor en kunnen moeizaam aan elkaar bevestigd worden.
(lees: flinke kieren en niet alle bevestiging punten goed vast).

Hebben meer mensen hier ervaring mee? We gebruiken voor de 07 nog de originele topkuip steun en motoholders subframe achter.
Ik vermoed dat de topkuip steun wellicht ook vervangen moet worden voor een motoholders, echter begreep ik van TenKate dat het origineel ook moet passen.

De originele uitlaat was ook geen plek voor: de KAT zat volledig in de weg voor de onderkuip.

Wellicht mensen met ervaring hier die tips of oplossingen hebben?

Dat is ook wat ik begreep. Of het daadwerkelijk 1 op 1 past is de vraag, maar het grootste gedeelte is uitwisselbaar van de PC40 van 2007 en 2013.
Na een weekendje sleutelen blijkt dit helaas niet het geval. Loop van de 2014 uitlaat onder het blok is net anders waardoor alles niet lekker past.
De vriendin was erg blij: titanium systeem zit nu onder haar 07.
 
Laatst bewerkt:
Heb mijn set motocarbons ook verkocht want de pasvorm was ik ook niet tevreden over. De zwarte CRC kuipen die ik vervolgens heb gekocht passen een stuk beter maar ook niet perfect
 
Verkoopt TK geen Sebimoto meer? Die pasvorm vond ik altijd top, ook al flodderde het alle kanten op.
 
Heb mijn set motocarbons ook verkocht want de pasvorm was ik ook niet tevreden over. De zwarte CRC kuipen die ik vervolgens heb gekocht passen een stuk beter maar ook niet perfect
Ik heb ook 2 setjes van crc en passen met beetje trekken en duwen prima 👌

Ooit is een set van AliExpress gehad dat was echt vechten om hem erop te krijgen 😩
 
@ Hierboven

Helder, bedankt :-) Ik weet voldoende.
Martel nog even door en wellicht voor de volgende toch CRC eens proberen.
 
@ Hierboven

Helder, bedankt :-) Ik weet voldoende.
Martel nog even door en wellicht voor de volgende toch CRC eens proberen.
Het blijft rommelen met de pasvorm.
Het overgaan naar een ander merk kan wel tot gevolg hebben dat de onderkuip van bijv crc niet past op een ander merk topkuip.
 
Even een vraagje: ik heb een 2e hands Mychron laptimer gekocht. Iemand ervaring met deze laptimer? Waar hebben jullie de ontvanger geplaatst? En de laptimer zelf nog in rubbers monteren?

Alvast bedankt!
Die heb ik ook 8-)
Ik heb de ontvanger op een boutje van me kuipruit gemonteerd(aan de binnenkant). En de ontvanger zit met tyraps vast op me kroonplaat :P
 
Goedemorgen,

Ik ben op zoek naar een gashendel incl. huis voor een Honda CBR600-RR PC40.
Motor van de vriendin gekocht met snelgas, maar bevalt niet goed.
Zou deze graag vervangen voor originele voor betere doseerbaarheid.

1618902170191.png



Voorkeur voor origineel Honda.
Wellicht iemand die zijn eigen gashendel heeft vervangen voor een snelgas set en de originele nu over heeft?

Groet, Christian
 
Het blijft rommelen met de pasvorm.
Het overgaan naar een ander merk kan wel tot gevolg hebben dat de onderkuip van bijv crc niet past op een ander merk topkuip.
Na een avondje stug doorprutsen uiteindelijk redelijk passend gekregen.
Nog niet super, maar wel rijdbaar iig 8-)
 
Een circuitfiets met origineel gashendel? Daar krijg je pijn in je polsen van.
Kun je haar niet beter nog 1 of 2 circuitdagen laten rijden met het snelgas, zodat ze ms kan wennen.
 
Eens met Solex. De CBR heeft origineel al een vrij lange slag. Het is daarom beter om te wennen aan het hebben van snelgas.
 
Goedemorgen,

Ik ben op zoek naar een gashendel incl. huis voor een Honda CBR600-RR PC40.
Motor van de vriendin gekocht met snelgas, maar bevalt niet goed.
Zou deze graag vervangen voor originele voor betere doseerbaarheid.

1618902170191.png



Voorkeur voor origineel Honda.
Wellicht iemand die zijn eigen gashendel heeft vervangen voor een snelgas set en de originele nu over heeft?

Groet, Christian
Je hebt verschillende mogelijkheden met je snelgas, dan zet je de 'regenmodus' erop.
Ik noem het maar even regenmodus, maar ik bedoel degene met de kleinste radius, dus grootste slag. Er vanuit gaande dat ze niet aan de korte slag kan wennen.
 

Bijlagen

  • 16189112486331415455907733006070.jpg
    16189112486331415455907733006070.jpg
    55,4 KB · Weergaven: 3
Je hebt verschillende mogelijkheden met je snelgas, dan zet je de 'regenmodus' erop.
Ik noem het maar even regenmodus, maar ik bedoel degene met de kleinste radius, dus grootste slag. Er vanuit gaande dat ze niet aan de korte slag kan wennen.

Deze ga ik zeker even bekijken, zal hem van de week even loshalen.
Goede tip!

@ de andere reacties: Ik snap het, geef alleen haar voorkeur aan ;-) Heeft vooral te maken met hoeveelheid kracht die ze moet zetten (mijn standaard PC-40 gaat gashendel veel lichter). Daarnaast is de PC40 wat feller dan de oude 37, in combinatie met de korte slag is het wat moeilijk doseren met gas. Vandaar deze tussen stap 8-)
 
Wat ook heel erg scheelt bij snelgas is dat als je kabels te strak staan dan gaat die ook zwaar.
klein tikje extra speling word die vaak lichter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan