racen op een pc40 / pc37 2017

Heeft er iemand toevallig nog een hoog kuipruitje liggen?

Of iemand ervaring met of een foto van deze:


Heb er 2(normale\lage) liggen van puig, niet dat ik deze bestel en hij net zo hoog is :]
 
Heeft er iemand toevallig nog een hoog kuipruitje liggen?

Of iemand ervaring met of een foto van deze:


Heb er 2(normale\lage) liggen van puig, niet dat ik deze bestel en hij net zo hoog is :]
Ik heb hem van tovami, voldoet naar wens.
 

Bijlagen

  • 16189269563707194358518050218203.jpg
    16189269563707194358518050218203.jpg
    308,7 KB · Weergaven: 16
Goedemorgen,

Ik ben op zoek naar een gashendel incl. huis voor een Honda CBR600-RR PC40.
Motor van de vriendin gekocht met snelgas, maar bevalt niet goed.
Zou deze graag vervangen voor originele voor betere doseerbaarheid.

1618902170191.png



Voorkeur voor origineel Honda.
Wellicht iemand die zijn eigen gashendel heeft vervangen voor een snelgas set en de originele nu over heeft?

Groet, Christian
Volgens mij heb ik nog een OEM gashendel liggen. Kan best kijken als je dat wilt. Kost overigens ook weinig. Twee tientjes ofzo bij motoport Drie tientjes en dan zit er een rubber handvat omheen. Die heb ik namelijk niet liggen.
https://www.partzilla.com/product/honda/53140-MCF-305?ref=a78a4d290b1f8bad20aca82bd60772ae69192bc2

Motoport oid zal hetzelfde kosten.


En volgens mij hoort de gashendel altijd soepel te bewegen. In ieder geval heb ik geen verschil gemerkt tussen OEM en HRC snelgas. Soepel gas en net zo soepel terug. Met aftermarket setjes weet ik het niet, maar je zou toch zeggen dat het ook gewoon hetzelfde moet zijn.

Als ik deze nog heb liggen mag je deze ophalen. Ik hoef er niets voor te hebben. Ik woon in Almere.
 
Laatst bewerkt:
Heeft er iemand toevallig nog een hoog kuipruitje liggen?

Of iemand ervaring met of een foto van deze:


Heb er 2(normale\lage) liggen van puig, niet dat ik deze bestel en hij net zo hoog is :]
Ik heb er nog 1 liggen. "Merkloos'.
Zelfde verhaal als vorige post.
Je mag deze ophalen in Almere. Ik hoef er niets voor te hebben.

Mijn motor met toebehoren gaat de verkoop in en dit ruitje was ik vergeten. Geloof het wel. :)
 
Ik heb er nog 1 liggen. "Merkloos'.
Zelfde verhaal als vorige post.
Je mag deze ophalen in Almere. Ik hoef er niets voor te hebben.

Mijn motor met toebehoren gaat de verkoop in en dit ruitje was ik vergeten. Geloof het wel. :)
Dat is helaas niet bij de deur, ik woon in de buurt van Eindhoven 🙈

Zou je hem misschien op kunnen sturen? En dan 20 euro voor de moeite en de verzendkosten doen ofzo?
 
Dat is helaas niet bij de deur, ik woon in de buurt van Eindhoven 🙈

Zou je hem misschien op kunnen sturen? En dan 20 euro voor de moeite en de verzendkosten doen ofzo?
Ik pak het morgen wel uit de schuur nadat ik van mijn werk ben gekomen en dan stuur ik wel een foto. Kan je eerst kijken of het wat is.

Daarna moet ik op zoek naar een doos en beschermmateriaal willen we dat zo'n ruitje in 1 stuk via PostNL Eindhoven bereikt :o
 
Ik pak het morgen wel uit de schuur nadat ik van mijn werk ben gekomen en dan stuur ik wel een foto. Kan je eerst kijken of het wat is.

Daarna moet ik op zoek naar een doos en beschermmateriaal willen we dat zo'n ruitje in 1 stuk via PostNL Eindhoven bereikt :o
Haha is goed! 😎👍
 
Volgens mij heb ik nog een OEM gashendel liggen. Kan best kijken als je dat wilt. Kost overigens ook weinig. Twee tientjes ofzo bij motoport Drie tientjes en dan zit er een rubber handvat omheen. Die heb ik namelijk niet liggen.
https://www.partzilla.com/product/honda/53140-MCF-305?ref=a78a4d290b1f8bad20aca82bd60772ae69192bc2

Motoport oid zal hetzelfde kosten.


En volgens mij hoort de gashendel altijd soepel te bewegen. In ieder geval heb ik geen verschil gemerkt tussen OEM en HRC snelgas. Soepel gas en net zo soepel terug. Met aftermarket setjes weet ik het niet, maar je zou toch zeggen dat het ook gewoon hetzelfde moet zijn.

Als ik deze nog heb liggen mag je deze ophalen. Ik hoef er niets voor te hebben. Ik woon in Almere.

Bedankt voor het aanbod en info, ik hoop dit weekend even te kunnen kijken of ik de huidige soepeler kan krijgen 8-)
 
Enige tijd geleden dat ik iets postte maar de PC37 is van de winter onder handen genomen. O.a. nieuw kuipwerk via Ricambi Weiss. Ik zag wat eerdere vragen over kuipwerk en zij bieden kuipwerk voor een redelijke prijs. Rear seat is echter apart erbij gekocht via Kruize UK en passend gemaakt op deze set. Het is geen CRC maar degelijk en hard genoeg. Helaas op 12-4 gelijk een glijer gehad in de haarbocht en wat schade opgelopen. Meeste is al weer gefixt maar ben nog op zoek naar een Brembo RCS19 remhandel/lever, dus mocht je iets weten ? Dan hou ik mij aanbevolen.

Voor nu hebben we nog de foto van voor de glijpartij...

H4213899 etl-light-RSZ-12-4-21b.jpg
 
Mijn zitfoam op m'n CBR600RR racer is versleten.
Wat raden jullie aan ter vervanging?
 
Goedemorgen,

Ik ben op zoek naar een gashendel incl. huis voor een Honda CBR600-RR PC40.
Motor van de vriendin gekocht met snelgas, maar bevalt niet goed.
Zou deze graag vervangen voor originele voor betere doseerbaarheid.

1618902170191.png



Voorkeur voor origineel Honda.
Wellicht iemand die zijn eigen gashendel heeft vervangen voor een snelgas set en de originele nu over heeft?

Groet, Christian

Goeiemiddag,

Nog even het resultaat van dit verhaal.
Snelgas bleek van active te zijn, met de zwaarste / meest korte gashendel stand gemonteerd toen we de motor kochten.
Inmiddels vervangen voor andere gashendel voor de active snelgas, waardoor de slag iets langer en lichter word.
Tevens de gaskabels opnieuw vast gezet en handvaten vervangen.
Met als resultaat een vriendin die weer praktisch sneller rond rijd op Assen dan ikzelf 8-)

Dank voor het mee denken!
 
Heeft iemand een idee om dit fatsoenlijk op te lossen?
Halverwege de sessie werd ik wat afgeleid door stuiterende onderdelen in m'n dashboard.
 

Bijlagen

  • 16215922105766692964137789965988.jpg
    16215922105766692964137789965988.jpg
    173,5 KB · Weergaven: 34
Hoi,

Donderdag ben ik met mijn CBR '08 op Croix gaan rijden. Voor de 1ste keer met mijn "nieuwe" vering. Adreani cartridges voor, ohlins ttx achter.
Ik heb de veren laten servicen. Maar ik vind echt dat mijn motor belabberd rijdt.
Tijdens mijn opwarmronde heb ik het gevoel dat mijn motor zich constant wil recht zetten in de bocht. Bij traag door de paddoc rijden heb ik ook het gevoel dat ik wat moet tegenwringen/corrigeren om recht te kunnen blijven rijden.
Er zitten nieuwe balhoofdlagers in, en alles staat vast. De bandenslijtage is goed (al zat ik wel 3 sec. van mijn beste rijd af, wat op een baantje van 1 min best veel is)
Ik vind ook dat ik de motor meer de bocht in moet wringen als vroeger, en hij zet sneller een stapje opzij heb ik de indruk.

Heeft iemand al eens zo iets vergelijkbaar meegemaakt? Of tips hoe ik het kan oplossen?
Ik zit nu in Ecuyers, en zou toch graag wat dingen willen proberen. Het is niet de bedoeling om zo'n mooi spul te hebben, en er slechter door te rijden 😅

Ik ben echt een noob als het op vering aankomt. Dus alle tips zijn welkom. Misschien kan ik na het weekend met een goed gevoel naar huis terug keren 🙂

Alvast bedankt voor het meedenken.

Grtz Bram
 
Vandaag m'n sbs dual carbon remblokken vervangen voor EBC GPFAX.
De oude remblokken zijn wel wat afgebrokkeld, is dit normaal? Indien nee, iemand een idee waardoor dit kan komen?
 

Bijlagen

  • 20210522_170422.jpg
    20210522_170422.jpg
    228,2 KB · Weergaven: 9
  • 20210522_170414.jpg
    20210522_170414.jpg
    377,4 KB · Weergaven: 10
  • 20210522_170459.jpg
    20210522_170459.jpg
    227 KB · Weergaven: 9
Vandaag m'n sbs dual carbon remblokken vervangen voor EBC GPFAX.
De oude remblokken zijn wel wat afgebrokkeld, is dit normaal? Indien nee, iemand een idee waardoor dit kan komen?
Dit lijkt me niet normaal, ik heb al jaren SBS DC, maar dit nog niet gezien.
Weet ook niet waar dit aan ligt.
Merkte je iets met remmen van deze schade of heb je ze zomaar gewisseld, de zit nog wel wat materiaal op.
 
Hoi,

Donderdag ben ik met mijn CBR '08 op Croix gaan rijden. Voor de 1ste keer met mijn "nieuwe" vering. Adreani cartridges voor, ohlins ttx achter.
Ik heb de veren laten servicen. Maar ik vind echt dat mijn motor belabberd rijdt.
Tijdens mijn opwarmronde heb ik het gevoel dat mijn motor zich constant wil recht zetten in de bocht. Bij traag door de paddoc rijden heb ik ook het gevoel dat ik wat moet tegenwringen/corrigeren om recht te kunnen blijven rijden.
Er zitten nieuwe balhoofdlagers in, en alles staat vast. De bandenslijtage is goed (al zat ik wel 3 sec. van mijn beste rijd af, wat op een baantje van 1 min best veel is)
Ik vind ook dat ik de motor meer de bocht in moet wringen als vroeger, en hij zet sneller een stapje opzij heb ik de indruk.

Heeft iemand al eens zo iets vergelijkbaar meegemaakt? Of tips hoe ik het kan oplossen?
Ik zit nu in Ecuyers, en zou toch graag wat dingen willen proberen. Het is niet de bedoeling om zo'n mooi spul te hebben, en er slechter door te rijden 😅

Ik ben echt een noob als het op vering aankomt. Dus alle tips zijn welkom. Misschien kan ik na het weekend met een goed gevoel naar huis terug keren 🙂

Alvast bedankt voor het meedenken.

Grtz Bram

Open deur, maar is de vering ook afgesteld op jouw gewicht (en motor, tempo, voorkeur etc)?
 
Dit lijkt me niet normaal, ik heb al jaren SBS DC, maar dit nog niet gezien.
Weet ook niet waar dit aan ligt.
Merkte je iets met remmen van deze schade of heb je ze zomaar gewisseld, de zit nog wel wat materiaal op.
Ik heb de circuit motor (mijn eerste) vorig jaar gekocht en deze blokken zaten er al op. Ik heb tot nu toe 4 circuit dagen gedaan, waarvan 3 in de regen. Op mijn niveau tot nu toe kan ik nog niet echt zeggen of ik wat aan die remmen merk.
Wel vind ik dat er wat weinig 'bite' in de remmen zat. Volgens mij is dat ook meer een eigenschap van de carbon blokken. Daarnaast lees ik vaak dat de dual carbons minder geschikt zijn in natte omstandigheden, dus daarom nu maar een setje gesinterde erin gezet.
 
Dit heb ik jaren geleden gehad met mijn straatmotor (geen DC, maar DS) omdat de motor bij een boer in een oude varkensstalling stond.
Blijkbaar taste die oude varkensstront mijn blokken aan.

En carbonblokken werken idd niet echt lekker in de regen.
 
Ik heb de circuit motor (mijn eerste) vorig jaar gekocht en deze blokken zaten er al op. Ik heb tot nu toe 4 circuit dagen gedaan, waarvan 3 in de regen. Op mijn niveau tot nu toe kan ik nog niet echt zeggen of ik wat aan die remmen merk.
Wel vind ik dat er wat weinig 'bite' in de remmen zat. Volgens mij is dat ook meer een eigenschap van de carbon blokken. Daarnaast lees ik vaak dat de dual carbons minder geschikt zijn in natte omstandigheden, dus daarom nu maar een setje gesinterde erin gezet.
Wat Solex ook zegt, in de regen is DC niks, even opletten dus bij het eerste rempunt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan