racen op een pc40 / pc37 2017

Afgelopen jaar in augustus geloof ik .
Volgens mij heb ik nooit douane kosten betaald .

En anders valt het nog wel mee op die prijs .
Komt er een tientje bij .
 
Welke killtime gebruiken jullie voor de dynojet quickshifter instelling op de pc5?
Of is het beter de versnellings afhankelijke optie te kiezen? En wat hiu je dan aan voor killtime per versnelling?
 
Vraagje .

Ik wil graag een schakelaar om mijn radiateur ventilator handmatig te bedienen .

Nu zag ik verschillende oplossingen .
De makkelijkste lijkt mij zonder het gebruik van extra relais om op het ventilator relais het signaal kabel te gebruiken .
Daar de plus op te zetten en dan 1 kabel naar de massa .

Had dit filmpje gezien namelijk.

Het gaat om een pc37.
Hoe hebben jullie dit gedaan ?
 
Welke killtime gebruiken jullie voor de dynojet quickshifter instelling op de pc5?
Of is het beter de versnellings afhankelijke optie te kiezen? En wat hiu je dan aan voor killtime per versnelling?

Eerder algemeen antwoord, ik heb net een Cordona PQ8 QS geïnstalleerd voor m'n PC40, en de aangeraden killtime (lees: 90% is daar tevreden van) lijkt 58ms te zijn.
 
Eerder algemeen antwoord, ik heb net een Cordona PQ8 QS geïnstalleerd voor m'n PC40, en de aangeraden killtime (lees: 90% is daar tevreden van) lijkt 58ms te zijn.
Ok, je leest idd instellingen vanaf 60 ms tot wel 45 ms bij 5 naar 6 en 13000 min-1. Heb hem nu voor alle versnellingen op 55 ms gezet.
Maar er is ook een mogelijkheid om het per versnelling in te stellen.
Ben benieuwd de 1e circuitdag van dit seizoen hoe ie werkt en wil hem dus nu ook zo goed mogelijk instellen.
Bedankt voor je reactie👍
 
Dat kan je doen maar wil je niet dat als je het een keer zou vergeten de ecu hem zelf ook aan kan zetten?
Als het goed is dan moet hij dat gewoon blijven doen toch .
Oude systeem blijft gewoon intact .
Er komt alleen een draad bij het signaal op .
Kan het altijd testen .
Hij springt nu pas aan bij 107 graden dat vind ik knap warm .
 
Ok, je leest idd instellingen vanaf 60 ms tot wel 45 ms bij 5 naar 6 en 13000 min-1. Heb hem nu voor alle versnellingen op 55 ms gezet.
Maar er is ook een mogelijkheid om het per versnelling in te stellen.
Ben benieuwd de 1e circuitdag van dit seizoen hoe ie werkt en wil hem dus nu ook zo goed mogelijk instellen.
Bedankt voor je reactie👍

Same here. Idem met de instelling van de preload die je kan veranderen.
Als je geen testplek ter beschikking hebt waar je al het nieuwe spul even in realistische omstandigheden kan testen, dan is die eerste sessie(s) op je eerste circuitdag toch wel héél veel kijken, luisteren, voelen en redeneren tegelijk.
 
Vraagje .

Ik wil graag een schakelaar om mijn radiateur ventilator handmatig te bedienen .

Nu zag ik verschillende oplossingen .
De makkelijkste lijkt mij zonder het gebruik van extra relais om op het ventilator relais het signaal kabel te gebruiken .
Daar de plus op te zetten en dan 1 kabel naar de massa .

Had dit filmpje gezien namelijk.

Het gaat om een pc37.
Hoe hebben jullie dit gedaan ?
Heb dat ook ooit gedaan, makkelijkste manier was volgens mij een aan/uit switch over de contacten van het fan-relais heen te zetten, volgens mijn oude aantekeningen is het een switch over de blauw/oranje en zwart/blauwe draad.
Ff testen door met een tangetje een verbogen paperclip tegen deze draden aan te duwen, als het goed is gaat de fan dan draaien.
Natuurlijk zijn er beter manieren met relais ertussen, zekeringen etc. maar het werkte en heb er verder nooit problemen mee gehad, heb zo 4 seizoenen gereden..
 
Heb dat ook ooit gedaan, makkelijkste manier was volgens mij een aan/uit switch over de contacten van het fan-relais heen te zetten, volgens mijn oude aantekeningen is het een switch over de blauw/oranje en zwart/blauwe draad.
Ff testen door met een tangetje een verbogen paperclip tegen deze draden aan te duwen, als het goed is gaat de fan dan draaien.
Natuurlijk zijn er beter manieren met relais ertussen, zekeringen etc. maar het werkte en heb er verder nooit problemen mee gehad, heb zo 4 seizoenen gereden..
Bedankt .
Ik ga wat experimenteren.
 
Vraagje .

Ik wil graag een schakelaar om mijn radiateur ventilator handmatig te bedienen .

Nu zag ik verschillende oplossingen .
De makkelijkste lijkt mij zonder het gebruik van extra relais om op het ventilator relais het signaal kabel te gebruiken .
Daar de plus op te zetten en dan 1 kabel naar de massa .

Had dit filmpje gezien namelijk.

Het gaat om een pc37.
Hoe hebben jullie dit gedaan ?

Het stuurcontact van het relais wordt geschakeld door een temperatuur sensor. 1 kant van het relais hangt aan de plus, de sensor schakelt de andere kant naar massa en je ventilator gaat aan.

Wat je wil is een schakelaar parallel aan de sensor, die het relais ook naar massa schakelt.

Mocht je twijfels hebben: dit is elektrisch gezien geheel veilig en de manier hoe je dergelijke circuits maakt :).
 
Het stuurcontact van het relais wordt geschakeld door een temperatuur sensor. 1 kant van het relais hangt aan de plus, de sensor schakelt de andere kant naar massa en je ventilator gaat aan.

Wat je wil is een schakelaar parallel aan de sensor, die het relais ook naar massa schakelt.

Mocht je twijfels hebben: dit is elektrisch gezien geheel veilig en de manier hoe je dergelijke circuits maakt :).
Dat is precies wat hij in dat youtube filmpje doet .
Dank voor de bevestiging.
Veiligheid en betrouwbaarheid is absoluut belangrijk .
 
Ik had het verkeerd begrepen, een schakelaar over je relais zodat het relais blijft werken is de beste keus ja.

Als je met 'over het relais' de schakelende kant bedoeld, dat is geen goed idee.

Typisch gebruik je een relais om:
#1 een grotere stroom te schakelen met een kleine stuurstroom.
Dat is wat hier gebeurt. Een ventilator trekt best wat stroom, zeker bij opstarten/aanzetten. De gemiddelde schakelaar is hier niet op gemaakt.

#2 een enkel ding aanzetten door meerdere inputs.
En dat is wat je hier gaat doen: Door de temperatuur sensor en nu dus door een extra schakelaar.

Mocht ik ergens een keer tijd over hebben, dan kan ik een schema maken. Dat geeft wat inzicht.
 
Als je met 'over het relais' de schakelende kant bedoeld, dat is geen goed idee.

Typisch gebruik je een relais om:
#1 een grotere stroom te schakelen met een kleine stuurstroom.
Dat is wat hier gebeurt. Een ventilator trekt best wat stroom, zeker bij opstarten/aanzetten. De gemiddelde schakelaar is hier niet op gemaakt.

#2 een enkel ding aanzetten door meerdere inputs.
En dat is wat je hier gaat doen: Door de temperatuur sensor en nu dus door een extra schakelaar.

Mocht ik ergens een keer tijd over hebben, dan kan ik een schema maken. Dat geeft wat inzicht.
In principe komt er geen hoge spanning op volgens mij .
Het signaal kabeltje op het relais is flinterdun .
Daar soldeer ik een kabeltje bij op die naar de schakelaar gaat en dan naar een massa .
Zodra ik de schakelaar gebruik krijgt het relais massa en gaat de fan draaien .

Op deze manier geef ik het relais dan toch alleen maar signaal ?
 
In principe komt er geen hoge spanning op volgens mij .
Het signaal kabeltje op het relais is flinterdun .
Daar soldeer ik een kabeltje bij op die naar de schakelaar gaat en dan naar een massa .
Zodra ik de schakelaar gebruik krijgt het relais massa en gaat de fan draaien .

Op deze manier geef ik het relais dan toch alleen maar signaal ?

Inderdaad :)
 
Een vraagje voor de pc37 rijders .

Ik heb een zero gravity race kuipruitje besteld en nu hij binnen is zie ik dat hij een vlakke onderkant heeft t.b.v het originele stadslicht.
Mijn sebimoto kuipwerk is nog onderweg .
Weet iemand of dat kuipwerk van sebimoto doorloopt of dat ik straks met een gat kom te zitten .
En hoe hebben jullie dat dan opgelost .
Plaatje / dicht gemaakt met polyester?
Of zijn er ruitjes die wel doorlopen .
Dan stuur ik deze terug.
 
Een vraagje voor de pc37 rijders .

Ik heb een zero gravity race kuipruitje besteld en nu hij binnen is zie ik dat hij een vlakke onderkant heeft t.b.v het originele stadslicht.
Mijn sebimoto kuipwerk is nog onderweg .
Weet iemand of dat kuipwerk van sebimoto doorloopt of dat ik straks met een gat kom te zitten .
En hoe hebben jullie dat dan opgelost .
Plaatje / dicht gemaakt met polyester?
Of zijn er ruitjes die wel doorlopen .
Dan stuur ik deze terug.
Betreft 2003-2004 model neem ik aan.
Bij pc37 2005-2006 is het gat van het stadslicht dicht, net als de koplampen uiteraard.
Bij 03-04 model zit het stadslicht aangrenzend aan het kuipruitje, of die ruimte ook dicht is weet ik niet
 
Betreft 2003-2004 model neem ik aan.
Bij pc37 2005-2006 is het gat van het stadslicht dicht, net als de koplampen uiteraard.
Bij 03-04 model zit het stadslicht aangrenzend aan het kuipruitje, of die ruimte ook dicht is weet ik niet
Idd 2003 model .
Dan ben ik bang dat ik met zo gat blijf zitten .
 
Een vraagje voor de pc37 rijders .

Ik heb een zero gravity race kuipruitje besteld en nu hij binnen is zie ik dat hij een vlakke onderkant heeft t.b.v het originele stadslicht.
Mijn sebimoto kuipwerk is nog onderweg .
Weet iemand of dat kuipwerk van sebimoto doorloopt of dat ik straks met een gat kom te zitten .
En hoe hebben jullie dat dan opgelost .
Plaatje / dicht gemaakt met polyester?
Of zijn er ruitjes die wel doorlopen .
Dan stuur ik deze terug.

Deze loopt door:
https://fabbriaccessori.com/en/moto/hr043/

Is wel verkrijgbaar in Nederland
 
Heeft iemand nog een leuke schobreker voor een pc37 ?
Denk vraag eerst hier voordat ik 1000 euro stuk sla op een hyperpro .
 
Ik heb op mijn PC40 uit 2007 een andere "snorkel" gestoken met een tellerhouder van Motoholders (of variant, 2dehands gekocht, weet het niet exact). Met de originele Honda snorkel waar de teller in past, bevestig je het kuipwerk vooraan op de middenste 2 bevestigingen van het kuipruitje. Dat is met origineel kuipwerk zo, en dat was met de huidig gemonteerde CRC kuipen ook zo.

Ik merk nu met de nieuwe tellerhouder dat ik eigenlijk los door de kuip moet boren voor een bevestiging (zie foto's). Iemand die een vergelijkbare setup heeft en dit even kan bevestigen of ontkrachten? Heb ik mogelijks een setup ontvangen van een nieuwer model CBR600RR (veranderde de neus niet na 2012/2013?)
 

Bijlagen

  • IMG_20230201_192229.jpg
    IMG_20230201_192229.jpg
    165,5 KB · Weergaven: 28
  • IMG_20230201_192238.jpg
    IMG_20230201_192238.jpg
    319,2 KB · Weergaven: 27
Ik heb op mijn PC40 uit 2007 een andere "snorkel" gestoken met een tellerhouder van Motoholders (of variant, 2dehands gekocht, weet het niet exact). Met de originele Honda snorkel waar de teller in past, bevestig je het kuipwerk vooraan op de middenste 2 bevestigingen van het kuipruitje. Dat is met origineel kuipwerk zo, en dat was met de huidig gemonteerde CRC kuipen ook zo.

Ik merk nu met de nieuwe tellerhouder dat ik eigenlijk los door de kuip moet boren voor een bevestiging (zie foto's). Iemand die een vergelijkbare setup heeft en dit even kan bevestigen of ontkrachten? Heb ik mogelijks een setup ontvangen van een nieuwer model CBR600RR (veranderde de neus niet na 2012/2013?)
Heb je een foto van de voorkant? Daar kan je makkelijk herkennen of het voor een ´07-'12 is of voor een '13- heden.
Als deze van 2de hands.be komt is het een ´13+ ... ik had er ook op gereageerd, maar was al verkocht 😅
 
Terug
Bovenaan Onderaan