racen op een pc40 / pc37 2017

Eerste circuitdagje overleefd en ontzettend veel geleerd. Motor heeft geen stap verkeerd gezet en liep als een trein.
Enige uitdaging was dat aan het einde van de sessies de rem wat sponzig begon te worden. Sowieso is de rem wat sponzig vergleken met mijn Triumph (Brembo rempomp). Voor de circuitdag zowel de klauwen als de pomp onlucht, maar nog steeds hetzelfde gevoel. Remhendel staat al op de verste stand en het remt ook meer dan adequaat. Voor mijn gevoel mag de hendel wat 'harder' voelen. Toevallig meer mensen met dit bijltje gehakt?

Plaatje bij het praatje :)
1684488272742.png
 
Zijn de remblokken nieuw? Heb je de remblokken ingeremd?
Ik ben vorig jaar na 4 remklauwen, een tweede nieuwe Brembo RCS17 corsa corta, 2 busjes DOT4 én een nieuwe set stalen remleidingen er achter gekomen dat ik op de eerste circuitdag met nieuwe remblokken (halfweg het seizoen) de blokken gewoon kapot geremd heb (verglaasd) waardoor ze bij iedere run de temperatuur van de vloeistof tot het kookpunt brachten met een sponzige en zelf falende rem na een ronde of 6.

Nieuwe remblokken (en zéker als je van compound wisselt) = schijven opkuisen, opschuren met scotch brite of heel fijn schuurpapier en remblokken op een verlaten stuk weg INremmen.
 
Systeem nog eens ontluchten (pomp + klauwen) als alles echt eens op druk en temperatuur heeft gestaan wil ook nog wel eens dat laatste beetje helpen.
 
Had hetzelfde met de Triumph en nieuwe blokken inderdaad. Keer goed inremmen en opnieuw ontluchten deed wonderen.

Blokken van de Honda zijn gebruikt. Combi van schijven/blokken is door de vorige eigenaar gebruikt, dus dat zou het niet mogen zijn naar mijn idee.

De vraag gesteld om te voorkomen dat ik dadelijk een nieuwe rempomp koop en er geen verschil is..

Zal de boel nog eens ontluchten en kijken of dat wellicht soelaas biedt. Alvast bedankt voor het advies!
 
Eerste circuitdagje overleefd en ontzettend veel geleerd. Motor heeft geen stap verkeerd gezet en liep als een trein.
Enige uitdaging was dat aan het einde van de sessies de rem wat sponzig begon te worden. Sowieso is de rem wat sponzig vergleken met mijn Triumph (Brembo rempomp). Voor de circuitdag zowel de klauwen als de pomp onlucht, maar nog steeds hetzelfde gevoel. Remhendel staat al op de verste stand en het remt ook meer dan adequaat. Voor mijn gevoel mag de hendel wat 'harder' voelen. Toevallig meer mensen met dit bijltje gehakt?

Plaatje bij het praatje :)
Bekijk bijlage 1880857
Ja herkenbaar, aan het einde van de sessie voelt hij wat sponzig aan. Even ontluchten en verder.
Heb nu een nieuwe rcs 19 cc gestoken, ipv een wat oudere rcs19, daar zit wel iets verschil in. Ook de klauwden overhaald, dat scheelt ook wel.
Nieuwe remblokken rij ‘in’ in een andere groep. Bereidden van compound doe ik niet, nu met sbs dc, slijten wel wat sneller, 3-4 dagen en het is op.
Geen zorgen, af en toe ontluchten, ook de klauwen eraf en die alle kanten op draaien tijdens het ontluchten.
 
Olà, afgelopen vrijdag ook weer wat rondjes gereden op CPZ en de PR aangescherpt naar 2.04 😎 (het gaat vooral om de lol, maar de tijd verbeteren is ook zeker leuk 😃)


Op aanraden van een maatje ben ik nu na elke sessie 3 L benzine aan het tanken ipv met volle tank te beginnen.
Maar het lijkt erop dat ik die 3L niet volledig gebruik en toch iedere keer weer meer brandstof in m’n tank heb zitten.
Mijn brandstof lampje werkt helaas niet meer dus durf het ook niet tot de max uit te proberen.

Wie tankt ook na elke 20 min sessie en rijdt ongeveer dezelfde tijd? En hoeveel tank jij?

Overigens had ik hierdoor afgelopen vrijdag mazzel, ik bedacht mij pas na de 2e sessie dat ik nog moest tanken 🤣 rookie mistake…
Had eerste sessie echt relaxt baan verkend en denk ik niet belachelijk veel verbruikt en blijkbaar zat er wat meer in de tank 😇
 
Olà, afgelopen vrijdag ook weer wat rondjes gereden op CPZ en de PR aangescherpt naar 2.04 😎 (het gaat vooral om de lol, maar de tijd verbeteren is ook zeker leuk 😃)


Op aanraden van een maatje ben ik nu na elke sessie 3 L benzine aan het tanken ipv met volle tank te beginnen.
Maar het lijkt erop dat ik die 3L niet volledig gebruik en toch iedere keer weer meer brandstof in m’n tank heb zitten.
Mijn brandstof lampje werkt helaas niet meer dus durf het ook niet tot de max uit te proberen.

Wie tankt ook na elke 20 min sessie en rijdt ongeveer dezelfde tijd? En hoeveel tank jij?

Overigens had ik hierdoor afgelopen vrijdag mazzel, ik bedacht mij pas na de 2e sessie dat ik nog moest tanken 🤣 rookie mistake…
Had eerste sessie echt relaxt baan verkend en denk ik niet belachelijk veel verbruikt en blijkbaar zat er wat meer in de tank 😇
Ik start in aan het begin van de dag altijd met een volle tank, als het lampje brand halverwege de dag gooi ik er ongeveer 4 ltr bij.
Met knipperend lampje de sessie starten rijdt niet lekker, als hij halverwege gaat knipperen weet ik dat ik de sessie nog vol gas kan uitrijden.
 
Wat ik altijd deed: x aantal liter erin na de sessie weer leegpompen. Dan na twee sessies heb je wel een idee wat je verbruik is. Bij mij was dat meestal rond de 1:6. Dan kan je zo uitrekenen wat je nodig hebt per sessie.
Vaak tussen de 6-10 liter afhankelijk of het een sessie of race was.
 
Wat ik altijd deed: x aantal liter erin na de sessie weer leegpompen. Dan na twee sessies heb je wel een idee wat je verbruik is. Bij mij was dat meestal rond de 1:6. Dan kan je zo uitrekenen wat je nodig hebt per sessie.
Vaak tussen de 6-10 liter afhankelijk of het een sessie of race was.
Ja misschien maar eens kijken voor zo‘n hand/hevelpompje. En dan eens op jouw manier doen.
Thanks 👍
 
Leuk eens mee te lezen, ik heb way back nog een paar dagen gedaan op mijn straat pc40 , na toen een aantal jaar zac , cup en onk te hebben gereden op een suzuki gsxr1000.
En ik was echt enorm verrast door de 2008 cbr600rr die ik toen reed (in 2009) enige aanpassing was de standaard vering aan laten pakken door wp en een andere remschakelset na de eerste dag want die standaard trok ik de strepen mee in het asfalt. Wel kwam ik er snel achter dat die standaard stuurdemper erg ondermaats is voor circuit gebruik. Maar ik denk dat ik het een van de fijnste motors vond die ik ook heb gereden kwa soepelheid en snel sturen.
Ik kon er leuk mee rond komen en heb en nog een p5 in de zac (s3) mee gescoord en een zac endurance gewonnen :)
 

Bijlagen

  • 552538_328672750548408_1500704873_n.jpg
    552538_328672750548408_1500704873_n.jpg
    83,5 KB · Weergaven: 42
  • endurance team.jpg
    endurance team.jpg
    77,7 KB · Weergaven: 42
Laatst bewerkt:
Nieuwe naam/nick aangemaakt? Je had hier toch al een normale account? Jij reed toen wel lekker rond.
Zie het halve MotorMaf team er bij staan met o.a. Nico, Rogier, Paul en Buuk
 
Nieuwe naam/nick aangemaakt? Je had hier toch al een normale account? Jij reed toen wel lekker rond.
Zie het halve MotorMaf team er bij staan met o.a. Nico, Rogier, Paul en Buuk

Hi haha ja ik ben Paul :P

Ik had verschillende accounts want vroeger had een moderator hier een hekel aan me en werd ik elke keer gebanned, niet veel meer geweest op motor forum maar tegenwoordig weer veel bezig met motoren en komende dinsdag samen met Marcel (ook op de foto) weer op zandvoort te vinden waar hij weer gaat rijden en ik helaas (nog) niet.

Geeft wel even een goed besef dat de nieuwe motoren waar we toen op racete nu oldtimers zijn en je er bijna op wordt uitgelachen haha, maar ja we worden eenmaal ouder he
 
.....
Blokken van de Honda zijn gebruikt. Combi van schijven/blokken is door de vorige eigenaar gebruikt, dus dat zou het niet mogen zijn naar mijn idee.

....
Dat ligt eraan ... zitten er carbon remblokken in? Die hebben wel wat temperatuur nodig. Temp krijg je enkel door hard te remmen (dus ook hard te gaan). Als beginner krijg je die meestal niet warm genoeg.
Probeer eens gesinterde remblokken te steken. Misschien helpt dat wel.
Let op, je moet wel het "laagje carbon" van je schijven afremmen of afscheuren.
Ik schuur ook het bovenste laagje van men remblokken af, dan is dat inremmen minder nodig.
 
Ik heb active en dat bevalt me prima .
Wel een hel om de gaskabels op het gasklephuis te monteren maar opzich wel te doen.
De kortste buis is wel erg gevoelig .
Begin met de middelste van de 3 zou ik zeggen .
Ik heb zelf de kortste erin zitten .
Moet je een gevoelige gas hand hebben maar gaat prima .
Domino is wel makkelijker wisselen in verband met de 3 schijven .
Bij active heb je de complete buizen .
Dus meer werk om te wisselen .

Allebei een goede keus .
 
De gas handle is universeel, bochtjes en kabelset niet.... Dus als je die niet standaard kan krijgen moet je zelf wat maken of een "universele" set kopen en die aanpassen.

Voor onderdeeltjes om zelf kabels te maken shop ik altijd hier: KLIK

En Active of domino maakt volgens mij echt niet uit, beide dikke prima, ik heb een domino.
En je moet nog iets met je killswitch en startknop denk ik.
 
Ik heb zelf de kortste erin zitten .
Moet je een gevoelige gas hand hebben maar gaat prima .
Domino is wel makkelijker wisselen in verband met de 3 schijven .
Bij active heb je de complete buizen .
Dus meer werk om te wisselen .

Allebei een goede keus .
Heb zelf active, omdat deze waarschijnlijk sneller leverbaar is. Er zal weinig verschil in kwaliteit zitten.
Heb ook de kortste erin gezet, nog geen last van te veel gevoeligheid. Het blijft een CBR die je niet verrast.
 
De gas handle is universeel, bochtjes en kabelset niet.... Dus als je die niet standaard kan krijgen moet je zelf wat maken of een "universele" set kopen en die aanpassen.

Voor onderdeeltjes om zelf kabels te maken shop ik altijd hier: KLIK

En Active of domino maakt volgens mij echt niet uit, beide dikke prima, ik heb een domino.
En je moet nog iets met je killswitch en startknop denk ik.
meteen een killswitch en startknop bij bestellen, je hebt geen andere fatsoenlijke optie
 
Op mijn pc37 had ik active en op de pc40 domino. Beide bevielen prima.

Helaas nu ook de pc40 niet meer in bezit. Wel nog wat los spul liggen. Dus als iemand interesse heeft in:
snelle uitlaatbochtenset, vaste wielbussen, inlaatkelken of hrc nokkenassen? Stuur dan een bericht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan