Racen op een R6 2006 en nieuwer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tr@x

MF veteraan
1 aug 2002
6.825
403
Na de verkoop van mijn 2002 R6 brandde het geld me natuurlijk in de zak.... ;)

Zodra er dan wat gekocht wordt moet daar natuurlijk ook een topic van komen, zie mijn eerdere racer-topics over de Honda CBR 600 PC25/PC31/PC35 en de Yamaha R6 1999 - 2002.
Altijd handig om ervaringen en tips uit te wisselen.

Sinds vandaag ben ik de gelukkige eigenaar van een 2007 R6. Spec's? Helemaal niks bijzonders. Standaard blok, standaard vering, etc.
Het grote optuigen gaat nog wel beginnen.

GroteFoto-ICN8EDBG.jpg


GroteFoto-8SOAACPK.jpg


Vraag is of iemand een werkplaatshandboek/manual digitaal beschikbaar heeft, is altijd handig om erbij te hebben.
Weet iemand ook hoe het zit met de uitwisselbaarheid van wielen? Passen wielen van een 2008 of 2009 in een 2007? Passen wielen van een R1?
 
Laatst bewerkt:
Wielen van 03 - 10 R6 passen, alleen hebben 03 en 04 andere schijven. Geloof dat een aantal R1 wielen er ook wel in passen, moet je hendr3 ff vragen ;)
 
Toppie

Deze staat weer in mijn favo's!!

Veel plezier met je aanwinst *O*

dit is de mijne,ook van 2007
754087079_5_G4nA.jpeg

druk me bezig
-Starlane monteren
-Standaard + signalering
-Kuipen repareren + zitje aanschaffen
-Beurtje (olie,remmen ed.)
-nog een rem/schakel setje
-en vast nog wel meer -O-
 
Laatst bewerkt:
Toppie

Deze staat weer in mijn favo's!!

Veel plezier met je aanwinst *O*

dit is de mijne,ook van 2007
[afbeelding]
druk me bezig
-Starlane monteren
-Standaard + signalering
-Kuipen repareren + zitje aanschaffen
-Beurtje (olie,remmen ed.)
-nog een rem/schakel setje
-en vast nog wel meer -O-

Oude pajic fiets toevallig?
 
Oude fiets van Schouten. Roland had hem toen overgenomen en sinds afgelopen zomer rijdt Bennie erop :)
 
Laatst bewerkt:
Toppie

Deze staat weer in mijn favo's!!

Veel plezier met je aanwinst *O*

dit is de mijne,ook van 2007
[afbeelding]
druk me bezig
-Starlane monteren
-Standaard + signalering
-Kuipen repareren + zitje aanschaffen
-Beurtje (olie,remmen ed.)
-nog een rem/schakel setje
-en vast nog wel meer -O-
Mooi ding!
 
Na de verkoop van mijn 2002 R6 brandde het geld me natuurlijk in de zak.... ;)

Zodra er dan wat gekocht wordt moet daar natuurlijk ook een topic van komen, zie mijn eerdere racer-topics over de Honda CBR 600 PC25/PC31/PC35 en de Yamaha R6 1999 - 2002.
Altijd handig om ervaringen en tips uit te wisselen.

Sinds vandaag ben ik de gelukkige eigenaar van een 2007 R6. Spec's? Helemaal niks bijzonders. Standaard blok, standaard vering, etc.
Het grote optuigen gaat nog wel beginnen.

[afbeelding]

[afbeelding]

Vraag is of iemand een werkplaatshandboek/manual digitaal beschikbaar heeft, is altijd handig om erbij te hebben.
Weet iemand ook hoe het zit met de uitwisselbaarheid van wielen? Passen wielen van een 2008 of 2009 in een 2007? Passen wielen van een R1?
mooie brommer :} :}

alleen niet jouw kleuren :+
 
Na de verkoop van mijn 2002 R6 brandde het geld me natuurlijk in de zak.... ;)

Zodra er dan wat gekocht wordt moet daar natuurlijk ook een topic van komen, zie mijn eerdere racer-topics over de Honda CBR 600 PC25/PC31/PC35 en de Yamaha R6 1999 - 2002.
Altijd handig om ervaringen en tips uit te wisselen.

Sinds vandaag ben ik de gelukkige eigenaar van een 2007 R6. Spec's? Helemaal niks bijzonders. Standaard blok, standaard vering, etc.
Het grote optuigen gaat nog wel beginnen.

[afbeelding]

[afbeelding]

Vraag is of iemand een werkplaatshandboek/manual digitaal beschikbaar heeft, is altijd handig om erbij te hebben.
Weet iemand ook hoe het zit met de uitwisselbaarheid van wielen? Passen wielen van een 2008 of 2009 in een 2007? Passen wielen van een R1?
blijven mooie fietsen........

dit is Essie haar ZAC fiets

http://www.bvtmotorpaint.nl/motoren.php?merk=Yamaha&model=S_EstherR6&start=0
 
iemand ervaring met circuitombouw?

heb men kuipen ontvangen maar de kopkuip wringt een beetje aan het koelvloeistof reservoir
en aan de andere kant de spanningsregelaar...

blijft dit bij jullie zitten of waar monteren jullie dit?

is men eerste circuitombouw, moet nog wat leren :+

full
 
Laatst bewerkt:
Oude fiets van Schouten. Roland had hem toen overgenomen en sinds afgelopen zomer rijdt Bennie erop :)

;) Dat heb jij goed,vond/vind het nog hele overstap van een een oud type r6 naar een nieuw type.... :$ Maar heb weer genoeg dagen geboekt dus dat gaat weer vast goed komen. *O*
 
iemand ervaring met circuitombouw?

heb men kuipen ontvangen maar de kopkuip wringt een beetje aan het koelvloeistof reservoir
en aan de andere kant de spanningsregelaar...
blijft dit bij jullie zitten of waar steken jullie dit?

[afbeelding]

Bij mij zit hij tegen de aanzuigbuis/frame. Moet je wel even een ander flesje ophalen.
Er zat bij mij eerste een oud flesje op van een of ander smeer middel,nu heb ik een flesje bij Ten Kate opgehaald (van HRC :X ) en dmv een beugeltje vast gezet.
 
;) Dat heb jij goed,vond/vind het nog hele overstap van een een oud type r6 naar een nieuw type.... :$ Maar heb weer genoeg dagen geboekt dus dat gaat weer vast goed komen. *O*
Vertel, waar zit het verschil?
 
Ik heb een R6 2008 voor op de weg en een 2001 voor komend jaar op 't circuit.
De eerste verschillen die ik merkte zijn houding, stuurgedrag en vermogenafgifte...de rest moet ik straks op de baan gaan meemaken denk. Van die paar rondjes door de straat werd ik verder niet veel wijzer :P
Oja, en de slipperclutch is zeker een mooi stukje techniek!
Voor de rest is zo'n nieuw model veel compacter om te zien en zo voelt hij ook.

Ik ga je topic in iedergeval volgen.
Want als het circuitrijden bij mij bevalt, weet ik al wat ik voor op het circuit voor een modeljaar wil rijden als ik mijn straatmotor wegdoe ;)
 
Zo'n R6 blijft mooi om te zien. Vergeleken met mijn oude GSX-R600 k3 trekt ie ook lekker door.
Alleen kan ik er nog niet echt aan wennen.

Wat zijn de dingen die je aan wil passen aan je R6 om er lekker mee rond te gaan?
 
Zo'n R6 blijft mooi om te zien. Vergeleken met mijn oude GSX-R600 k3 trekt ie ook lekker door.
Alleen kan ik er nog niet echt aan wennen.

Wat zijn de dingen die je aan wil passen aan je R6 om er lekker mee rond te gaan?
dingen zijn wel lekker snel ja
nu heb ik ook maar een oudje...

maar had een keer niveau dag
en dan reed die kerel voor me s/f op, jacky ickx uit
ik echt soms maar 1 meter achter hem en nog dik wegtrekken -O-
 
Vertel, waar zit het verschil?

In vergelijking met mijn oude stuurt hij veel scherper/lichter ,loopt echt een klap harder ,uiteraard vooral in de hogere toeren.Vooral het sturen wat veel lichter gaat moest ik aardig aan wennen,heb er ook maar 3 dagen nog mee gereden en moet dus nog even er aan werken om net zulke goede maatjes te worden als met de oude. Maar we gaan op Val de Vienne gewoon weer rustig verder. *O*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan