Racen op een R6 2006 en nieuwer

Status
Niet open voor verdere reacties.
~
Je weet dat je met je YEC software ook de cut-tijden van de ontsteking voor je quickshifter per versnelling kunt instellen?
quote]

Muerte weet alleen nog niet HOE hij in de software kan komen :+
(zie reactie ergens hierboven... de tip HOE zal hem heel waardevol zijn ;) )
 
Laatst bewerkt:
Je weet dat je met je YEC software ook de cut-tijden van de ontsteking voor je quickshifter per versnelling kunt instellen?

Zo niet, dan kun je daar de tijd met een paar tiende milli seconden verlengen daar waar je problemen hebt. Misschien dat dat helpt.
Ha de voormalig eigenaar meldt zich :P

maar hoe kan ik in de mapping komen die op ECU staat? die kan ik niet connecten op de 1 of andere manier? ik sluit de kabel aan op de laptop met de software (aan dat witte connectortje bij het dashboard).
 
Ha de voormalig eigenaar meldt zich :P

Puur alleen maar om te controleren of je de motor nog een beetje netjes behandelt ;)

maar hoe kan ik in de mapping komen die op ECU staat? die kan ik niet connecten op de 1 of andere manier? ik sluit de kabel aan op de laptop met de software (aan dat witte connectortje bij het dashboard).

Het is een beetje tricky want als ik me goed herinner zitten er twee stekkertjes aan de voorkant van de motor (voor het dashboard, in de neus van de motor) waarop die YEC kabel aangesloten kan worden. En je raadt het al, maar een is de goede. Welke je moet hebben zul je even proefondervindelijk vast moeten stellen.

De motor hoeft niet te draaien, je moet wel het contact aan hebben (ecu moet spanning hebben).

In de software is het even zoeken, dat heb ik niet allemaal meer helder voor me, waar wat staat. Maar dat wijst zich enigszins van zelf.

Kom je er niet uit, stuur me een mailtje/PM. En blijf je races op youtube zetten, is altijd leuk om te zien! :9
 
Heb mij Camera ook maar weer uitgegraven uit de grindbak...
En het resultaat van de laatste sessie afgelopen vrijdag. Ging eigenlijk wel weer lekker. Snelste ronde 1:49.2, maar helaas rond 17:50 ga ik onderuit.
Denk dat het gewoon klaar was met de grip van de band, +60 ronden en meerdere heatcycles.

http://contour.com/videos/watch/sgt-31-05-2013-sessie-h

ook leuk om te zien hoe Nelson Rolfes inhaalt.... een halve ronde voor de crash.
 
Sodeknetter, wat komt die Rolfes voorbij zetten zeg!!!
Reed je trouwens wat aan de grond? Lijkt wel alsof je eerste iets hoort schrapen en dan glij je onderuit.
 
Heb mij Camera ook maar weer uitgegraven uit de grindbak...
En het resultaat van de laatste sessie afgelopen vrijdag. Ging eigenlijk wel weer lekker. Snelste ronde 1:49.2, maar helaas rond 17:50 ga ik onderuit.
Denk dat het gewoon klaar was met de grip van de band, +60 ronden en meerdere heatcycles.

http://contour.com/videos/watch/sgt-31-05-2013-sessie-h

ook leuk om te zien hoe Nelson Rolfes inhaalt.... een halve ronde voor de crash.

60+ rondjes? 3 dagen rijden dan ofzo? dus 3 heatcycles. de crash lijkt idd in 1 keer grip kwijt. heb het een paar keer bekeken maar raar doe je niet iig. wel klote. succes met oplappen!
 
@zetixer: ja Rolfes ging er wel erg strak langs... Schrok me de tering! I flipped him the bird :+
Wat je hoort schrapen is denk ik mijn titanium knie stuk van mijn pak, als mijn kniesliders bijna op zijn komt dat tegen de grond..

@Raw: er zaten meer heat cycles op omdat ik een paar keer met slecht weer toch even de baan ben op gegaan. Dat was tijdens die koude dagen, daarna heb ik met andere banden gereden dus deze lag ook al een poosje.. Blijf het ook gek vinden :-(
Weer een les: nu hou ik beter bij hoeveel een band gereden heeft..
 
Voor mijn gevoel ging je ook niet bijzonder snel op het moment van insturen, dat moet die band toch makkelijk kunnen hebben! :o Ik doe meestal ook wel een sessie of 7 met een voorband. Vreemde crash Martijn, maar in ieder geval zwaar balen dat jou dit weer overkomt.

ps. volgende keer in Ruskenhoek gas vol open houden! ;)
 
Weet iemand hoe je de waterpomp van het blok af krijgt? Alles losgehaald wat los moet, maar ik krijg hem niet van het blok of. Zit er een rubberen ring waar je hem overheen moet trekken ofzo?
De pakking aan de achterkant lekt namelijk, dus moet ik dingen vervangen.
 
Voor mijn gevoel ging je ook niet bijzonder snel op het moment van insturen, dat moet die band toch makkelijk kunnen hebben! :o Ik doe meestal ook wel een sessie of 7 met een voorband. Vreemde crash Martijn, maar in ieder geval zwaar balen dat jou dit weer overkomt.

ps. volgende keer in Ruskenhoek gas vol open houden! ;)

Thanks Chris. De meeste die het filmpje bekijken vinden het idd een rare crash. Ik ging zeker niet bijzonder hard ofzo, was niet aan het doorremmen en ik reed ook geen kuipen of uitlaat aan de grond...
Lijkt bijna wel een low sider, maar daar heb ik dan weer net teveel snelheid voor..

Dat tussen de versnelling vallen heb ik zowel met Yamaha en Ducati gehad. De Honda had dat niet. De motor valt best behoorlijk in toeren terug ja... Maar met je gas dicht en koppeling in? Dan valt hij toch naar stationair?

En ok volgende keer hou ik het gas open in Ruskenhoek :-)
 
Weet iemand hoe je de waterpomp van het blok af krijgt? Alles losgehaald wat los moet, maar ik krijg hem niet van het blok of. Zit er een rubberen ring waar je hem overheen moet trekken ofzo?
De pakking aan de achterkant lekt namelijk, dus moet ik dingen vervangen.

Geen idee, nog nooit gedaan.
Heb je geen werkplaatshandboek?
 
Heb zo'n manual op internet gevonden. Staat op zich wel veel in en ook hoe het spul allemaal in en uit elkaar moet, maar net niet hoe je de waterpomp van het blok af haalt. Twee ombusbouten los draaien is het enige wat de manual aangeeft.
 
Al wel iets gevonden over de oorzaak en dat je beter een tweedehands pomp kan aanschaffen dan zelf de pomp maken.

" it doesnt' have a gasket like the timing cover or clutch cover, stator cover. It has an o-ring. And that isn't what is leaking..if it was you would have OIL leaking, not coolant there is a weep hole that allows coolant to pass outside instead of going into the engine now that the water pump seals (inside) are worn. this is kind of common on the 3rd gen bike. Every one of my bikes (two 07's and two 08's) have had wp seal leaks. the new 07's leaked within a few hours and were warrantied. You can buy the parts and replace the inner water pump seals, shaft-impeller, but it takes some know-how to press some of the parts into the housing. Not doing it right ruins em. I had all the parts from yamaha and just did one, then found a good used one on ebay for $20. I would just do that for now, get a used one from a reputable seller (lots of feedback) for $20-25 and pop it in. 06 to current model will be same (not S model!)"

Maar nog niks over hoe ik hem er af kan krijgen......
 
3 boutjes en dan lostrekken. Zit waarschijnlijk vast aan de seal/o ring. 4e boutje is voor aftappen.
Heb wel een fotootje maar krijg die zo snel niet online. Nu dus wel.
Btw een revisiesetje kost niets. Veel voorkomend probleem. Ott heeft ze op voorraad denk ik.

GroteFoto-TMQ6OOZP.jpg
 
Laatst bewerkt:
ik wou zeggen.
Ik heb mijn waterpomp ook al eens stuk gehad.
Er zit geen pakking achter. Alleen een O-ring.
Verder een pakking midden tussen de delen van waterpomp.
Die van mij was ook een keer lek.
 
Heb mij Camera ook maar weer uitgegraven uit de grindbak...
En het resultaat van de laatste sessie afgelopen vrijdag. Ging eigenlijk wel weer lekker. Snelste ronde 1:49.2, maar helaas rond 17:50 ga ik onderuit.
Denk dat het gewoon klaar was met de grip van de band, +60 ronden en meerdere heatcycles.

http://contour.com/videos/watch/sgt-31-05-2013-sessie-h

ook leuk om te zien hoe Nelson Rolfes inhaalt.... een halve ronde voor de crash.


Hoi MArtijn.
Ik heb net je filmpje bekeken.
Dat geschraap op asfalt heb ik nog niet eerder in het filmpje gehoord.
Ik denk echt dat je je uitlaat (of stepje of iets anders) in Duikersloot eerst aan de grond rijdt. Waardoor de motor "lift". Ik zou dat toch effe goed in de gaten houden en wellicht de houding op je motor aanpassen. De rechterkant zal wel aardig kapot zijn? Dus het geschraap is niet te zien helaas!
Je voorband is het denk ik niet.
Hoe het met pirelli is weet ik niet maar Dunlop NTEC D211 voorband doe je ca. 500km. mee!
 
Zijn er hier mensen die dezelfde ervaring hebben gehad als ik op 1:03 van dit filmpje? https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Mc3Q92Wy0O4#at=65

Heb het wel eens vaker en volgens mij valt die tussen de versnellingen daar, maar dan zou die toch niet zo erg in toeren terug moeten vallen?

He Chris,

Dat is niet best en bovendien bloedlink voor andere die bij jou achterop kunnen rijden of voor je zelf (crash).
Ik denk dat je omvalsensor defect kan zijn wellicht of kijken/zoeken in de ecu?
Geeft hij geen foutcode in de ecu? Als je yec kitkabelboom hebt, kun je Ott vragen of hij wat kan vinden/uitlezen.
Nog schakelproblemen gehad?
succes

Ik ben er helaas voorlopig nog niet bij in de ow cup. Nog ff sparen.
Hopelijk met een beetje mazzel ga ik mee doen op Ossie :9
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand hoe je de waterpomp van het blok af krijgt? Alles losgehaald wat los moet, maar ik krijg hem niet van het blok of. Zit er een rubberen ring waar je hem overheen moet trekken ofzo?
De pakking aan de achterkant lekt namelijk, dus moet ik dingen vervangen.

Waarschijnlijk je keerrng lek in de pomp. Dan pist hij namelijk aan de achterzij water eruit.
Gewoon voorzichtig los bewegen en hij komt los.
 
Thanks mannen!!! Ik ben al een tijdje bezig om dat ding los te 'bewegen'. Lukt nog niet echt, maar we houden vol. ;) Heb net een nieuwe besteld. Dus kan die er direct op en koop ik later wel een revisiesetje om de oude te maken. Zie op internet dat het namelijk wel vaker voorkomt, dus dan kan een reserve nooit kwaad.
 
Thanks mannen!!! Ik ben al een tijdje bezig om dat ding los te 'bewegen'. Lukt nog niet echt, maar we houden vol. ;) Heb net een nieuwe besteld. Dus kan die er direct op en koop ik later wel een revisiesetje om de oude te maken. Zie op internet dat het namelijk wel vaker voorkomt, dus dan kan een reserve nooit kwaad.


Hoe heb je hem nu staan? Ding zit volgens mij maar met 2 bouten vast.
Overig bouten zijn om hem uit elkaar te halen.

6-8 t/m 6-12 van de service manual staat het een en ander op aan plaatjes etc.
 
Klopt, die bouten zijn wel los, maar ik kan hem niet van het blok halen. Kan dat deel wat curlyjoe op de foto heeft gezet hierboven wel een beetje bewegen (klein tikje draaien), maar ik krijg het geheel er niet af.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan