Racen op een R6 2006 en nieuwer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Weet iemand hoe je de waterpomp van het blok af krijgt? Alles losgehaald wat los moet, maar ik krijg hem niet van het blok of. Zit er een rubberen ring waar je hem overheen moet trekken ofzo?
De pakking aan de achterkant lekt namelijk, dus moet ik dingen vervangen.
Lijkt wel een kwaal, doordat die lekte ben ik ook onderuit gegaan.
 
Ik wilde je nog helpen met de demontage, ik ken elk deeltje van de pomp wel uit mn kop. :+
 
Klopt, als je wat zoekt op internet, kom je het vaker tegen. Sommigen hebben ook gewoon een extra waterpomp liggen, omdat ze uit ervaring weten dat deze kan gaan lekken.
_O- _O-

Toen dacht ik dat ik alles gehad, begon hij op Assen in eens olie te lekken .. :/ B|
 
Hey Jarno,

Ja dat kan inderdaad link zijn als je achter me rijdt. Dus als jij toevallig achter me komt op Oschersleben kan je maar beter afstand houden ;)

Maar zonder gekheid, ik denk toch dat het een schakelfout was. Het gebeurde ook voordat ik 'm plat leg en net op het moment dat ik schakelde, zou dus niet weten waarom niet op dat moment de omvalsensor in zou grijpen. Ik heb verder geen foutcodes in de ecu gezien (ik neem aan dat ik dat dan in mijn dashboard zou moeten zien?).
Chris, doet hij het niet iedere keer tussen dezelfde versnellingen? Je hoeft maar 1 kromme schakelvork te hebben en hij vliegt eruit of ertussen
 
iemand hier toevallig een tandwiel drager over? heb mn reserve gesloopt (confirm aandraai moment vast gezet van yamaha maar dat kostte me dus een draadeind en een moer.. 100nm op een m12 moertje is beetje teveel :P ). dus wie heeft er een nette voor een mooie prijs voor me? :)
 
Tsja ik had vorig jaar ook maar eens braaf een momentsleutel gekocht maar het aanhalen van alleen al je achteras moet met zo belachelijk veel kracht gebeuren dat je hem vervolgens met een ratelsleutel nauwelijks los krijgt.

Voor mij dus gewoon de ouderwetse 'vast=vast' methode.
 
Laatst bewerkt:
valt toch wel mee? ik zet hem altijd vast op 100nm. de vooras op 90. dan krijg je het nog prima los met een normale ratel. kost wel wat kracht maar niet overdreven. ik heb nu de lijst van yamaha zelf beetje aangepast. paar dingen wat minder en sommige dingen ietsje meer. je zet het tenminste dan altijd even vast.
 
Zou je die lijst niet willen doorsturen.? Ik ben namelijk op zoek naar een lijst waarop alles staat.
Laatst weer een bout van de remschijf kapot getrokken.
 
Remschijf bouten moet je ook niet her gebruiken. Als je die los hebt gehaald moet je eigenlijk nieuwe kopen.
 
Ik ben toe aan een nieuw setje remblokken en rij momenteel met Carbon Lorraine remblokken. Weet even niet precies welk type, maar het gaat om het setje waarvoor je 65 euro bij Edwin Ott betaald. Ik neem aan dat dit carbon remblokken zijn.

Nu heb ik echter de prijzen van TRW Lucas remblokken gezien en daar betaal je slechts 36,32 euro voor de Carbon remblokken. Heeft iemand enige ervaring met dit type remblokken in een r6?
 
Laatst bewerkt:
maken die paar tientjes iets uit als je op tijd stil wil staan? Zelfs op m'n straatfiets wil ik die vraag niet eens stellen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan