Racen op een RSV Mille

Heuveltje

MF veteraan
29 nov 2005
1.327
290
Beegden
Afgelopen woensdag 23/4 op Zandvoort waren er toch vele Mille's die lekker rond aan het rijden waren dus vandaar ook maar eens een topic geopend over het racen op een RSV Mille. Foto's en ervaringen zijn welkom 8-)
 
Hierbij mijn racer voor komend seizoen
full


Basis is een RSV Mille R uit 2000, de rest is niet meer standaard. De volgende onderdelen zijn gemonteerd:
- 60 mm gasklephuizen
- 2 in 2 Akrasysteem
- Superpole circuitdempers
- snelgas
- brembo rem en koppelingspomp
- Braketech gietijzeren remschijven
- Aangepaste Ohlins vering (door JJ Suspensions)
- Powercommander
- Quickshifter
- Barnett racekoppeling (om het extra vermogen kwijt te kunnen)
- OZ wielen

Van de winter is er een vers 2002 blok ingegaan welke volledig opnieuw opgebouwd is waarbij de volgende aanpassingen door JJ Suspensions zijn gedaan:
- kop gevlakt
- in en uitlaatkanalen aangepast en gepolijst
- geblueprint
- oliepomp aangepast voor meer koeling
- 2004 model koeling erop gezet
- Powercommander gemonteerd
- Custom map geschreven voor PowerCommander
- Versnellingsbak geshimmt
Tijdens de 1e run met dit blok bij Hilltech had deze al 143.1 pk op het achterwiel
na het 1e seizoen met dit blok is de verwachting dat dit nog eens 5-7 pk opgelopen is
 
Laatst bewerkt:
Eindelijk een rsv mille racer topic!

Hier mijn oldscool 1998er mille racert
specs:
oz wielen (op de foto nog de brembo's)
54mm throttlebody
gabro eprom
rsc kroonplaat
quickshifter
ohlins achter + 2001 linksysteem
ohlins binnenwerk voor
woodcraft clip ons
snelgas
Robbymoto rearsets
r&g crashbungs
15/45 gearing 520 ketting
radiale rempomp
p4 remklauwen
gemodificeerde collector

Foto550-7SHBMYY6.jpg
 
Mooi spul hoor! Ik zou die van mij ook wel mooi willen maken, maar ik rijd er te weinig op en ga er ook niet harder door rijden dus doe het maar niet... Maar als ik dit zo zie... Ik reed voor de Mille op een gsxr600 en reed daar zo'n 10 sec. harder mee. Flink wennen dus. Hoe ging dat bij jullie?
 
Hier is de mijne, wordt nog aan gewerkt, ga maandag 5 mei vrijrijden bij de zac, een maatje van me met zijn Mille gaat er voor het eerst racen. Hoop later op het jaar ook met een race mee te kunnen doen.

De Mille ( uit '99) is vrij standaard op een R subframe, andere achterveer en gemodificeerde collector na. Grotere airbox ben ik ook mee bezig en zodra die klaar is gaat hij op de testbank waarbij er waarschijnlijk een andere eprom in gaat. Is allemaal meer om aan de hobby te blijven dan dat ik er veel tijdswinst mee ga pakken.

full
 
Laatst bewerkt:
Mooi spul hoor! Ik zou die van mij ook wel mooi willen maken, maar ik rijd er te weinig op en ga er ook niet harder door rijden dus doe het maar niet... Maar als ik dit zo zie... Ik reed voor de Mille op een gsxr600 en reed daar zo'n 10 sec. harder mee. Flink wennen dus. Hoe ging dat bij jullie?

Dit is mijn 1e circuitmotor dus heb niet echt een vergelijk. Alleen heb ik begin dit seizoen een sessie op een 2011 blade en een RSV4 mogen rijden, dat kun je natuurlijk niet vergelijken :]
 
Voor mij ook mijn eerste circuitfiets, rij er inmiddels al weer aardig wat jaartjes mee.
Heb dus geen vergelijkingsmateriaal, maar merk ,vooral de laatste 2 a 3 jaar dat je met 112 pk al moeite hebt om de veel lichtere 600jes bij te houden, slipstreamend gaat soms nog wel.
Het blijven natuurlijk lompe dingen ,dat merk je al als je hem op de aanhanger moet zetten...

@jordi, ziet er strak uit, beetje de kleuren van het moto3 sky team.
 
Hierbij mijn racer voor komend seizoen[afbeelding]

Basis is een RSV Mille R uit 2000, de rest is niet meer standaard. De volgende onderdelen zijn gemonteerd:
- 60 mm gasklephuizen
- 2 in 2 Akrasysteem
- Superpole circuitdempers
- snelgas
- brembo rem en koppelingspomp
- Braketech gietijzeren remschijven
- Aangepaste Ohlins vering (door JJ Suspensions)
- Powercommander
- Quickshifter
- Barnett racekoppeling (om het extra vermogen kwijt te kunnen)
- OZ wielen

Van de winter is er een vers 2002 blok ingegaan welke volledig opnieuw opgebouwd is waarbij de volgende aanpassingen door JJ Suspensions zijn gedaan:
- kop gevlakt
- in en uitlaatkanalen aangepast en gepolijst
- geblueprint
- oliepomp aangepast voor meer koeling
- 2004 model koeling erop gezet
- Powercommander gemonteerd
- Custom map geschreven voor PowerCommander
- Versnellingsbak geshimmt
Tijdens de 1e run met dit blok bij Hilltech had deze al 143.1 pk op het achterwiel
na het 1e seizoen met dit blok is de verwachting dat dit nog eens 5-7 pk opgelopen is
Godverdomme, wat een heerlijk dik apparaat! :} En 143 achterwielpaardjes, da's flink veel meer! :o
 
Voor mij ook mijn eerste circuitfiets, rij er inmiddels al weer aardig wat jaartjes mee.
Heb dus geen vergelijkingsmateriaal, maar merk ,vooral de laatste 2 a 3 jaar dat je met 112 pk al moeite hebt om de veel lichtere 600jes bij te houden, slipstreamend gaat soms nog wel.
Het blijven natuurlijk lompe dingen ,dat merk je al als je hem op de aanhanger moet zetten...

@jordi, ziet er strak uit, beetje de kleuren van het moto3 sky team.

Thnx, zijkapjes zijn inmiddels ook zwart, kleuren zijn gebaseerd op het logo van mijn eigen bedrijfje en niet helemaal toevallig zijn dat ook de kleuren van het skyteam idd :)

Heb zelf alleen maar vergelijk met een yamaha thundercat die ik hiervoor had voor het circuit, maar die was nou niet echt lichter dan deze :+ zal met een moderne jap waarschijnlijk wat sneller zijn dan met de mille, maar deze motor is meer met het hart dan het verstand gekozen :)
 
Verhip! Die fiets ken ik! Zitten er zoveel paardjes in Frank? Begrijp nu ook wel waarom die tankdoppen om je oren vliegen met die brute powerrrrrrr!
 
Bij deze meld ik mij ook in dit topic!

Heb onlangs een '00 oermille aangeschaft om mee op het circuit te rijden en voor te rijden.
Wel met kenteken zodat ik naar- en van het circuit kan rijden.
Gelijk Supercorsa's onder gezet, en wat kleine (bekende) probleempjes gehad, maar verder dikke pret tot nu toe. Enige wat ik wil eraan wil doen is stalen remleidingen.
 
Bij deze meld ik mij ook in dit topic!

Heb onlangs een '00 oermille aangeschaft om mee op het circuit te rijden en voor te rijden.
Wel met kenteken zodat ik naar- en van het circuit kan rijden.
Gelijk Supercorsa's onder gezet, en wat kleine (bekende) probleempjes gehad, maar verder dikke pret tot nu toe. Enige wat ik wil eraan wil doen is stalen remleidingen.

Tot je op je plaat gaat :/ ,been there done that :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan