Racen op een RSV4 / V4 Tuono

Wat produceert jouw 2009 aan het wiel? Ik heb een RF uit 2017 en die heeft 188.5pk aan het wiel, wat heel netjes is. Er zit wel mapping plus electronica op van Aprilia Corse zelf! (Even belangrijk om te benadrukken)
Geen idee wat mijne heeft, nooit op de bank gehad. Vlak voor de ruskenhoek tik ik de 263 aan op de gps.
Mijn 2015rr 189,6 op het wiel met Gabro SST mapping. Ik denk dat een 2009 ergens rond de 170 zit
Hmmm het overwegen waard, echter een japans of duits kanon heeft nog weer meer.... lees 200+paardjes. Moeilijke keuzes😅
 
Geen idee wat mijne heeft, nooit op de bank gehad. Vlak voor de ruskenhoek tik ik de 263 aan op de gps.

Hmmm het overwegen waard, echter een japans of duits kanon heeft nog weer meer.... lees 200+paardjes. Moeilijke keuzes😅
Ja, maar een Duitser of Jappanner stuurt niet zoals een Aprilia. Dat is het absolute kracht van de RSV4.

Ik begreep wel dat het 1100 blok op de nieuwe modellen, echt een verbetering t.o.v. van het 2015+ modellen.

Ik twijfel wat ik doe einde van het jaar. Bij RN Motoren kijken voor een nieuwer model of de huidige houden; die is namelijk verschrikkelijk compleet en goed opgebouwd
 
Hallo, ik ben nieuw hier. Heb nu naast mijn straat Tuono ook maar de overstap gemaakt naar Aprilia voor het circuit.
Na wat sleutelwerk heb ik nu een mooie rsv4 uit ‘14 staan met 10k op de teller.
Kom van een Fireblade van ‘05 en dit rijdt toch net ff wat makkelijker.
Leuk, heb je de factory of de rr?
 
De R. Is voor mijn doelstelling en snelheid goed. Ik weet niet of de vering bij mij het verschil zou gaan maken.
Ben we met wat tegenslag begonnen...eind augustus tijdens de vuurdoop toch een uitglijder gemaakt op Mettet. Resultaat op foto... Dus nu nog maar weer een keer opgebouwd. Begint er weer op te lijken. Meteen maar wat meer bescherming erop aangebracht. Ik zal wat foto's plaatsen zodra die helemaal klaar is. Sowieso ga ik 2&3 okt nog een keer terug naar Mettet. Even over dat puntje heenstappen.
 

Bijlagen

  • IMG_7626.JPG
    IMG_7626.JPG
    254 KB · Weergaven: 60
Ik ben voor een aantal hier niet geheel een onbekende. Hornet46 heeft me al een stuk vooruit geholpen met de electronica en software. En ik geloof dat ik Weledelgeleerd werkpaard nog ken van een circuitdag in de Ardennen, jaren geleden, op de Tuono. Ik had toen ook een R6 bij…
 
Gave baan Mugello, moet je strakke lijnen rijden omdat de meeste bochten naar beneden lopen.
Hopelijk kan ik eind november nog een paar dagen Portimao doen
Ja dat had ik begrepen. Ik heb er onwijs veel zin in! Wel jammer dat Misano geannuleerd is. We zouden 3 dagen Misano rijden (19, 20 & 21 okt) en dan op 22 & 23 Mugello. Maar omdat de MotoGP niet naar Indonesië gaat vanwege Covid, hebben ze een extra race op Misano precies wanneer wij daar zouden rijden 😡

Heb een tegoedbon gekregen en gaan nu dus alleen naar Mugello
 
Vraagje voor de sleutelaars onder jullie. Ik wil mijn kleppentrein gaan stellen en nu heb ik die tandwiel brug nodig om de nokkenassen vrij te maken. Ik kan die eentje bestellen natuurlijk, maar mss heeft iemand van jullie die al liggen, en mag ik die, uiteraard tegen een vergoeding, even lenen. Dat scheelt voor beide weer in de kosten. Ik woon in de buurt van Arnhem.
Daarnaast heb ik begrepen dat je voor het vernieuwen van de uitlaat klepveren het blok moet uitbouwen, omdat anders de koppen er niet afkunnen. Op zich geen probleem, maar wel veel werk....en je zit met dat losse blok te kloten. Ik had gehoopt dat het zelfs kon zonder de koppen te lichten. Zuiger hoog en klepveer indrukken. Maar ook daarvoor weinig ruimte om met een tool bij te komen. Iemand ervaring hiermee?
 
Vraagje voor de sleutelaars onder jullie. Ik wil mijn kleppentrein gaan stellen en nu heb ik die tandwiel brug nodig om de nokkenassen vrij te maken. Ik kan die eentje bestellen natuurlijk, maar mss heeft iemand van jullie die al liggen, en mag ik die, uiteraard tegen een vergoeding, even lenen. Dat scheelt voor beide weer in de kosten. Ik woon in de buurt van Arnhem.
Daarnaast heb ik begrepen dat je voor het vernieuwen van de uitlaat klepveren het blok moet uitbouwen, omdat anders de koppen er niet afkunnen. Op zich geen probleem, maar wel veel werk....en je zit met dat losse blok te kloten. Ik had gehoopt dat het zelfs kon zonder de koppen te lichten. Zuiger hoog en klepveer indrukken. Maar ook daarvoor weinig ruimte om met een tool bij te komen. Iemand ervaring hiermee?
Beetje laat maar toch, het echte onderhoud laat ik doen in Duitsland zoals kleppen, klepveren, etc.
Het blok is er op gemaakt om relatief makkelijk uit de motor te halen en er weer in te zetten (zelf nog nooit gedaan).
In duitsland heb je een paar Aprilia specialisten net over de grens, WSC in Neuss en Performance bikes in Vierssen.
Succes
 
Nieuwe jaar, nieuwe kansen.
Dit jaar ga ik in de IDC in de sport1000 klasse rijden. Vorig jaar 1.53 met deze motor gereden op Assen maar ik was niet tevreden met de rij eigenschappen. Inmiddels heb ik een 2019 Ohlins vork erin zitten en alles goed af laten stellen dus ik verwacht wel sneller te gaan rijden.
 
Ja, 1.53 is wel lafjes :D

Ik ben blij als ik onder de 2.10 rijdt dit jaar :D
Laatste keer Assen voor mij was juni 2018 met m'n GSXR600, met 2.15
:/
 
Nieuwe jaar, nieuwe kansen.
Dit jaar ga ik in de IDC in de sport1000 klasse rijden. Vorig jaar 1.53 met deze motor gereden op Assen maar ik was niet tevreden met de rij eigenschappen. Inmiddels heb ik een 2019 Ohlins vork erin zitten en alles goed af laten stellen dus ik verwacht wel sneller te gaan rijden.
Dat moet sneller kunnen idd, 1:53 is mijn PR op een 2004 CBR600rr.. :t
 
Nieuwe jaar, nieuwe kansen.
Dit jaar ga ik in de IDC in de sport1000 klasse rijden. Vorig jaar 1.53 met deze motor gereden op Assen maar ik was niet tevreden met de rij eigenschappen. Inmiddels heb ik een 2019 Ohlins vork erin zitten en alles goed af laten stellen dus ik verwacht wel sneller te gaan rijden.
Beetje laat maar toch, het echte onderhoud laat ik doen in Duitsland zoals kleppen, klepveren, etc.
Het blok is er op gemaakt om relatief makkelijk uit de motor te halen en er weer in te zetten (zelf nog nooit gedaan).
In duitsland heb je een paar Aprilia specialisten net over de grens, WSC in Neuss en Performance bikes in Vierssen.
Succes
Bedankt voor de info! Inmiddels ben ik halfweg met kleppen stellen. Tool voor het tandwiel aangeschaft (dramatische kwaliteit) en de achterste gesteld. Morgen komen de nieuwe plaatjes voor de voorste cilinderbank. De veren ga ik de vlgd keer vervangen. Dan blok eruit. Heb dat al een keer gedaan om het frame te vervangen. Stiekem toch een beste klus.
Ik ben alleen nog op zoek naar de klemmen voor de aansluitrubbers van de gasklephuizen. Dan wel de schroef versie. Wordt door Aprilia niet geleverd.
Weet iemand mss hoe ik daar aan kan komen?
 
Ik ben alleen nog op zoek naar de klemmen voor de aansluitrubbers van de gasklephuizen. Dan wel de
schroef versie. Wordt door Aprilia niet geleverd.
Weet iemand mss hoe ik daar aan kan komen?
Probeer eens bij Aprilia Special parts, dit is een Italiaanse leverancier die veel met Gabro samen werkt. Hij heeft bijna alles en anders weet hij wel waar het te krijgen. AF1 forum kan ook
 
Probeer eens bij Aprilia Special parts, dit is een Italiaanse leverancier die veel met Gabro samen werkt. Hij heeft bijna alles en anders weet hij wel waar het te krijgen. AF1 forum kan ook

Bedankt voor de info! Inmiddels ben ik halfweg met kleppen stellen. Tool voor het tandwiel aangeschaft (dramatische kwaliteit) en de achterste gesteld. Morgen komen de nieuwe plaatjes voor de voorste cilinderbank. De veren ga ik de vlgd keer vervangen. Dan blok eruit. Heb dat al een keer gedaan om het frame te vervangen. Stiekem toch een beste klus.
Ik ben alleen nog op zoek naar de klemmen voor de aansluitrubbers van de gasklephuizen. Dan wel de schroef versie. Wordt door Aprilia niet geleverd.
Weet iemand mss hoe ik daar aan kan komen?
Klemmen van een suzuki burgman scooter of een yamaha fzr600 passen , het boutje met kruiskop op de klem even vervangen voor een wat langer inbusboutje , ze kosten iets van 4€ p/s
Heb ze zelf liggen maar ik heb een lange 45graden gebogen punttang afgeslepen waarmee de oem klemmen weer vast hezet kunnen worden.
Volgende keer als de bodies er af gaan zet ik de suzuki klemmen er op.
 
Klemmen van een suzuki burgman scooter of een yamaha fzr600 passen , het boutje met kruiskop op de klem even vervangen voor een wat langer inbusboutje , ze kosten iets van 4€ p/s
Heb ze zelf liggen maar ik heb een lange 45graden gebogen punttang afgeslepen waarmee de oem klemmen weer vast hezet kunnen worden.
Volgende keer als de bodies er af gaan zet ik de suzuki klemmen er op.
Jammer dat ik dit nu pas weet. Bij aprilia special parts zijn ze een tikkeltje duurder. Ook door de hoge verzendkosten 🥴
Had ook al eens wat gelezen over yamaha klemmen, maar die vond ik alleen voor €20/stuk.
Het trucje met die tang heb ik niet geprobeerd. Eerlijk gezegd zaten er geen klemmen op toen ik hem de eerste keer loshaalde 🤔. Geeft te denken. Maar heb daar toen stevige tie wraps omheen getrokken. Ook met zo’n punt tang.
Maar een echte klem voelt toch beter. Hopelijk kan ik erbij komen met de motor in het frame….
 
Hoop dit jaar ook het Pr weer een beetje bij te schaven.. vorig jaar van 2.12 naar 2.06:]:]

Heeft iemand ervaring met Aprilia racing uitlaten op Circuits en de geluidsnormen? Gaat om een 2007 model
Nog pc3 installeren en af laten stellen en kijken hoe het gaat
 
Hoop dit jaar ook het Pr weer een beetje bij te schaven.. vorig jaar van 2.12 naar 2.06:]:]

Heeft iemand ervaring met Aprilia racing uitlaten op Circuits en de geluidsnormen? Gaat om een 2007 model
Nog pc3 installeren en af laten stellen en kijken hoe het gaat
Dit is een rsv4 topic he .

Maar om op je vraag terug te komen, aprilia racing staat op de standaard uitlaten van de rsv1000r, niet speciaals dus.
Als ze niet gecored/ aangepast zijn ,dan zijn ze stil genoeg voor op het circuit.
Ga niet met een open airbox rijden, dan krijg je zeker een zwarte vlag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan