Racen op een RSV4 / V4 Tuono

jin

Die hard MF'er
7 nov 2015
275
108
Brugge
Beste,

Zijn hier mensen die 'racen' met Rsv4?

Zag dat er nog geen topic voor was, ik ben van dit weekend trotse eigenaar van een Tuono 2016 Factory, ombouw ga ik deze week aan beginnen.
Wordt full circuit fiets, toch veel te snel voor op baan.

Zit een full arrow gp2 uitlaat onder, maak me wel wat zorgen over geluid. Mensen hier ervaring mee?
 
Ik was van plan om dit jaar de ZAC te gaan rijden met onderstaand gebakje, maar vanwege 1 of andere pandemie die plannen een jaartje opgeschoven. Wel ga ik nog een aantal circuitdagen rijden dit jaar, waaronder de racecursus op 12 oktober.
Over de motor, er zitten een aantal leuke upgrades op:
Marzocchi RAC50 voorvork en kroonplaten
YSS superbike achterschokbreker
Gripone Leone TCS
IRC blipper
MWR luchtfilter
Maxtreme demper
Starlane gps4 lite laptimer
Brembo RCS 19 rempomp
Brembo T-drive remschijven
Dynojet quickshiftert
PP-tuning remschakelsetje
Etc.

20200805_165521.jpg
Screenshot_20200809-150837_Chrome.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hmmm, geil ding! Dikke voortrein ook!

Heb momenteel volle Arrow met volgende einddemper, vrees voor zwarte vlag in de huidige setup...

20200602_075407.jpg


Aan andere Rsv4 rijders: toon je RSV4!
 
Ik race op Aprilia RSV4 RF; zowel wedstrijden als trackday's. De volgende opties zitten erop:

- Öhlins FGRT voorvork en TTX achtershok
- Akrapovic titanium race systeem (met een grotere einddemper voor het geluid in Nederland)
- Aprilia Corsa ECU + Corsa Throttle demand
- Factory aluminium velgen
- Galespeed brake master cylinder VRE Series
- Brembo Supersport 330mm remschijven

Naast ook de standaard elektronica, Lightech kettingspanners, race gaas RVS, Öhlin stuurdemper, bescherming, etc., etc.

Geluid in Nederland is altijd een issue. Daarom dat ik ook een verlengde Akrapovic demper erop heb zitten. Het is niet mooi (vind ikzelf), maar wel effectief en kan zelfs zonder DB-killer rijden. In het buitenland rij heb ik een WSBK Akrapovic demper (zie foto #3). Optisch mooier en een veel beter geluid! Maar als ik daar mee ga rijden in Nederland wordt ik voor het einde van de pitstraat er al vanaf gehaald.

@jin Of jouw Arrow GP2 gaat werken op het circuit? Ik ben bang van niet. Ik zou een geluidsmeting (laten) doen. Dan kan je altijd nog kiezen om een ander uitlaat eronder te gooien. Maxtreme is dan bijvoorbeeld een mooie betaalbare oplossing.
 

Bijlagen

  • 20200531_163821.jpg
    20200531_163821.jpg
    512,3 KB · Weergaven: 105
  • 20200531_163550.jpg
    20200531_163550.jpg
    342,5 KB · Weergaven: 110
  • 20200225_235331.jpg
    20200225_235331.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 116
Ik was van plan om dit jaar de ZAC te gaan rijden met onderstaand gebakje, maar vanwege 1 of andere pandemie die plannen een jaartje opgeschoven. Wel ga ik nog een aantal circuitdagen rijden dit jaar, waaronder de racecursus op 12 oktober.
Over de motor, er zitten een aantal leuke upgrades op:
Marzocchi RAC50 voorvork en kroonplaten
YSS superbike achterschokbreker
Gripone Leone TCS
MWR luchtfilter
Leovince Slipon
Starlane Athon gps laptimer
Brembo RCS 19 rempomp
Brembo T-drive remschijven
Dynojet quickshiftert
PP-tuning remschakelsetje
Etc.
Bekijk bijlage 1507668
Bekijk bijlage 1507669

Mooie fiets met mooie opties. Ik vind de Laser er goed bij passen :)
 
Dan kan ik niet achter blijven. Wij rijden met enkele RSV4's in de ZAC, gisteren waren we met z'n drieen.
Ik heb sinds dit jaar een 2015rr, hiervoor enkele jaren met een 2011 factory gereden en daarvoor enkele jaren met een RSV Mille R. Het nieuwe model is duidelijk sneller dan het oude model.

Foto's zijn van voorjaarstraining in Almeria (nog net voor het Corona virus)
 

Bijlagen

  • 0H3A2372.JPG
    0H3A2372.JPG
    1,9 MB · Weergaven: 67
  • 0H3A4138.JPG
    0H3A4138.JPG
    42,2 KB · Weergaven: 61
Dan kan ik niet achter blijven. Wij rijden met enkele RSV4's in de ZAC, gisteren waren we met z'n drieen.
Ik heb sinds dit jaar een 2015rr, hiervoor enkele jaren met een 2011 factory gereden en daarvoor enkele jaren met een RSV Mille R. Het nieuwe model is duidelijk sneller dan het oude model.

Foto's zijn van voorjaarstraining in Almeria (nog net voor het Corona virus)

Mazzelaar met je voorjaarstraining ;)
 
Heeft iemand hier pertoeval een achterwiel as op overschot, passend op 2016?

Heb net gezien dat de schroefdraad van de mijne naar de kloten is.
 
Voor de geinteresseerden heb ik nog een maxtreme uitlaat en een K-tech DDS lite schokbreker liggen (1300km oud met 95nm veer). Mag weg voor redelijk bod
 
Voor de geinteresseerden heb ik nog een maxtreme uitlaat en een K-tech DDS lite schokbreker liggen (1300km oud met 95nm veer). Mag weg voor redelijk bod

Frank, zou je me eens foto’s willen sturen van de demper en je shock met prijs?
 
Demper is verkocht en de shock is gereserveerd
Afgelopen vrijdag de demper geprobeerd op Assen en is prima bevallen! Vol gas onder de geluidmeting door was geen probleem. Ik was begonnen in groep 3 ( de 1 na snelste groep ) en reed daarin een 1:56 nogwat en werd toen naar groep 4 gestuurd, want het ging ze te hard. In groepje 4 reed ik in de daarop volgende sessie een 1:53:05 in de laatste vliegende ronde van die sessie. In de 4e sessie werd het de RSV4 wat te warm ( ze werd tijdens het rijden 115C ) en kwam ik tot een 1:54. Wel constant deze tijden gereden, 5 stuks achter elkaar 1:54. In de laatste sessie was het lekker rustig op de baan en en mn PR neergezet op een 1:53:02. In deze laatste ronde een foutje in de ramshoek en GT-chicane wat uiteindelijk ertoe leide dat er geen 1:52 uitgerold is. Al met al een zeer geslaagde 1e dag met de RSV4, buiten de temperaturen dan. Hebben jullie ook last van een extreem warme motor tijdens het rijden?

 
Afgelopen vrijdag de demper geprobeerd op Assen en is prima bevallen! Vol gas onder de geluidmeting door was geen probleem. Ik was begonnen in groep 3 ( de 1 na snelste groep ) en reed daarin een 1:56 nogwat en werd toen naar groep 4 gestuurd, want het ging ze te hard. In groepje 4 reed ik in de daarop volgende sessie een 1:53:05 in de laatste vliegende ronde van die sessie. In de 4e sessie werd het de RSV4 wat te warm ( ze werd tijdens het rijden 115C ) en kwam ik tot een 1:54. Wel constant deze tijden gereden, 5 stuks achter elkaar 1:54. In de laatste sessie was het lekker rustig op de baan en en mn PR neergezet op een 1:53:02. In deze laatste ronde een foutje in de ramshoek en GT-chicane wat uiteindelijk ertoe leide dat er geen 1:52 uitgerold is. Al met al een zeer geslaagde 1e dag met de RSV4, buiten de temperaturen dan. Hebben jullie ook last van een extreem warme motor tijdens het rijden?


Klinkt als een top dag :t

Ik heb er tot nu toe geen last van gehad. Tijdens het stilstaan loopt de temperatuur op naar 104C, maar niet hoger. Tijdens het rijden zakt de temperatuur weer naar een normaal niveau. Wat voor vloeistof heb je als koeling, alleen water? Of?
 
Klinkt als een top dag :t

Ik heb er tot nu toe geen last van gehad. Tijdens het stilstaan loopt de temperatuur op naar 104C, maar niet hoger. Tijdens het rijden zakt de temperatuur weer naar een normaal niveau. Wat voor vloeistof heb je als koeling, alleen water? Of?
Gedestileerd water + een beetje toevoegmiddel van silkolene, anticorrosie spul.
 
Ja dat lijkt mij ook, er zit nog geen race-map in de ecu geladen, zou dat nog kunnen helpen tegen het extreem warm worden vd motor? Ik vind zowieso dat ze heel snel warm/heet word. Vooral te merken aan de uitlaatgassen, mn ducati werd lang niet zo snel warm als deze fiets.
 
Laatst bewerkt:
Heb je bescherminsgaas voor de radiator? Dit schijnt heel veel verschil te maken van de verschillende merken
 
Ja, dat was het inderdaad! Ik heb het gisteren op zandvoort weggehaald en ging van 106c tijdens het rijden naar 92c tijdens het rijden. Tevens mn pr aangescherpt naar 1:50.9 dus al met al een topdagje gehad!
 
Terug
Bovenaan Onderaan