Racen op een RSV4 / V4 Tuono

Zithoogte ?
Ik heb een fima kuip en seatunit maar kan ik kan er maar niet aan wennen . Ik heb het idee alsof ik in een zitkuil zit. En heb ook het gevoel alsof ik te laag zit . Nu is zitpositie nogal persoonlijk maar mijn vraag is hoe hoog zitten jullie en welk (merk) zitje hebben jullie?
Ik heb inmiddels een extra stukje schuim onder het zitje geplakt om het zitje wat vlakker te krijgen maar dit is niet top ..
Als ik thv de voetsteun meet dan meet ik van de grond 82cm.
Ik heb mijn verhoogde zitje er juist afgehaald en er alleen een klein foampje opgeplakt. Het zit een beetje spartaans ( lees: keihard ) maar ik kan nu met mn korte pootjes tenminste knap bij de grond 😅 ik zal eens meten hoe hoog mn zitje is.
 
Ik heb mijn verhoogde zitje er juist afgehaald en er alleen een klein foampje opgeplakt. Het zit een beetje spartaans ( lees: keihard ) maar ik kan nu met mn korte pootjes tenminste knap bij de grond 😅 ik zal eens meten hoe hoog mn zitje is.
Bedankt, ben jij niet degene die tijdens de rijderbriefing zondag een opmerking over mijn shirt maakte ? 😀
 
Plaatje derbij
 

Bijlagen

  • 20210713_174318.jpg
    20210713_174318.jpg
    140,3 KB · Weergaven: 40
Zithoogte ?
Ik heb een fima kuip en seatunit maar kan ik kan er maar niet aan wennen . Ik heb het idee alsof ik in een zitkuil zit. En heb ook het gevoel alsof ik te laag zit . Nu is zitpositie nogal persoonlijk maar mijn vraag is hoe hoog zitten jullie en welk (merk) zitje hebben jullie?
Ik heb inmiddels een extra stukje schuim onder het zitje geplakt om het zitje wat vlakker te krijgen maar dit is niet top ..
Als ik thv de voetsteun meet dan meet ik van de grond 82cm.
Ik rij zelf met het origineel zadel maar, met verstelbare voetsteunen.

Heb onlangs de voetsteunen 1 gaatje naar beneden geplaatst, stond op de hoogste stand, voelt een stuk beter.

Originele zadel voelt voor mij goed aan maar, je kont moet eronder passen.
 
Inmiddels een hoger foam zitje besteld ,eens kijken of ik dan wat beter zit...het is toch een beetje trail and error...
 
Beste Ape strijders, aangezien dat ik momenteel in scheiding lig met mijn V2 tuono en dit niet uitgepraat wordt dit weekend, neem ik maandag naar Zolder de v4 mee waar ik normaal mee op straat rij.
Echter twijfel ik over de axiale remcilinder die er normaal standaard gemonteerd zit.

Zou ik ermee kunnen blijven rijden op Zolder ermee? Of moet ik kijken om een andere radiale remcilinder?
 
Echter twijfel ik over de axiale remcilinder die er normaal standaard gemonteerd zit.

Zou ik ermee kunnen blijven rijden op Zolder ermee? Of moet ik kijken om een andere radiale remcilinder?

Waarom zou je er niet mee kunnen rijden? Het gevoel zal waarschijnlijk niet zo lekker zijn, maar remmen doet het altijd wel, ligt er ook een beetje aan hoe hard je rijdt. :]
In welke groep rij je?
Tot morgen! :W
 
Waarom zou je er niet mee kunnen rijden? Het gevoel zal waarschijnlijk niet zo lekker zijn, maar remmen doet het altijd wel, ligt er ook een beetje aan hoe hard je rijdt. :]
In welke groep rij je?
Tot morgen! :W

Morgen, normaal rij ik met mijn V2 tuono alleen die heeft me in de steek gelaten en krijg ik niet gefiks voor morgen. Mijn rondetijden zit tussen de 2.01 en 2.02.
Maar er zit wel weer meer dan 40pk verschil in tussen de V2 en de v4
 
  • Leuk
Waarderingen: C4rN
Morgen, normaal rij ik met mijn V2 tuono alleen die heeft me in de steek gelaten en krijg ik niet gefiks voor morgen. Mijn rondetijden zit tussen de 2.01 en 2.02.
Maar er zit wel weer meer dan 40pk verschil in tussen de V2 en de v4
De axiale rempomp is echt gewoon goed, alleen iets minder gevoel en vraagt meer overtuiging! Maar ik reed er op mijn 1000 V4R 1:48 en die was standaard.
 
Waarom zou je er niet mee kunnen rijden? Het gevoel zal waarschijnlijk niet zo lekker zijn, maar remmen doet het altijd wel, ligt er ook een beetje aan hoe hard je rijdt. :]
In welke groep rij je?
Tot morgen! :W

Volgens mij ben ik je de 26e niet tegen gekomen
 
Volgens mij ben ik je de 26e niet tegen gekomen
Klopt. Volgende keer misschien 😁.
Wij stonden helemaal achteraan, voorbij de pitboxen en dan naar beneden. Ik rij trouwens met een gsxr.
 

Bijlagen

  • 26-07-2021 Inter-Track at Zolder group 3 Yellow #300.jpeg
    26-07-2021 Inter-Track at Zolder group 3 Yellow #300.jpeg
    105,4 KB · Weergaven: 16
Omdat ik niet tevreden was met de handling van mijn 2015 rr vergeleken met mijn 2011 factory ben ik al een tijdje aan het zoeken naar een oplossing. Doordat ik de kans kreeg om voor een net bedrag een 2019 Ohlins vork uit een factory te kopen, deze is standaard met de NIX30 inserts.

Afgelopen zondag mee op Assen gereden en ik had meteen het juiste gevoel terug, ik moet wel nog wat finetunen maar de RSV stuurde weer als vanouds. Ondanks de flink gebruikte banden en wat verkeer en gele vlaggen toch nog een hoge 53 eruit geperst, nog niet mijn PR maar het gaat de goede richting op.
 
Omdat ik niet tevreden was met de handling van mijn 2015 rr vergeleken met mijn 2011 factory ben ik al een tijdje aan het zoeken naar een oplossing. Doordat ik de kans kreeg om voor een net bedrag een 2019 Ohlins vork uit een factory te kopen, deze is standaard met de NIX30 inserts.

Afgelopen zondag mee op Assen gereden en ik had meteen het juiste gevoel terug, ik moet wel nog wat finetunen maar de RSV stuurde weer als vanouds. Ondanks de flink gebruikte banden en wat verkeer en gele vlaggen toch nog een hoge 53 eruit geperst, nog niet mijn PR maar het gaat de goede richting op.

Goed om te horen Frank. Heeft even geduurd, maar op de goede weg terug zo te horen
 
Omdat ik niet tevreden was met de handling van mijn 2015 rr vergeleken met mijn 2011 factory ben ik al een tijdje aan het zoeken naar een oplossing. Doordat ik de kans kreeg om voor een net bedrag een 2019 Ohlins vork uit een factory te kopen, deze is standaard met de NIX30 inserts.

Afgelopen zondag mee op Assen gereden en ik had meteen het juiste gevoel terug, ik moet wel nog wat finetunen maar de RSV stuurde weer als vanouds. Ondanks de flink gebruikte banden en wat verkeer en gele vlaggen toch nog een hoge 53 eruit geperst, nog niet mijn PR maar het gaat de goede richting op.
Is een 2015rr veel sneller dan een 2011?
Ik merk dat ik met de 2009 Ap die ik nu heb op topvermogen gewoon wat te kort kom op de boy's die voorin rijden en vroeg me af of het zin heeft om te upgraden naar een rr of rf. Ik heb er dit jaar een handjevol 1:48ers uit weten te persen, maar helemaal voorin gaat het nog net ff harder....

Foto'tje, omdat het kan:+
 

Bijlagen

  • image-05-07-2021_21-11-38-32.jpg
    image-05-07-2021_21-11-38-32.jpg
    152,8 KB · Weergaven: 20
Is een 2015rr veel sneller dan een 2011?
Ik merk dat ik met de 2009 Ap die ik nu heb op topvermogen gewoon wat te kort kom op de boy's die voorin rijden en vroeg me af of het zin heeft om te upgraden naar een rr of rf. Ik heb er dit jaar een handjevol 1:48ers uit weten te persen, maar helemaal voorin gaat het nog net ff harder....

Foto'tje, omdat het kan:+
Wat produceert jouw 2009 aan het wiel? Ik heb een RF uit 2017 en die heeft 188.5pk aan het wiel, wat heel netjes is. Er zit wel mapping plus electronica op van Aprilia Corse zelf! (Even belangrijk om te benadrukken)
 
Terug
Bovenaan Onderaan